Jump to content

e 36 ,2.0 vanos nu porneste la rece


Recommended Posts

salut,

voi scrie omica povestioara si o sa va uimeasca.sper ca sa imi raspunda cineva;

asadar,de vreo trei ani,in special iarna,nu imi porneste la rece.masina e un 2.0 vanos din 94,fara EWS;cum o porneam la rece?cu o aeroterma,o puneam pe motor,deasupra senzorului de temperatura,de fapt pe filtrul de ulei,o lasam vreo juma de ora iar apoi pornea la sfert.specific ca numai prima pornire era asa.apoimasina mergea normal.....

in iarna asta a inceput sa mearga din ce in ce mai prost si m-am decis sa o pun pe tester;m-am int cu un tip in bucuresti,si mi-a gasit urmatoarele:

-senzor temperatura lichid racire- luatnou si schimbat;

-crankshaft sensor- schimbat si asta;

-senzor temperatura admisie-schimbat si asta;

-debitmetru-schimbat

senzor clapeta acceleratie-nu l-am schimbat

bun,am luat toti senzorii,inainte il schimbasem si pe cel de pe axa cu came,si am sperat ca apoimasina o sa mearga ca si noua.cand,ce sa vezi,mergea la fel de prost si tot nu pornea dimineata.am luat si bujii noi,nimic....

acum doua zile,mai mi-a pus cineva un tester pe masina si mi-a gasit ca este calculatorul defect,ii dadea eroare 200....unitate control defecta....m-am gandit ca este eprom-ul defect si am zis sa cumpar un calculator din dezmembrari,poate asa o sa mearga.am luat si calculator din dezmembrari,din bucuresti,am ajuns acasa,si l-am rugat pe tipu ala cu testerul sa mai il puna...cand,surpriza,si pe calculatorul proaspat pus pe masina,a dat aceeasi eroare-200 ....

nu mai inteleg nimic.....toti senzorii schimbati,cu senzorul vechi de temperatura lichid racire,imi vedea -40 grade,cu motorul cald,apa la 90 grade,si cu senzorul de temperatura lichid racire cel nou,-48 grade....

nu mai stiu ce sa ii fac sa mearga masina...si sa imi porneasca dimineata....imi da benzina,scanteie,bateria invarte,electromotor bun....

poate imi raspunde un moderator,cineva care se pricepe...

parerea mea ce poate fi:

-un cablaj intrerupt

-sau sicalculatoarele,al meu,si cel pe care l-am cumparat;

Astept parerea cuiva.Multumesc

Link to comment
Share on other sites

problema identica? http://www.bmwclub.ro/forums/topic/128087-e36-nu-porneste-la-rece/

Cum ai obtinut tempertura masurata de catre calculator?

Ce fel de mufa are sonda pe ea? Cu 1 for sau cu 2?

Sonda e de tip NTC, daca calculator a masurat o temperatura foarte mica, s-ar putea sa fie intrerupt un fir.

Ai observat ceva defecte la cabalj sau la mufa de la sonda?

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

problema identica? http://www.bmwclub.ro/forums/topic/128087-e36-nu-porneste-la-rece/

Cum ai obtinut tempertura masurata de catre calculator?

Ce fel de mufa are sonda pe ea? Cu 1 for sau cu 2?

Sonda e de tip NTC, daca calculator a masurat o temperatura foarte mica, s-ar putea sa fie intrerupt un fir.

Ai observat ceva defecte la cabalj sau la mufa de la sonda?

salut

da,aceeasi problema ca la link-ul pe care l-ai pus...am postat si eu la topicul ala

pai,temperatura am masurat-o cu testerul

mufa parea ok....nu stiu acum daca cablajul pana la calculator(sonda-calculator) este intreg...imi da maine un prieten autodata,il instalez si ma uit dupa ceva scheme electrice...

si inca ceva....de cand am tot schimbat senzorii astia,merge masina prost...parca ar intrerupe...si miroase asa urat la esapament...parca ar fi gaze nearse...eu am desfacut si senzorul de detonatie dupa chiulasa,nu l-am scos din mufa,doar am vr sa vad ce e cu el....dar nu imi explic de ce mi-a dat eroarea aia 200 si cu celalalt calculator?

