Jump to content

E46 320d nu mai trage cum trebuie


Recommended Posts

  • 1 month later...

salut, aceeasi problema si la mine, nu trage mai sus de 2500 rpm, turbo cu actuator electronic. Stie cineva care sunt parametrii necesari care influenteaza in mod direct comada actuatorului de geometrie? In functie de ce si cati parametri calculatorul ia decizia de modificare a geometriei , electronice? Tot ce am gasit pe forum se refera la actuatoare vacuumatice, dar nu ma ajuta cu nimic.

masina e 320D 20 4d4 110kw, eu4, an 2004/04 .

Tocmai am schimbat motorul in urma tragerii unei clapete de admisie in piston. Am avut "noroc" ca am circulat 100 km dupa ce am luat masina si tzac pac clapeta.

....oricum...acu sunt cu alt motor pus sus , masina merge ok, turboul era bun dinainte, a ramas toata electronica mea dinainte, am schimbat doar bloc cu _chiulasa_.

Ieri spre exemplu si-a dat drumul si a tras de-a rupt normele, dar asta s-a intamplat de 2 ori in ultimii 700 km de cand am schimbat motorul.

Poate sunt unii dintre voi care s-au mai lovit de problemele actuatorului de turbo electronic si aveti unele idei. Ce sa verific si unde...

Furtunele toate sunt ok si la locul lor (odata cu schimbarea motorului le-am si verificat cam toate componentele si sunt ok)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

salut!

 

in primul rand imi cer scuze dac cumva posstez cu o problema deja existenta pe forum, dar oricat am incercat sa caut, nu am gasut astfel de probleme decat cu modelul nfl de 136 cp...

 

deci masina e din 2002, cutie automata (cutia e ok), 150 cp

se comporta cam ciudat, de parca nu are putere sau se "chinuie" doar se tureaza dar NU are simtul ala tpic Turbo-Diesel. se comporta de parca ar fi un benzinar aspirat. se tureaza frumos pana in 4500 daca i-i dau kick-down apoi schimba frumos dar nu trage asa impresionant.am pus pe tester, debitmetrul functioneaza la parametri perfecte (asa mi-a zis mecanicul), filtrul de aer e nou...

mam uitat la furtunul de la turbo cand se accelereaza dar abia are presiune, deci nici macar nu se umfla furtuul, doar pe la 4000 de ture un pic.

 

vreo idee cineva?

 

multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

toti parametrii sunt corecti ? o verificare completa la motor dureaza 1 ora aproximativ si se fac teste si cu motorul pornit :)

 

mecanicii care citesc doar erorile si NU verifica si parametrii in timpul functionarii motorului cu un tester bmw original sunt de cartier.

 

(exemplu test VANOS sau Valvetronic de functionare - asta la benzen)

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunasele de vacuum (poti sa le schimbi oricum pt ca sunt vechi si coapte), electrovalva de la turbo si de la EGR (sunt la fel, poti sa le interschimbi intre ele si sa vezi daca se modifica comportamentul motorului), toata tubulatura de la turbo si de la intercooler (sa nu fie crapata si sa nu scape presiune pe la imbinari).
Link to comment
Share on other sites

toti parametrii sunt corecti ? o verificare completa la motor dureaza 1 ora aproximativ si se fac teste si cu motorul pornit :)

 

mecanicii care citesc doar erorile si NU verifica si parametrii in timpul functionarii motorului cu un tester bmw original sunt de cartier.

 

(exemplu test VANOS sau Valvetronic de functionare - asta la benzen)

 

da, stiu dar asa a fost testat cum spui tu, cu tester original BMW si cu motor pornit, in turatii mai mari, mai mici...tocmai pentru ca am crezut si eu din prima ca debitmetrul e de vina, dar nu

 

Kenbobo! multumesc frumos pentru sfat! in weekend incerc toate posibilitatile!

Edited by bh99mes
Link to comment
Share on other sites

Verifica furtunasele de vacuum (poti sa le schimbi oricum pt ca sunt vechi si coapte), electrovalva de la turbo si de la EGR (sunt la fel, poti sa le interschimbi intre ele si sa vezi daca se modifica comportamentul motorului), toata tubulatura de la turbo si de la intercooler (sa nu fie crapata si sa nu scape presiune pe la imbinari).

