Jump to content

E46 320D din 2000 (136CP)


Recommended Posts

Salut,

 

Am un BMW E46 320D din 2000 si dupa ce l-am cumparat de la un "prieten" mi-a facut numai probleme.

 

In primul rand mi-a bubuit Turbo pe autostrada (l-am inlocuit cu unul nou de la Garrett).Cand am inlocuit turbo am facut si schimbul de ulei+filtre.

Apoi esapamentul mi-a picat (l-am inlocuit cu totul, cap coada).

Jantele vechi erau de proasta calitate asa ca i-am luat OZ David pe 17" + Gume Michellin Pilot Sport 3 noi plus echilibrare roti.

Placute frana inlocuite.Discuri frana fata inlocuite.

Amandoua busoanele de la motor schimbate (unul era rupt, celalat era pe duca)

 

De la un timp masina nu mai imi trage cum trebuie si imi mananca ulei foarte mult.Can accelerez mai tare la plecare sau la o depasire imi iese mult fum pe esapament (observ fumul cel mai bine seara in lumina farurilor din spate)

 

Daca se poate sa ma ajutati cu o parere, un sfat, as aprecia foarte mult.

Vreau sa incep sa cumpar piesele pana revine mecanicul din tara pe 25.08.2004 ca sa ma pot duce la el sa inlocuiesc piesele problema.

 

Precisez ca nu ma pricep la mecanica, motoare, masina.

Edited by Rapi
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am un BMW E46 320D din 2000 si dupa ce l-am cumparat de la un "prieten" mi-a facut numai probleme.

 

In primul rand mi-a bubuit Turbo pe autostrada (l-am inlocuit cu unul nou de la Garrett).Cand am inlocuit turbo am facut si schimbul de ulei+filtre.

Apoi esapamentul mi-a picat (l-am inlocuit cu totul, cap coada).

Jantele vechi erau de proasta calitate asa ca i-am luat OZ David pe 17" + Gume Michellin Pilot Sport 3 noi plus echilibrare roti.

Placute frana inlocuite.Discuri frana fata inlocuite.

Amandoua busoanele de la motor schimbate (unul era rupt, celalat era pe duca)

 

De la un timp masina nu mai imi trage cum trebuie si imi mananca ulei foarte mult.Can accelerez mai tare la plecare sau la o depasire imi iese mult fum pe esapament (observ fumul cel mai bine seara in lumina farurilor din spate)

 

Daca se poate sa ma ajutati cu o parere, un sfat, as aprecia foarte mult.

Vreau sa incep sa cumpar piesele pana revine mecanicul din tara pe 25.08.2004 ca sa ma pot duce la el sa inlocuiesc piesele problema.

 

Precisez ca nu ma pricep la mecanica, motoare, masina.

 

Incearca pentru inceput sa blochezi EGR scotand furtunasul de vacuum din acea capsula. Dai jos plasticul din mijloc de pe motor, ai access la EGR(cauti pe net cum arata), si blochezi furtunul cu un surub. Pe urma ar mai fi chestia de diagnoza..daca nu vrei sa arunci bani pe la mecanici, e nevoie de un laptop, un cablu de diagnoza ieftin de 10 dolari si putina ambitie..in romania e mai bine sa inveti tu chestiile de baza, altfel pentru orice chichita mica te storci de bani si schimbi piese cu totul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bine cum zici tu, masina are egr si are niste planse de consum, ii anulezi egr-ul va merge mai prost si va consuma mai mult, se va incalzi mai greu motorul si va emana mai multe gaze decat a fost contruit

 

daca nu tragi de el si il sufli cu aer nu se strica nimic la senzor

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

De la un timp masina nu mai imi trage cum trebuie si imi mananca ulei foarte mult.Can accelerez mai tare la plecare sau la o depasire imi iese mult fum pe esapament (observ fumul cel mai bine seara in lumina farurilor din spate)

 

Ce culoare are fumul?

 

Ce inseamna foarte mult ulei?

 

N-are rost sa anulezi EGR-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci fum de ulei. Cat ulei consuma la mia de km?

