Jump to content

E90 sau F30?


Livius1

Recommended Posts

Salutare bimmer,

 

Excluzand "cadavrele" ultimele 2 masini au fost un Vectra C si un Passat CC.

Nu ma astept la costuri foarte mari pentru ca, asa cum am spus nu fac prea multi km, nu prea stau prin tara.

In plus, faptul ca imi pot tine masina in curte ma incurajeaza sa imi cumpar ceva mai scump, nu o sa mai am parte sper de surprize cand o gasesc dimineata in parcare...

Ambele au fost benzinare.

Ca si reparatii, nu am avut chestii majore la motor, revizii banale si schimburi de alternator, pompa de benzina, radiator, etc - la Opel mai ales.

Cam in medie nu am bagat mai mult de 2.000-2.500 de RON / an in masina..excluzand asigurari.

Edited by Livius1
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spui se pare ca masina, oricare ar fi nu ar avea parte de un prea mare "abuz" decat atunci cand esti prin tara. In locul tau as "inclina" la fel spre un model mai nou (poate pe unii o sa surprinda..) si pentru faptul ca nefiindu-ti legata viata de masina, chiar sa fie o masina (ca model) cu potentiale (nestiute) probleme probabil, la o eventuala revanzare nu ar avea un numar mare de km in bord.

 

Dar sa vedem si ce spun altii, daca sunt, despre cheltuieli prin comparatie...

Link to comment
Share on other sites

EU i-as sugera lui Livius sa isi ia exact modelul care isi permite sa il intretina.

 

Cred ca un cuvant ar avea de spus, din partea celor mai priceputi in intretinerea masinii, cel putin pentru faptul ca inclin sa cred ca un schimb de ... disc ambreiaj, ..a unui lant.. sau (chiar si a unei)a unei pompe de apa (relativ periodica..)

 

 

Disc de ambreiaj ? Am calatorit in timp si am ajuns iar in 1984 ? :popcorn:

Edited by mojorisin
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Bimmer,

 

De acord cu tine, si eu tot pe ideea asta merg - un model nou m-ar scuti de gandul unui eventual upgrade peste cativa ani.

Cei care au pe aici F30 si au facut revizii sau schimb de piese, care sunt costurile ?

 

Multumesc mult pentru raspunsurile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Bimmer,

 

De acord cu tine, si eu tot pe ideea asta merg - un model nou m-ar scuti de gandul unui eventual upgrade peste cativa ani.

Cei care au pe aici F30 si au facut revizii sau schimb de piese, care sunt costurile ?

 

Multumesc mult pentru raspunsurile voastre.

Ce intelegi prin revizii ? Uleiul si filtrele costa la fel ca la modelul anterior,piese nu am schimbat,deci nu pot raspunde.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca-i diferenta mare in ceea ce priveste preturile pieselor uzuale atunci cand aducem in discutie un E90 si un F30, acestea in mare fiind de cele mai multe la fel. La pachetele de revizie, asa cum zicea si Fre, nu-I nici o diferenta. Doar n-or sa stea toti producatorii sa reinventeze roata, vor refolosi ori vor incerca pe cat posibil sa refoloseasca cat mai mult cu putinta anumite piese deja existente. Aceasta strategie te va asigura de faptul ca vei putea sa vi pe piata cu un produs nou si mai ales competitiv dpddv al pretului. Poate doar in anumite situatii, in functie de designul unui subansamblu sa fi nevoit sa ceri la Mahle ori la Man sa-ti dezvolte spre ex un nou tip de filtru, neputand utiliza nici un alt tip/forma deja existent in portofoliul companiilor care dezvolta piese pt piata automotive. Aceasta va inseamna costuri aditioanle pentru dezvoltare, testare, productie, toate aceste costuri se vor rasfrange mai tarziu in pretul reperului si mai tarziu al piesei finale(masina).
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca-i diferenta mare in ceea ce priveste preturile pieselor uzuale atunci cand aducem in discutie un E90 si un F30, acestea in mare fiind de cele mai multe la fel.

