Jump to content

320d intrerupe la acceleratii usoare


Recommended Posts

Salut,

 

Scuze pentru postul lung dar ma tot chinui de ceva timp sa rezolv problema din titlu.

 

Masina: BMW 320d, 150cp, an 2004.

Probleme: usoare fluctuatii la relanti si intrerupe (sau da in nas) atunci cand vreau sa accelerez usor dupa ce merg constant (intre 1500 - 2500 rpm).

Pana acum am fost la 3 service-uri si nu i-am dat de cap.

 

Pe tester am o eroare de debitmetru intermitent (vazuta de toate cele 3 service-uri, ultimul fiind Bavaria Baneasa).

In prima instanta mi s-a spus ca trebuie curatat debitmetrul cu un spray special (primul service).

Apoi ca trebuie sa schimb debitmetrul (al doilea service).

 

Ultimul service la care am fost, Bavaria Baneasa, au facut ceva verificari mai amanuntite.

1. au verificat furtune vacuum.

2. verificat valva vacuum.

3. verificat electrovalva EGR.

4. verificat si curatat clapete acceleratie.

Dupa acesti pasi, au blocat valva EGR si mi-au zis sa merg cu ea asa sa vad daca mai face. Daca face au zis ca este pe circuitul debitmetrului si ca trebuie investigata zona aia. Daca nu face, este din cauza depunerilor de calamina din EGR, galerie de admisie si in ultima instanta _chiulasa_.

 

Am mers cu masina asa, problema a ramas si cu EGR-ul inchis. In urmatoarea vizita au facut:

1. verificat functionare motor test aer.

2. au inlocuit debitmetru cu unul nou.

3. au inlocuit regulator de presiune

Au iesit cu masina in test drive si problema a persistat asa ca mi-au spus (contrazicandu-se cu prima diagnoza) ca problema este cauzata de depunerile de calamina.

 

Am curatat EGR (care ce e drept era destul de murdar) si galeria de admisie (care nu prezenta depunderi asa de multe). Insa problema nu s-a rezolvat, ba din contra pare ca se agraveaza. Nu am curatat _chiulasa_ pentru ca se vedea cand a fost daca galeria de admisie jos, depunerile erau foarte mici.

 

Prin faptul ca se agraveaza vreau sa spun ca problema a aparut pentru prima oara acum 5-6000 de km si aparea foarte rar (putea sa mearga foarte bine 500 km iar mai apoi sa dea in nas). Acum se manifesta aproape cu fiecare ocazie...deja a devenit un chin sa merg in spatele cuiva in localitate (in sate unde se merge cat de cat constant).

 

Aveti sugestii sau idei cu privire la rezolvarea problemei?

 

Multumesc,

Alex

Link to comment
Share on other sites

Problema este cunoscuta. Din pacate rezolvarile sunt putine spre deloc. Cauta pe forum, s-a mai discutat.

La reprezentanta au verificat cumva si rampa de injectie, regulatorul si senzorul de presiune? Lambda? Evacuarea?

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Problema este cunoscuta. Din pacate rezolvarile sunt putine spre deloc. Cauta pe forum, s-a mai discutat.

La reprezentanta au verificat cumva si rampa de injectie, regulatorul si senzorul de presiune? Lambda? Evacuarea?

 

 

Multumesc pentru raspunsul rapid.

La reprezentanta nu au spus nimic de injectie, dar mi-a fost verificata presiunea de injectie la primul service si mi s-a spus ca e perfecta (sincer nu mai tin minte ce valoare avea). Ma gandeam sa ma duc la o testare pentru injectoare (am inteles ca trebuie verificata cantitatea de motorina data pe retur).

Nu au mentionat nimic nici despre regulator, lambda, senzor de presiune sau evacuare.

Nu stiu la ce te referi exact prin evacuare dar toba mea este sigur sudata (problema clasica la 320d din cate am rasfoit pe forum).

Sper totusi ca rezolvarile sunt spre deloc.... problema a devenit chiar stresanta acum.

 

Ce m-ai sfatui sa verific la pasul urmator? Imi poti recomanda un service? (la Bavaria a fost cam usturatoare factura)

Am cautat pe forumuri, problema a fost cauzata de la furtune de vacuum, mufe iesite.... am verificat cam toate chestiile mentionate..in afara de injectoare.

 

Multumesc,

Alex

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Da, sunt din Bucuresti.

Le dau totusi credit...nu au schimbat chiar la plesneala luand in considerare eroarea de debitmetru.

