Jump to content

My dream came true


RedCap

Recommended Posts

Saptamana trecuta am reusit sa imi reduc asigurarea la masina de la $131 la $99 pe luna. Initial plateam $130 pe luna la Camry, cand am trecut la M4 vroiau $190 pe luna asa ca am spus pas si am schimbat firma de asigurari, Statefarm, cu Geico, platind $131 pe luna la M4. Acum doua saptamani m-am apucat de cautari din nou, si mi-am facut la Statefarm iar cu $99 pe luna.

 

In America o data la 12 luni trebuie sa incerci sa schimbi, toti se intrec sa isi atraga prosti, pardon, clienti care doar platesc si nu au daune. :)

Edited by RedCap
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Saptamana trecuta am reusit sa imi reduc asigurarea la masina de la $131 la $99 pe luna. Initial plateam $130 pe luna la Camry, cand am trecut la M4 vroiau $190 pe luna asa ca am spus pas si am schimbat firma de asigurari, Statefarm, cu Geico, platind $131 pe luna la M4. Acum doua saptamani m-am apucat de cautari din nou, si mi-am facut la Statefarm iar cu $99 pe luna.

 

In America o data la 12 luni trebuie sa incerci sa schimbi, toti se intrec sa isi atraga prosti, pardon, clienti care doar platesc si nu au daune. :)

 

e veselie 130 usd la un M, eu platesc pe luna 180 euro la o biata mazda ca re a costat de vreo 2-3 ori mai putin .. si asta ca am 5 ani fara accident..

 

 

si cand mi-a zis varu sa vin in state, mi-a fost lene, ca era departe... :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu am fost zgarcit si am zis nu ... e mult si $130 asa ca hai sa mai incerc sa vad daca scot ceva mai bun si am scos $99, asta dupa ce anul trecut in Decembrie imi cereau $190. :D Aici se iau mai multe in considerare cand se calculeaza polita de asigurare:

 

- Credit score

- Istoricul soferului ( de cand ai permis, daca ai avut daune sau amenzi in ultimii 2-3 ani)

- Linie multipla ( mai multe masini asigurate, asigurare si la casa, etc)

- Sistemele de siguranta ale masinii ( antifurt, sistem de localizare, etc)

- Curs de condus defensiv ( nu la toate companiile se aplica)

 

In RO era mai simplu, iti trantea un 7.5% din valoarea masinii din ce imi aduc eu aminte de ultima oara sau ceva in jurul acelei valori si aia era.

 

Pai la o valoare de aproape 100k EUR imi luau in RO si pielea cand era vorba de asigurare.

 

Oricum, bine ca nu au bazele de date comune la politie ca as fi plans cu lacrimi de crocodil daca imi apareau aici toate amenzile de viteza luate in RO. :D

Edited by RedCap
Link to comment
Share on other sites

Daca erai in Romania,cel mai probabil nu aveai M4 (aici nu avem valoare reziduala 70% ca ar fi plin de bolizi ) deci nici "problemele" astea cu asigurarea prea mare .... :LMAO: :LMAO: :LMAO: Daca nu ti-ai dat seamaeste un lux sa traiesti in RO,cine nu poate se pare ca emigreaza :yahoo:
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nici nu visam la M4, nu doar ca nu aveam. :) Ma uitam dupa un 525d F10 cu vreo 10-20k km la bord si aia era urmatoarea mea masina. Reziduala o am de 59%, era destul de mare in Decembrie anul trecut, eram tatic daca aveam 70% reziduala.

 

Si da, nu mi-am permis luxul sa traiesc in RO, am plecat intr-o tara mai bananiera unde imi permit sa traiesc, de, fiecare dupa posibilitati. :p

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

?!?

