Jump to content

Bmw318 achizitie


cristisad

  

66 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

e46 cu roti pe 17 este clar mai rigid fata de logan (roti 15).

am avut pe e46 doar jante 17 deci nu stiu cum se comporta cu jante pe 15 sau 16. tind sa cred ca si cu roti mai mici nu are cum sa fie la fel de moale suspensia ca la logan. la logan cred ca e cam la fel ca la clio.

 

diferentele inca odata iti spun sunt semnificative. acum nu te gandi ca e46 e cine stie ce avion e o masina depasita tehnic dar care fiind premium (la vremea ei) a fost facuta cu simt de raspundere si nu pe ideea de a iesi foarte ieftina.

 

fara suparare dar ai avut ceva probleme daca ai acceptat sa dai 10 mil pe o toba finala. daca se potriveste toba finala de la logan cred ca ieseai pe la vreo 200-300 lei cu tot cu manopera;

http://www.autokarma.ro/toba+esapament+finala/bosal/renault/clio-symbol/1-4/16553/10104/10414/41

uite alt exemplu.

 

ma rog ideea este alta, cum bine spunea un coleg mai sus doar tu stii financiar daca iti permiti sau nu sa intretii un bmw. intra si tu pe un site de piese auto vezi cat costa un amortizor, o bascula, o macara geam electric, un disc de frana, un debitmetru pt masina pe care vrei sa o iei si vezi daca iti permiti preturile alea.

evident ca merita sa faci schimbul dar doar in conditiile in care iti permiti intretinerea. nu stiu cati km ai cu clio dar un bmw asa "vechi" nu prea mai e masina sa o tii impecabila. va trebui sa te obisnuiesti cu drumurile pe la service sau de preferat ar fi sa te pricepi sa surubaresti tu una alta pe la ea. ca daca la o masina veche te duci in servis pt orice prostie gen schimbat un debitmetru, o macara, , o piesa cu tepi...cam iti da cu virgula. pt ca sunt sanse mari ca problemele sa fie dese :).

un clio luat de nou cu putini km e altceva, o masina foarte slaba dar fiabila si care daca are km putini nu iti va da decat foarte rar bataie de cap (comparativ cu bmw de 12 ani, X proprietari, X sute de mii de km).

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Bun raspuns.

Renault -ul meu are 134.000km

Toba pe automarket e 350 ron, dar am fost la reprezentanta, crezand ca-mi pune ceva mai bun, sa tina mai mult de 2-3 ani.

Oricum daca spui ca un bmw din 2002 are asa multe probleme si dese, de ce mai este premium?

Pe cei cu alte tipuri de masini din 2002, nu-i aud sa aibe asa multe probleme. Nici pe cei cu bmw 2002, nu i-am prea vazut prin serviceuri.

De fapt n-am vazut prin service-uri bmw-uri. Am vazut masini low cost si VW.

Acum nici nu am experienta, voi stiti mai bine. Eu asta vroiam sa aflu, daca merita sa trec de la renault la bmw.

Ar merita , ca e diferenta mare, dar daca voi sta luna de luna in service-uri, nu prea o sa-mi convina.

Daca ai bmw si mergi in fiecare luna la service, chiar nu se merita...Credeam ca e mai fiabila de atat...

Oricum multumesc tuturor pentru raspunsuri :)

Link to comment
Share on other sites

Zilele astea, când am schimbat consumabilele, mi-a povestit un posesor de Bmw 318 din 1997, diesel, E36 parcã, cã n-a avut probleme mai deloc cu el.

Ăl cunosc pe respectivul, fuge tare cu sĂŁracul BMW prin toate gropile, e abuzatĂŁ rĂŁu, dar rezistĂŁ bine.

La mașinile mai vechi sunt mai puține probleme electrice care se pot ivi, iar cele care apar sunt mai ieftin de remediat, tocmai din cauza vârstei și a abundenței de piese sh sau noi.

O viațĂŁ ai...

MeritĂŁ sĂŁ schimbi o barcĂŁ cu o mașinĂŁ!

DupĂŁ ce vei conduce o vreme Bmw, vei avea senzația cĂŁ ĂŽnainte ai mers cu o cĂŁruțĂŁ. Vei vedea! :drinks:

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am dat niciunui posibil client sa faca testdrive. Oricum majoritatea care vin dupa ce le prezinti masina acte tot, vor sa negocieze eventual cateva mii de euro ca asa e romanul vrea masina buna la pret de cazatura. Pt ce sa dau unui necunoscut masina sa o conduca si sa imi asum eu riscurile unui accident pe banij mei?