Ce ma deranjat mai rau a fost ca atunci cand i-am sunat sa le zic ca nu s-a rezolvat nimic si i-am intrebat daca ei cred ca variatia la relanti si intreruptul sunt cauzatate de acceasi chestie mi-au spus ca "nu stiu... ca pot fi si doua probleme diferite" (asta dupa ce am dat 600 de lei pt diagnoza).

Astept numarul de telefon atunci.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

salut

eu am avut problemele care le descri u la un 320d de 136 cp oscilati de relanti dat in nas pe la 2000 de ture ceva mai mult fum la accelerari btuste, la mine problema sa aratat a fi furtunul care intra in egr cel care urca de la intercooler era fisurat pe langa asta am curatat si egr+galeria de admisie care erau foarte pline de depuneri si am schimbat si filtrul de aer.

acum masina merge impecabil trage foarte bine, nu mai oscileaza relantiul si nu maid a fum.

sper sa te ajute cu ceva, verifica si tu tot traseul asta sa nu ai vreun furtun spart s-au ceva probleme cu intercoolerul.

Bafte

Link to comment
Share on other sites

Mi-am dat seama ca nu m-am exprimat foarte corect: debitmetrul si regulatorul de presiune au fost inlocuite numai de proba.

NU au ramas pe masina, NU am achitat piesele.

 

Scuze daca v-am indus in eroare.

Se intelege, altfel reparatia te-ar fi costat muuult mai mult. Numai debitmetrul costa cel putin 700-800 lei.

 

 

Nu au mentionat nimic nici despre regulator

debitmetrul si regulatorul de presiune au fost inlocuite numai de proba

Te-am intrebat de regulator si ai zis ca nu au mentionat nimic de el, acum zici ca l-au schimbat de proba... deci, cum e?

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Am scris si in primul post de regulator de presiune, am crezut ca este vorba despre alt regulator cand ai postat :D. Acel regulator de presiune a fost schimbat de test impreuna cu debitmetrul si la testdrive s-a reprodus problema.

Codul regulatorului este acesta: 11747796634.

 

Debitmetrul la Bavaria, desi pe net este 760 lei unul Bosch (am vazut ca Bosch e si cel original) este 1400 de lei (fara TVA). :))

 

@alexdragut: Este vorba despre un furtun de vacuum?

Urmatorul pas, sper maine seara, va fi sa schimb furtunele de vacuum, deja le-am cumparat (desi ei au zis ca sunt bune).

Edited by alexandru138
Link to comment
Share on other sites

Am scris si in primul post de regulator de presiune, am crezut ca este vorba despre alt regulator cand ai postat :D. Acel regulator de presiune a fost schimbat de test impreuna cu debitmetrul si la testdrive s-a reprodus problema.

Codul regulatorului este acesta: 11747796634.

 

Debitmetrul la Bavaria, desi pe net este 760 lei unul Bosch (am vazut ca Bosch e si cel original) este 1400 de lei (fara TVA). :))

 

@alexdragut: Este vorba despre un furtun de vacuum?

Urmatorul pas, sper maine seara, va fi sa schimb furtunele de vacuum, deja le-am cumparat (desi ei au zis ca sunt bune).

nu este vorba de un furtun de vacum este vorba de furtunul care face legatura intre teava de la intercooler si egr nu stiu cum e la motorul de 150 de cai dar la al meu e un singur furtun care intra in egr destul de gros si curbat cam la 120 de grade dar poate sa fie si alt furtun spart pe traseul turbo intercooler egr ma gandes si sa iti faca vreo problema eu zic sa iti verifici tot traseu sa nu pierzi presiunea pe undeva.

Link to comment
Share on other sites

alexdragut, nu cred ca e cazul aici. Furtun fisurat pe partea de aer, dupa turbo, inseamna de cele mai multe ori, pe langa fum, si lipsa de putere. Initiatorul topicului nu reclama nimic din toate astea.

 

Si prin UK se intampla. Citeste si p'aci: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=122995&sid=ef24431a620519f0d063e8231583b081

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Ala e.

Ai grija ce furtune de vacuum pui. Cele negre acoperite cu tesatura textila nu sunt bune, sunt pentru retur motorina. Cauta furtune speciale de vacuum, cu diametrul interior de 3.5mm. Eu mi-am pus asa ceva: http://www.ebay.co.uk/itm/5-ft-3-5mm-Silicon-Silicone-Vacuum-Tube-Turbo-Intake-Manifold-Hose-BLACK-/271163539566?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f229b406e

 

Si prin UK se intampla. Citeste si p'aci: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?f=4&t=122995&sid=ef24431a620519f0d063e8231583b081

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

Problema asta este fara solutie pana acum. Haideti sa incercam sa rezolvam odata simptomele astea de Dacia 1310 ca o luam cu capul.