 

daca ar fi careva dintre astea ce sspui tu, nu ar da testerul? adica daca er fi electrovalva?

Edited by bh99mes
Link to comment
Share on other sites

m-am gandit la inca ceva. am observat ca de ieri a inceput sa "urle" putin din toba de undeva din spre motor, adica poate a cedat un tub flexibil sau ceva...in fine. parca de cand suna mai urat, trage mai bine. asa ca azi ma duc la un service esapamente sa dau jos toba de la turbo sa vedem ce face (in afara de zgomot). am impresia ca este infundat catalizatorul.
Link to comment
Share on other sites

salut tuturor. e46 320d 110kw,FL-2002

Am si eu o problema asemanatoare si nu-i dau de capat. Simt la pedala ca nu mai trage ca inainte, parca are lag mai mare, si primele 3 trepte nu mai sunt asa de "brutale" se simte simte de parca ar avea 100 de cai. Am dat EGR-ul jos, l-am curatat, iar dupa curatare am zis sa pornesc motorul sa vad daca se misca tija aia din interiorul EGR-ului, dar ea a stat nemiscata pe tot parcursul acceleratiilor-deceleratiilor, ar putea fi asta o problema de nu mai trage?

Acu 4 zile am fost la service si am schimbat uleiul+filru ulei+filtru de motorina, si releul de bujii. Pt a shimba releul s-a dat jos admisia, oare s-a cuplat gresit vreun furtun de vacuum din spatele admisiei ?

Link to comment
Share on other sites

posibil, verifica furtunele de vacuum, in spatele admisiei este senzorul map, poate nu are mufa pusa, verifica traseul la vacuum, ai clapete pe admisie?

 

 

clapetele le-am scos acu 2 ani ca erau rupte 2 din ele..dar e normal ca tija aia din egr sa nu se miste cand o acceleram ?

Edited by Gryllotalpa Gryllotalpa
Link to comment
Share on other sites

Salut.Aceleasi probleme le am si eu tot cu un bmw 320d 150cp stock.Pentru ce care vor sa isi faca o impresie ce ar trebui sa faca prima data am gasit site-ul acesta http://ziarulauto.blogspot.ro/2012/09/cum-depistez-problema-la-motorul-diesel.html

As avea si eu o intrebare pt cei ce se pricep care este diferenta dintre actuatorul vacumatic si cel electric?Cel electric raspunde mai bine la acceleratie?

Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

Salutari eu acum o saptamana am patit o cu prevacumul sau racordul flexibil cum am facut comanda la unix(76ron) manopera la mecanici - 300ron- in fine, masina nu tragea mai deloc si aveam si gaze in habitaclu, preblema s a rezolvat dar am o curiozitate , turbo de la e46 150cp se poate monta la cel de 136cp ?
Link to comment
Share on other sites

eu mi am rezolvat problema..era un robinet pe la vasu de expansiune...cu niste site in el care erau infundate de praf..l-am inlocuit cu altul..si acu trage cum trebuie..

serios? de la vasu de expansiune sa nu traga bmwurile? ne poti arata exact piesa pe realoem?

Edited by Banghe
Link to comment
Share on other sites

eu mi am rezolvat problema..era un robinet pe la vasu de expansiune...cu niste site in el care erau infundate de praf..l-am inlocuit cu altul..si acu trage cum trebuie..

 

sune-mi te rog ce valva era exact? sau pune o poza

 

pe de alta parte pare ca si eu am rezolvat problema. am incercat sa dau jos mufa de la debitmetru sa vad cum se comporta si masina a inceput sa traga foarte bine. deci tre' sa cumpar un debitmetru nou. atunci o sa traga si mai bine evident, de fapt atunci o sa traga cum trebuie. apoi mai urmeaza si un pic de upgrade la soft :D

Link to comment
Share on other sites

Salut,

E46 320D din 2000

Inainte sa cititi mai departe va rog sa luati in considerare ca experienta mea in acest domeniu este aproape inexistenta. Am aceasta masina de 8 luni si nu am mai avut diesel.