 

Nu cumpar masina sa o tin o viata intreaga, cat e la mine respect ce zice producatorul, vreme de 4 ani sau 50k mile am garantie, dupa, la finalul lease-ului am 2 variante. Ori o cumpar si ii mai cumpar o garantie extinsa, ori o dau inapoi si ma bag la alta. Daca la finalul lease-ului valoarea ei este mai mare decat valoarea reziduala atunci o cumpar, altfel ii zic pa si la revedere, sunt acoperit de GAP insurance. :)

 

Sa cumperi o masina de atatia bani e nebunie, intra un ametit in tine si ii scade valoarea cu o gramada dupa ce accidentul apare pe Carfax. Daca, chiar ti-a placut masina si nu esti in gaura la final, da, o cumperi, e simplu.

 

La o masina oricum pierzi o gramada de bani, nu este considerata o investitie decat daca este una exotica, sau de colectie, asa ca macar minimizez gaura, daca se poate numi asa cand platesc vreo $35k pentru 39 de luni de folosire a masinii... :)

 

Masina asta e un simplu moft, un moft scump ca sa o definesc mai exact.

Edited by RedCap
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vorbesti asa de un M, inseamna ca ori a dat BMW rateu cu modelul, ori ti-ai ales-o tu gresit. Am cautat din curiozitate si majoritatea din US ziceau ca un schimb de ulei e $100 si-l fac la 8k km. FFS, eu am masina de 13 ani si schimb uleiul la 7k km. Un prieten are de 10 ani si schimba la 5k. Masini de sub 10k euro...
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Repet: 50k mile sau 4 ani am garantie. Daca vreau sa o tin dupa, ii iau garantie extinsa. Crezi ca ma intereseaza ca daca nu o tin eu dupa ii va crapa motorul viitorului proprietar? O masina sh nu e usor de intretinut, cu atat mai putin un M, cine vrea M sh tre sa fie gata sa plateasca intretinerea lui. Nu voi sta eu acum sa ii schimb uleiul la 5k mile eventual sa ma duc si la biserica sa ma rog, ca sa nu crape motorul la viitorul proprietar, pur si simplu nu ma intereseaza. Edited by RedCap
  • Like 6
  • Downvote 11
Link to comment
Share on other sites

Repet: 50k mile sau 4 ani am garantie. Daca vreau sa o tin dupa, ii iau garantie extinsa. Crezi ca ma intereseaza ca daca nu o tin eu dupa ii va crapa motorul viitorului proprietar? O masina sh nu e usor de intretinut, cu atat mai putin un M, cine vrea M sh tre sa fie gata sa plateasca intretinerea lui. Nu voi sta eu acum sa ii schimb uleiul la 5k mile eventual sa ma duc si la biserica sa ma rog, ca sa nu crape motorul la viitorul proprietar, pur si simplu nu ma intereseaza.

 

Nu e responsabilitatea lui, e resonsabilitatea producatorului. Voi credeti ca la BMW_urile aduse pe pe leasing operational de pe belgia, olanda germania cineva schimba uleiul mai repede de 30k km?

 

Prietena mea are BMW_uri in leasing operational la lucru..uleiul se schimba cand arata bordul nu din 7 in 7 mii cum fac unii. Daca e rau asta....BMW ar trebui blamat nu unul care respecta ce zice producatorul.

Link to comment
Share on other sites

Daca vorbesti asa de un M, inseamna ca ori a dat BMW rateu cu modelul, ori ti-ai ales-o tu gresit. Am cautat din curiozitate si majoritatea din US ziceau ca un schimb de ulei e $100 si-l fac la 8k km. FFS, eu am masina de 13 ani si schimb uleiul la 7k km. Un prieten are de 10 ani si schimba la 5k. Masini de sub 10k euro...