Pana acum eu am rezolvat:

-curatare EGR

-curatare admisie

-eliminat clapete admisie

-curatat filtru epurator

-schimbat bujii

-resoftare

 

Toate aceaste operatiuni au avut un efect pozitiv, dar nu au rezolvat problema.

Acum insa am o alta pista pe care o urmez. Un cot de plastic de la intercooler este fisurat. Problema s-a agravat, astfel incat acolo se strang gaze sub forma de lichid (ulei) si de cateva zile am observat ca masina scoate si fum negru in acceleratii puternice, ceea ce nu se intampla inainte. Deasemenea, pare a fi si o ff usoara scadere de putere, dar nu sunt convins. Asadar, ma gandesc sa inlocuiesc intercooler-ul si sa verific si legaturile acestuia cu EGR. Simt ca de aici ar putea fi si problema cu intreruperile. Deasemenea urmareasc sa verific si:

-electrovalva turbo

-furtunele vacuum

 

Eu voi reveni cu noutati in momentul in care le am. Urmaresc topicul si sper sa reusim intr-un final sa rezolvam si problema asta. Mult succes tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Din tot ce am citit eu pana acum legat de problema asta n-a schimbat nimeni sonda lambda. Au schimbat debitmetre, senzori presiune turbo, regulator rampa, senzor presiune rampa, injectoare, electrovalve vacuum... nimeni nu a bagat in seama lambda. Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

@djtaotao: multumesc pentru link, o sa il citesc. Furtunele de vacuum cumparate sunt cu material textil (topran de 3.5mm), am observat ca tot cu material textil sunt si pe masina :( .

@Trask: Ar fi ideal sa rezolvam... totusi nu e Dacie 1310...

La mine nicio actiune nu a avut efect pozitiv... ba din contra... dupa ce am curatat EGR si galeria de admisie problema s-a agravat (tind sa cred ca e doar o coincidenta).

Ai vreo eroare pe tester?

 

Ce credeti despre o problema pe electric?

 

O seara buna,

Alex

Link to comment
Share on other sites

Ai vreo eroare pe tester?

Inainte de a ma apuca de demontat si curatat am pus masina pe tester. Am avut doar eroare pe bujii, care erau arse, in rest totul a iesit bine: debitmetru in parametrii, injectoare, turbo, etc. Tot atunci am facut si resoftarea.

Link to comment
Share on other sites

Soft tuning rezultat din modificarea originalului. M-am gandit ca asta ar suplini usoara lipsa de putere datorata clapetelor eliminate din admisie. Sincer, dupa resoftare intreruperile se simteau mai putin, dar nu au disparut
Link to comment
Share on other sites

Soft tuning rezultat din modificarea originalului. M-am gandit ca asta ar suplini usoara lipsa de putere datorata clapetelor eliminate din admisie. Sincer, dupa resoftare intreruperile se simteau mai putin, dar nu au disparut

eu cred ca dupa ce o sa schimbi cotul de la intercooler care spui ca il ai fisurat o sa se rezolve problema cu intreruperile asta ar fi primu pas care zic eu ca ar trebui sa il faci.

bafta

Link to comment
Share on other sites

Azi am incercat sa schimb furtunele de vacuum, dar am sfarsit prin a schimba numai doua din ele si piesa cu codul 11741742712. Nu a avut nicio legatura cu solutionarea problemei pentru care am postat, din pacate am reusit sa ii rup un stut pe care intra unul din furtunele de vacuum. Noroc ca fost ieftina: 73 lei.

 

Nu am reusit sa verific clar acel cot din intercooler.

Urmeaza sa schimb acel colier pe care scrie "NORMA 30-45" care este pus pe teava cu preincalzitorul EGR si al carei circuit este inchis sau deschis de EGR. O sa il schimb pentru ca unul din cele 3 elemente de prindere din interiorul EGR-ului este rupt si am vazut ca de cand am schimbat termostatul principal a inceput sa dea fum pe acolo. Totusi nu cred ca asta este sursa problemei (problema o aveam si pana sa desfac acel colier)... si cred ca agravarea problemei este cauzata mai mult de cresterea temperaturii de afara.

Aveti idee de unde pot cumpara colierul acela? De asemenea tevile au ceva garnitura pe care sa o schimb?

 

Am constat ca baietii de la Bavaria Baneasa nu s-au mai chinuit sa prinda convectorul de presiune (cod 11747796634) la locul lui...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.