Jump to content

Sfat achizitie BMW 120d sau E46 2.0d


Diabolord

Recommended Posts

Initial ma gandisem la un E46, dar singura "problema" sa zic asa din punctul meu de vedere, tinand cont ca este putin mai veche decat 120d ar fi km multi si problemele ascunse. Si sunt multi "baietzashi" care le forjeaza iar cand o cumperi posibil sa apara problemele chiar daca ai dus-o la service inainte sa o achizitionezi. Acum tinand cont de acest lucru am alta intrebare :) : Cam care credeti ca este bugetul pt un E46? Si ma refer la tot de la achizitionare+ verificari+ consumabile+ ce-o mai fi. Cam cu ce suma as putea acoperi in totalitate cheltuielile sa stiu ca totul este in regula dupa ce o cumpar?
Link to comment
Share on other sites

Nu sint si pe la noi dealeri de masini SH care le vind in rate direct?Sa nu te mai complici cu banca

 

Eu stiu doar una - Emco leasing, Bucuresti. Nu stiu mai nimic depre firma, am auzit de ea intamplator. Ideea e ca ei comercializeaza auto recuperate, insa au istoricul dovedit de cartea service, iar mare parte din ele sunt modele 2008+. Problema e ca nu stiu daca firma e de buna credinta, poate iti poate raspunde un coleg care a avut contact direct cu ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
A doua, cea diesel cu pachet m exterior ar fi ceva. Vezi cu taxa ca si pe mine m-au pacalit labagii. Trec CO2 'ul mai mic decat este real ca sa apara taxa mai mica. La mine in anunt scria ca e taxa 800 de euro si a fost 1200...
Link to comment
Share on other sites

Aha, si restul nu pentru ca sunt pe benzina sau ceva anume indica nebagarea in seama... ca na, au cei mai putini KM.

 

Si aici (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=160831) zice ca ar consuma undeva la 5.4 in oras dieselul, din experienta voastra, cam un 7-8 ar fi corect sa consume?

 

Bun, daca o iau, banuiesc ca in afara unei verificari de rutina la reprezentanta si un schimb de ulei si filtre n-ar fi necesar altceva sau ar mai fi si alte chichițe?

Ca din ce citesc aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/111095-grave-probleme-la-118d/page__st__60 fix modelul asta e cu cântec, poate fi cu noroc sau nu.

 

Dar ideea e ca masina va fi folosita pentru a merge la serviciu, dus copil la gradinita si cam atat...

 

Ar fi si asta o varianta: http://www.autovit.ro/bmw-116-C36835764.html

Edited by gheara
Link to comment
Share on other sites

parerea mea este sa incerci sa iei cat mai putini bani de la hoti... errr... banci!

a doua parere ar fi sa mergi pe e46, dar benzina nu diesel. cele diesel au sigur o gramada de km, iar daca este una care are km putini atunci si pretul este pe masura. dpdv tehnic nu este foarte multe depasita, sta bine pe drum si ai confort cat de cat. la 6000 de euro altceva este destul de dificil de gasit si sa fie si bun.

seria 1 116i are ceva bube pe la motor, s-au facut recall-uri la mai multe probleme, una care imi vine acum in minte este cea cu bobinele de la bujii. intretinerea la seria 1 este mai scumpa ca la e46.

ce am scris mai sus este valabil pentru bmw. daca totusi esti dispus sa iei altceva atunci iti recomand fiesta 2008-2009 1.4 tdci la care intretinerea este foarte ok si consumul este foarte mic. este fiabila si este si placuta la condus.

succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Observatia cu bancile era pentru initiatorul acestui șir de mesaje si e una buna :). Moarte băncilor :D

 

Din ce am citit 116i are ca probleme cunoscute urmatoarele: (vorbesc de varianta până in 2007, apoi au pus motorul cu injecție directă)

 

1. Țăcăneală a motorului datorată lanțului de distribuție în combinație cu tot ansamblul axelor cu came. Trebuie verificat si schimbat obligatoriu la 100.000km pt ca nu e calitativ si lanțul se întinde mai mult decât e cazul și poate sări ori rupe roțile dințate din aluminiu ori plasticele întinzătoare se pot sparge și genera și mai multe probleme.

 

Cam ce cost are schimbarea distribuției?

