Jump to content

Bmw x3 f25 zgomote


cornelb85

Recommended Posts

Detin un bmw f25 2.0d 184cp, motor n47d20c, automat, pe care am cumparat-o recent din Germania la 90.000km verificati. Ulterior am inceput sa aud si un fasait ritmic care poate fi de la distributie dupa cum am mai citit( mai ales la relanti la cald, dar nu se auzea tot timpul la fel de tare), dar cu toate ca am aflat ca uleiul ar fi schimbat in Germania, l-am schimbat si eu de curand, cu tot cu filtru.

Acum dupa schimbul uleiului fasaitul nu se mai aude tot timpul si cand e se aude mai incet si mai fluent, chiar am fost la un mecanic bun din Constanta ca tot trebuia sa ajung la el de mai demult sa asculte motorul, si a zis ca nu i se pare nimic in neregula, culmea fiind si eu de fata chiar nu se auzea deloc fasaitul in momentul acela, cred ca depinde si de temperatura uleiului. Din habitaclu nu se auzea nici inainte nici acum. Asta e una din probleme..are inceput de distributie ce trebuie schimbata sau sa o mai las, sau schimb doar intinzatorul de sus?

 

Pe langa aceasta, mai sunt nelamurit cu o chestiune. Si anume dimineata cand o pornesc (la rece) porneste si se aude frumos si finut timp de vreo 15-20 secunde, dupa care ,tot la relanti fiind, incepe sa se auda motorul mult mai tare, sa cloncane ( rattle, cum am vazut la englezi), mai ales daca stau in treapta D cu frana apasat, si parca si mai tare cand dau in trapta DS tot cu frana apasata. Acesta dispare pe masura ce merg cu masina si se incalzeste motorul.

 

Ar mai fi si chestiunea ca atunci cand e motorul rece si incep sa merg cu masina, la cc1700 rpm, in acceleratie fiind se aude o bataie dar daca trec de acea turatie, nu se mai aude. Bataia la aceasta turatie poate reveni doar in vreo 2minute pana mai merg cu masina putin.

 

As dori sa stiu la ce ar trebui sa ma gandesc mai intai, la distributie - eventual doar intinzatorul lantului de sus, volanta, role-intinzatoare la curea accesorii, rulment alternator sau compresor clima, tacheti, sau ceva pe la turbina? (parca se aude si un mic suierat la rece).

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Stie cineva de ce atunci cand accelerez (mai brusc) la rece, in sarcina, intre 1500-1800 rpm se aude un tacanit destul de pronuntat la motor? Dupa cateva minute de mers nu se mai aude. Daca accelerez lejer sau daca o las in frana de motor tot in acea plaja de turatie , nu se aude zgomotul acesta, deci ma gandesc ca nu ar putea fi de la vreun lant de distributie. Atunci ,de la ce ar putea fi?

Cand am plecat cu ea din Germania, nu se auzea si parca nici in Romania, decat dupa ce am fost la reprezentatnta Bavaria cta si am schimbat filtrul de motorina si de aer (sau asa cred eu..).

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Nu au nimic injectoarele, nu o arunca pe reprezentanta. Este sunetul specific. Daca ii dai la oparte capatul de protectie al motorului o sa te sperii cum face. Asa am crezut si eu la inceput ca e de la Injectoare, pompa de inalte, etc,

dar le-am verificat pe toate si erau intregula.

Modelele mai noi, dupa 2011 cred, mai au un cauciuc pt insonorizare fix peste injectoare.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

Edited by enders
Link to comment
Share on other sites

Ca fapt divers, am si un Ford Transit 2.4 diesel 2001, acum ceva timp incepuse sa tacane de facea ca un tractor, chiar si cand il ambalam stand pe loc (dar la relanti nu se auzea). Toata lumea spunea ca e dusa pompa de injectie,ca trebuie data jos pompa si dusa in "toate partile", la reparat. Dar informandu-ma era vorba de o electrovalva de avans (solenoid) montat pe pompa. Am inlocuit-o si s-a rezolvat.

 

Masina cu zgomotul este Bmw X3 F25, automat, 184cp, 12/2011, nu ar avea deja izolatia de care vorbiti? Printre altele m-am gandit si la convertizorul de la cutie daca ar fi in regula.

Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Ba da, ar trebui sa aibe izolatia, dar asta nu poti vedea decat daca scoti capatul de la motor.

Dar pt siguranta ta da o fuga pana la reprezentanta(alta decat aia la care ai fost) sau la vre-un coleg de pe forum cu service,pt o verificare a distributiei.

Sau cum a spus si 23LKY, poate nu este bagat bine capacul la motor.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Referitor la zgomotele la rece...am avut si eu aceleasi probleme pana se incalzea motorul. Conductele care duc aerul la filtru sunt confectionate dintr-un plastic dur....ridica capota la rece si daca vei apasa pe conducte la imbinare vei vedea ca nu se mai aude trepidatia in habitaclu. solutia?...eu am legat un segment al traseului de aer de sasiu si am introdus un mic manson de cauciuc la imbinare. Incearca!
Link to comment
Share on other sites

Referitor la zgomotele la rece...am avut si eu aceleasi probleme pana se incalzea motorul. Conductele care duc aerul la filtru sunt confectionate dintr-un plastic dur....ridica capota la rece si daca vei apasa pe conducte la imbinare vei vedea ca nu se mai aude trepidatia in habitaclu. solutia?...eu am legat un segment al traseului de aer de sasiu si am introdus un mic manson de cauciuc la imbinare. Incearca!

 

Hotnills, te rog baga si tu o poza cand ai timp, e un topic cu diverse probleme la n47!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Unul din zgomote se pare ca era de la fulia alternatorului. Si anume rontaitul acela care aparea la 10-15 secunde dupa pornire si care la cateva minute dispare. Am desfacut capacul acelei fulii si am dat cu spray degripant si se pare ca a disparut. Se pare ca rontaitul se auzea exact cand incepea sa urce voltajul de la12 la 14 volti, dar si putin dupa. (cand intra alternatorul in sarcina).

Dar fasaitul care seamana cu sunetul de distributie inca se aude, impreuna cu ... intermitenta luminii de la usa de exemplu, in acelasi ritm, care era prezenta dinainte de a da cu spray la fulie. Cam prea mare coincidenta asta. Codul fuliei este F-570802.01 . Plus filmare cu intermitenta luminii in ritm cu fasaitul

 

 

 

Sunetul este mai amplu fiindca masina se afla in garaj.

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
De ceva timp nu se mai aude deloc zgomotul de tacanit(lovire metalica) atunci cand accelerez tare in mers cu motorul rece. Inainte se auzea de parca 'se rupea in doua" masina, ca niste zgomote de toaca de biserica. O fi fost de la vreun injector? fiindca intre timp tot i-am mai pus aditiv pt motorina; Sau de la culbutori sau de la altceva?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

 

Am citit cu interes tot ce ati scris deoarece se pare ca am si eu aceleasi probleme.

Am un bmw x3 f25 2.0d din 2011, achizitionat in 2014 din germania. km la vremea achizitiei 85000 (reali si verificati).

Ideea este ca anul trecut a inceput sa se auda acelasi zgomot (tacanit metalic) la rece si in aceeasi plaja de turatie 1500 - 1800 rpm, zgomot care dispare in momentul in care motorul se incalzeste

Anul trecut am schimbat fulia arborelui cotit in service-ul unui prieten insa zgomotul a persistat. am fost la bavaria unde am facut un test de distributie si de injectoare insa ambele eu dat rezultate ok. testul de injectoare l am repetat si in alte service-uri insa toate au aratat aceiasi parametrii ok. In momentul in care am folosit un aditiv pentru injectoare aceste zgomote au disparut. problema este ca au disparut pana in momentul in care a trebuit sa realimentez.

In ultima perioada am fost la 4 service-uri in speranta ca cineva imi spune care este problema cu care eu ma confrunt, insa fara niciun rezultat. De cele mai multe ori pana ajung la service zgomotul dispare iar testerul indica parametrii ok.

 

Ma puteti ajuta cu un sfat sau macar sa imi recomandati un service unde, poate unii dintre voi ati rezolvat probleme asemanatoare?

Va multumesc frumos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.