 

Nu stiu cum sa ma "explic" dar pe mine ma infioara gandul ca lantul la un F30 fiind pus intre cutie si motor inseamna de cele mai multe ori, sau cat se poate de sigur PUNEREA MOTORULUI PE BANC (impreuna cu cutia) ca apoi sa fie accesat lantul...

 

Iata cum pentru un dealer o inlocuriea doar a lantului (si sigur a altor elemente) nu ia decat 5(cinci) zile.

 

Si, am aflat din alte locuri ca pompele de apa electrice (care au fost puse incepand cu E90..) "cad" dupa un anumit numar de km prin COMPARATIE cu clasicele pe fulie.. si sunt si mai scumpe (trebuie sa platim mai mult pentru concept, eficienta, dar o durata de viata mai scurta, nu?)

 

(...)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Prin urmare,cu banii pe care ii ai, ia masina a carei intretinere ti-o permiti:

 

cost achizitie, cost reparatii,cost de rulare. Cam dupa 60k orice masina se strica si tu o vei repara.

 

daca asta noua are piese mult mai scumpe decat aia veche,n-ai facut nimic daca ai dat mai multi bani pe ea si nu ti-au ramas de reparatii. Fa lista si vezi cat costa un dizel/benzina mai veche si cat costa o benzina/dizel mai noua. Vezi cum iti ies numerele si daca sunt relativ egale, alege cu sufletul

 

PS. Nu inseamna ca o masina mai noua nu are nevoie de reparatii. In opinia mea, la orice masina trecuta de 60k trebuie sa faci reparatii majore (minim o mie pe an) tot la 30k de km.Deci nu conteaza atat de mult cati km are (80k sau 120k) ci cand si cum a fost intretinuta. Banii pe care ii dai mai putini la achizitie o sa ii dai pe reparatii sau invers.

 

SPOR

 

Masinile in Ro cand au 50000Km st stricate gata ptr ca au 150.000Km dati inapoi

Pana la 100.000km sau 3-5ani st in garantie

 

Nu stiu cum sa ma "explic" dar pe mine ma infioara gandul ca lantul la un F30 fiind pus intre cutie si motor inseamna de cele mai multe ori, sau cat se poate de sigur PUNEREA MOTORULUI PE BANC (impreuna cu cutia) ca apoi sa fie accesat lantul...

 

Iata cum pentru un dealer o inlocuriea doar a lantului (si sigur a altor elemente) nu ia decat 5(cinci) zile.

 

Si, am aflat din alte locuri ca pompele de apa electrice (care au fost puse incepand cu E90..) "cad" dupa un anumit numar de km prin COMPARATIE cu clasicele pe fulie.. si sunt si mai scumpe (trebuie sa platim mai mult pentru concept, eficienta, dar o durata de viata mai scurta, nu?)

 

(...)

 

Pentru ca Hepu rosu mai crapa si pompele de apa

Link to comment
Share on other sites

Salutare bimmer,

 

Excluzand "cadavrele" ultimele 2 masini au fost un Vectra C si un Passat CC.

Nu ma astept la costuri foarte mari pentru ca, asa cum am spus nu fac prea multi km, nu prea stau prin tara.

In plus, faptul ca imi pot tine masina in curte ma incurajeaza sa imi cumpar ceva mai scump, nu o sa mai am parte sper de surprize cand o gasesc dimineata in parcare...

Ambele au fost benzinare.

Ca si reparatii, nu am avut chestii majore la motor, revizii banale si schimburi de alternator, pompa de benzina, radiator, etc - la Opel mai ales.

Cam in medie nu am bagat mai mult de 2.000-2.500 de RON / an in masina..excluzand asigurari.

 

Daca vrei un sfat la banii aia nu tb sa te uiti doar in fata, tb sa testezi mai multe marci si sa alegi ce ti se potriveste, daca e asa cum spui eu as alege benzina turbo

Si nu neaparat Bmw.... Cupra, S3, Opc, sau poti incerca un Citroen DS5 Allrad, Golf etc....

