Jump to content

Probleme pompa injectie / cap hidraulic


Billy e36

Recommended Posts

Salutare!

 

Acum ceva vreme din senin masina a inceput sa tacane din zona motorului, am fost la mecanic si solutia a fost, schimbarea lantului de distributie plus toate accesoriile acestuia. Si de cand am facut aceasta operatie au inceput sa-mi apara problemele, adica imi porneste exact ca un tractor, fum negru la accelerare, nu se mai accelereaza normal la fiecare apasare a acceleratiei si daca rulez cu o viteza constanta de +90 km/h cand o accelerez nu se intampla nimic, trebuie sa iau piciorul de pe pedala pentru doua secunde si sa apas iar pentru a prinde o viteza mai mare.

 

Verdictul dat de acelasi mecanic: noul lant forteaza in pompa de injectie, mai exact in capul hidraulic. Plus cred eu, motorul avansat, mecanicul a facut el un semn pe motor dar la reglarea avansului l-a reglat sa pice semnele la fix (- -) ne luand in calcul uzura lantului ce tocmai l-a schimbat. Cand i-am explicat asta mi-a zis ca nu are ce sa-i faca ca pompa mea este fara pana si ca isi regleaza avansul electronic si ca nu are ce sa-i mai faca si problema mare este ca acum dupa ce a venit frigul nici nu mai porneste. Invarte 30 de secunde, scoate fum ca la balamuc si nimic.

 

Si aici apar nelamuririle mele, mecanicul are dreptate cu capul hidraulic sau este doar avansata distributia? Gasesc sa schimb doar acel cap sau trebuie inlocuita pompa cu totul? Ca sa-mi porneasca pot sa torn apa rece sau combinata cu apa calda pe pompa de injectie? Ma gandesc ca poate o mai dezmortesc si-mi porneste mai rapid sa nu mai dau la automat un minut.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Din pacate, revin cu noi probleme :turned:

 

la masina s-a schimbat garnitura de chiulasa, reconditionata chiulasa si vibrochenul, schimbat cuzinetii de biela, segmentata, reconditionata pompa de injectie (s-au schimbat doar garniturile), schimbate si bielele plus multe alte acareturi, este pusa la punct si din pacate tot nu vrea sa porneasca la rece. Daca o tractez in 50 de metrii porneste imediat, la cald porneste la sfert dar cum s-a racit, invarte si invarte pana ramane fara baterie si de pornit tot nu porneste. Oare ce sa fie?

Si problema numarul doi, ieri ii faceam rodajul si dupa 250 de km de mers, a inceput sa tacane, sa se auda din zona motorului o mica bataie, este identica cu cea care m-a facut sa ajung la mecanic, si atunci toti mi-au spus ca e distributia si se pare ca am schimbat-o degeaba, ca sunetul a reaparut.

 

M-am gandit oare la prima problema, de vina sa fie camasile din cilindrii, sa piarda compresie? Deoarece acestea au ramas ale masinii. Si la a doua problema, oare sa fie din cauza vreunui injector? Desii le-am schimbat pe toate dar cu unele SH. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac, simt ca nu o mai scot la capat cu masina asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Desii vorbesc singur pe aici :)), m-am gandit sa scriu totusi ce mai aflu despre problemele motorului cu gandul ca in viitor poate ajuta si pe altcineva.

 

Bataia era de la injectorul cu fir, si cu pornitul vom vedea saptamana viitoare, se suspecteaza sonda care citeste temperatura exterioara, aceasta sa fie defecta si sa nu-mi tina bujiile cat trebuie aprinse, sau releul la bujii. Vom vedea cat de curand care este buba!

Link to comment
Share on other sites

Desii vorbesc singur pe aici :)), m-am gandit sa scriu totusi ce mai aflu despre problemele motorului cu gandul ca in viitor poate ajuta si pe altcineva.

 

Bataia era de la injectorul cu fir, si cu pornitul vom vedea saptamana viitoare, se suspecteaza sonda care citeste temperatura exterioara, aceasta sa fie defecta si sa nu-mi tina bujiile cat trebuie aprinse, sau releul la bujii. Vom vedea cat de curand care este buba!

