Jump to content

Cum putem face milionul de km fara reparatii majore?


mvpaul

Recommended Posts

Pai da, traiesti in Romania, dar ce treaba au piesele de articulatie cu fiabilitatea masinii?

Alea pica la orice masina in Romania, drumurile sunt proaste.

Cu atat mai mult la masinile premium pentru ca acestea sunt in general mai grele si au jante mai mari decat masinile mai ieftine.

 

Ideea e ca nu poti spune ca BMW-urile au articulatia proasta pentru ca nu e asa. Drumurile sunt proaste, nu articulatia unui BMW.

 

Problema e ca romanul vrea ieftin si bun. Vrea o masina scumpa care sa fie reparata cu bani putini, sau chiar pe nimic daca se poate. Vrea o masina care sa arate scump, sa nu fie la indemana oricui, dar totusi sa nu-l coste mare lucru.

De ce un german prefera sa-si cumpere o masina noua in locul uneia la mana a doua? De ce se bazeaza pe garantie? De ce-si vinde respectiva masina atunci cand garantia se termina? Sau macar isi cumpara una sh, dar asumandu-si costurile de intretinere?

Se poate spune de acum.

E39 are o tabla mult mai bine tratata decat tabla de E34. La fel E46 fata de E36. Ar fi culmea ca E60-urile sa fie mai proaste la tabla.

Se stie de multa vreme ca E34 si E36 au tabla proasta, nu e o informatie noua.

 

Dupa parerea mea, BMW-urile sunt foarte fiabile avand in vedere modul in care sunt exploatate.

 

P.S: Articulatiile nu pica doar din cauza drumurilor proaste. Pica si pentru ca foarte multi oameni merg cu amortizoarele uzate, cele originale ale masinii, pana cand le sparg si curge ulei in prostie pe articulatie.

Daca amortizorul nu-si mai face treaba, in mod automat pica elementele de articulatie si directie pentru ca socul este transmis in loc sa fie amortizat. La fel pica si casetele de directie.

Dar pentru ca amortizoarele sunt niste piese scumpe, sunt lasate intotdeauna la urma. Iar daca-ti pui niste jante pe 17 sau 18, de multe ori replici, adica destul de grele, amortizoarele pica, apoi articulatia, apoi ii injuri pe aia de la BMW ca nu sunt in stare sa faca masini.

 

Dupa parerea mea, daca ITP-ul s-ar trece doar pe bune, cel putin jumatate dintre masinile care circula la noi n-ar mai avea drept de circulatie.

Iar asta n-are legatura cu fiabilitatea ci cu proasta intretinere. Oamenii si-au cumparat si isi vor cumpara in continuare ceea ce nu-si permit, iar apoi se vor plange.

Salutare, eu am e46. La ele este o problema recunoscuta la partea de directie, la brate la pivotul lung. Poti sa consulti autodata si o sa gasesti exact problema.

Evident ca rotile mai mari decat trebuie si starea drumurilor influenteaza uzura elementelor de directie, dar mai sunt si probleme de fabricatie la ele.

Legat de 1 milion de km , sincer nu stiu cum se poate ajunge fara reparatii majore. Momentan am 2.0 diesel de 136 de cai cu `renumita` pompa vp44 care sincer inca nu mi-a facut figuri, dar cel mai probabil a fost schimbata odata.

Daca are cineva idee cum s-ar putea ajunge la cati mai multi km fara probleme este rugat sa scrie aici.

Link to comment
Share on other sites

Daca are cineva idee cum s-ar putea ajunge la cati mai multi km fara probleme este rugat sa scrie aici.

 

Pai, au inceput parerile pro despre cum ar trebui sa procedezi pt a face cat mai multi km reducand riscul defectarii si am enumerat cateva dintre ele mai sus. Incet, incet, poate se vor aduna mai multe si le vom grupa pt a fi mai usor de gasit.

Link to comment
Share on other sites

Salutare, eu am e46. La ele este o problema recunoscuta la partea de directie, la brate la pivotul lung. Poti sa consulti autodata si o sa gasesti exact problema.

Evident ca rotile mai mari decat trebuie si starea drumurilor influenteaza uzura elementelor de directie, dar mai sunt si probleme de fabricatie la ele.

In Autodata scrie ca se intampla des sa pice respectivele brate, nu ca ar fi o problema de fabricatie.

E foarte greu sa faci o masina foarte manevrabila si cu o articulatie la fel de durabila ca una de duba.

 

Atata timp cat iei o masina veche de 10 ani, nu prea inteleg daca ai intr-adevar motive sa te plangi daca ai de schimbat piese de articulatie.

 

In aceeasi ordine de idei, degeaba se plang cei care monteaza piese de articulatie ieftine care apoi pica rapid: Febi, Meyle, Moog.

