Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

Sa fie ceva gresit?

Ma uit pe realOEM.ro si vad ca exista e34 89-95 cu M52b25 cu vanos.... voi spune-ti la inceput ca exista M50b25 TU....e acelasi lucru?

De ex eu am desfacut si tot motorulsi am refacut toata _chiulasa_...si am luat un set complet de garnituri ptr m50b25 si vreau sa spun ca este garnitura de _chiulasa_ ptr cel fara vanos. Am cautat si am luat ptr M52b25 pe e34 si este garnitura cu vanos. A sosit si chiar se potriveste. La fel s-a intamplat si cu simeringurile de supape din setul de M50. Nu s-au potrivit pe motorul meu 24v cu vanos...Am luat cele ptr M52b25 si s-au potrivit...

Ce ziceti? Masina mea este fabricata 9-10/1992 si am motor 2500cc 24v cu vanos.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50

 

M50B25 - fara vanos

M50TUB25 - cu vanos (doar pe admisie)

 

 

iar M52-ul este urmataore generatie

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M52

 

Scris simplu adica M52B25 are vanos doar pe axa de admisie

M52TUB25 are dublu vanos/ambele axe.

 

 

deci eu stiu ca am M50 B25

cum de nu se potriveste piesa de M50 si la comanda ptr M52 se potrivesc si garnitura de _chiulasa_ dar si semeringurile de supape?

nu te contrazic , doar vreau sa stiu alta data ce comand...

si adica exista si M50B25tu cu vanos dar si M52B25 cu vanos pe e34? Inseamna acelasi lucru?

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

Da, ciudat nu stiu ce sa zic..

 

Insa vad ca ar fi acelasi cod.. 11 12 1 726 617

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/525i-M50/LHD/M/1992/october/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/ piesa 6 nu?

 

iar la m52

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/523i-M52/LHD/M/browse/engine/cylinder_head_attached_parts/ tot 6..

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

 

 

da

dar am gresit eu ...ma refeream la garnitura nu de _chiulasa_ ci de la capac

ca aia de _chiulasa_ poate fi la fel...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

 

 

nici al meu nu avea , adica mergea bine, dar daca m-am apucat s-o fac cap coada am zis sa verific tot...a fost nevoie sa schim semeringurile, altfel era aproape perfect. Normal ca am facut si scaune supape si tot....

Link to comment
Share on other sites

Simeringurile trebuie sa le schimb ei eu.

De acestea vorbesti nu?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/march/browse/engine/timing_case/ piesa 4

Si celalalt din spatele motorului.. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/march/browse/engine/engine_block_mounting_parts/

 

A fost greu de desfacut?

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Simeringurile trebuie sa le schimb ei eu.

De acestea vorbesti nu?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1991/march/browse/engine/timing_case/ piesa 4

Si celalalt din spatele motorului..

 

A fost greu de desfacut?

 

 

Si alea... Nu, eu vorbesc de semeringurile de la supape ...intra pe supapele de admisie si de evacuare....cele comandata la magazin ptr M50 erau prea "largi"....s-au potrivit de M52....asa aveau aia scris.....acum poate fii o greseala pe la ei in catalog...eu le-am masurat pe ale mele si le-am cautat dupa dimensiune..

Edited by dintzauru
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare..

La mine la e34 pe carcasa vascului, pe partea soferului, e o cutioara mare si neagra, prinsa de carcasa,cam cat un pachet de tigari, cu o mufa in ea de la care pleaca niste fire undeva in masca fata.

Mecanicul mi-a zis ca aia comanda niste clapete care micsoreaza circulatia aerului la radiator cand e frig.. gen carton dar varianta high tech...

A avut e34 asa ceva, eu habar nu aveam, credeam ca e vreun senzor de ceva...

 

Daca aia e inseamna ca masina asta e tare desteapta.. pentru anii ei.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare..

La mine la e34 pe carcasa vascului, pe partea soferului, e o cutioara mare si neagra, prinsa de carcasa,cam cat un pachet de tigari, cu o mufa in ea de la care pleaca niste fire undeva in masca fata.

Mecanicul mi-a zis ca aia comanda niste clapete care micsoreaza circulatia aerului la radiator cand e frig.. gen carton dar varianta high tech...

A avut e34 asa ceva, eu habar nu aveam, credeam ca e vreun senzor de ceva...