 

In legatura cu pornirea; la -3,-4 grade trebuie sa-ti porneasca si fara bujii daca pompa de injectie este in regula. Vezi la pornire ce avans iti prescrie si cat realizeaza .Multi schimba doar o-ringurile din pompa dar nu fac nici o verificare la pistonasul de avans care la acest model se cam gripeaza. Astfel pompa nu poate avansa cat trebuie si porneste greu la rece. Totodata inainte de a arata spre pompa fa-i un test de presiune pt a gasi unde se produce dezamorsarea. sunt cazuri ca se dezamorseaza (la surubul de blocare sau chiar la capul hidraulic) si chiar avand pompa de lift up in rezervor nu este suficient de a amorsa pompa si sistemul de alimentare.Testul de presiune : faci pe partea de tur 2 bari (atentie nu mai mult ca risti sa nenorocesti acumulatorul din capul hidraulic) obturezi /strangulezi returul si presiunea facuta in prealabil (repet 2 bari) trebuie sa-si mentina si dupa o ora . Daca nu isi mentine cauti pe unde se prelinge/curge motorina pt ca pe acolo se dezamorseaza . Daca in schimb nu ai pierderi de presiune atunci poti sa desfaci pompa si sa faci verificarea la pistonas.

Link to comment
Share on other sites

Biele, bolturi,segmenti, injectoare, pompe de injectie, acum releul si bujiile, urmeaza bateria, un set de senzori, intalatia electrica, dde.ul, distributia, turbina.....

 

Ps

lantul am citit cade ditributie forteaza in capul hidraulic si de aia bate injectorul cu fir....

De aceea nu se accelera la fiecare apasare de acceleratie, si tragea cand voia ea. Scuze daca m-am exprimat gresit si nu s-a inteles.

 

In legatura cu pornirea; la -3,-4 grade trebuie sa-ti porneasca si fara bujii daca pompa de injectie este in regula. Vezi la pornire ce avans iti prescrie si cat realizeaza .Multi schimba doar o-ringurile din pompa dar nu fac nici o verificare la pistonasul de avans care la acest model se cam gripeaza. Astfel pompa nu poate avansa cat trebuie si porneste greu la rece. Totodata inainte de a arata spre pompa fa-i un test de presiune pt a gasi unde se produce dezamorsarea. sunt cazuri ca se dezamorseaza (la surubul de blocare sau chiar la capul hidraulic) si chiar avand pompa de lift up in rezervor nu este suficient de a amorsa pompa si sistemul de alimentare.Testul de presiune : faci pe partea de tur 2 bari (atentie nu mai mult ca risti sa nenorocesti acumulatorul din capul hidraulic) obturezi /strangulezi returul si presiunea facuta in prealabil (repet 2 bari) trebuie sa-si mentina si dupa o ora . Daca nu isi mentine cauti pe unde se prelinge/curge motorina pt ca pe acolo se dezamorseaza . Daca in schimb nu ai pierderi de presiune atunci poti sa desfaci pompa si sa faci verificarea la pistonas.

Foarte interesant ce mi-ai scris aici, trebuie sa vorbesc cu un mecanic despre treaba asta. Stiu ca pompa mea de injectie a fost data jos si din ce mi s-a spus, au schimbat la ea niste garnituri, spunandu-mi ca,capul hidraulic este bun.

 

Am fost la electrician si nu s-a descoperit nimic, releul de la bujii functioneaza si pe tester nu a dat nimic. Cei de aici mi-au spus ca este de la injectoare, ca posibil sa nu mai pulverizeze cum trebuie dar am vorbit cu cei care mi-au facut pompa de injectie, si mi-au zis ca nu are treaba, ca e din compresie. Nu stiu pe cine sa mai cred si incotro sa o apuc.

Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

"Stiu ca pompa mea de injectie a fost data jos si din ce mi s-a spus, au schimbat la ea niste garnituri, spunandu-mi ca,capul hidraulic este bun." Asta cum au facut?Ma refer la capul hidraulic . Pt ca numai pe stand se poate verifica . Si verificarea consta in faptul ca la diferite turatii trebuia sa faca niste debite cu toleranta de 10% . Daca nu se incadreaza, standul nu mai rescrie softul cu debitele pe care le-a inregistrat. Edited by rolland78
Link to comment
Share on other sites

Da, au pus-o pe stand si verificat-o. Din pacate nu am stat tot timpul langa ei si nu am vazut exact tot ce au facut. Daca esti din Bucuresti poate ai auzit de ei, am fost la Tagy de pe Cutitul de argint, si acolo au pus-o la punct si verificat si reparat pompa de injectie. Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

Din pacate cam toti care au 318tds la dezmembrat, dau motoarele complete sau sunt sparte/decomplectate. Din pacate pompa care e acum pe masina e luata sh, dar fara proba, a fost la un pret mai bun decat ce gasisem prin bucuresti si am avut incredere. Acum pompa pe care am avut-o pe masina zace prin portbagaj si nu stiu pe care sa o duc la verificat si reparat.

