Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Ca si detaliu, am vazut ca erau chiar primul model de patine, cele care le aveam si eu. Maro deschis.

Insa fericitul posesor a facut drumul cu ea asa de la timisoara pana in bucuresti. Si nu s-a rupt. Poate pentru ca era patina fixa, nu cea mobila ca intra intinzator prin zale si le rupea instant.

 

am citit "pe afara" ca cica prima versiune e cea mai firava (patinele alea + lanturile). Ar fi chiar consumabile :)

 

Pe masura ce au mai evoluat piesele, au devenit ceva mai rezistente.

Link to comment
Share on other sites

cica prima versiune e cea mai firava (patinele alea + lanturile). Ar fi chiar consumabile :)

Mda... asta inseamna tot ce-i 2007 si 2008.

Macar eu stau mai linistit cu varianta mai noua. Se aude un zgomot ritmic de zale, dar numai in ralanti si banui ca e cel de la pompa de ulei. Acolo nu e intinzator si lantul e de capul lui.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Dar, in cele din urma, ramane un mister ce cauzeaza asta ? Mi se pare cretin sa dai 30000e pe o masina noua si sa iti crape distributia pe lant. Oricum, sa zicem ca asa ai garantia si te rezolvi usor, dar daca o iei la mana a 2-a...

 

Nu e chiar un mister. Sunt 3 mari probleme :

- se poate sparge o patina (prost facute dupa cum ziceau colegii de mai sus), lantul ramane larg si se uzeaza rapid sau mai rau daca e cea pe partea cu intinzatorul iti rupe lantul instant

- se poate bloca pompa de ulei care rupe lantul si care il va rupe si pe cel de la distributie

- se poate bloca intinzatorul intr-o pozitie nefericita si lantul va avea uzura prematura

 

Dupa cum afirmau cei de la bimmer-service, foarte multe distributii rupte sunt la masini care schimba uleiul la 30 000 km.

Link to comment
Share on other sites

am citit "pe afara" ca cica prima versiune e cea mai firava (patinele alea + lanturile). Ar fi chiar consumabile :)

 

Pe masura ce au mai evoluat piesele, au devenit ceva mai rezistente.

 

 

Consumabile care te pot costa cu manopera cu tot la reprezentanta 20000 de lei, zic ca e un picut cam scump!!!

Link to comment
Share on other sites

Consumabile care te pot costa cu manopera cu tot la reprezentanta 20000 de lei, zic ca e un picut cam scump!!!

 

Pai este la fel ca la uleiul de la cutia de viteze automata. Daca te iei dupa BMW cu "lifetime", schimbi cutia. Ca sa nu ai probleme, schimbi la 150 000 km distributia si faci revizia la maxim 15 000 km cu ulei bun si nu cred ca ai probleme. Eu fac revizia la 10 000 km, am distributia originala, 125 000 de km si nu am probleme. Probabil, preventiv, o sa o schimb la urmatoarea revizie.

Link to comment
Share on other sites

Pai este la fel ca la uleiul de la cutia de viteze automata. Daca te iei dupa BMW cu "lifetime", schimbi cutia. Ca sa nu ai probleme, schimbi la 150 000 km distributia si faci revizia la maxim 15 000 km cu ulei bun si nu cred ca ai probleme. Eu fac revizia la 10 000 km, am distributia originala, 125 000 de km si nu am probleme. Probabil, preventiv, o sa o schimb la urmatoarea revizie.

 

Eu zic sa faceti revizia la 5000 km.

 

Lantul ala se va rupe la un moment dat. Cea mai multa uzura este la pornirea masinii. Eu de exemplu am rupt lantul pentru ca am dat la automat de mai multe ori, deoarece credeam ca am ramas fara motorina, nu in mers. Tin sa precizez ca merg destul de turat si fac in jur de 35-40k km pe an.

 

La 130 000 nici nu eu nu aveam zgomot prea mare, insa la 200 k o sa ai zgomot garantat, oricat de des ai face revizia.

 

Mi se pare un pic penibil sa stau sa am grija de masina mai ceva ca ochii din cap. E o masina , care tocmai, am luat-o ca sa nu o caut la oua in fiecare luna. Asa imi luam o masina franceza sau Alfa Romeo ceva , macar stiam ca tre sa stau cu ea tot timpul prin revizii si service-uri.

 

Clar nu a facut schimbul de ulei la 10k , ca altfel nu i se intampla asta : http://www.bmwclub.ro/forums/topic/158249-power-reduction/

Nu e singurul X5 pe care l-am auzit cu lantul rupt. Deci nu e neaparat doar la N47.

Edited by doubtfire
Link to comment
Share on other sites

Nu a zis nimeni ca e ok ce se intampla cu lantul, dar schimbul de ulei regulat te ajuta sa nu ajungi cu motorul la fier vechi din cauza distributiei. Daca pana la 200K nu ai schimbat distributia, stiind de problema, inseamna ca ti-ai asumat un risc.

 

Nu inteleg partea cu "Eu de exemplu am rupt lantul pentru ca am dat la automat de mai multe ori". De ce nu pornea masina daca nu era rupt lantul.

 

E bine stiut ca e uzura suplimentara de la mizeria aia de START / STOP.

Edited by DarkSun
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca aveam o problema la alimentare, un senzor de presiune.

 

Ok, dar banuiesc ca nu a fost paguba mare ?!?!

