Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

 

Totusi, de-a lungul timpului am facut 2 sau 3 update-uri de soft (complete - toate modulele care necesitau update, inclusiv ECU motor) si mereu simteam diferente mai mici sau mai mari intre o versiune si alta. Stiu ca la una dintre ele chiar gatuisera bine de tot motorul, clar nu mai tragea ca inainte; dupa aia am montat power kit-ul si a fost OK de atunci, dar nici n-am mai dus-o la niciun update.

Tu ai facut vreodata update de soft de cand ai luat masina? ca daca nu, poate aveai soft-ul original si de aia ti l-or fi updatat. Mici diferente intre ele clar sunt, si se simt in functionarea motorului.

 

Si aici ai dreptate, nu facusem niciodata update de soft.

Totusi si pozitia pinionului cu gauri ovale de care vorbea Cosmin cred ca influenteaza functionarea motorului. E vorba de avans. Vezi ca anul trecut Cosmin pusese si o poza...

 

Diferenta majora a fost pierderea de putere, consumul sesizabil mai mic si cresterea usoara a turatiei la ridicarea piciorului de pe ambreiaj. Am citit prin UK ca asta a fost facuta pentru protejarea volantei eu avand manuala.

Dupa asta am facut un "update" la George si s-a rezolvat :)

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Nu specificasesi ce update ai facut la george si ma gandeam ca s-a umblat la acel reglaj.

Un singur milimetru deplasat, pinionul de distributie de la axele cu came aduce cu sine aceleasi simptome. Cu exceptia cresterii turatiei la ridicarea piciorului de pe ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Nu specificasesi ce update ai facut la george si ma gandeam ca s-a umblat la acel reglaj.

Un singur milimetru deplasat, pinionul de distributie de la axele cu came aduce cu sine aceleasi simptome. Cu exceptia cresterii turatiei la ridicarea piciorului de pe ambreiaj.

 

La George am resoftat-o :) bagasem ghilimele :)

 

Acum cu pinionul ala, am vorbit cu cativa mecanici mai acatarii si spun ca se pune pe mijloc in principiu, tu stiu ca ai facut un reglaj. Daca ai chef, mai zi te rog o data, pentru surzi :) Ala e avans static cumva? Iarta-ma daca spun balarii!

Link to comment
Share on other sites

Exact. E avansul static. N-am specificat pentru a nu intra in detalii.

Avansul dinamic il face softul din ECU. Probabil acolo au lucrat ceva.

Eu n-am schimbat pinionul de pe axele cu came, deci n-am modificat pozitia. Insa m-am jucat cu reglajul ala la alte motoare.

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care n-au citit in topic, se stie demult de actiunea vietii.

Nu se aplica decat unui numar foarte mic de proprietari de N47, dintre care unui numar si mai mic li se schimba mai mult sau mai putin cu simt de raspundere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Exact. E avansul static. N-am specificat pentru a nu intra in detalii.

Avansul dinamic il face softul din ECU. Probabil acolo au lucrat ceva.

Eu n-am schimbat pinionul de pe axele cu came, deci n-am modificat pozitia. Insa m-am jucat cu reglajul ala la alte motoare.

 

Deci cu pusul ala pe mijloc e o chestie romaneasca sa inteleg... La mine s-a schimbat si ala, cum l-or fi pus...

Link to comment
Share on other sites

Ca la orice reglaj de precizie, se fac niste masuratori in functionare. Eu la VAG masor avansul dinamic cu interfata si reglez in mod corespunzator pinionul ala. La bmw nu am umblat, dar in mod sigur nu l-as pune la ochi. 1mm dreapta sau stanga poate insemna chiar si 2-3 grade avans. Comportamentul motorului e pe masura.
Link to comment
Share on other sites

Ca la orice reglaj de precizie, se fac niste masuratori in functionare. Eu la VAG masor avansul dinamic cu interfata si reglez in mod corespunzator pinionul ala. La bmw nu am umblat, dar in mod sigur nu l-as pune la ochi. 1mm dreapta sau stanga poate insemna chiar si 2-3 grade avans. Comportamentul motorului e pe masura.

 

Banuiam eu, iar pusul pe mijloc e... Poate ne lamuresc colegii care mai fac operatia, ei cum fac cand schimba pinionul de la axele cu came!

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Bag seama ca reglajul asta la pompa de inalte se face de mult timp. Am gasit AICI un post (#2687) din Feb 2014 in care userul 99SDT spunea ca i-au facut aceeasi "calibrare" a pompei de inalte cand au schimbat distributia, tot la Filaret.
Link to comment
Share on other sites

Pacientul: 520d-N47/F10/2012/145.000 km, am luat-o noua, de la reprezentanta. Merge impecabil, nu se aude nimic suspect la distributie (confirmat de doua service-uri).

Ce ziceti, preventiv ar trebui sa-i schimb ceva? Astept parerile voastre. Cele doua service-uri mi-au zis ca scandalul problemelor la distribuite a fost amplificat de concurenta si ca nu mai este o problema de actualitate.

Link to comment
Share on other sites

Din manual:

 

post-62570-0-27552900-1434518381_thumb.jpg post-62570-0-31110200-1434518546_thumb.jpg

 

Deci e suficienta scula speciala 118760, e clar. M-am linistit, e pusa bine :) Si cu pompa de inalte? Lumineaza-ne si cu aia, te rog! In ce hal sunt, dau banii in alt service si acum cer sfaturi gratis de la Bogdan.

 

Aaam uitat, atunci cand am schimbat-o nu te cunosteam :)

Link to comment
Share on other sites

Pacientul: 520d-N47/F10/2012/145.000 km, am luat-o noua, de la reprezentanta. Merge impecabil, nu se aude nimic suspect la distributie (confirmat de doua service-uri).

Ce ziceti, preventiv ar trebui sa-i schimb ceva? Astept parerile voastre. Cele doua service-uri mi-au zis ca scandalul problemelor la distribuite a fost amplificat de concurenta si ca nu mai este o problema de actualitate.

 

F30 din 2012, la fel. Am 75000 cu ea si nici cel mai mic zgomot.

Am cerut o verificare de control la ultima revizie, la MHS si mi-au confirmat ca totul este in regula.

Nu are rost sa schimbi nimic.

Link to comment
Share on other sites

Tampenia asta se poate verifica/regla desfacand doar capacul de la culbutori?

Da.

 

Deci e suficienta scula speciala 118760, e clar. M-am linistit, e pusa bine :) Si cu pompa de inalte? Lumineaza-ne si cu aia, te rog! In ce hal sunt, dau banii in alt service si acum cer sfaturi gratis de la Bogdan.

 

Aaam uitat, atunci cand am schimbat-o nu te cunosteam :)

post-62570-0-06435400-1434538749_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult, deci nici o calibrare!

 

Bag seama ca reglajul asta la pompa de inalte se face de mult timp. Am gasit AICI un post (#2687) din Feb 2014 in care userul 99SDT spunea ca i-au facut aceeasi "calibrare" a pompei de inalte cand au schimbat distributia, tot la Filaret.

 

Probabil acelasi povestitor :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.