Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

 

Salut,am si eu un seria 3 tot din 2008 E91 si lantul sa rupt la 112 mii de km in Suedia,eu am reparat masina pe banii meii.Masina mai are garantie??? ca a ta ai zis ca mai are!!! eu am factura cu ce am reparat la ea,crezi ca am sanse sa im recuper banii sau in cazu asta imi pun alt motor?? :D desi asta nu o cred:)))

 

Masina mea nu mai era acoperita de garantie in momentul in care s-a intamplat "catastrofa", dar facuse toate reviziile pana atunci in reprezentantele BMW, eu in Romania am fost tot timpul cu ea la Bavaria.

 

Nu stiu daca poti sa-ti recuperezi banii, dar eu zic ca merita sa incerci. Ce ai de pierdut ? Tocmai de asta am si postat pe forum tot ce am patit eu, modul cum a decurs totul, ca sa faca si altii (care au patit sau care patesc) ca mine.

 

Cu cat sunt mai multe plangeri din partea proprietarilor de BMW-uri cu N47, cu atat mai bine, poate ii pune putin pe ganduri si...., cine stie poate vor incepe sa re-cheme masinile in service.

 

Parerea mea este sa incerci, chiar nu ai nu ai ce pierde.

Edited by smmert
Link to comment
Share on other sites

iti trebuie suruburi noi, ca ai blocul din aluminiu, la astea din otel mai mergeau refolosite, la bloc de aluminiu o faci pe barba ta..

 

din ce vad toate probleme sunt asociate cu intervalul aberant de mare de schimb de ulei..

De fapt cam toate defectele comune la motoarele de dupa 20005 vin de acolo..

Trebuie sa fii nebun sa crezi ca un ulei mai poate fi ok la 25k km..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

din ce vad toate probleme sunt asociate cu intervalul aberant de mare de schimb de ulei..

De fapt cam toate defectele comune la motoarele de dupa 20005 vin de acolo..

Trebuie sa fii nebun sa crezi ca un ulei mai poate fi ok la 25k km..

 

Nu are legatura. Sau nu asta este principala cauza.

 

- sunt mai multe motoare cu acelasi interval de service si nu au probleme cu distributia

- lantul ala chiar e prost facut. De aici si problemele

- zgomotul poate apare si sub 50k km iar ruperea se poate intampla si la sub 100k km

Link to comment
Share on other sites

are legatura tocmai ca sunt din aliaje diferite, suburile sunt de tip stretch.

 

 

Cat crezi ca tine blocul ala ?

 

Bala, pai asa scrie in articolul ala, si in inca cateva.

 

Depunerile pot afecta intinzatoarele si patine.

Am vazut ceva dieseluri desfacute la 80-100k km.. arata ca dracul.

 

Daca nu era problema de uzura de loc, si exclusiv de proiectare, rontaitul ala aparea de km1, ca la tacanitul de n42 de exemplu, care aparea si la 5000 de km.

 

Cel mai probabil e combinatie de cauze, design prost + interval mare de service.. care accentueaza problema.

E clar ca e ceva gen paiul ala in plus care frange spatele camilei, ca versiunile echipate cu cutii automate par a fi mult mia putin sau de loc afectate, si singura diferenta la functionarea motorului intre cele 2 sunt tranzitiile ceva mai line la plecarea de pe loc si schimbul treptelor.

Zic si eu..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut pe toti cei interesati de problemele masinilor BMW

Am intrat aseara pt. prima data pe acest forum si am ramas masca,aveam alta parere despre BMW.

Sunt in asteptare,prin septembrie trebuie sa-mi vina X3 comandat de o luna de zile,si am vrut sa vad cam la ce probleme sa ma astept.

DAR SA-MI FAC PROBLEME CA S-AR PUTEA SA SE RUPA LANTUL DE LA DISTRIBUTIE ,ASTA DEPASESTE ORICE INCHIPUIRE!!!!!!!!!!!!!!!

Prima mea masina mai buna,dupa SKODA 120 L SI OLTCIT 12TRS,a fost un RENAULT 19 D,DIN 1991.Am plecat afara sa-mi aduc un GOLF, dar n-a fost sa fie,m-am ales cu un R 19 ,O MASINA FIABILA ,care mi-a dat incredere in aceasta marca!Au urmat LAGUNA 1si 2,MEGANE ,TRAFIC, care m-au multumit .

Din 2008 am un qasqhai 2.0 dci automat,MOTOR PE LANT RENAULT!,nu am avut probleme majore am 90k km ,iar acum am vrut ceva mai mult ,am ales un X3 20d .

Nici nu am primit masina si deja imi fac griji pt. fiabilitatea ei,ce am citit azi-noapte pe forum,M-A INGROZIT!

CUM E POSIBIL SA EXISTE ASMENEA PROBLEME LA UN CONSTRUCTOR PREMIUM???

SA-MI FIE FRICA SA ACCELEREZ SAU SA FRANEZ BRUSC SA NU SE INTINDA LANTU?

Imi pare rau ca nu am ales motorul de 3 litri,dar asta e ,erau prea multi bani la mijloc.

In final ,raman cu speranta ca macar acum ,la motoarele MONTATE in 2012,bmw sa fi rezolvat problema!

Link to comment
Share on other sites

Sunt in asteptare,prin septembrie trebuie sa-mi vina X3 comandat de o luna de zile,si am vrut sa vad cam la ce probleme sa ma astept.

DAR SA-MI FAC PROBLEME CA S-AR PUTEA SA SE RUPA LANTUL DE LA DISTRIBUTIE ,ASTA DEPASESTE ORICE INCHIPUIRE!!!!!!!!!!!!!!!

 

Da. Problema a fost deja rezolvata.