 

@FANATIC, ca orice producator de masini, dupa 150 000 de km ii doare la patina ce se intampla. Ei merg pe premisa ca tu trebuie sa-ti schimbi masina dupa 4 ani sau nr de km. De aia si proiecteaza piese care nu tin (voit). Daca iti fac o masina care te tine 500 000 de km cu 0 probleme, tu vei mai cumpara alta masina in intervalul asta ? Probabil ca nu.

Edited by DarkSun
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vazusem zilele trecute niste poze de la Bimmer service cu o distributie care mai avea doar 3 patine din 4. A 4-a era bucati prin baie.

Ca si detaliu, am vazut ca erau chiar primul model de patine, cele care le aveam si eu. Maro deschis.

Insa fericitul posesor a facut drumul cu ea asa de la timisoara pana in bucuresti. Si nu s-a rupt. Poate pentru ca era patina fixa, nu cea mobila ca intra intinzator prin zale si le rupea instant.

 

Din pacate nu numai la modelele vechi se pot sparge patinele ci si la F-uri.

 

http://i59.tinypic.com/29wok80.jpg

http://i59.tinypic.com/6jodiu.jpg

http://i60.tinypic.com/531xtz.jpg

http://i62.tinypic.com/2iiz5o1.jpg

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Robert ce motor are F-ul? Doar patinele sunt problema? Cat costa cu aproximatie reparatia?

2.0d 184cai 2011

 

Reparatia a costat 3400ron. Toate 16 repere pe original, plus ulei, filtru, garnitura capac, garnitura capac distributie, saibe injectoare, o-ringuri...

 

 

203.000km ... coafura rezista si nici nu se aude, conform Bimmer Service. Multam Robert.

Cu multa placere ;)

 

In poza facuta dinspre cutia de viteze se poate vedea cat loc este pentru interventie pe acolo. Totusi, cum se poate inlocui lantul de sus?

 

Se mai demonteaza ceva fata de poza aia? Sau cum?

 

L.E. Lantul de ulei pare ca face burta :blink:

 

Lantul dintre pompa de injectie si axa se poate demonta dupa ce demontezi lantul dintre vilbrochen si pompa de injectie, asta dupa ce l-ai scos pe cel de la pompa de ulei!

 

 

Asa arata un lant dupa ce s-a spart o patina :

http://i58.tinypic.com/2q36tm1.jpg

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vazusem zilele trecute niste poze de la Bimmer service cu o distributie care mai avea doar 3 patine din 4. A 4-a era bucati prin baie.

Ca si detaliu, am vazut ca erau chiar primul model de patine, cele care le aveam si eu. Maro deschis.

Insa fericitul posesor a facut drumul cu ea asa de la timisoara pana in bucuresti. Si nu s-a rupt. Poate pentru ca era patina fixa, nu cea mobila ca intra intinzator prin zale si le rupea instant.

 

Confirm, eu sunt posesorul "bicicletei" cu 3 patine, scuze BMW-ului cu pricina .. :)

Nu am acum la mine telefonul sa va arat cum arata patina, de fapt cum nu mai era si doar cateva bucati prin baia de ulei.

Cu cateva zile inainte sa merg sa schimb distributia am facut 2 inregistari in doua zile diferite cu sunet al motorului diferit( ca sa se vada cat de pacatoasa poate sa fie); a se vedea postarea cu cateva pagini in urma. Au fost persoane care si-au dat cu parerea (le multumesc pentru acest lucru) cum ca nu este grav, ca asa este sunetul de diesel, ca se aude incet, ca am auzit altele si mai rau, etc.

Dar eu stiam cum se auzea inainte si le-am dat dreptate ca nu se aude foarte tare, dar se auzea si asta nu mi-a placut... nu are voie sa se auda nimic... doar nu-i caruta. Asa ca am facut programare si mi-am schimbat-o.

Si bine am facut, nu o mai ducea mult.

 

Asa ca, ca si sfat de la cineva care a trecut prin asa ceva: daca suspectati zgomot ciudat din zona distributiei, schimbati-o nu mai stati pe ganduri. E pacat sa ramaneti in drum plus complicatiile si costurile de riguare.

Pana la urma este o consumabila si gata, o luati ca atare.

De altfel, motorul acesta este o mica bestie... drum TM-BUC parcurs in 5.30 ore ... fara pic de oboseala .. :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Confirm, eu sunt posesorul "bicicletei" cu 3 patine, scuze BMW-ului cu pricina .. :)

Nu am acum la mine telefonul sa va arat cum arata patina, de fapt cum nu mai era si doar cateva bucati prin baia de ulei.

Eu am vazut filmarile tale si se auzea un zgomot ciudat, o bataie. Am vazut si pozele cu patina in baia de ulei...sparta toata. Chiar nasol. Ma mir cum de ai reusit sa vi de la Timisoara fara sa ti se rupa pe drum. Noroc dar bine ca ai ajuns in Buc fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut filmarile tale si se auzea un zgomot ciudat, o bataie. Am vazut si pozele cu patina in baia de ulei...sparta toata. Chiar nasol. Ma mir cum de ai reusit sa vi de la Timisoara fara sa ti se rupa pe drum. Noroc dar bine ca ai ajuns in Buc fara probleme.

 

Norocul, sa zicem asa a fost mai de mult, atunci cand s-a rupt/distrus/macinat patina.

Ce se auzea in ultimul timp era lantul care se largea pe zi ce trece si batea in suruburile de la patnia cu pricina care nu mai era :thumbsup: ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.