Toti cei care au cumparat masina au mers frumos sa o verifice unde au vrut, i am plimbat eu, abia dupa ce am fost convins ca o cumpara si am facut actele au luat masina.

Nu suntem intr-o tara ca Germania, suntem in Ro unde majoritatea cand vin sa vada o masina intreaba in primil rand care e ultimul pret.

Referitor la topic, intretinerea la un Bmw chiar si e46 estemai scumpa decat la un Clio . Achizitia depinde doar de starea tehnica a masinii, iar la 3000 euro nu stiu ce masina decenta ai gasi. Fa-ti bine socoteala sau o sa fii client fidel al parcurilor de dezmembrari. Bafta!

 

Edit: mda , initiatorul topicului pune problema dubios. Daca e bmw din 2002 si se strica e ceva anormal? Nu inteleg mentalitatea asta stupida. Totusi e un fier, de 13 ani vechime, nu e normal sa se poata strica?

Daca ai asemenea asteptari , ia-ti gandul de la masina sj mergi cu Clio in continuare. Si sincer eu nu cred ca toba de 10 milioane tine 2 ani. Basme.

Am o cunostinta cu Clio symbol 1.5 dci care are 450 mii de km luat de nou. Nu e taxi, nu a schimbat decat pompa servo si amortizoarele.

Marca premium inseamna confort, calitate a materialelor, tinuta de drum, performante si fiabilitate. Insa din 2002 orice brand ar fi e supus defectiunilor.

No offense insa decat o coaja de Bmw din 2002 cu 3000 euro mai bine o marca comuna si cu 5 6 ani mai tanara.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Orice masina mai veche cu rulaj superior si istoric/intretinere dubioase este clar inferioara unei masini cu km putini si istoric cunoscut(sunt ceva exceptii, dar nu intram in detalii) -deci in cazul tau este mai indicat sa ramai cu masina respectiva (clio), asta daca nu ai in plan sa investesti multi bani.

 

Am observat (din linkuri) ca te-ai orientat spre masinile cele mai ieftine, fapt ce tradeaza ca nu vrei sa investesti foarte mult/ai un buget limitat, altfel nu te-ai uita dupa cele mai ieftine, ca nu cred ca esti un restaurator pasionat de E46. Este normal ca feeling-ul unui E46 sa nu aiba nimic de-a face cu senzatia din clio, sunt masini diferite cu target-uri diferite, insa trebuie sa uiti mitul masinilor indestructibile care ofera senzatii premium, si costa foarte putin (cel putin personal eu cred ca asemenea masini nu se mai fabrica de pe la mercedes cobra).

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Oricum daca spui ca un bmw din 2002 are asa multe probleme si dese, de ce mai este premium?

 

foarte multa lume face greseala asta. faptul ca o masina este premium nu are nicio treaba cu fiabilitatea. daca o masina este scumpa nici nu se pune problema ca masina aia se va strica de 10 ori mai putin decat un logan sau alta masina cea mai ieftina.

diferentele sunt la confort, calitate si cam tot ce inseamna o masina dar nu si la fiabilitate.

 

e46 nu este o masina slaba la fiabilitate dar e o masina de peste zece ani si automat sansele ca problemele sa fie multe sunt mult mai mari decat la o masina mai noua. e chestie de noroc la vechimea asta. poti lua o masina care sa nu iti faca decat probleme minore sau sa iei alta care sa te dispere. indiferent cat o verifici e treaba de noroc parerea mea. toata discutia e in jurul ideii daca iti vei permite intretierea daca vor aparea probleme.sa nu pleci cu vreo idee ca asta e bmw nu se strica domne asta.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

foarte multa lume face greseala asta. faptul ca o masina este premium nu are nicio treaba cu fiabilitatea. daca o masina este scumpa nici nu se pune problema ca masina aia se va strica de 10 ori mai putin decat un logan sau alta masina cea mai ieftina.

diferentele sunt la confort, calitate si cam tot ce inseamna o masina dar nu si la fiabilitate.

 

e46 nu este o masina slaba la fiabilitate dar e o masina de peste zece ani si automat sansele ca problemele sa fie multe sunt mult mai mari decat la o masina mai noua. e chestie de noroc la vechimea asta. poti lua o masina care sa nu iti faca decat probleme minore sau sa iei alta care sa te dispere. indiferent cat o verifici e treaba de noroc parerea mea. toata discutia e in jurul ideii daca iti vei permite intretierea daca vor aparea probleme.sa nu pleci cu vreo idee ca asta e bmw nu se strica domne asta.