 

Am avut aceeasi problema. La un anumit punct am simtit ca nu mai trage. Pana in 3000 de ture nici nu se agita. De la 3000 in sus era mai activa dar doar pana in treapta a 3-a.

Am incercat cam tot ce s-a sugerat in aceasta postare si ce am mai citit in alte forumuri. (am schimbat egr, controlat electrovalve, curatat tubulaturi turbo, intercooler, controlat furtune de pe sistemul de vacuum si probabil alte chestii de care nu imi aduc aminte)

Din pacate nu am reusit sa aflu cu exactitate care a fost problema pt ca dupa scurt timp a murit de tot, am ramas cu ea in parcare,invartea dar nu mai pornea.

Dupa primele teste am descoperit ca injector ajungea combustibil dar nu facea destula presiune pentru al deschide.

 

Pe scurt, dupa ce am schimbat pompa de inalta, i-au trecut toate. Motorul si-a revenit in totalitate, raspuns activ la accelerare.

Pompa a fost schimbata in service, sincer nu imi vine sa cred ca cineva a facut ceva in plus fata de ce am platit. Asta ma lasa sa cred ca simptomele avute inainte sa moara erau de la pompa de inalta.

 

Am citit multe postari pe forumuri diferite unde unii au rezolvat problema prin curatarea sau schimbarea debitmetrului, altii prin curatarea egr-ului, altii au curat galeria+flapsurile de depuneri si au rezolvat problema, sper sa nu aveti aceeasi problema ca si mine pt ca este incredibil de costisitoare.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

E46 320D din 2000

Inainte sa cititi mai departe va rog sa luati in considerare ca experienta mea in acest domeniu este aproape inexistenta. Am aceasta masina de 8 luni si nu am mai avut diesel.

 

Am avut aceeasi problema. La un anumit punct am simtit ca nu mai trage. Pana in 3000 de ture nici nu se agita. De la 3000 in sus era mai activa dar doar pana in treapta a 3-a.

Am incercat cam tot ce s-a sugerat in aceasta postare si ce am mai citit in alte forumuri. (am schimbat egr, controlat electrovalve, curatat tubulaturi turbo, intercooler, controlat furtune de pe sistemul de vacuum si probabil alte chestii de care nu imi aduc aminte)

Din pacate nu am reusit sa aflu cu exactitate care a fost problema pt ca dupa scurt timp a murit de tot, am ramas cu ea in parcare,invartea dar nu mai pornea.

Dupa primele teste am descoperit ca injector ajungea combustibil dar nu facea destula presiune pentru al deschide.

 

Pe scurt, dupa ce am schimbat pompa de inalta, i-au trecut toate. Motorul si-a revenit in totalitate, raspuns activ la accelerare.

Pompa a fost schimbata in service, sincer nu imi vine sa cred ca cineva a facut ceva in plus fata de ce am platit. Asta ma lasa sa cred ca simptomele avute inainte sa moara erau de la pompa de inalta.

 

Am citit multe postari pe forumuri diferite unde unii au rezolvat problema prin curatarea sau schimbarea debitmetrului, altii prin curatarea egr-ului, altii au curat galeria+flapsurile de depuneri si au rezolvat problema, sper sa nu aveti aceeasi problema ca si mine pt ca este incredibil de costisitoare.

Ai pompa de injectie,nu pompa de inalta presiune cum au cele dupa 2002

Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi pot spune ca mi-am rezolvat problema singur dupa ce am fost la 3 testere din care un "specia pt bmw" dupa ce am citit mai multe postari am dezactivat EGR-ul scotand furtunasul de vacum si astupandul aceasta operatiune fiind cea mai acesibila si usora pt cunostintele mele in ale mecanici si surpriza masina trage mult mai bn in orice treapta la modul ca scartaie in trapta a doua B) deci eu va propun sa incercati fiind o operatiune foarte usoara.Eu ma gandesc sa il anulez de tot din soft si posibil pe viitor dupa ce trec ITP-ul sa rezolv si cu filtru de particule si cred ca ar trebui sa schimb si furtunasele ca am vazut sa unele sunt dezgolite de panza(material)

Cine are cunostinte va rog sa imi spuneti daca pot inlocui actuatorul vacumatic cu cel electonic pe turbina de fl 150cp

Mersi

Edited by naut
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.