Link to comment
Share on other sites

Se poate demonta doar cutia pentru schimbul de distributie la N47.

 

Toate masinile au anumite probleme.

 

 

Ma bucur sa aflu asta.

 

:off topic: poate gasesc si un tutorial pana atunci despre lant, ca scule se gasesc.

Asta o sa devina devina "sport" national in ...echipa BMW; aviz N47 :frantics: rusinica! :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Evident ca exista, insa mi se pare hilar sa ceri pe un forum un ghid despre cum sa-ti schimbi singur distributia la masina.

Daca gresesti ceva, merita riscul de a-ti strica motorul?

Si mai ales cand e vorba de o masina destul de scumpa, nu o Dacia berlina.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Evident ca exista, insa mi se pare hilar sa ceri pe un forum un ghid despre cum sa-ti schimbi singur distributia la masina.

Daca gresesti ceva, merita riscul de a-ti strica motorul?

Si mai ales cand e vorba de o masina destul de scumpa, nu o Dacia berlina.

 

Fara sa vreau am ridicat mingea la fileu pt unii mai "exceptionali" aici (...) nu e recomandabil sa analizezi pe altii dupa cautarile lor; e foarte simplu sa iti dai seama daca motorul e pus la punct si nu risti prea mult dupa ce il pui la "punct". Il invarti manual si vezi ce si cum :smoke: asa fac toti mecanicii (!) chiar si dupa ce folosesc sculele de-l pun la punct..

 

Ce-or fi motoarele astea, navete spatiale??

.. E de inteles ca, cu replici ca mai sus va ...puteti... castiga clienti..; dar motivul forumului e de a impartasi experiente... si afla DIY-uri :twitch: dar deja asta devine PREA MULT :offtopic:

Scuze OP.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Evident ca exista, insa mi se pare hilar sa ceri pe un forum un ghid despre cum sa-ti schimbi singur distributia la masina.

Daca gresesti ceva, merita riscul de a-ti strica motorul?

Si mai ales cand e vorba de o masina destul de scumpa, nu o Dacia berlina.

 

Fara sa vreau am ridicat mingea la fileu pt unii mai "exceptionali" in replici aici (...) nu e recomandabil sa analizezi pe altii dupa cautarile lor; e foarte simplu sa iti dai seama daca motorul e pus la punct si nu risti prea mult dupa ce il pui la "punct". Il invarti manual si vezi ce si cum :smoke: asa fac toti mecanicii (!) chiar si dupa ce folosesc sculele de-l pun la punct..

 

Ce-or fi motoarele astea, navete spatiale??

.. E de inteles ca, cu replici ca mai sus va castigati clienti; dar MOTIVUL FORUMULUI e de a impartasi experiente, nu?... dar deja asta devine PREA MULT :offtopic:

Scuze OP.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ te gândești sĂŁ schimbi singur distribuția la un Bmw, nu la un Trabant, fĂŁrĂŁ sĂŁ fii mecanic cu experiențĂŁ, ĂŽn mintea cititorilor se nasc niște ĂŽntrebĂŁri cu privire la domnia, mĂŁria-ți.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fara sa vreau am ridicat mingea la fileu pt unii mai "exceptionali" in replici aici (...) nu e recomandabil sa analizezi pe altii dupa cautarile lor; e foarte simplu sa iti dai seama daca motorul e pus la punct si nu risti prea mult dupa ce il pui la "punct". Il invarti manual si vezi ce si cum :smoke: asa fac toti mecanicii (!) chiar si dupa ce folosesc sculele de-l pun la punct..

Pai daca e asa de simplu, de ce mai cauti ghiduri? Se pare ca stii deja ce e de facut. Spor la treaba!

 

Ma rog, e ceva normal. Toti cred ca se pricep la fotbal, femei, masini, mecanica. Nimic nou sub soare.

 

Treaba dupa mine e foarte simpla. Exista operatiuni de tip DIY si exista operatiuni pentru care mai bine mergi la service.

