Jump to content

Inlocuire cutie de viteze manuala (de la 5+1 la 6+1)


Crissu83

Recommended Posts

Buna tuturor,

Imi poate spune cineva daca se poate inlocui cutia de viteze manuala 5+1 la un BMW e46 323i cu una 6+1. Ce fel de cutie trebuie, si in afara de ea de ce mai e nevoie. A facut cineva asta? Sunt diferente?

 

Toate cele bune,

Cristi

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut, vad ca sunt cativa interesati de chestia asta...poate vreun Guru in BMW ne lumineaza si pe noi. As fi interesat sa fac o mascamba d-asta.

 

Si pe mine ma intereseaza la un 320D 136 HP :thumbsup:

La 320d sigur merge! Cred ca se potriveste cutia de pe 320d (150CP)FL, din cate stiu aia e cu 6+1.

Edited by Crissu83
Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea inteleg de ce ar da cineva bani sa isi puna cutie cu 6 trepte. Avantajele sunt extrem de mici, spre 0. Avand in vedere ca vbim de e46 cred sigur se poate gasi ceva mai folositor de facut la masina de banii cat te duce operatia asta cu cutia.

 

la cutiile in 6 trepte rapoartele primelor trepte sunt mai scurte, ceea ce e un mic dezavantaj in oras iar raportul treptei a 6a este foarte putin diferit fata de treapta a5a de la cutiile cu 5 trepte. Diferenta fiind de ~200rpm in a 6a inseamna intr-adevar un consum ceva mai mic la drum lung(dar probabil f mica diferenta, 0.2-0.3). Primele trepte care sunt mai scurte dau o dinamica mai buna masinii dar masina consuma putin mai mult.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

asa e cum spune cosminE46 la cutiile cu 5 trepte rapoartele sunt diferite de cutiile cu 6 trepte

hmmm

 

E46 5 speed- 4.23, 2.52, 1.66, 1.22, 1.00

 

E46 6 speed- 4.35, 2.50, 1.66, 1.23, 1.00, .85

 

The 6 speed is a little closer ratio and has an overdrive gear. sa zicem ca e ca voi:))

 

http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios.htm

Link to comment
Share on other sites

Am discutat ieri cu un prieten care stie - nu se merita :( , plus ca sunt ceva dezavantaje : pilotul nu va mai functiona, costurile foarte mari (cutie, timonerie, ambreiaj, grup, etca), avantajul ar fi doar la drumurile lungi, nu in oras - cred ca o las cu 5+1.

Totusi - daca vreunu face schimbarea asta - da-ti un semn.

 

Toate cele bune,

Cristi

Link to comment
Share on other sites

cutia de diesel are alte rapoarte decat una de benzina

 

daca iti ies prea lungi si trebuie sa pui si un dif cu rapoarte mai scurte ? cred ca o sa coste ceva

 

daca vrei sa optimizezi consumul si cuplul il cipezi mai bine

 

idea e buna dar implica costuri si experienta

 

parerea mea este sa te documentezi bine inainte, si daca vrei performante atunci iti trebuiesc 6 trepte scurte cu rapoarte bine etajate care sa aiba raportul final ca o CV in 5 trp, numai ca vei avea un moment mai bun si combinat cu o resoftare cu lim rev > 500rpm o sa castigi mult in performanta

Link to comment
Share on other sites

cutia de diesel are alte rapoarte decat una de benzina

 

daca iti ies prea lungi si trebuie sa pui si un dif cu rapoarte mai scurte ? cred ca o sa coste ceva

 

daca vrei sa optimizezi consumul si cuplul il cipezi mai bine

 

idea e buna dar implica costuri si experienta

 

parerea mea este sa te documentezi bine inainte, si daca vrei performante atunci iti trebuiesc 6 trepte scurte cu rapoarte bine etajate care sa aiba raportul final ca o CV in 5 trp, numai ca vei avea un moment mai bun si combinat cu o resoftare cu lim rev > 500rpm o sa castigi mult in performanta

Salut, stiu ca sunt diferite cutiile de la diesel la benzina - tocmai de aceea faceam referire ca cea care ar merge, si anume de 330i. Cred ca abandonez ideea asta datorita costlui mult prea mare si nejustificat.

