Jump to content

Care este adevarul in legatura cu generatia de motoare N52B25?


Recommended Posts

Sunt pe cale sa achizitionez un e92 325i 2500cm3, deci motor N52B25 dar cred ca o sa renunt.

De ce? Pentru ca atat aici pe forum cat si in alte parti am citit ca e un motor cu probleme.

As vrea sa va intreb pe voi care aveti acest motor, ati avut acest motor sau aveti cunostiinte tehnice in legatura cu el, sa ma lamuriti si pe mine daca e o alegere buna sau nu.

Va multumesc.

PS: Dar N43B20?

Edited by bogus
Link to comment
Share on other sites

daca masina a fost fabricata dupa 31.11.2008 nu are nici o problema motorul, dupa data aia a fost introdusa in productie un nou model de chiulasa care a rezolvat problema.

Sunt si multe produse inainte de data asta care au avut chiulasa inlocuita cu noul model, dar ca sa fii sigur trebuie sa vezi in istoricul masinii la reprezentanta..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu prea, e ceva relativ minor la solenoid,si relativ rar.. se rezolva prin curatare si vine de la intervalele astea de schimb de ulei SF gen 30k km... :)

Se umplu cu namolul ala care ramane peste tot cand tii uleiul in masina cu zecile de mii de km..... cum se poarta acum...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic!

Si eu am citit despre acest motor ca ar fi cu probleme la

chiulasa.Tin sa cred ca problemele intervin din cauza intervalelor de revizie foarte mari.

Al meu este un n52b30 din 2006 si pana in acest moment nu am zgomote suspecte la motor(72k km)

Link to comment
Share on other sites

Dupa 31.11.2008 vorbim de N52B30 cel de 3000cm3, unde aceasta problema probabil a fost rezolvata.

Despre N52B25, varianta de 2500cm3, cel cu probleme am citit aici pe forum , pe wikipedia dar si pe cateva forumuri straine. Nu ma pricep absolut deloc la motoare dar din ce am inteles problema pare inevitabila, vorbesc de varianta de motoarele de pana la 31.11.2008.

 

Pe baza la ce am citit m-am decis sa exclud acest motor, acum am ramas fara variante, era singurul L6 posibil deoarece pentru cel de 3000cm3 se face un cadou prea mare statului.

Link to comment
Share on other sites

Se schimba doar garniturile sau cum? Cum se manifesta, la mine e motorul silentios, nu se aude nici un tacanit.

motor mai zgomotos lipsa de cuplu/putere la turatie mica.da, se schimba doar garniturile.cred ca undeva la 6-800 lei reparatia.

@Bogus cauta masini care au chiulas schimbata sau dupa 2008 .

PS:NU lua N43

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

pai cam orice motor ai alege toate au problemele lor, nu cred ca a fost vreunul fara probleme specifice de cand sunt ele.

Chestia e de risc vs cost..

Daca vorbim de n62 de exemplu unde problema cu valvetronic se rezolva cu vreo 4k euro, la n52 se rezolva cu cateva sute cel mult...

 

Nici macar noua cand cumperi nu esti ferit de probleme, ci doar ai garantie si teoretic se rezolva pe banii dealer-ului...

Se constat usor daca masina are probleme, daca e ceva cu tachetii o auzi la rece, iar solenoidul apare pe tester...

Si se pare ca pana si zgomotul ala totusi nu a avut nici o consecinta a la long, sunt deja n52 vechi de 9 ani de acum si cu sute de k km care ticaie de cand sunt ele....la rece, enervant , dar fara consecinte mai grave...

 

N52 e relativ ok, de exemplu problema cu tachetii aparea mai des in la masini cu un anumit regim de exploatare, conta mult uleiul folosit etc.. de exemplu se manifesta mai des la masini care faceau drumuri scurte, in care motorul nu apuca sa mearga f mult la temperatura normala...