sa fie si asta bubuit?

si isi poate face calculatorul o diagnoza proprie?de a dat el eroare unitate control defecta-eroare 200?

ma rog,pe mine ma inter sa imi porneasca la rece...

iar sonda nu stiu daca e de tip ntc....mufa mea are 2 pini,cu un piciorus de ghidaj pe o laterala,nu pe jumatate ca la 2.0 normal,la vanos e intr-o parte

Link to comment
Share on other sites

Daca e cu 2 pini, in mod normal pe una trebuie sa ai pamantare, si pe celalt un semnal din calculator de la un voltage divider. Desfa mufa de pe sonda de temperatura, conecteazi un multimetru setat de VDC capabil se masoare 5V (scara 20VDC)si pune contact. Ar trebui sa vezi o tensiune acolo, probabil aproape de 5V. Daca nu, cablajul e suspect. Posteaza aici ce masori.

 

Poti cauta pe net lay-out de pin-uri de la mufa calculatorului (de exemplu din E36 ETM), cauti care pin-uri corespund cu senzor de antigel si apoi masori cu multimetru pus pe Ohm daca ai legatura intre cabluri de la mufa de la sonda pana la mufa de la calcualtor. Asta faci fara sa fie baterie legat si cu calculator scos din mufa.

Link to comment
Share on other sites

Daca e cu 2 pini, in mod normal pe una trebuie sa ai pamantare, si pe celalt un semnal din calculator de la un voltage divider. Desfa mufa de pe sonda de temperatura, conecteazi un multimetru setat de VDC capabil se masoare 5V (scara 20VDC)si pune contact. Ar trebui sa vezi o tensiune acolo, probabil aproape de 5V. Daca nu, cablajul e suspect. Posteaza aici ce masori.

 

Poti cauta pe net lay-out de pin-uri de la mufa calculatorului (de exemplu din E36 ETM), cauti care pin-uri corespund cu senzor de antigel si apoi masori cu multimetru pus pe Ohm daca ai legatura intre cabluri de la mufa de la sonda pana la mufa de la calcualtor. Asta faci fara sa fie baterie legat si cu calculator scos din mufa.

ok

asa o sa fac....ma duc la un prieten sa-mi dea un aparat de masura si o sa postez ce valori gasesc....sper sa fie doar un cablaj intrerupt...

Link to comment
Share on other sites

O completare, cand masori voltaj la mufa (prima verificare), trebuie sa ai contact pus.

salut.chiar acum am masurat voltajul,cu contactul pus.imi ajunge 4.97 V.ceea ce inseamna ca curent ajunge la senzorul de temperatura.

ce altceva sa mai fac? sa scot mufa de la calculator si sa caut pe net care pini corespund cu senzorii masinii? ca mai dau jos inca o data admisia,am devenit deja expert,in 15 min o dau jos,si sa verific continuitatea firelor...

ceva idei,daca mai ai,as fi recunoscator...apropo,am tras autodata,si nu il pot instala pe laptop..sa fie din cauza ca sunt probleme de compatibilitate cu windows 7 64 bit? ca in autodata stiu ca gaseam scheme electrice

Link to comment
Share on other sites

Pare ok, voltajul acolo. Cablajul pare in regula.

Daca masori resistenta pe senzor fara mufa pusa, cat iti da (scara 2kOhm sau 20kOhm)?

 

ETM aici: http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/downloadetm.html , am deschis '1998 final' si am gasit pe pagina 104 / 05/99 sau 1210.17 :D senzorul cu pricina, B6256 coolant temperature senzor. Pe calculator, pin 39 e pamantare, pin 10 e semnal.

Pe pagina 110 sunt detalii; pamantare are fir gr/br (= gri/maro) si semnal br/rt (=maro/rosu).

 

Mufa e curata? si nu sunt largite contactele?