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt curios daca merge conversia de la 5+1 la septronic, pe benzinar(318i nf in cazul meu). Daca a facut cineva asta, ce operatii si ce costuri implica? Multumesc

sigur merge, cel putin la 2.0 si in sus - costurile ffff mari + echipa care stie bine treaba! Era foarte usor invers, de la hidramata la manuala ;)

Link to comment
Share on other sites

Am avut un prieten care a facut modificarea asta pe un Golf 5. Credea ca in viteza a6-a la 2500 de turatii o sa aiba o viteza mai mare si un consum mai mic, dar si-a luat teapa pentru ca viteza si consumul erau identice cu cutia in 5 trepte la 2500 ture. Asa ca daca iti pui o cutie de viteze in 6 rapoarte o sa invarti batu' in mamaliga mai des, nu o sa se schimbe cu nimic performanta, consumul sau mai stiu eu ce nebunii. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Am avut un prieten care a facut modificarea asta pe un Golf 5. Credea ca in viteza a6-a la 2500 de turatii o sa aiba o viteza mai mare si un consum mai mic, dar si-a luat teapa pentru ca viteza si consumul erau identice cu cutia in 5 trepte la 2500 ture. Asa ca daca iti pui o cutie de viteze in 6 rapoarte o sa invarti batu' in mamaliga mai des, nu o sa se schimbe cu nimic performanta, consumul sau mai stiu eu ce nebunii. :thumbsup:

Daca el nu a vazut avantajele, nu inseamna ca nu exista.

Treptele cu distanta mica intre ele (ex.1500-2000rpm) cam ca la honda, fac masina mult mai sprintenta, mai ales in treptele mari.

Tu cand dai din 3 in 4, sau din 4 in 5 la bmw, iti pica mereu turatia cu ceva timp inainte de puterea/cuplu maxim, in treapta urmatoare,

Ex: schimbi la 6500rpm, urmatoarea treapta pica in 4500 (exact acolo unde bmw-ul tau benzinar scoate cam 75% din putere)

Daca te dai cu unu care are aceasi masina cu a ta, insa lui ii cade urmatoarea treapta in 5300rpm, te mananca ala, nu o sa-ti vina sa crezi.

Cutia la bmw nu e facuta pentru cox, sprint, drag, sau ce mai fac tinerii in ziua de azi.

Ca sa fie asa, trebuie mereu treapta urmatoare sa intre in momentul in care turatia permite puterea/cuplul maxim posibil.

De aceea poti spune ca, da. Ajuta cutia in 6 trepte daca este etajata corespunzator.

Link to comment
Share on other sites

Daca el nu a vazut avantajele, nu inseamna ca nu exista.

Treptele cu distanta mica intre ele (ex.1500-2000rpm) cam ca la honda, fac masina mult mai sprintenta, mai ales in treptele mari.

Tu cand dai din 3 in 4, sau din 4 in 5 la bmw, iti pica mereu turatia cu ceva timp inainte de puterea/cuplu maxim, in treapta urmatoare,

Ex: schimbi la 6500rpm, urmatoarea treapta pica in 4500 (exact acolo unde bmw-ul tau benzinar scoate cam 75% din putere)

Daca te dai cu unu care are aceasi masina cu a ta, insa lui ii cade urmatoarea treapta in 5300rpm, te mananca ala, nu o sa-ti vina sa crezi.

Cutia la bmw nu e facuta pentru cox, sprint, drag, sau ce mai fac tinerii in ziua de azi.

Ca sa fie asa, trebuie mereu treapta urmatoare sa intre in momentul in care turatia permite puterea/cuplul maxim posibil.

De aceea poti spune ca, da. Ajuta cutia in 6 trepte daca este etajata corespunzator.

 

Fiecare cu gusturile sale, dar din cate stiu este o operatie scumpa schimbarea cutiei de viteze. Si daca omu' nu are nevoie de ea pentru drag/drift chiar nu vad de ce si-ar pune-o. Ideea e ca nu prea ajuta la consum adica sa nu creada ca "ii dau a 6-a si ma duc" pentru ca e la fel ca la a-5a. Rapoartele din cutia de viteze cu 6 trepte se diferentiaza foarte putin fata de cea in 5 trepte. Sincer doar daca mi-ar pica cutia as schimba-o cu una pe 6 viteze, dar daca stau sa ma gandesc mai bine nu as faceo. Din fabrica a venit cu 5, de ce sa ii pun 10 ca la tractor. Adica totus, daca masina merge ok nu inteleg de ce ar deranja asa mult cutia aia pusa de fabrica.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Am si eu o intrebare : am si eu un 318i FL 143 CP (desi nu cred ca mai traiesc atatia...), de ceva vreme am inceput sa fac ceva drumuri mai lungi (naveta) si ma gandeam daca pot pune o cutie 6+1 de pe e90 benzina. M.ar ajuta putin la consum banuiesc...

 

Ca o paranteza ma gandesc la un 320D 150 CP dar pana atunci poate ies mai ieftin cu o schimbare de cutie...oricum am impresia ca trebe sa descfac pe acolo sa schimb ambreiajul...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.