Vanos-ul a avut diverse probleme cu garniturile de cand a aparut el din 92, fara exceptie, incepand cu M50TU, de cand a aparut , dupa un nr de ani/ km trebuie inlocuite garniturile la el...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@DOMI: Foarte foarte corect ce ai zis tu cu risc vs cost.

Voi v-ati risca sa dati 15.000 euro pe o masina cu motorul de mai sus, pana in 11.2008, cu chiulasa neschimbata?

Din cate am inteles, BMW schimba anumite piese chiar daca masina nu este in garantie daca este o problema din fabrica.

Link to comment
Share on other sites

eu da, in conditiile in care cu e34 525i halesc un set de gume de 500 de euro in 18k km... o chiulasa e maxim 600.. cam cat niste gume care duc o vara si jumatate...

sa fim seriosi cine crede ca o sa cumpere masina de firma X veche de 5 anis sa mearga fericit pana la adanci batraneti ori nu stie cum trebuie sa mearga masina aia si are impresia ca e ok ori nu ii pasa.. trage de ea 3 ani si o da la un cunoscator...

cam ce vrei tu sa cumperi e fix cand incep sa pice cam tot ce e de picat ca uzura normala si ti zic eu ca o chiulasa e cel mai scump lucru.... mai ales in ro unde manopera e 2 lei...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

eu da, in conditiile in care cu e34 525i halesc un set de gume de 500 de euro in 18k km... o chiulasa e maxim 600.. cam cat niste gume care duc o vara si jumatate...

Un set de pneuri calitative n-au cum sa tina doar 18 000 km.

Poate au DOT-ul de prin alt secol sau sunt de marca proasta.

Sau costa 500 euro noi si tu le iei sh.

 

Sau nu stiu, poate mergi cu ea si pe circuit, altfel nu se leaga deloc.

Link to comment
Share on other sites

@DOMI Din ce am citit pe diferite forumuri straine, cunoscuta problema a lui N52 ( incepe cu acel tacanit la motor... ), se remediaza cu 6.000-7.000 dolari.

 

PS:Tot timpul mi-au placut BMW-urile si mi-am dorit un 6L dar nu am de gand sa iau un motor prost facut din fabrica doar pentru ca e BMW. Din moment ce nu imi permit un N20 cred ca o sa citesc un pic si despre problemele kompresoarele celor de la Mercedes si poate o sa ma orientez catre un C-Klass.

Edited by bogus
Link to comment
Share on other sites

Eu am inteles ca rezolvarea problemei la aceste N52 din prima generatie ar fi inlocuirea chiulasei cu cea de pe modelul urmator unde problema a fost rezolvata. Asta inseamna ca trebuie schimbate: valvtronic, axe cu came, tacheti, etc.,mai exact toata partea superioara a motorului.

Un coleg a explicat aici toata procedura si a mentionat ca a scos din buzunar 6000 euro.

 

Practic, totul se rezuma la urmatoarele:


  •  
  • Este acesta pretul corect pentru a remedia problema primei generatii de N52?


  •  
  • Chiar daca masina este iesita din garantie, dar vorbim de o problema de design al motorului, BMW suporta macar partial aceste cheltuieli?

Link to comment
Share on other sites

motor mai zgomotos lipsa de cuplu/putere la turatie mica.da, se schimba doar garniturile.cred ca undeva la 6-800 lei reparatia.

@Bogus cauta masini care au chiulas schimbata sau dupa 2008 .

PS:NU lua N43

Care-i faza cu N43B20 (170 cai, nu extraordinar de mult dar ok cat de cat)? Chiar si eu m-am gandit la varianta asta pe viitor...

Sau are aceleasi probleme ca n42 n46 (gen garnituri, simeringuri)? Astea nu mi se par probleme grave sincer, fata de ce probleme are n52...

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Un set de pneuri calitative n-au cum sa tina doar 18 000 km.

Poate au DOT-ul de prin alt secol sau sunt de marca proasta.

Sau costa 500 euro noi si tu le iei sh.

 

Sau nu stiu, poate mergi cu ea si pe circuit, altfel nu se leaga deloc.