 

Daca ai masurat rezistenta direct pe senzor, poti masura rezistenta apoi pe mufa de la calculator intre pin 39 si 10 fara baterie si calculator, si ar trebui sa fie la fel.

 

Mai verifica daca am gasit un ETM corect, nu am mult timp sa caut pe net.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

salut.chiar acum am masurat voltajul,cu contactul pus.imi ajunge 4.97 V.ceea ce inseamna ca curent ajunge la senzorul de temperatura.

ce altceva sa mai fac? sa scot mufa de la calculator si sa caut pe net care pini corespund cu senzorii masinii? ca mai dau jos inca o data admisia,am devenit deja expert,in 15 min o dau jos,si sa verific continuitatea firelor...

ceva idei,daca mai ai,as fi recunoscator...apropo,am tras autodata,si nu il pot instala pe laptop..sa fie din cauza ca sunt probleme de compatibilitate cu windows 7 64 bit? ca in autodata stiu ca gaseam scheme electrice

 

am atasat un excel,cu o poza din ce am gasit intr-un document ....schema e de la un M52,eu am M50,dar stiu ca sunt la fel.cred....

ce mai pot verifica?ma gandeam sa nu fie senzorii de vina....sa fie defecti din fabricare,ca in ziua de azi sunt numai turcisme....

poate mai primesc ceva idei despre ce si cum as mai putea masura

New Microsoft Excel Worksheet.zip

Link to comment
Share on other sites

Salut.Cred ca am solutia la problema ta.Am avut si eu aceeasi problema la un 318i e46.Masinile mai vechi de 12-15 ani,sufera fisuri si chiar rupturi in furtunele de cauciuc care epureaza gazele de la motor din cauza vechimii acestora.Vezi ca sub filtrul de polen,sunt niste furtune,tu cauta,cerceteaza toate furtunasele de epurare a gazelor de la motor.E f posibil aceasta sa fie cauza ta!

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Salut.Cred ca am solutia la problema ta.Am avut si eu aceeasi problema la un 318i e46.Masinile mai vechi de 12-15 ani,sufera fisuri si chiar rupturi in furtunele de cauciuc care epureaza gazele de la motor din cauza vechimii acestora.Vezi ca sub filtrul de polen,sunt niste furtune,tu cauta,cerceteaza toate furtunasele de epurare a gazelor de la motor.E f posibil aceasta sa fie cauza ta!

Bafta!

 

salut.furtunele despre care zici tu,le-am verificat de o mie de ori....eu nu am filtru de polen,oricum,la M50 furtunele de epurare de care zici tu ies printr-o mufa la partea din fata sus a motorului,unul din ele se duce in cotul acela de cauciuc,dupa debitmetru,iar de acolo,alt furtun se duce in ICV si apoi din ICV intra in admisie;celalalt furtunas,mai subtire,ca cel de vacuum se duce direct ,tot in admisie....

la mine problema e alta.....

senzorii cei noi sunt praf si astia,sau s-a dus ceva in calculator ,mai degraba vreun modul...

mersi oricum

 

Excel e identic cu ce am gasit ei eu. Vezi ce am scris mai sus, ce mai poti verifica.

 

da,am gasit acelasi lucru...o sa ma apuc maine sa desfac admisia,si sa incep sa masor...daca poti,cand ai timp,poti sa imi dai valorile care trebuie sa le aibe senzorii?

mersi

Link to comment
Share on other sites

da,am gasit acelasi lucru...o sa ma apuc maine sa desfac admisia,si sa incep sa masor...daca poti,cand ai timp,poti sa imi dai valorile care trebuie sa le aibe senzorii?

mersi

Nu le stiu, trebuie cautat, dar e usor de stabilit daca e rau sau daca s-ar putea sa fie buna. 0Ohm e rau, infinit e rau. 2kOhm, 10 kOhm s-ar putea sa fie ok, dar trebuie verificat cu o referinta. Nu stiu de ce vrei sa desfaci admisie pentru a verifica cablajul. Masori pe mufa de calculator intre pinii respectivi si aia e.