 

 

Habar nu am cat consuma.De la ultimul schimb de ulei am facut aproximativ 3500-4000km si acum sunt pe -100km.

In ultimul timp am observat ca numarul de km la Oilservice nu corespunde cu numarul de km rulati.Imi scadeau km mult mai repede decat rulam eu cu masina.Asta plus fumul de pe esapament am dedus ca ceva imi mananca ulei-ul mult prea repede.

Link to comment
Share on other sites

Nici vorba de fum mai mult cu EGR blocat, de unde logica asta ? :) Fum = motorina prea multa cu aer prea putin deci AFR prea mic(amestec bogat) sau unghi de injectie gresit. Nu curata niciun debitmetru ca-l distrugi de tot.

Salut!Si cum se distruge debitmetrul daca il cureti?Eu l-am curata pana acum de vreo trei ori si nu am avut probleme,sunt sprey-uri special pentru curatat debitmetrul,pulverizezi in senzor si lasi sa se usuce,atat.Si asa nu are ce sa-i faca rau.Daca gresesc te rog sa-mi inpartasesti parerea ta,daca ai patit ceva atunci cand ai curatat debitmetrul.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca un spray special nu ii face rau insa nu as insista sa fie dat cu spray. Eu si inca un amic le.am distrus cu alcool izopropilic, nu mai citeste masa de aer. Hotfilmul interior e foarte sensibil , nu are ce namol sa se depuna pe el..e o masura disperanta in care multi cres ca poate rezolva mersul rau al masinii. Ideea e ca daca la logurile in mers, masa de aer e 1000mg aer minim atunci sa fie lasat in pace ca merge ok. Primul lucru mereu diagnoza plus loguri adica preparare teren pe urma briscaleala bruta si masuri.
Link to comment
Share on other sites

Dar sigur sa fie EGR-ul?Ca daca ar fi cazul as lua unul nou si nu as mai "curata" nimic.

 

Am uitat sa precizez la inceputul postului ca mai am o problema.

Cateodata cand vreau sa pornesc masina nu o ia din prima, sare peste, se aud click-uri la motor apoi trebuie sa incerc iar sa o ia.

Nu stiu ce poate sa fie..electromotorul?

Link to comment
Share on other sites

eu l-am curatat cu contact cleaner si pe urma suflat cu aer, merge perfect

 

Poate lucrul asta e posibil in Romania cu ceva cunostinte de mecanica dar eu stau in Franta unde mecanicii sunt aiuriti si nu fac nimic altceva decat sa schimbe piesa cu totul.

Singura mea sansa este sa astept mecanicul roman sa se intoarca din tara peste 2-3 saptamani.

Singura grija a mea este sa nu se inrautateasca starea masinii pana o duc la service.

Link to comment
Share on other sites

Daca e fum albastrui nu are legatura cu EGR, acolo e ulei in motor sau avans dereglat. Ideea de EGR era ca atunci cand tu pui piciorul jos pe pedala, presiunea care vine din turbina iti pleaca iar pe evacuare = arderea motorinei slaba = fum negru. Fum alb/albastru = ulei sau in unele cazuri avansul dereglat , prea "retarded". Desfa furtunul ce intra in EGR si vezi daca ai urme de ulei.

Masina trebuie sa functioneze perfect si fara EGR, poate putin backpressure care se simte la frana de motor, insa EGR la diesel e pur si simplu pentru emisii. La benzinare e alta poveste si nu ar trebui dezactivat.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Este posibil sa fie fum de motorina daca nu dispare uleiul de pe joja,ai multa motorina si lipsa de aer in amestec,poate fi electrovalva de la turbina sau un furtun de vacum care se afla sub atmisie si pleaca spre turbina de obicei se coclesc si trage aer fals,nu te speria acest model de motor nu prea are probleme cu consumul de ulei si la electromotor poate fi bendixul sau starterul care scapa,parerea mea asteapta mecanicul din concediu inainte sa cumperi piese nu este nici o problema daca mergi asa cu masina mai incearca sa scoti mufa de la debitmetru si vezi daca merge mai bine inseamna ca este debitmetru de vina,succes :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.