 

nu stau sa ma cert cu tine, iti spun ca atat duc, daca ai iesi cu masina mai mult in afara orasului si ai merge ceva mai tare ai afla si asta,. nu au cum sa tina niste pneuri pe o masina de 1.6t si 192 de cai cu care mergi mult la viteze mari cat pe un logan cu care traversezi unirii cu in fiecare zi cu o viteza medie de 19km/h...

Pneuri avute au fost cel putin pe asta au fost asa.. Michelin Primacy HP, apoi am trecut pe pneuri speciale de vara/ud, sunt 2-3 firme care ofera asa ceva, ar fi Vredstein, Uniroyal si inca unii, eu am mers pe pe Uniroyal Rainsport , apoi Uniroyal Rainsport 2

Cele de iarna tin mai mult si e normal, ca iarna mergi oricum mai incet, chiar si in conditii ideale tot e ud macar pe jos.....

 

 

Si nici macar nu sunt caz singular...dar ma rog,

De altfel e o metoda sigura de depista si mincinosii care se lauda ca merg numai cu nu stiu ce viteza... il intreb cat duc gumele, daca zice 40k... e clara treaba,,,

Intreaba-l pe dsf cam cat duce un set de Bridgestone turanza....pana si mecanicul din DE care se ocupa de masina mi-a confirmat.. avea un e60 530D.. cam tot pe acolo le schimba si el...ca eu ma dusesem sa verific masina ca ma gandeam ca poate am probleme cu geometria....

NU am cumparat cauciuri sh in viata mea nici macar pe vremea cand aveam dacie 1300..

bogus ce citeai tu acolo e un caz extrem.. de fapt majoritatea sunt ok . si cum spuneam, se diagnosticheaza usor.. daca in momentul asta cand cumperi nu are probleme si respecti cateva indicatii de baza, nici nu o sa aibe...

Nu incerc sa te conving sa cumperi un 325i, dar trebuie sa stii ca orice model de masina , mai ales sh va necesita ceva cheltuieli..

 

De altfel daca citeai postul lui thx din topicul citat mai sus te lamureai...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

@DOMI: Am citit intreg topicul de mai sus, de asta sunt si asa speriat de N52. Ai dreptate, orice masina sh necesita niste bani investiti pentru a schimba niste piese uzate, cum ai zis si tu depinde de atentia cu care o cumperi dar si de noroc. Tinand cont de problemele de ungere in chiulasa si de faptul ca eu fac doar drumuri foarte scurte(4-5km, fataiala prin oras), cred ca aceasta exploatare o sa genereze probleme.

 

 

@alex230ro: Dupa 11.2008 N52 (N52B30) are 3000cm3, N52B25 era ultimul mohican, ultimul L6 de 2500cm3 de la BMW.

 

Daca puteti sa detaliati un pic problema lui N43 si cat de costisitoare sunt reparatiile, v-as fi recunoscator. Am creat un nou thread aici pentru a nu amesteca merele cu perele.

Link to comment
Share on other sites

aaa

atunci esti acoperit

 

The ticking noise of Hydraulic Valve Adjuster is a known problem with the N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008. An occasional ticking or rattling noise from the HVA elements may occur during cold engine starts or frequent short-distance driving, recently known after the engines reach 50.000 miles. In these situations, the HVA elements may not yet have been supplied with sufficient amounts of air-free oil. This condition will not cause any damage to the engine, and usually remedies itself with a longer driving distance or operating times at full operating temperature. BMW dealers' first response is to perform HVA bleeding procedure, however this procedures seems not to resolve the matters. The second attempt to solve this problem is a replacement with improved HVA parts, however this procedures also does not fully address the problem. Finally, a newly designed cylinder head replacement solves the ticking noise problem for vehicles under warranty. Vehicles produced after November 31, 2008 have already been fitted with improved cylinder head that resolves this HVA problems.[7]

 

 

parerea mea e ca daca stai si iei la puricat fiecare motor are problemele lui .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.