Jump to content

Azot in cauciucuri


florin83

Recommended Posts

au dat drumul? ultima oara aveau azotul dar nu aveau cu ce sa il bage in roti parca.

pai o sa enumar ce stiu eu:

moleculele de azot sunt mai mari deci daca ai vreun por in cauciuc se va desumfla mai incet.

azotul se dilata si contracta mai putin la variatiile de temperatura (motiv pt care este folosit si in Formula 1)

 

cam atat de la mine, care mai stiti va rog sa mai bagati sa vedem daca merita 80.000 un umflat de roate.

Link to comment
Share on other sites

Umflare cu azot

Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor.

 

Asta scrie la ei pe site.

Link to comment
Share on other sites

cred ca glumesti!:blink: O fi de 10 ori mai scump decat un umflat normal ( e 2.000lei pe roata), dar la cate avantaje zic astia ca are eu zic ca merita. La cat timp umflii o roata?

 

eu la dezavantaje as zice ca nu sunt asa mult vulcanizari care au asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

cred ca glumesti!:blink: O fi de 10 ori mai scump decat un umflat normal ( e 2.000lei pe roata), dar la cate avantaje zic astia ca are eu zic ca merita. La cat  timp umflii o roata?

 

eu la dezavantaje as zice ca nu sunt asa mult vulcanizari care au asa ceva.

20015[/snapback]

 

 

A!2000 de lei pe o roata!Nu stiam :)

 

Ai dreptate!Nu umfli cauciucurile tot timpul.

Link to comment
Share on other sites

acuma gandind logic....astia de la F1 nu cred ca de prosti le umfla ei cu azot, iar aia cu supraincalzirea ......chiar cred ca e treaba buna si asa este am mai cititi undeva. iar daca te ajuta vreodata la un drum de eviti vreo explozie pe fata .....cred ca merita doua pachete de tigari.
Link to comment
Share on other sites

Ave,

eu pun azot in roti de vre-o doi ani, si zic ca avantajele sunt clare:

cele vizibile imediat:

1. masina are (sau mie mi sa parut ca are) un comportament mai stabil (azotul este mai "plastic") - in special la drumuri cu denivelari ..

2. nu mai trebuie verificata presiunea daca creste sau scade temperatura (ultima data am mers cu aceleasi anvelope (Pirelli P2500) vre-o 20.000km (cu un ford fiesta - roti 175/65/14) - fara sa ma ating de ele. km-ii i-am facut cam intr-un an - am prins si vara si iarna ..

despre cele mai putin vizibile (ca protejeaza anvelopa, janta, etc ..) nu ma pot pronunta.

azot am pus la Sama service - in Pipera (la vremea aia numai ei puneau in Bucuresti) - nu mai stiu preturile, dar nu era foarte scump (parca am dat 200.000 - cu tot cu echilibrarea rotilor)

Oricum zilele astea ma duc sa-mi pun caucioacele de vara la Bmw si o pot sa va zic ce preturi mai au ..

Link to comment
Share on other sites

eu am azot in toate rotile de la masina....de schimbari nu stiu ce sa va zic....deocamdata nimic, doar ca am capacele verzi :blink:....oricum eu nu aveam probleme cu presiunea la roti, dar am preferat azotul ca se zic lucruri bune despre acest gaz in cauciucuri....Parerea mea este ca merita.... :)
Link to comment
Share on other sites

Umflare cu azot

Umflarea pneurilor cu azot constituie un mare avantaj: se evita supraincalzirea pneurilor, se reduc ciclurile de verificare a presiunii, jantele nu mai ruginesc, imbatranirea prematura a anvelopelor, avantaje pentru mediul inconjurator, cresterea prizei la drum a pneurilor.

 

Asta scrie la ei pe site.

20013[/snapback]

:blink: Pai daca stiai astea de ce ai mai deschis topicul sa intrebi care sunt avantaje/dezavantaje? :)

Link to comment
Share on other sites

1. cand am deschis topicu nu stiam ce am scris ulterior.(vina mea ca nu m-am interesat)

2. ca la orice lucru pe care vrei sa il cumperi/folosesti te mai intereseaza si parerea celor care l-au incercat chiar daca ii stii toate specificatiile.

3. am vrut sa afle si altii de metoda asta. nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar nu cred ca auzisera toti de asta.

4. pe nicaieri n-ai sa vezi la specificatiile unui lucru DEZAVANTAJE.

 

daca va deranjeaza topicu rog pe un moderator sa-l stearga. pe mine nu ma mai intereseaza ca nu o sa mai dau pe aici.

numai bine...

Link to comment
Share on other sites

ma suparaciosule... vrei sa fii si tu fulga ? :blink:

 

sa-mi dau si eu cu parerea la treaba cu azotul. in conditile de clima si de trafic de la noi, ma indoiesc ca va simti cineva in mod _real_ faptul ca azotul nu e afectat de schimbarile de temperatura. nu vorbim de F1 unde se merge cu viteze fantastice, se frineaza fantastic si apar niste mari forte, care incalzesc puternic totul. vorbim de trafic normal, in oras si la munte/mare. eu o vad ca pe o chestie "cool" sau "de fitze" in principal. mai ales ca se pun capacele verzi, albastre sau rosii :)

 

eu mi-am umflat in iarna (la -10 grade) cauciucurile la 2 atmosfere, cu aer; de cind s-a incalzit afara, nu a crescut presiunea semnificativ.

 

e posibil sa simti ceva diferente daca ai niste cauciucuri noi si foarte bune si le folosesti citiva ani cu aer versus azot. sau daca mergi cu 200km/h zilnic. in rest... numai bine.

Link to comment
Share on other sites

1. cand am deschis topicu nu stiam ce am scris ulterior.(vina mea ca nu m-am interesat)

2. ca la orice lucru pe care vrei sa il cumperi/folosesti te mai intereseaza si parerea celor care l-au incercat chiar daca ii stii toate specificatiile.

3. am vrut sa afle si altii de metoda asta. nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar nu cred ca auzisera toti de asta.

4. pe nicaieri n-ai sa vezi la specificatiile unui lucru DEZAVANTAJE.

 

daca va deranjeaza topicu rog pe un moderator sa-l stearga. pe mine nu ma mai intereseaza ca nu o sa mai dau pe aici.

numai bine...

20216[/snapback]

Bai eu am glumit! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Apropo, am bagat acum vreo 1 luna azot in cauciucuri (adica sper ca asta au bagat :blink: ) si vinerea trecuta m-a intrebat cineva daca nu cumva sunt cam dezumflate cauciucurile :)

Oricum, macar m-am ales cu o valva cromata si un capacel verde! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.