Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Exista vreun test la Baneasa sau Filaret pentru verificarea starii distributiei si la ce bani ar fi?

 

Am facut eu test la Filaret in iarna, vreo 250 ron; iti scoate intinzatorul de sus si pune in locul lui un dispozitiv de masurat elongatia lantului; apoi masoara zgomotul cu un fel de microfon; dar nu vei obtine de la ei vreo recomandare clara de schimbat distributia, mai ales daca esti inca in garantie :) - la mine au zis ca lantul e intins cu 1mm, dar ca nu e necesara schimbarea lantului :)

Cu alte cuvinte, nu esti sigur nici ca e bine nici ca e rau; la cateva luni dupa test am schimbat distributia, ca sa stau linistit (masina avea ~195k km).

Link to comment
Share on other sites

Mie nu mi se par a fi putini... Service-urile fac o propaganda serioasa in privinta schimbarii distributiei, ba mai mult isi si fac "reclama" prin postarea pe instagram si farcebook a operatiunilor de schimbare. Nu ca ar fi un lucru rau doar ca eu cred se cam exagereaza si, bineinteles, e in interesul lor sa vina lumea gramada la schimbare de distributii, de aceea eram curios sa vad cate masini cu 200-250-300k au distributia schimbata si cate nu.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Reclama este sufletul comertului; cu cat impactul psihologic este mai puternic cu atât vor intra mai multi bani ĂŽn buzunarul celor care presteazĂŁ asemenea operațiuni. Și atenție, vorbim de service-uri cu istoric nu tocmai roz și cu preturi de reprezentanțĂŁ.

Ca o paranteza, am ĂŽntrebat mai multi mecanici care au lucrat sau lucreazĂŁ la bmw despre problema distribuției și necesitatea de a schimba preventiv. RĂŁspunsul a fost urmatorul: schimb-o preventiv dacĂŁ vrei sa ĂŽți bați joc de masina; ĂŽntreține mașina corect și nu vei avea probleme, cel puțin inca 200k km. Ăn discuție este un n47 2010 cu 109k km

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii aia prefera sa cheltui 2-3000 de euro in loc de 700.

Eu ce pot sa spun e ca atunci cand am schimbat-o eu era un e60 si un f10 cu lant rupt. Cel putin e60 s-a demontat in acelasi timp cu masina mea ... de mentionat ca in prealabil fusese la BMW M.Britanie unde i-au schimbat un intinzator ... asa ca pe Valea Oltului lantul s-a rupt.

 

BMW ...

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca e o nebunie cu problema distributiei la N47 au fost cazuri reale de lanturi rupte, nu unul, doua ci destule, la mine zornaia la rece, la cald nu facea( masina avea la schimbare real 210 mii), de atunci nu se aude absolut nici un zornait in 10 mii km, pur si simplu conduc linistit, nu stau stresat, asta e f important pt mine. Am dat 3000 ron, dar nu mi pare rau absolut deloc. Totusi e o problema reala, daca se rupe e jale. Daca masina ar fi avut sub 200 mii nu schimbam, dar multi specialisti spun ca deja dupa 200 mii ar fi indicat de schimbat si nu numai la N47, ci orice distributie pe lant. Acum fiecare face cum doreste. Si intradevar f f important e schimbul de ulei plus filtru mai des nu cum spune computerul masinii ci la maxim 15 mii km. Edited by Marius2015
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e 70% noroc si 30% intretinere... prieten cu e60 530xd 2006, drum ct-buc, la intoarcere pe a2 i s-a oprit motorul si eroare idrive "engine fault", ajunsa masina la mecanic, verificat initial pompa de motorina dupa care lantul.... surpriza, lant rupt, in conditiile in care masina are aprox 140000 si schimburi facute la 10.000km cu ulei bmw, langa el ridicat era si un x5 tot cu lantul rupt si l-am intrebat de curiozitate daca a avut cazuri multe la 3.0 si raspunsul lui a fost ca destule.... Eu la e87 cu n47 fac schimbul la maxim 20.000 si am 230.000 si deocamdata nu mi s-a intamplat nimic (parca aud asa un sunet fin de lant si o sa merg sa schimb distributia, mai mult din cauza ca tot citesc ca majoritatea il schimba si ca sunt cazuri f multe, ceea ce nimeni nu poate sa spuna concret cate sunt la n47 si cate au fost la m47)
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca e o nebunie cu problema distributiei la N47 au fost cazuri reale de lanturi rupte, nu unul, doua ci destule, la mine zornaia la rece, la cald nu facea( masina avea la schimbare real 210 mii), de atunci nu se aude absolut nici un zornait in 10 mii km, pur si simplu conduc linistit, nu stau stresat, asta e f important pt mine. Am dat 3000 ron, dar nu mi pare rau absolut deloc. Totusi e o problema reala, daca se rupe e jale. Daca masina ar fi avut sub 200 mii nu schimbam, dar multi specialisti spun ca deja dupa 200 mii ar fi indicat de schimbat si nu numai la N47, ci orice distributie pe lant. Acum fiecare face cum doreste. Si intradevar f f important e schimbul de ulei plus filtru mai des nu cum spune computerul masinii ci la maxim 15 mii km.

