Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

E cazul sa-mi fac si eu chip tuning :) . Se pare ca se reduce consumul, creste puterea si se prelungeste si viata motorului si a anexelor.

 

Chiar ma gandesc sa fac dublu chip tuning, sa creasca si mai mult puterea sa scada si mai mult consumul si sa tina mai mult motorul.

Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu cred ca ti-a spus ca prelungeste viata motorului si a anexelor . Problema este ca odata ce ti-ai facut cip , ai impresia ca ti-ai luat avion si o fortezi mult mai tare si daca faci socoteala , aceeasi fortare efectuata asupra masinii inainte de cip-are , are aceleasi efect ! Deci totul depinde de tine cum vei merge dupa cip-tuning si nu de sfaturile altora .

Da , creste puterea , DA , scade consumul la un mers identic cu cel dinainte de cip , dar raspunderea ti-o asumi asupra comportamentului tau ca sofer .

 

Stiu ca tu stii astea si a fost mai mult o caterinca , dar vad ca pe aici sunt destul de multi creduli si ne auzim peste ceva timp ca vreunul a facut tripul-cip-tuning si a castigat 50 CP la un motor de 100 cp aspirat .

Link to comment
Share on other sites

Pompa nu este fortata decat in anumite situatii si anume in forta maxima , adica la turatii mari , altfel nu este nici un fel de diferenta de uzura . Oricum , daca folosesti carburant de calitate si cate un tratament de curatare a sistemului de alimentare , prelungesti viata pompei mai mult decat daca ai folosi masina fara cip , nu ai face nici un tratament , dar tot i-ai da in goarna .

Cip-tuning-ul la motoarele pana la E36-46 este deja incercat si ras-incercat pe mii de motoare si in timp s-a imbunatatit , problema este la noile motoare dupa 2006 - 2007 care au mult mai multi senzori si parametrii care trebuiesc modificati .

22WTF - doar cip-tuning-ul la aspirat este intre 7 si 10% , DAR daca schimbi si evacuarea si admisia , e clar ca si fara cip vei avea mai multi cai SAU cel putin caii din fabrica , pentru ca nu trebuie uitat faptul ca majoritatea motoarelor au depasit 100.000 km , iar la cele pe benzina au inceput sa se simta , in timp ce la diesel dupa 150.000 se simte scadearea puterii declarate de fabrica .

 

Multumesc pentru sfaturi, cred ca dupa chip o sa pot sa o tin intr-un regim mai redus de turatie, pentru ca acum o turez pana la 4000-4400 aproape in fiecare depasire si chiar si asa e foarte lesinata. E un diesel atipic are puterea maxima la 4400 rpm. In mod normal ar trebui sa pot schimba la 3200 - 3500 la diesel ca sa cada pe cuplu maxim in treapta urmatoare si asta sper sa rezolv cu chip-ul. Revin cu impresii daca ma hotarasc pana la urma sa fac miscarea.

Link to comment
Share on other sites

Eu vad in semnatura ta ca ambele masini le ai touring , cu motoare destul de mici 316i si 318 TDS , masinile sunt grele si destul de vechiute . Nu stiu la ce te vei astepta de la ele , dar la cati CP au DIN FABRICA poti considera ca sunt prea putini , dar dupa cati ani au trecut peste ele , este perfect normal sa ai impresia asta .

Mai multe sperante iti poti pune intr-adevar in diesel , DAR ma gadesc eu ca trebuie sa-i tii in stare perfecta daca vrei ceva mai mult de la el , astfel incat sa nu-ti faca surprize neplacute . Ar trebui mai intai sa le faci o mica revizie la un service , sa constate si un inginer/mecanic capabil ca macar una dintre cele doua este capabila si suporta mai mult si la aceea sa incepi sa lucrezi , altfel sa nu dai din lac in put .

Pana la cip si restul ar trebui sa te gandesti ca greutatea este o mare problema si sa faci putina curatenie , sa incerci sa o usurezi putin , consumabile schibmate , ceva aditivi de curatare injectoare si \treseu alimentare , poate si filtre sport , la benzinara poate-i pui un traseu sport si abia dupa ce esti multumit cum merge fara cip , abia apoi sa-i faci cip , altfel vei fi destul de dezamagit ! Partea de electronica trebuie sa aiba un suport f bun din partea mecanicii , altfel nu iti va oferi performantele asteptate si partea negativa este ca o masina obosita si ne-intretinuta crapa mult mai repede daca o fortezi decat una intretinuta , dar ne-tunata .

Daca ai bani si posibilitati , fa=le la amebele o revizie capitala , apoi ambele testate pe un dyno si vezi ce seva mai au in ele si abia apoi te gandesti mai departe .

Asta e parerea mea .

Link to comment
Share on other sites

Eu vad in semnatura ta ca ambele masini le ai touring , cu motoare destul de mici 316i si 318 TDS , masinile sunt grele si destul de vechiute . Nu stiu la ce te vei astepta de la ele , dar la cati CP au DIN FABRICA poti considera ca sunt prea putini , dar dupa cati ani au trecut peste ele , este perfect normal sa ai impresia asta .

Mai multe sperante iti poti pune intr-adevar in diesel , DAR ma gadesc eu ca trebuie sa-i tii in stare perfecta daca vrei ceva mai mult de la el , astfel incat sa nu-ti faca surprize neplacute . Ar trebui mai intai sa le faci o mica revizie la un service , sa constate si un inginer/mecanic capabil ca macar una dintre cele doua este capabila si suporta mai mult si la aceea sa incepi sa lucrezi , altfel sa nu dai din lac in put .