Link to comment
Share on other sites

Nu le stiu, trebuie cautat, dar e usor de stabilit daca e rau sau daca s-ar putea sa fie buna. 0Ohm e rau, infinit e rau. 2kOhm, 10 kOhm s-ar putea sa fie ok, dar trebuie verificat cu o referinta. Nu stiu de ce vrei sa desfaci admisie pentru a verifica cablajul. Masori pe mufa de calculator intre pinii respectivi si aia e.

 

eu vroiam sa verific continuitatea firelor,din cauza asta vreau sa dau admisia jos.merge si cum spui tu,sa scot mufa de la calculator si sa masor direct rezistenta firelor+rezistenta senzorului/senzorilor.banuiesc ca rezistenta firelor nu e prea mare,ca sa imi dea o eroare sa vad,de exemplu,ca senzorul respectiv e bun.Chestia e ca nu am valorile de referinta,sa am dupa ce sa ma ghidez.

inca o chestie...de cand am schimbat primul senzor al masinii,anume crankshaft sensor,de atunci imi merge ca o cizma....imi intrerupe....am luat senzorul asta din dezmembrari,de pe un 525,bineinteles,nu s-a potrivit la mufa,a trebuit sa ii tai piciorusele alea de ghidaj,l-am mufat,siam incercat sa pornesc masina....surpriza mare.....a invartit de 4-5 ori apoi a pornit......dar mergea foarte prost.....bineinteles,motorul era cald.....

firele de la senzorul meu original,erau coapte,de la mufa pana la senzor....am schimbat eu firele,le-am lipit,dar degeaba...apoi am aflat ca ele sunt ecranate....

sa fie oare ceva din calculatorul masinii?ca am spus ca imi da eroarea aia 200,unitate control defecta...sa fie vreun modul in el defect?dar curiozitatea e ca si cu calculatorul pe care l-am luat din dezmembrari,tot aceeasi eroare imi da,200...

e ceva foarte ciudat...

cum gandesc eu treaba...cand se pune masina pe tester,softul respectiv,citeste niste erori ale calculatorului,stocate de acesta undeva.sau citeste parametrii unor senzori.intrebarea este:calculatorul masinii,poate detecta singur ca ceva din interiorul lui s-a defectat?

Link to comment
Share on other sites

Nu suna bine deloc treaba cu senzor de turatie. E foarte important sa fie bun si potrivit pentru motor.

 

aaaa,specific ca acum am un senzor de turatie pentru masina mea....l-am cumparat dupa codul original....am dat vreo 4 milioane pe el.toti senzorii pe care ii am acum sunt luati dupa coduri originale,si am ajuns la fabuloasa suma de

2500 lei platiti pe toti senzorii si debitmetru...cu banii astia imi luam un motor 2.5+ grup si terminam balamucul....asa,masina merge prost si nici nu stiu de ce

acum luam numerotarea pinilor,iar maine ma apuc sa masor sa vad ce gasesc....

poate intre timp mai vine cineva cu ceva asemanator,poate s-a mai lovit cineva de asa ceva....

eu tot suspectez sonda de temperatura cea noua,imi arata -48 grd....s-ar putea sa fie bubuita de noua....

din ce mai stiu sonda asta daca nu merge bine,da peste cap tot mersul motorului....ma gandeam la o chestie....sa cumpar un termistor NTC 4,7 kOhm,e vreo doi lei,si partea complicata e sa ii gasesc un loc unde sa il pun...sa las senzorul cel vechi in locasul lui,si eventual,cu o reductie de inox ,sa il amplasez undeva pe circuitul de apa....

chestia e ca nu stiu ce valoare are termistorul de pe senzorul masinii..

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic. Am vazut aici multe lumea care recomanda senzori de turatie cumparat numai de la BMW.

 

Am cautat pe google dupa niste valori tipice pentru senzor de antigel pentru calculator:

Pentru un M20 ar fi:

Bias Resistor value: 2490 Ohms (this is the stock MS bias resistor, don't worry about it)

Temperature1: -10©, Resistance 1: 9300 Ohms

Temperature2: 20©, Resistance 2: 2500 Ohms

Temperature3: 80©, Resistance 3: 335 Ohms

 

Pentru un M50 ar fi:

The resistance is about 2200 ohms at room temp ~68ºF (20C), but when it's at operating temp ~170ºF (80C) resistance should be 250~400 ohms.

