Jump to content

de ce se ridica acul care indica consumul INSTANT cand opresti masina pe loc


laur 320D

Recommended Posts

am si eu o problema de cand am luat masinutza asta(e46 320d 2001 touring).nu stiu cat de mult sa inteles din titlul topicului dar nu aveam alta idee cum sa scriu.

masina merge suuper k un consum de 5.5%-5.9% pe timp de vara....doar k atunci cand pun frana sa opresc masina si ma opresc app de 0 exact inainte sa se opreasca masina acul care indica consumul instant se ridica la 8%-10% iar motorul caroseria toata partea din fata trepideaza se scutura toata partea din fata ca si cum ar da sa moara motorul(mentionez k evorba de cateva sec toata treaba se ridica si coboara acul iar trepidatia motorului dureaza la fel de putin) dar culmea e k motorul merge bine iar turatia motorului nu se schimba deloc sta la 1000 rpm iar la cateva sec dupa ce se opreste masina revine la 7-800 rpm.cineva mia spus k am probleme k ambreiajul si daia ar face asa dar nush ce sa zic...cei de la bmw au spus acelasi lucru k am prob k ambreiajul iar dupa ce il schimb vorbim si de prob asta...

 

P.S. daca apas ambreiajul in timp ce face chestia asta nu mai face nimic dar e cam stresant si obositor in oras sa conduci aproape tot timpul k piciorul pe ambreiaj si nu e bine pentru el ma gandesc k daca nu am probleme akum si continuui asa o sa am din cauza asta pe viitor.......

 

MULTUMESC ANTICIPAT!!!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa se manifesta acul de consum instant, chiar inainte de a opri masina. Pana masina nu se opreste pe loc, turometrul sta la 900, iar apoi la oprire scade la 800. Sunt manifestari normale astea. Dar Nu are voie sa trepideze, acolo este o problema.

 

Exact...si mie de ex. daca merg cu a 1-a sau a 2-a si o scot pe liber face o schema deaia acul de consum,merge pana la maxim aproape apoi revine...

Link to comment
Share on other sites

Asa am vazut ca face acel ac la toate bmw-urile, insa i-am spus ca nu are voie sa trepideze sau sa se scuture toata fata.

Nu am idee de ce pana nu stationezi, relantiul sta ~900 rpm, iar cand opresti revine la normal- 800. Oricum si asta e normal. Ma gandesc, probabil sa faca mai mult vacuum pentru servofrana.

Link to comment
Share on other sites

e normal sa se ridice acul cand te opresti.Acesta indica consumul instantaneu care inseamna raportul dintre consumul in litri si distanta parcursa.Adica litri : distanta parcursa .Cand se incetineste ,atunci scade si distanta parcursa in momentul respectiv.Si matematica ne spune ca daca numaratorul este constant,desi scade si el,adica litri consumati ,iar numitorul scade ,asa cum se intampla cand franam,atunci valoarea acestui raport creste,deci si acul creste.Si creste pana oprim.Cand distanta parcursa e zero si acul creste la maximum,"pt.ca matematica" litri consumati : 0 = infinit si de-aia urca acul spre maxim ,apoi computerul masinii il coboara ,altfel ar sta la maxim cat timp masina ar sta pe loc.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca cel mai bine, daca tot ai problema asta, explici CUM obisnuiesti SA OPRESTI masina, sa zicem la stop..

Adica mai exact CAND decuplezi cutia de motor? Inca te mai deplasezi sau f aproape de oprire?

 

Ti-as recomanda sa nu faci nici o analogie intre comportamentul acului de consum... (care, fie vorba, se spoate "comporta" suspect si in ALTE circumstante) si strict mecanica miscarii care da trepidatii dupa cum zici..

Link to comment
Share on other sites

e normal sa se ridice acul cand te opresti.Acesta indica consumul instantaneu care inseamna raportul dintre consumul in litri si distanta parcursa.Adica litri : distanta parcursa .Cand se incetineste ,atunci scade si distanta parcursa in momentul respectiv.Si matematica ne spune ca daca numaratorul este constant,desi scade si el,adica litri consumati ,iar numitorul scade ,asa cum se intampla cand franam,atunci valoarea acestui raport creste,deci si acul creste.Si creste pana oprim.Cand distanta parcursa e zero si acul creste la maximum,"pt.ca matematica" litri consumati : 0 = infinit si de-aia urca acul spre maxim ,apoi computerul masinii il coboara ,altfel ar sta la maxim cat timp masina ar sta pe loc.

 

Nu sunt in domeniu, dar dupa "comportamentul" masinii mele cred ca este ok, in aproape 90% din situatiile cand o scot pe liber si calc frana la semafoare sau alte situatii de genul, acul de consum instant tinde sa creasca pentru 1-2 sec respectiv spre 6-8% dupa care scade la 0.5% pana la plecarea de pe loc. Turatiile motorului raman "normale", respectiv 800-900 la ralanti.

Daca intr-adevar este o problema undeva, astept si eu raspuns cu mare drag, un sfat, sau orice poate fi de folos. Sarbatori fericite si fara evenimente !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

e normal sa se ridice acul cand te opresti.Acesta indica consumul instantaneu care inseamna raportul dintre consumul in litri si distanta parcursa.Adica litri : distanta parcursa .Cand se incetineste ,atunci scade si distanta parcursa in momentul respectiv.Si matematica ne spune ca daca numaratorul este constant,desi scade si el,adica litri consumati ,iar numitorul scade ,asa cum se intampla cand franam,atunci valoarea acestui raport creste,deci si acul creste.Si creste pana oprim.Cand distanta parcursa e zero si acul creste la maximum,"pt.ca matematica" litri consumati : 0 = infinit si de-aia urca acul spre maxim ,apoi computerul masinii il coboara ,altfel ar sta la maxim cat timp masina ar sta pe loc.