Bucsele alea Meyle HD sunt varza, dar lumea le cumpara pentru ca sunt ieftine.

Alea rezista in alte tari cu infrastructura buna, dar la starea drumurilor de la noi, cedeaza destul de rapid, mai ales bucsele de bascula.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

 

E39 are o tabla mult mai bine tratata decat tabla de E34. La fel E46 fata de E36. Ar fi culmea ca E60-urile sa fie mai proaste la tabla.

Se stie de multa vreme ca E34 si E36 au tabla proasta, nu e o informatie noua.

 

 

nu e chiar asa. Eu am e36 are 17 ani si probleme mari de rugina nu prea are. Nu vad diferenta intre e46, e39, si generatia mai veche. Am cautat sa-mi schimb pisica cu una din astea si desi au cel putin 4-5 ani mai putin ca varsta, multe au rugina. E adevarat ca E34 si e36 vezi multe ruginite, insa asta e pt ca sunt pe ultimu drum, masjoritatea celor care le mai detin inca, sunt pe principiu, trag de ea pana pica, fara sa bag bani. Asa ca trec prin iarna fara sa o bage macar odata la spalat, si stau cu toata sare pe tabla, lovesc pragurile si apoi nu le repara si intra rugina, etc etc. Deja vad multe e46 care sunt ruginite, si e39 la fel, numai ca sunt ceva mai putine.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu vezi tu diferenta, intre diferenta exista. E si normal sa nu o vezi pentru ca privesti din experienta ta care poate e limitata.

 

Eu vad foarte multe BMW-uri saptamanal. Pana acum doar 2 E36-uri au trecut pe la mine fara probleme cu rugina.

 

In rest, toate aveau probleme grave cu rugina. Atat de grave incat este foarte greu sa le ridici pe cric, chiar o aventura. Am ajuns sa le ridic de diferential sau de cadrul motor in unele cazuri.

Nu am vazut niciodata un E46 sau un E39 intr-o stare atat de proasta la tabla.

 

La E36 ruginesc pragurile fara sa fie lovite. Pur si simplu le vezi intacte ca aspect, dar umflate. Daca incerci sa le ridici cu un cric normal, cricul intra in prag.

Daca incerci sa le ridici cu cricul lor, devine foarte greu sa-l scoti din gaura din prag.

 

E46 si E39 ruginesc doar daca stau foarte mult, dar nu in halul ala. Pur si simplu e tabla tratata mai bine.

 

Sigur ca un E36 nu ajunge la fel de ruginit ca o Calibra sau un alt Opel mai vechi, sau vreo masina italieneasca, dar fata de BMW-urile mai noi, nu sta prea bine.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

 

Bucsele alea Meyle HD sunt varza, dar lumea le cumpara pentru ca sunt ieftine.

Alea rezista in alte tari cu infrastructura buna, dar la starea drumurilor de la noi, cedeaza destul de rapid, mai ales bucsele de bascula.

eu am bascule complete meyle hd si nu am probleme. au

cam 1 an si nu chitaie . si unde stau eu am drum cam prost dar nici eu nu abuzez masina . Mai tine si de utilizator cate santuri gropi iei zilnic multi trag de ele in draci. pana la urma orice se strica fie si mama firmei. Eu sunt multumit de ele.

Link to comment
Share on other sites

Milionul de kilometri... vis frumos. Mie mi-ar placea ca Bmw-urile astea noi sa mearga macar 100 000 km, daca nu 200 000 fara sa se strice diverse chestii, in ipoteza ca ai merge frumos cu masina si nu "ai da in gropi".

 

Sunt tare curios cati km (reali) au posesorii de BMW-uri mai noi de 2007 cu masinile lor si cum se prezinta dupa 5 ani, hai aproape 6.

Link to comment
Share on other sites

Totul e logic: un motor de camion, fiind de 5-6 ori mai mare decat un motor de autoturism, este de 5-6 ori "mai fiabil".

Rezultatul direct: ce mai la deal, la vale - intr-un motor de camion incap de 5-6 ori mai multi kilometri decat intr-un motor de autoturism. Deci daca faci cu un autoturism 150-200.000 Km.....cu camionu' faci milionu'.

:)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu ma refeream la dimensiune ci la raportul dintre dimensiune si putere.

 

Un motor de motocicleta are peste 100 cp la o cilindree de 600 cmc. In plus sunt motoare de turatie.

Un motor de camion are 300-400 cp la 12 000 - 16 000 cmc.

 

Cu cat scoti mai multa putere, cu atat scade fiabilitatea.

Conteaza si cat de turat functioneaza in general.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Si atunci, daca vrem masini mai fiabile, care e solutia? O masina cu motor cat mai mare? :-)

 

Masina mea face 7 ani luna viitoare (achizitionata de noua), nu-i BMW, dar ma gandesc serios la unul acum. Eu as vrea sa vad o lista cu posesori de BMW, achizitionate noi, si cati km au facut cu masinile lor.