 

Si ma mai gandesc la o varianta a problemei, daca o fi vre-o problema electrica la placa de pe pompa? Pentru ca dupa ce am terminat motorul si am reglat pompa la taji, masina dadea sa moara, ii cadea turatia aproape de ralanti atunci cand schimbam in treapta a 2-a si mecanicii mi-au spus ca e placa de vina si sa revin la ei pentru schimbare dupa ce-i fac rodajul si surpriza, dupa 500 de km doar pe autostrada, cand am revenit la traficul din oras nu a mai avut nici o problema.

Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

Din pacate cam toti care au 318tds la dezmembrat, dau motoarele complete sau sunt sparte/decomplectate. Din pacate pompa care e acum pe masina e luata sh, dar fara proba, a fost la un pret mai bun decat ce gasisem prin bucuresti si am avut incredere. Acum pompa pe care am avut-o pe masina zace prin portbagaj si nu stiu pe care sa o duc la verificat si reparat.

 

Si ma mai gandesc la o varianta a problemei, daca o fi vre-o problema electrica la placa de pe pompa? Pentru ca dupa ce am terminat motorul si am reglat pompa la taji, masina dadea sa moara, ii cadea turatia aproape de ralanti atunci cand schimbam in treapta a 2-a si mecanicii mi-au spus ca e placa de vina si sa revin la ei pentru schimbare dupa ce-i fac rodajul si surpriza, dupa 500 de km doar pe autostrada, cand am revenit la traficul din oras nu a mai avut nici o problema.

 

Cum ai descris imi miroase a pistonas de avans care se gripeaza. Acesta este dezavantajul cand cumperi o pompa second. Toata lumea crede ca e mai ieftin cu o pompa second dar se stie ca la aceste pompe dupa 150000-200000 km pistonasul incepe sa se gripeze. Daca vrei sa pastrezi masina atunci merita sa investeti in reparatie capitala a pompei si recalibrare pe stand . In legatura cu partea electronica la acest tip de pompa ,eu personal nu am avut nici un caz cu lipituri reci sau alte minuni. Deci astea ori merg ori te lasa de tot.Defectele cele mai frecvente sunt : senzor de rotatie , tranzistorul care se arde datorita faptului ca firele de la electrovalva de avans fac scurt intre ele. Stabilizatorul de tensiune se mai duce si altceva nu imi mai vine in minte.

Link to comment
Share on other sites

La cat costa o pompa de injectie noua, nici nu m-am gandit sa nu aleg una sh, si la cat a inghitit masina asta, clar aleg sa refac pompa de injectie. Stii cam la ce costuri m-ar duce toata afacerea? Esti din Bucuresti? Poate o fac la tine la atelier daca se poate, pentru ca vad ca, cunosti foarte bine modelul asta de pompe. Edited by Billy e36
Link to comment
Share on other sites

La cat costa o pompa de injectie noua, nici nu m-am gandit sa nu aleg una sh, si la cat a inghitit masina asta, clar aleg sa refac pompa de injectie. Stii cam la ce costuri m-ar duce toata afacerea? Esti din Bucuresti? Poate o fac la tine la atelier daca se poate, pentru ca vad ca, cunosti foarte bine modelul asta de pompe.

 

Salut , preturile sunt cam urmatoare : un pistonas de avans nou e 100 euro, un cap hidraulic nou in jur 2500 ron, tot pe nou. Eu nu am atelier si sunt din Mures. Verificarea este 350 de ron In Cluj (nu-i scriu numele pt a nu se considera reclama) si calibrarea este in jur de 600-700 de lei. Atelier nu am si de reparat am reparat multe pompe ,dar sincer mi se face greata cand aud de reparatii pompe asa ca incerc sa nu mai fac. Daca totusi vrei sa stii in ce consta reparatia aici gasesti un tutorial facut de mine (sper ca nu gresesc cu nimic daca dau linkul ,in caz ca da rog un moderator sa- stearga) : http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=115231 .

 

De aceea iti recomand sa citesti tutorialul pt ca sunt cazuri in care pistonasul de avans de ex. se poate salva , cei de la reprezentanta Bosch prefera sa le schimbe si bineinteles urca costurile de reparatie. Un exemplu de cost pt o pompa un caz cel mai fericit costa in jur de 800-1000 cu calibrare pe stand , iar un caz mai nefericit 2500-2800 de ron cu tot cu calibrare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.