Tocmai d-aia n-ai sa gasesti pe internet vreun ghid despre cum se reconditioneaza un motor, cum se schimba o distributie sau cum se repara o cutie.

 

.. E de inteles ca, cu replici ca mai sus va castigati clienti; dar MOTIVUL FORUMULUI e de a impartasi experiente, nu?... dar deja asta devine PREA MULT :offtopic:

 

N-am nimic de castigat din astfel de posturi.

Clientii sunt atrasi altfel. In general, unii ii mai pun pe diversi indivizi sa le faca reclama, sa-i laude, sa le ridice mingea la fileu tocmai ca ei sa straluceasca.

Eu postez pe forumul asta din 2006, asa ca pot spune ca postez din pasiune pentru masini, nu din motive comerciale.

Nu stai aproape 10 ani pe un forum ca sa-ti faci reclama vreo 3 ani.

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ te gândești sĂŁ schimbi singur distribuția la un Bmw, nu la un Trabant, fĂŁrĂŁ sĂŁ fii mecanic cu experiențĂŁ, ĂŽn mintea cititorilor se nasc niște ĂŽntrebĂŁri cu privire la domnia, mĂŁria-ți.

Mi-ar parea mai rau dupa Trabant, ca acela e vazut mai rar e strazi, decat bmw-urile, in ziua de azi!!! OK? :sorcerer:

 

Cat despre gradul meu de intelegere/pricepere... imi apartine.

Link to comment
Share on other sites

La trabant io pun distributia cum vrea muskiul meu 8)

Si la dacie si la bmw se folosesc semne ptr punere la punct,

daca ai cale si tragi si niste semne tiganeste nu poti sa ratezi.....

sau poate deschizi un Tis... ma indoiesc sa nu existe un topic pe undeva.... chiar la service premium exista niste poze puse pe topic....un lant putin mai mare ca la dacie corect dar principiile de functionare sunt la fel

 

Pai daca e asa de simplu, de ce mai cauti ghiduri? Se pare ca stii deja ce e de facut. Spor la treaba!

 

Ma rog, e ceva normal. Toti cred ca se pricep la fotbal, femei, masini, mecanica. Nimic nou sub soare.

 

Treaba dupa mine e foarte simpla. Exista operatiuni de tip DIY si exista operatiuni pentru care mai bine mergi la service.

Tocmai d-aia n-ai sa gasesti pe internet vreun ghid despre cum se reconditioneaza un motor, cum se schimba o distributie sau cum se repara o cutie.

 

 

 

N-am nimic de castigat din astfel de posturi.

Clientii sunt atrasi altfel. In general, unii ii mai pun pe diversi indivizi sa le faca reclama, sa-i laude, sa le ridice mingea la fileu tocmai ca ei sa straluceasca.

Eu postez pe forumul asta din 2006, asa ca pot spune ca postez din pasiune pentru masini, nu din motive comerciale.

Nu stai aproape 10 ani pe un forum ca sa-ti faci reclama vreo 3 ani.

 

Cica daca deschizi youtubele te redescoperi cu un singur click :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu se pune problema "daca ai cale". Daca nu ai, n-ai cum sa pui la punct un N47.

Nici un motor de BMW modern nu se poate pune la punct dupa ureche, prin semne.

Chiar si 2 grade conteaza.

 

Cica daca deschizi youtubele te redescoperi cu un singur click :thumbsup:

Da, poate candva o sa te distilezi si tu.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

La BMW nu merge. La Lexus nu ma pricep.

Am facut destul de multe motoare de BMW, atat diesel cat si benzina. Sa nu ne contrazicem aiurea ca n-are rost.

Singurele la care te poti descurca fara cale sunt motoarele vechi de BMW, cele cu distributie pe curea.

Sau M30, care desi e pe lant, e foarte simplu de pus la punct.

Daca ar fi usor fara cale la orice motor, n-ar mai cumpara nimeni trusa de cale. S-ar uita pe forum dupa DIY. :popcorn:

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.