Pana la cip si restul ar trebui sa te gandesti ca greutatea este o mare problema si sa faci putina curatenie , sa incerci sa o usurezi putin , consumabile schibmate , ceva aditivi de curatare injectoare si \treseu alimentare , poate si filtre sport , la benzinara poate-i pui un traseu sport si abia dupa ce esti multumit cum merge fara cip , abia apoi sa-i faci cip , altfel vei fi destul de dezamagit ! Partea de electronica trebuie sa aiba un suport f bun din partea mecanicii , altfel nu iti va oferi performantele asteptate si partea negativa este ca o masina obosita si ne-intretinuta crapa mult mai repede daca o fortezi decat una intretinuta , dar ne-tunata .

Daca ai bani si posibilitati , fa=le la amebele o revizie capitala , apoi ambele testate pe un dyno si vezi ce seva mai au in ele si abia apoi te gandesti mai departe .

Asta e parerea mea .

 

Sa stii ca ambele sunt in stare tehnica foarte buna, dar la 316 nici nu ma gandesc sa-i pun chip pentru ca vreau sa o vand si oricum la un motor pe benzina aspirat nu e mare diferenta cu chip sau fara. TDS-ul se preteaza la chip si chiar am gasit o firma in Ungaria care garanteaza ca nu-mi strica motorul si testeaza masina pe dyno inainte si dupa operatie, singura chestie e ca mi se pare cam scump (aprox. 350 EUR si trebuie sa merg pana la Budapesta si inapoi - 700 km). Oricum mai studiez problema. Merci de informatii.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

are cineva vreo ideea la un e36 328i din 96' 193 cai stock la cati cai si cat cuplu ajung cu un chip tuning? Am auzit diferite pareri despre aceasta "schimbare" ba k ar creste consumul , ba k nu, vreau sa stiu sigur fiindca vreau sa fac o asemenea investitie, cred k se merita.

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

La motorul asta al tau ce consum ai acum ? Cumva vre-o 15 in oras si 9 in afara ? Consumul nu creste , dar tot ce conteaza este cat de dai la ea , altfel cip-tuning-ul scade consumul .

Inainte sa faci cip-ul poate faci si un dyno , sa te convingi cati caluti mai traiesc din acea herghelie , ca din '96 au trecut ceva anisori .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Vreau si eu sa ridic calutii,dar la mine e un pic diferit:mi s a spart motorul(E36,320i,an 96) si l am schimbat cu unul de p un 320ci,an 2000,stiu ca e cuplul mai mare fata de celalt motor,am o multime de dileme(in bord ci avea 240,eu am 260)motorul e la fel,tot 150 cai,calculatorul a ramas cel dinainte,oricum incet,incet vreau sa o pun la punct,am avut o gramada de belele cu ea dar nu ma las,si s interesat daca se poate face ceva,cam cat ridic puterea?
Link to comment
Share on other sites

Peste tot se spune ca este intre 10 - 15 % la benzina . Problema este cati CP mai ai tu in realitate acum , in ce stare este motorul tau si daca il mai ajuti si cu altceva . Daca motorule ste in stare excelenta si il mai ajuti si tu un o admisie sport , bine gandita si intretinuta , precum si o evacuare sport buna , atunci poti spera ca ajungi la 120 CP , cu toate astea , altfel daca obtii 110 numai din cip , te poti considera norocos .

Trebuie sa intelegi ca , orice modificare electronica trebuie ajutata si mecanic , altfel nu faci altceva decat sa fortezi mecanica masinii , iar performantele vor fi pe masura ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

as avea shi eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva.

 

am copiat de la u prieten softul lui cipuit de pe un 525d 2000 shi l-am pus la mine pe 525d 2001 shi nu ini porneste masina

am pus inapoi softul meu shi merge care cineva idee ce trebuie sa ii fac? sa mearga

dau o bere.....

aaa folosesc kwp200+

Link to comment
Share on other sites

Sa te duci si sa aprinzi o lumanare la biserica ca ai putut sa mai pui la loc soft-ul original.

in mod normal se blocheaza ECU si nu mai raspunde la nimic. Ai fi fost nevoit sa cumperi un calculator de injectie nou

si sa il adaptezi la BMW.

Ce trebuie sa faci tu este sa imi dai soft-ul original, sa platesti pt modificarea de soft si pe urma o sa iti mearga cu

soft-ul primit de la mine.

Edited by scandy
Link to comment
Share on other sites

as avea shi eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva.

 

am copiat de la u prieten softul lui cipuit de pe un 525d 2000 shi l-am pus la mine pe 525d 2001 shi nu ini porneste masina

am pus inapoi softul meu shi merge care cineva idee ce trebuie sa ii fac? sa mearga

dau o bere.....

aaa folosesc kwp200+

 

 

Salut, sunt versiuni diferite de soft, chiar daca motoarele sunt identice, pe viitor fi atent la HW ; SW.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa o octavia 2, 1.9 PD 105 CP, am acum un 325 TDS si surprinzator mi se pare ca e mai slab la cuplu decat skoda.

Comportamentul aduce mai mult a benzinar, motorul prinde viata undeva peste 2500 ture.

Poate chiptuning-ul sa corecteze treaba asta?

Nu ma intereseaza putearea, vreau in schimb cuplu nesimtit :) la ture joase (lucru la care ma asteptam de la 6 cilindri si sincer sunt cam dezamagit) sa nu mai trebuie sa mestec aiurea in cutie.

Sugestii, preturi?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am mers cu ambele masini si am fost mai atent.... cred ca pana la urma ce face asa placuta la condus Octavia este lipsa franei de motor si silentiozitatea, fapt care iti permite rularea cu o turatie mai ridicata ca la BMW (de unde si senzatia de cuplu mai mare-cred)

La 3-ar cum am trecut de 2000 vajaie ca dreaq sa nu mai zic ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie vii cu nasul in parbriz, lucru destul de neplacut, care la Octavia nu se intampla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.