 

Sa te bucuri de ea ! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Am inceput sa imi fac temele si am luat lista de mai sus linie cu linie. Am cateva intrebari la care nu am gasit raspuns:

 

- de ce nu se inlocuieste si intanzatorul si patinele?

- apare ca se inlocuieste garnitura de chiulasa. De ce? Trebuie desfacut si pe acolo? Daca nu se inlocuieste vilbrochenul, mai trebuie desfacut?

- tot legat de garnitura asta, care este diferenta intre cele 3?

- pompa de ulei vad ca nu se schimba desi se umbla la ea. De ce se schimba doar cateodata? Care sunt criteriile. Banui ca km...

 

P.S. Nu imi schimb singur lantul insa vreau sa fiu informat cand merg sa-l schimb.

Link to comment
Share on other sites

Eu inca n-am apucat sa schimb distributia. Stau cu piesele in cutie. Dar...

 

- patinele si intinzatoarele poate nu prezinta urme de uzura. Desi e pacat sa ramana cele vechi (mai ales patinele) daca tot se scoate motorul.

- garnitura de chiulasa nu are treaba cu distributia. Poate se inlocuieste pentru alte probleme.

- cele 3 tipuri de garnituri sunt cote (grosimi) diferite. In cazurile in care se reface planeitatea chiulasei sau/si a blocului (avand in vedere ca ambele sunt din aluminiu), se monteaza garnitura mai groasa.

- la nedumerirea cu pompa, cred ca numai o reprezentanta din Germania ar putea raspunde. Sau nici ei...

Link to comment
Share on other sites

Garnitura de chiulasa vad ca se schimba in 3 din 3 cazuri (atatea facturi am gasit). In toate dintre ele, s-a inlocuit si arborele cotit. Poate la inlocuirea arborelui se demonteaza si acolo rezultand de aici schimbarea ei. Presupun doar :unsure:

 

Vad ca punand toate piesele unele sub altele, ajung pe la 40 mil doar distributia (inclusiv suruburile inlocuite, lanturile, rotile dintate, intinzatoare, patine, pompa de ulei si garnituri). Cu arbore, costa piesele pe la 90 de mil. :pinch:

Link to comment
Share on other sites

Acum... daca e sa ma iau dupa procedura standard... se scoate si chiulasa. Dar nu e necesar.

Din lant trebuie desfacuta o zala si recapsata la montare. Dar asta se face si la Mercedes si tot fara a demonta chiulasa.

Trebuie decapsat pentru ca in chiulasa exista un pilon intre 2 pinioane si nu se poate baga lanul decat desfacut.

 

Procedura si pilonul-problema:

Link to comment
Share on other sites

garnitura de chiulasa poate fii refolosita fara probleme.

 

Eu stiam ca nu. Garnitura se poate deteriora la desfacere + ca se degradeaza in timp iar daca o pui aiurea, te costa manopera mai mult decat o garnitura noua.

 

Acum... daca e sa ma iau dupa procedura standard... se scoate si chiulasa. Dar nu e necesar.

Din lant trebuie desfacuta o zala si recapsata la montare. Dar asta se face si la Mercedes si tot fara a demonta chiulasa.

Trebuie decapsat pentru ca in chiulasa exista un pilon intre 2 pinioane si nu se poate baga lanul decat desfacut.

 

Procedura si pilonul-problema:

 

Desfacerea zalei se face si la BMW? Sau se poate si asa?

 

P.S. Poti te rog sa pui procedura completa? Ah, si unde se gaseste asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am luat originale si sunt capsate. Chiar ieri le-am studiat. Ma rog... nu e cine stie ce inginerie, dar se poate recapsa fara probleme si fara scule speciale.

Nu se poate baga la loc fara, pentru ca nu se poate trece peste pilonul ala de rezistenta din chiulasa. :banghead:

Bala, procedura aia o am din Autodata si doar atata e. Mai sunt manuale Haynes de reparatii inclusiv pentru BMW, dar eu nu am.

 

Cat despre garnitura de chiulasa... exclus s-o poti refolosi. Are pe suprafete un strat de... teflon, cred. In momentul in care o demontezi, stratul ala se desface pe ici-colo si adio etanseitate.

Link to comment
Share on other sites

bala ca doar n-ai de gand sa schimbi distributia altundeva decat la reprezentanta ?

 

Destul de probabil ca la ei mai ales din motive de garantie.

 

Oricum, vreau sa fiu bine documentat atat legat de piese cat si de proceduri de schimb, de pret. De exemplu la km putini si service facut doar la ei, poti avea discount la piese uneori pana la 30%. La cat costa, este destul de important acest aspect.

 

Deocamdata nu am zgomot. Am 79k km.

Link to comment
Share on other sites

Daca masina este in garantie si se rupe lantul, platesc ei tot (se schimba motorul). Uneori se repara si zgomotul de lant insa deja sunt discutii aici (cat acopera ei, cat de pronuntat este zgomotul).

 

Dupa iesirea din garantie, intervin multe variabile si depinde de la caz la caz. Daca masina nu are istoric la ei, nu mai poti face nimic. Este si normal.

 

Daca ai cumprat masina de la ei, ai reviziile la ei si un numar relativ mic de km, sub 100k, (150k - uneori) poti obtine ceva discounturi la piese.

 

Dar repet, dupa perioada garantiei depinde mult de la caz la caz.

Link to comment
Share on other sites

Oricum mai am garantie pana in Sept 2013 :). Doar ma interesa ca si informatie. Se auzea un harsait de cand am luat-o dar nu s-a schimbat acel zgomot in cei ~20k km facuti de mine (masina are acum 48k dar este luata de la bmw premium selection si mi-au dat 2 ani garantie, ca la o masina noua). La relanti nu se aude deloc.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.