 

Nu stiu ce senzor (cod) ai tu exact pe masina, ca as fi cautat proprietatiile lui.

 

Vezi ce da al tau. Firele nu adaug mult (pana 2 Ohm as zice) asa ca daca masori direct de pe mufa de calculator, ai verificat si odata cablajul.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic. Am vazut aici multe lumea care recomanda senzori de turatie cumparat numai de la BMW.

 

Am cautat pe google dupa niste valori tipice pentru senzor de antigel pentru calculator:

Pentru un M20 ar fi:

Bias Resistor value: 2490 Ohms (this is the stock MS bias resistor, don't worry about it)

Temperature1: -10©, Resistance 1: 9300 Ohms

Temperature2: 20©, Resistance 2: 2500 Ohms

Temperature3: 80©, Resistance 3: 335 Ohms

 

Pentru un M50 ar fi:

The resistance is about 2200 ohms at room temp ~68ºF (20C), but when it's at operating temp ~170ºF (80C) resistance should be 250~400 ohms.

 

Nu stiu ce senzor (cod) ai tu exact pe masina, ca as fi cautat proprietatiile lui.

 

Vezi ce da al tau. Firele nu adaug mult (pana 2 Ohm as zice) asa ca daca masori direct de pe mufa de calculator, ai verificat si odata cablajul.

codul original al senzorului de temperatura lichid racire pt m50 -ul meu,sau caruta ii pot spune acum,la cum merge,este

 

13621730034

12141730027- crankshaft sensor s/n

si eu sunt dubios in legatura cu asta....daca el nu citeste bine ,si nu vede toti cei 58 de dinti ai rotii dintate,merge ca un trabant motorul...

sa vad ce gasesc maine...daca te ajuta cu ceva, al85891

Link to comment
Share on other sites

Am dat o cautare dupa cod de senzor si pe pagina de la al padrino imi apara:Senzor temperatura lichid racire

Culoare carcasa: negru

Dimensiune filet: M12x1,5

Gama de temp.: 25 °C

Gama de temp.: 80 °C

Rezistenta electrica: 2252 Ohm

Rezistenta electrica: 283 Ohm

 

Deduc ca valoare la 25C e 2252Ohm si la 80C e 283Ohm. Bine, probabil cu marga de eroare. vezi cat zice al tau si la ce temperatura, aproximativ.

 

si eu sunt dubios in legatura cu asta....daca el nu citeste bine ,si nu vede toti cei 58 de dinti ai rotii dintate,merge ca un trabant motorul...

Da, denumire 'senzor de turatie' e cam aproximativ corect. E un crankshaft position sensor. Daca ala nu merge bine, calculator nu citeste turatie bine, dar si incurca avans la aprindere.

Link to comment
Share on other sites

Am dat o cautare dupa cod de senzor si pe pagina de la al padrino imi apara:Senzor temperatura lichid racire

Culoare carcasa: negru

Dimensiune filet: M12x1,5

Gama de temp.: 25 °C

Gama de temp.: 80 °C

Rezistenta electrica: 2252 Ohm

Rezistenta electrica: 283 Ohm

 

Deduc ca valoare la 25C e 2252Ohm si la 80C e 283Ohm. Bine, probabil cu marga de eroare. vezi cat zice al tau si la ce temperatura, aproximativ.

 

 

Da, denumire 'senzor de turatie' e cam aproximativ corect. E un crankshaft position sensor. Daca ala nu merge bine, calculator nu citeste turatie bine, dar si incurca avans la aprindere.