In 5000 de km nici nu se arde uleiul. Poti sa il schimbi si la 5000 daca ii faci intr-un timp la care producatorul iti recomanda sa schimbi uleiul (ex. 2ani). Nu detinem masini de colecie, ci detinem niste cazane care isi pierd valorea de la o zi la alta si nu o tinem o viata o mai si schimbam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In state exista un concept care la noi nu prea e: leasing-ul la masini este extrem de ieftin (comparat cu un leasing similar la noi si comparat cu veniturile). Ati fi surprinsi ce masini poti sa-ti iei acolo cu cateva sute de dolari pe luna. Obiceiul este ca dupa ce iese din garantie normala sau extinsa, sau dupa ce se termina leasing-ul (de obicei in acelasi timp) sa se renunte la masina si sa se faca upgrade la modelul mai nou pentru aproximativ aceeasi rata lunara. Ba in plus, sunt multi care isi cumpara garantia extinsa ce cuprinde si intretinerea a.i ei doar merg si lasa masina in service si acolo i se face tot ce este nevoie fara ca proprietarul sa isi bata capul. E un fel de "Car as a Service", un concept de altfel foarte civilizat si deocamdata prea avansat pentru piata din RO. In conditiile astea nu prea are sens nici financiar nici logic sa ii faci nimic in plus fata de ce spune BMW ca trebuie facut...
Link to comment
Share on other sites

si in germania e ceva de genul.

practic la o masina dai sa zicem vreo 4k avans , faci pe 4 ani un fel de leasing.. dupa 4 ani o dai inapoi, se fac niste calcule in funtctie de km/ uzura .. poate nu mai dai nimic, poate dai 1k euro gen si iei alta noua.. practic cu un mic avans si o rata lunara la fiecare 4 ani ai masina noua.

totusi sunt niste probleme.. daca te vrei sa schimnbi dealer-ul, marca etc.. ai sanse sa pierzi ceva bani. nu ca ar fi vreo afacere oricum..

pentru mine orice masina care nu produce bani gen taxi, transport marfa.. etc.. e practic o gaura si de cele mia multe ori de fudulie.. ca vorbind la rece nu crapi sa faci naveta la munca prin oras cu viteza medie 8 km/h juma de h pe zi intr-o masina de 10k ..

dar bineinteles ca mai e si factorul emotional, si vorba aia,, pentru ce muncesti doar, ca sa ai ce sparge.. :)

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sambata va trebui sa ma duc sa spal masina, dupa drumul pe care l-am facut, 1,376.298 km, consum mediu de 9.08% facut la pompa, pe bord acum imi arata 20.8 mpg de la 19.8 mpg cat aveam inainte, nu am mai resetat de cand am fost ultima oara la Dallas. :)

 

Si sa revin la faza cu uleiul, schimb fix cand zice producatorul si aia e. Si masinile din DE aduse in RO sh au avut la fel schimburile facute, cand recomanda producatorul.

 

Ca sunt posesori prin lume care au timp/chef de circuit, da, corect, ei schimba mult mai des uleiul, in rest e o tampenie sa faci asta daca oricum masina e luata de noua si nu ai de gand sa o tii o viata.

 

Acum sa inceapa iar sa ploua cu minusuri si cu lupi moralisti.

Edited by RedCap
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Asta imi e acoperirea la asigurare pe 6 luni... peste 6-12 luni incerc din nou pe la altii, sunt sigur ca pot si mai bine de atat, toti au nevoie de un cotizant. :)

 

http://imageshack.com/a/img909/6/f21WT1.jpg

Edited by RedCap
  • Like 5
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa si ? Se vede ca esti plecat din tara de ceva timp,nu intelegi nimic : In RO daca platesti mult esti smecher,daca platesti putin,esti sarac..... :LMAO: :LMAO: :LMAO:

 

Lasa-ma pe mine sa fiu chitros si pe altii sa manance castane si sa fie smecheri. :D

 

Si dacă vrei sa negociezi ți se zice ca ești "chitros" :LMAO:

Îmi aduc aminte când eram pe același meleaguri cu tine ca plăteam vreo 80 de marafeti pt minimum liability, insa mașina de o aveam nu valora mai mult de câteva plinuri de carburant :)

 

Chitros, nechitros, ban la ban trage. E o diferenta de $30 pe luna, parfum. O scot eu data viitoare la si mai bine, astept sa mai pun o masina pe asigurare si atunci trec la cautat de altceva mai bun. :)

Edited by RedCap
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.