 

Se aude si la mine in tacanit metalic la 184.000, dar foarte fin si doar cam 5 minute maxim, dupa ce se incalzeste nu se mai aude nimic,dar totusi cand am banii vreau sa ma duc sa schimb si eu distributia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

As vrea sa schimb si eu distributia pt un F30 si inca nu m-am decis unde. Din ce am vazut pe forum, ceva lume a schimbat la Service Scream (Tezparii) BMW, insa din ce am vazut ei schimba urmatoarele:

LANT SUPERIOR

LANT INFERIOR

SINA INTINZATOARE LANT

SINA GHIDARE LANT

PATINA LANT DISTRIBUTIE

PATINA LANT DISTRIBUTIE

ROATA LANT

INTINZATOR LANT

INTINZATOR LANT

GARNITURA CAPAC.

 

Din ce am vazut lumea zice ca se schimba si al 3-lea lant fix (care e de la pompa de ungere si cei de la Service Scream (Tezparii) BMW mi-au zis ca nu are sens sa schimbe si lantul ala) + ar mai trebui sa fie diuza de ungere + 2 roti lant, corect ?

 

A fost cineva la cei de la Filaret ? Cum lucreaza si cat costa toata sandramaua ?

 

Aveti si alte recomandari ?

Link to comment
Share on other sites

Ca sa nu mai existe discutii gen: "trebuia sa schimbi 3 lanturi, nu doua" , "3000 RON? s-au ieftinit piesele OEM?", etc.

 

Oferta de la Bimmer Service arata in felul urmator:

post-5752-0-89086500-1473685731_thumb.jpg

 

Deci prima varianta A, cea mai ieftina, include doar doua lanturi si practic te rezolva de problema bataii distributiei.

Varianta A+B include tot ce schimba si reprezentanta. Adica 3 lanturi + alte piese. In total 21 de piese.

 

Pe mine m-au intrebat direct. Vrei sa tii masina sau sa o vinzi curand? Am ales varianta mai scumpa pt ca am de gand sa o tin.

Sunt programat joi, o sa revin cu pareri.

 

Vad ca unii sunt nemultumiti pentru ca cei de la Bimmer Service demonteaza doar cutia de viteze pt operatiunea asta. Sunt putin confuz, daca un lucru se poate face simplu... de ce sa nu il faci simplu? Nu inteleg, este vreo problema ca nu se da motorul jos cum fac cei de la reprezentanta? Poate nu vad eu imaginea de ansamblu, luminati-ma :)

 

Multumesc

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In mintea mea, singurul motiv pt care dai motorul jos, este ca sa ai acces in partea din spate a motorului. Acelasi lucru se intampla si daca dai cutia de viteze jos. Deci tot nu vad care este problema. Nu cred ca are importanta cum se rezolva accesul spre partea din spate a motorului. Plus ca din cate inteleg este mai dificil/problematic sa dai motorul jos decat sa dai cutia de viteze.
Link to comment
Share on other sites

De ce e mai problematic? Repet daca masina are si x drive, sa ne spuna si noua cum schimba toate reperele distributiei fara sa dai motorul jos.

 

Nu stiu asta, intreaba-i pe ei. Stiu sigur ca nu dau motorul jos. Sugerezi ca nu schimba toata piesele care sunt listate pe oferta? O sa le fac inventarul pas cu pas :)

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare un avantaj prea mic 1 vs. 2 ani garantie. Daca e ceva prost montat destul de probabil ca vei afla in primul an. Apoi daca pui piese originale, nu o sa se rupa nimic in 2 ani.

 

Cred ca de aici si marketingul cu garantia 2 ani. Tot aia este.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.