 

2. Vibrații datorate sistemului VANOS. Teoretic o curățare a sistemului rezolvă problema.

 

3. Ce-i cu bobinele de la bujii? Nu știu nimic despre ele. Dacă au fost schimbate, foarte bine.

 

Ce înseamnă mai scumpa ca la e46? Vorbești de întreținerea generală sau despre revizii si altceva? Sau revizia e mai scumpa la e87 în comparație cu e46?

 

E drept că bugetul meu se oprește la 6000 euro pt un seria 1. Aș vrea să găsesc unul într-o stare decentă. N-aș vrea diesel pt că va fi folosit puțin, gen 6000km-8000km pe an și doar în oraș cu ocazionale plecări la munte/mare. Stiu că dacă aș crește bugetul aș găsi ceva mai nou, dar consider că la 10.000 nu are rost sa ajung cu cheltuiala. Nu vreau sa plătesc atât de mult pe o mașină fie ea cu navigație, pachet M, jante, etc. Mai frumoasă ce-i drept dar și mai scumpă.

Edited by gheara
Link to comment
Share on other sites

pai, recall-ul s-a facut doar daca ai fost pe la reprezentanta cu masina. practic ei iti dau piesele pe recall si tu platesti manopera. este vorba de ignition coil recall, valabil din cate inteleg pentru mai multe motoare pe benzina 2006+

in legatura cu intretinerea mai scumpa ca la e46, vorbesc in general, comparand un 318i e46 cu un e87. practic nu vorbim de sume colosale dar in final se simte la un asemenea buget. mai sus lumea a zis de 1000 de euro pe an pusi deoparte pentru probleme. dar gandeste-te ca daca se intampla sa pice steering lock-ul, defect frecvent la e87 si e90, te-ai ars de 44 de milioane. am patit-o la a mea si nu e fun deloc. la un e46 sunt putin astfel de elemente care pot avea un pret piperat.

Link to comment
Share on other sites

Motorul de 2.0d de 163cp este un motor care are probleme la volanta, si altele putin mai minore, 2.0d 150 cp este, parerea mea, mult mai reusit decat celalalt de 163 cp. deci clar e46 pentru ca este si mai mare la interior decat seria 1, sta mai bine pe drum si in caz ca iti pica ceva gasesti una doua pe la schrot.uri.

 

Am trait sa o aud si pe asta ! Un model aparut in 1998 sta mai bine pe drum decat unul din 2004. Aplauze la scena deschisa !

:frantics:

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Aha. Verific istoricul. Recall-ul la BMW e valid si daca masina nu a mai fost de mult timp in service?

 

Mecanismul de blocare al volanului?

Si nu se poate servisa inainte, gen curata, gresa, etc ca sa se evite problema?

Ia uite ce zice omul aici:

 

After examining the dash and steering column carefully I decided to pull it out myself. It took all of 15 minutes to pull out the whole steering wheel and column. Needless to say it was very strait forward. Only 5 E10(8mm 6pt) bolts holding it all in.

 

After I had it removed I saw the factory lock on the top of column and began to pull it apart. There are 3 E-5pt torx security bolts holding the cover on. After removing the cover the lock assembly came right out.

 

Leave it to BMW to pack the unit full of electronics. The assembly consists of a circuit board with an attached mechanism. Inside there is a small electrical motor and some moving parts. As I started to play with the mechanism I noticed the parts were binding due to friction. My first guess was that the motor was burnt up and would no longer spin. After removing the motor I placed it on the bench and attempted to give it voltage to see if it would spin. I gave it 5 volts on both side and it worked in both directions. Now after determining the motor was still good I took apart the rest of the mechanism. I cleaned all the old grease from the motor and inside the mechanism where the lock slides and give if a fresh coating of grease all over.

 

After resembling the unit i went back out to the car with column and the lock still separated and plugged them back in. I reattached the battery terminal and prayed. I held the lock unit in my hand turned on the ignition and viola, no more light. Car started the first time.

 

I resembled the column with the lock, reinstalled it back into the car, and double checked all my connections. After everything was checked over twice i crossed my fingers and pushed the button. It unlocked the steering wheel and started like a champ. I tested it over and over about 10 times though out the rest of the day and started flawlessly every time.

 

I still only have a days worth of testing but I'm very confident that this has resolved the issue. For all of you who's cars may be out of warranty, I will keep you guys posted over the next couple days and weeks. If this continues to work I will document the full repair. I have taken alot of photos that will aid in the repair of this problem without having to spend a dime.