 

Daca aia e inseamna ca masina asta e tare desteapta.. pentru anii ei.. :)

 

Salut , am si eu senzorul ala... Din ce am citit ,senzorul este pe masini cu AC automat si "analizeaza" nivelul de particule , respectiv praf din aer si comanda sistemul de recirculare pentru vantilatie sa nu traga aer din afara .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

sunt nou pe forumul acesti si un si mai noi posesor de e34 tds. am cu el doua probleme care ma irita, am un consumator(dupa 2-3 zile de nemers cu ea se descarca complet bateria) si inca cateva bube pe electrica, si plus de asta porneste cand vrea ea...probabil in functie de pozitia lunii :)

as avea nevoie de un electrician bun si de un sfat la pornire

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

daca tii racirea in stare perfecta motorul ala tine o viata.

La varsta asta o sa iti pice auxiliare mai degraba, gen alternator, compresor AC. etc.

 

Din fericire alternatorul se reconditioneaza usor si ieftin, si compresorul ac e relativ ieftin comparativ cu altele.

 

 

 

 

Daca ai varianta TU , cel cu vanos. vanos-ul trebuie reconditionat in general, e dus aprioape sigur , exista un kit de reparatie de vreo 50 de euro, dar iti trebuie un mecanic foarte bun si ceva scule speciale.

Sunt cateva piese la el mai scumpe, gen furtune sau mici piese care le gasesti doar OEM, alea ustura.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare!

Tre' sa cumpar gume pt un 520i E34, varianta de 150 de cai, berlina. Momentan pe ea am 225/60/15 dar ma enerveaza ca face tramlineing si din cate am ami citit eu asta e de la latimea gumelor. 205 arata un pic ciudat pe masina asta, mai ales pe puntea spate asa ca trebuie sa ma hotarasc pt un din urmatoarele doua gume: 215/60/15 (12,9 cm balon) si 215/65/15 (13,975 balon) Eu le-as lua pe alea mai balonate, ca masina o mai conduce si tata si el n-are treaba cu gropile, dar ... balonu mai mare afecteaza un pic acceleratia, franarea, stabilitatea si in plus, la 215/65/15 balonu e mai mare cu 0,475 cm fata de 225/60/15 care e gea mai "mare" guma ce o are masina trecuta pe tablita lipita pe stalpu stanga, langa scaunu' soferului. So...se preteaza 215/65...sau aia 0,475 cm sunt importanti in toata ecuatia?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Ai si alte probleme nu doar latimea/inaltimea talonului cauciucurilor, la mine nu face "tramlineing" cu 235/45/17, facea cu 235/40/17 dar cu niste cauciucuri uzate/deformate.

Din contra, cu cat talonul este mai mare este mai putin simtit efectul de tramlineing, cu rotile vechi 195/65/15 (asta e dim. standard E34) nu simteam deloc denivelarile.

Link to comment
Share on other sites

cele mai corecte la tine sunt 205/65/15, diferenta fata de cele originale e sub 1%.

 

 

 

 

poti merge si cu 215/65/15, dar nu o sa iti mai indice corect viteza +alte potentiale probleme legate de geometrie etc etc..

cea mai proasta alegere ar fi 215/60

 

 

Tramlining -ul ala daca e foarte accentuat poate indica si alte probleme... fa o geometrie, verifica toate elementele sa nu ai jocuri apoi schimbi gumele daca chiar nu se mia poate.

Tare mie ca le schimbi degeaba si problema sa fie in alta parte.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Gumele TREBUIE schimbate. Sunt opinci nu gume. Au DOT-u' de prin 2001 asa ceva. Cu ele a venit masina si am tras de ele vara trecuta. Sunt la limita de uzura. Masina am luat-o in noiembrie si am preferat sa bag bani intr-un set nou de iarna.

@Domi, de ce zici ca 215/60 e cea mai rea alegere? diferenta de talon intra 205/65 si 215/60 e de 0,425 si intre 205/65 si 215/65 e de 0,65 cm. Adica daca 205/65 e cel mai indicat...eu as fi ales o guma al carui talon sa difere cel mai putin...de aia ma mira ce zici tu. Poti sa-mi zici de ce crezi tu ca 215/65 ar fi mai ok decat 215/60?

Multam inca o data!

Salutare

 

P.S. @DYC88 Vara trecuta masina nu avea nimic la suspensie/directie in fata. Am verificat-o. De atunci am facut 10k. Dar inainte sa pun gumele de vara...acu vreo 6 sapt, masina se comporta super cu cele de iarna ce au fost rulate doua ierni doar.

Edited by pacus_bmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.