 

da,asta,e,mic si negru.. si din cate mai tin minte,scria pe el VDO si 80...nu am maipastrat cutia de la el sa vad care era codul lui....sa vad maine ce valori imi da si postez aici...dar simt de acum ca e defect si asta si crankshaft sensor....de cand l-am dat jos pe cel al masiniioriginal,nu mai merge rotund motorul.

in fine,maine vad care e problema

mersi

Link to comment
Share on other sites

Am dat o cautare dupa cod de senzor si pe pagina de la al padrino imi apara:Senzor temperatura lichid racire

Culoare carcasa: negru

Dimensiune filet: M12x1,5

Gama de temp.: 25 °C

Gama de temp.: 80 °C

Rezistenta electrica: 2252 Ohm

Rezistenta electrica: 283 Ohm

 

Deduc ca valoare la 25C e 2252Ohm si la 80C e 283Ohm. Bine, probabil cu marga de eroare. vezi cat zice al tau si la ce temperatura, aproximativ.

 

 

Da, denumire 'senzor de turatie' e cam aproximativ corect. E un crankshaft position sensor. Daca ala nu merge bine, calculator nu citeste turatie bine, dar si incurca avans la aprindere.

 

am zis ca azi masor pe mufa de la calculator,cu borna de la baterie scoasa.iata ce am gasit:

-senzor temperatura lichid racire: pe scara 2000k = 425,banuiesc ca 425 kohm;am incercat si pe alte scari,dar nu indica nimic( valoare varia,dar am zis ca asta ar fi) am pus pe pinii 10/39 (unde 39 e masa,10 este input signal)

deci valoare nu se potriveste cu ce mi-ai dat tu,fiind foarte mare,inseamna ca el vede mult sub ( - )....specific ca am masurat la temperatura exterioara,sa zicem ca lichidul de racire ar fi avut cateva grade minus..

am o idee:

-am taiat senzorul meu vechi,care indica si el -40de grd,l-am taiat si am dat de termistor....daca as stii ce fel de termistor este,si valoarea pe care trebuie sa o aibe,m-as duce la un magazin de electronice,as cumpara unul,costa vreo 2 lei,il cositoresc si vad apoi daca merge.e simplu,cel putin asa mi se pare mie.atasez o poza cu senzorul de temperatura lichid racire;el este micut,megru si cu putin galben in varf...banuiesc ca asta e un cod de culori,la fel ca la rezistente

post-34657-0-58804800-1358432778_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da, e foarte mare valoarea. Ai masurat si direct pe senzor ca sa vezi daca problema nu e din cablaj?

Termistor e un NTC care la 20C trebuie sa aibe 2200 Ohm, sau 2250 la 25C (asta sunt valori pe care le am gasit pe net). O sa gasesti ceva pe la magazine de electronice cat de cat apropriat.

Link to comment
Share on other sites

Da, e foarte mare valoarea. Ai masurat si direct pe senzor ca sa vezi daca problema nu e din cablaj?

Termistor e un NTC care la 20C trebuie sa aibe 2200 Ohm, sau 2250 la 25C (asta sunt valori pe care le am gasit pe net). O sa gasesti ceva pe la magazine de electronice cat de cat apropriat.

 

am masurat si direct pe senzor,cu chinuiala din belsug,ca nu am mai dat jos admisia sa scot nenorocirea aia de senzor afara,si mi-a dat undeva la 009 kohm....deci ,cred ca tot e mare....oricum,pe tester imi arata -48grade

o sa incerc sa cumpar un senzor de la un magazin din ploiesti....

daca era problema din cablaj,cand am masurat cu contactul pus,mi-a venit 4.97 V,deci problema cred ca nu este din cablaj

e naspa ca producatorul nu ofera ceva date tehnice despre senzorul asta....in principiu nu e mare lucru...noi dam banii pe niste termistori,cu o mufa atasata

o sa incerc sa cumpar termistorul ala,si postez ce am facut....

sau o sa mai incerc sa cumpar din dezmembrari un senzor de turatie(impropriu spus),macar ala stiu ca este original

inca ceva,calculatorul masinii se poate defecta?eu ma gandesc ca din moment ce am primit voltaj la mufa de la senzor temperatura lichid racire (4.97 V), modulul care se ocupa cu distribuirea curentului catre senzori functioneaza

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.