 

So in conclusion what I have found is that BMW's solution is to replace the lock mechanism in the vehicle because of a flaw. The flaw being that the lubrication (grease) provided inside the mechanism will eventually wear off the parts causing friction and binding. When the lock mechanism sticks and cannot move the motor creates higher current than normal and tells the processor inside the switch to stop, thus creating the error code. This error code prevents the vehicle from starting. When you guys jiggle and turn the ignition on and off you are slowly moving the mechanism and freeing the binding. This will only last so long as the parts will eventually bind again. I feel that this is a very simple fix. I think a semi skilled mechanic could fix this in about an hour or less.

Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu cu o parere.

clar banii ii iei de la banca.multi te indeamna sa renunti, dar rar reusesti sa strangi ceva bani in zilele noastre..eventual pt vacante si alte detalii.

vrei masina, ia-o....doar ca atunci cand o alegi sa nu te pripesti...si sfatul meu este tot bmw...e o boala de care nu vrei sa scapi, in momentul in care il conduci.

si da....un seria 1 este mai greu de intretinut, daca vrei sa o faci ca la carte.

unele sfaturi sunt rationale, dar daca gandim asa...in viata am avea numai de castigat.

Link to comment
Share on other sites

am citit si eu respectivele topicuri cu rezolvarea coloanei, doar ca e de lucru. daca te pricepi sa dai jumatate de bord jos atunci go for it. eu unul am decis ca decat sa stric ceva, mai bine platesc si am si garantia la respectiva piesa.

toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

Bmw nu este tocmai o masina ieftin de intretinut , am avut seria 1 120d iar acum am E90 si am bagat constant 200 Euro lunar in ele minim. Mai pica una alta, sunt second pana la urma, tot ce trebuie sa iti calculezi daca poti sa pui banu jos cand se strica. In rest, daca serviciul tau e stabil si poti plati rata why not? Viata e scurta , profita de ea ca mai incolo vin alte responsabilitati familie, copii etc
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am luat E46 320D de pe autovit, pot sa zic, ca am avut noroc, proprietarul era doctor stomatolog, masina avea casco.

 

Cu toate astea am fost la un service, unde cunosteam proprietarul, care era si mecanic si am intors-o pe toate partile a trecut testele si am cumparat-o.

 

Masina o am de 5 ani si sunt foarte foarte multumit de ea, in tot acest timp am schimbat la ea: de 2 ori bucsele mari bascula fata, termostatele EGR si apa, discurile frana fata cu palcute si senzor, fulia vibrochen, un tampon pe la toba piesa 10 de aici My link, piesa 7 de aici My link, o protectie de la un amortizor pe spate, releu de bujii, bateria si asta e tot.

 

Revizii la 10.000 de km sau la an dar nu a fost cazul fac mai mult de 10.000 pe an

Edited by Butzy
Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea e cea mai proasta ideea de a lua credit pentru o masina.

 

Sunt banii tai etc, faci ce vrei dar trebuie sa te gandesti - rata X cativa ani de zile, costuri X masina in fiecare an - asigurare/rovinieta/consumabile, fiind un SH cu siguranta mai pica una alta iar alte costuri.

Ai locul tau? Ma refer daca platesti chirie sau nu...jobul e stabil?

 

La banii aia nu stiu ce gasesti dar sigur nu cu prea multe optiuni, iar dupa ceva timp te vei satura de el...dar rata inca curge.

 

Cel mai simplu calcul il faci in felul urmator - scrii frumos pe foaie ce venit ai lunar din care scazi rata + cheltuielile tale.

 

Daca ramai cu o suma decenta cu care poti sa traiesti atunci DA.

Daca iti tragi de la gura doar de dragul de lua o masina atunci clar NU.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bmw nu este tocmai o masina ieftin de intretinut , am avut seria 1 120d iar acum am E90 si am bagat constant 200 Euro lunar in ele minim. Mai pica una alta, sunt second pana la urma, tot ce trebuie sa iti calculezi daca poti sa pui banu jos cand se strica. In rest, daca serviciul tau e stabil si poti plati rata why not? Viata e scurta , profita de ea ca mai incolo vin alte responsabilitati familie, copii etc

Ai putea detalia ĂŽn ce constĂŁ acele cheltuieli lunare constante de 200 euro? Asta pentru ca noi, cititorii, sĂŁ nu considerĂŁm afirmația nefondatĂŁ, nejustificatĂŁ, vorbe ĂŽn vânt.

Cât de proastĂŁ ar putea fi acea mașinĂŁ sĂŁ tot pice ĂŽn fiecare lunĂŁ câte ceva ĂŽn cuantum de 200 euro?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.