 

 

dupa raspunsul tau imi vine sa fac 2 3 integrale

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dupa raspunsul tau imi vine sa fac 2 3 integrale

Ne-a innebunit complet raspunsul lui Gabriel_ZRX! :sorcerer: scuza-ma Gabriel, nu m-am putut abtine. :frantics:

 

Sa incerc si eu sa vad cum sta treaba .. ca-l am si eu (acu indicator) nu raspunsul :alien:

Deci eu zic ca acul acela arata doar un consum RELATIV la distanta parcursa [si de drum (forjata sau nu), lung sau nu, dealuri sau shes. Distanta parcursa in total, sa zicem e de 900km cu 50 litri. Evident ca poti sa faci si 950km cu aceiasi litri .

Dar daca faci numai 800km si mergi doar 15km cu masina pe zi nu-i nici o eroare in aceiasi 50 litri. Doar tu ai talpa mai grea, distanta prea scurta, iar acul mai instabil.. :wacko:

Tot ce am spus mai sus sunt doar ipoteze de lucru..

 

Acul acela cu, cat sta mai mult timp langa indicatia 50.. cu atat consuma motorul mai putin.

Asta inseamna: talpa cat mai usoara (pe acceleratie), franari cat mai putine (adica anticipari) si drum lung fara oprire.

 

Si acum pe bune, ca poate unii cred ca am incercat sa fiu confuz... ca sa vorbim mai mult de ace; e firesc ca acul la stop cu motorul pornit sa indice maxim (langa 50) pentru ca ATUNCI e consumul MINIM de combustibil. Si cum trebuie sa consumam ceva ca sa ne deplasam ATUNCI SCADE SI INDICATIA ACULUI pe distanta parcursa MAI MULT sau mai putin ACCELERAT. Pam-Pam

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa fie treaba si mai confuza (dar nu neaparat ne-reala) cred ca treapta I-a de viteza nu respecta regula consumului mic ( si de ce ar trebui?) pentru ca la stop acul sta spre pe consum 0 cu motor pornit iar cand pleci f f incet se grabeste spre 16 (acul) .Asa ca nu iti face griji autor de topic daca si a ta merge la fel. ;)
Link to comment
Share on other sites

Si eu zic la fel ca si cei de la service,se poate sa fie problema cu ambreiajul ;) La plecarea de pe loc,in viteza 1 iti tremura masina ?

multumesc in primul rand....

dap in prima treapta de viteza la plecarea de pe loc imi tremura orcat de incet incerc sa plec de pe loc imi tremura doar cand e motorul rece cand sa incalzit e oki.

Link to comment
Share on other sites

multumesc in primul rand....

dap in prima treapta de viteza la plecarea de pe loc imi tremura orcat de incet incerc sa plec de pe loc imi tremura doar cand e motorul rece cand sa incalzit e oki.

 

Si la altii tremura, dar nu cumva sunteti :offtopic:

(masina poate sa tremure foarte probabil ca volanta cu masa dubla are joc prea mare)

De pece topic ai ajuns aici?

Link to comment
Share on other sites

Si la altii tremura, dar nu cumva sunteti :offtopic:

(masina poate sa tremure foarte probabil ca volanta cu masa dubla are joc prea mare)

De pece topic ai ajuns aici?

poi eu am deschis topic_ul....

poi dap joc prea mare adik tot ambreiajul sau probabil o parte dar odata ce umbli akolo e bine sa schimbi tot zic eu pentru ca nu e asa usor de schimbat ambreiajul...ideeea e k de akolo e deci trebuie sa strang niste banutzi....multumesc pentru ajutor

Link to comment
Share on other sites

Laur 320D, nu te supara :gathering: dar acul ala ca indicatie relativa a consumului... NU ARE A FACE cu, scuturarile de la plecarea de pe loc.. acul ala nu trage masina de pe loc.. :oops:

Daca scuturarea era ingrijorarea sau alte zgomote, atunci: bucse, rulmenti, amortizoare, bara stabilizatoare, cardan... chestii pur mecanice trebuie interpretate,. :sorcerer: reparate..

Sigur, n-am acoperit toata gama de situatii-interpretari iar unii vor ridica piatra :2guns: .., dar cred tu intelegi cam ce e de inteles pt inceput. Trebuie sa suspectezi ce apare ca zgomot :whistling: , ca fiind ..cuplaj :alien: ... mecanic.

Atat.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

dupa raspunsul tau imi vine sa fac 2 3 integrale

ehh,e un simplu raport intre litri/distanta.Scade distanta parcursa spre zero,creste valoarea raportului si acul indicator arata valoarea raportului asta,adica se ridica spre maxim.

La masinile cu afisaj numeric am vazut ca in repaus raportul asta trece de la litri/distanta,la litri/timp.Un Ford Focus diesel arata de ex. 1L/h la semafor.

 

Cu o singura remarca; la stationare (0 km/ora) se transforma in litri/ora. In rest, explicatia e corecta dpdv matematic. :-)

la e46 nu se transforma in litri pe ora,poate la alte bmw-uri mai noi cu afisaj numeric.La e46 in stationare acul arata zero.Ce spui tu am vazut pe un Ford Focus diesel 2010.

Edited by rumunac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.