Link to comment
Share on other sites

Un motor de camion merge 50% din durata de viata la o viteza constanta. Un motor de camion merge 80-90% in regim extraurban. La camioane chiar daca intervalele de service sunt mult mai mari, oamenii nu se joaca "experimentand" tot felul de uleiuri, vascozitati sau sa faca economie la consumabile cum se intampla in multe cazuri la masinile mici.

 

Pe de alta parte mai conteaza si timpul in care faci milionul asta de km. Daca faci 15.000km pe an atunci in 10 ani normal ca vei avea probleme chiar daca vei avea doar 150.000.

Apropo sa stiti ca si la camioane apar probleme la motoare, e drept nu asa dese ca la masinile mici dar apar destule si acolo. Iar masinile mici nu sunt chiar asa praf, de multe ori posesorii nu cunosc km reali ai masinii ca daca i-ar cunoaste ar fi poate multumiti ca la 300-400 mii km motoarele lor inca se tin neasteptat de bine.

 

Apropo de bmw-uri. Bmw-urile sunt masini premium asa ca in general cei care le iau de noi nu fac 10.000km pe an.In afara tarii cam fiecare isi vede lungul nasului. Nu isi ia oricine masina premium.Cine isi ia masina premium nu o ia sa faca 10.000km pe an Ci mult, mult mai mult. Asadar la achizitia unui bmw sh in general trebuie sa te astepti la km f multi spre deosebire de o masina din clasa mica (sa zic un clio, un polo). Iar treaba cu fiabilitatea e foarte relativa o masina premium in ziua de azi nu e deloc obligatoriu sa fie premium si la fiabilitate comparativ cu una ieftina.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

CosminE46

Ce legatura are masina premium cu nr de km care ii faci pe an ? Nu sunt destui cu Bentley sau alte marci scumpe, care le tin mai mult in garaj ?

Ce face din BMW o masina premium ? Pretul ? Vorbesti ca si posesorii de iPhone, acum .

In nici un caz fiabilitatea nu e apanajul marcii premium BMW - poti sa vezi postul pus de un coleg ceva mai devreme cu studiul facut in UK. Locul 29 din 36 de marci la fiabilitate, ti se pare ca face din BMW o masina premium ?

In rest poti vedea cate probleme sunt expuse doar pe forumul asta si poti trage o concluzie.

Eu, dupa 7 BMW uri in 20 de ani, pot sa spun ca fiabilitatea a scazut in permanenta chiar daca a crescut calitatea metalului din caroserie. Ar putea fi de vina si cresterea complexitatii, a puterii pe cm cub, dar asta nu e scuzabil pt o marca "premium" .

Edited by seaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu unul fac minim 36 000 km pe an, si acum vreau ceva cu tractiune integrala pe care sa o tin 10 ani. O fi mult, oi avea asteptari prea mari, dar cam asta vreau.

 

Sunt curios daca vreun posesor de BMW de pe forum a ajuns cu masina la 150 000 km fara nici un fel de probleme la motor :)

Link to comment
Share on other sites

Ăin minte Âşi acuma cĂŁ prin 2009 am fost la BMW cluj Âşi era acolo un e39 520d care avea peste 1 milion de km Âşi mi-a spus un inginer de acolo cĂŁ maÂşina a fost achiziĂžionatĂŁ de la ei de nouĂŁ Âşi prima problemĂŁ este un injector , la peste un milion ! A mai spus cĂŁ omul care are maÂşina face numai drumuri de germania cu ea .PânĂŁ la urmĂŁ drumurile scurte omoarĂŁ maÂşinile ĂŽn mare parte .
Link to comment
Share on other sites

@XXXX

 

Cred ca au mintit aia de la Cluj . Cum au depistat ei un singur injector cu probleme la 520D E39 136CP. Ma indoiesc ca le-au scos si le-au pus pe banc de test. Altfel, ma bucur ca am si eu un 520D E39 si la peste 300.000 km nu i-a picat inca pompa de injectie sau turbina . In rest am avut alte probleme ,inclusiv injector cu fir, pompa de motorina, webasto, ventilator clima, vasco-cupla, termostate,debitmetru, actuator turbina, etc

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Eu unul fac minim 36 000 km pe an, si acum vreau ceva cu tractiune integrala pe care sa o tin 10 ani. O fi mult, oi avea asteptari prea mari, dar cam asta vreau.

 

Sunt curios daca vreun posesor de BMW de pe forum a ajuns cu masina la 150 000 km fara nici un fel de probleme la motor :)

probleme la motor la 150 000? cred ca sunt multi care nu au avut

eu unu am 350 000 si nu am nici cea mai mica problema. termostatele le-am schimbat dar nu tin de motor..in rest nimic

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.