 

Amuzant topicul acesta :) Si eu sunt total de acord cum ca autoturism premium nu are nici chiar cea mai mica legatura cu autoturism fiabil. Daca vrei ceva fiabil ia-ti o japoneza (Toyota,Honda,etc) si ai rezolvat problema. Pana acum nu am auzit pe nimeni sa laude BMW, Audi, Mercedes (generatiile mai ales de dupa 2000 incoace) ca fiind niste masini foarte fiabile. Sunt doar premium si-atat !

Edited by Scorpio 82
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

foarte multa lume face greseala asta. faptul ca o masina este premium nu are nicio treaba cu fiabilitatea.

 

Exact are. O masina este premium pentru ca se folosesc materiale de calitate + se tine cont de anumite standarde de calitate la fabricarea lor. De aici si pretul lor ridicat.

PS: pun pariu ca un BMW se strica mult mai repede decat un Logan, nu de alta dar la motorul simplu aspirat pe benizna de la logan nu are ce sa se strice iar 1,5DCI_ul de la Renault este bestial.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

De fapt 1.5 dci e pus si pe Mercedes. E foarte bun motorul ajuns la a 7 generatie de commonrail. In fine e offtopic insa ideea e ca o masina de 13 ani este supusa defectarii mai mult decat una de 5 de exemplu, indiferent ca e marca de buget.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1,5dci ala a avut bubele lui pompa de inalte injectoare ,450.000 km aia sunt un caz fericit stiu flote de Clio cu motoarele duse la 250.000km-ce-i drept masini de agenti,altfel modelul ala da a avut problema cu directia electrica amortizoarele si cam atat.

pt initiator= ce ai ales tu e un model cu destul de multe probleme asa ca mai bine ramai cu Clio macar stii istoricul lui.

Link to comment
Share on other sites

Eu de asta am deschis topicul, am vrut sa aflu de ce un bmw e46 din 2002 o considerati coaja?

Doar n-are 25 ani vechime, aia e coaja.

Eu nu inteleg de ce un bmw e46 vechi de 12 ani, e considerat o coaja? Adica esti in fiecare saptamana cu ea in service?

De ce clio meu nu e considerat cazan/coaja care are 7 ani vechime, iar bmwul e46 din 2002, e considerat coaja? Totusi e bmw, e o masina solida, chiar daca are rulaj mai mare.

A fost construita foarte solid, chiar daca are 12 ani, tot masina solida ramane.

De ce clio meu plasticat nu e coaja?

Spuneati ca la 3000 euro nu e cine stie ce masina? Dar e peste multe masini mai noi, eu asa cred, ca e mult mai solida si mai rezistenta.

O consider mai fiabila ca e mai solida. Inteleg ca se mai strica chestii si la ea, dar mai greu, ca e solida.

Acum spuneti voi , ca aveti experienta.

Edited by cristisad
Link to comment
Share on other sites

Omule, e coaja la 3000 mii euro. Daca ai cauta un e46 la 5000 atunci nu ar mai fi coaja. Intelegi ce zic? Masina e solida cu conditia sa nu fie o carpeala reparata din surse dubioase.

Concluzia: daca tu cauti un e46 la 3000 de euro , 90 la suta ca nu vei lua decat o coaja cu sigla de bmw. E bun si ala daca vrei sa te vada vecinii cand dai o tura de cartier. :)) bafta!

  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

e cu dus si intors asta cu serviceul,depinde ce s-a reparat la ea pana sa o iei tu.ca idee eu am 112.00 km(reali zic eu) si in 7 ani si 60 si un pic de mii km am schimbat:

-bucse bascule fata-cedate

-garnitura Capac culbutori-preventiv mai ducea

-radiator si vas expansiune-radiatorul curgea vasul preventiv

-sensor axa cu came-a cedat

-"piesa cu tepi"-a cedat

-ornament plastic parbriz-crapat

-flanse amortizor-preventiv

-yala sofer - a crapat actuatorul

so important e si ce a schimbat la ea fostul proprietar,de exemplu la ce cauti tu N42 conteaza enorm daca s-au schimbat semeringurile supape si in ce stare e valvetronicul.

Edited by alex230ro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca noi am incercat sa iti explicam, insa tu iti mentii opiniile initiale. De fapt, uite cum vad eu lucrurile: masina mea este din 2002, si desi nu este nici coaja,fiind o masina pe care proprietarul anterior a intretinut-o inclusiv in reprezentanta, si a fost cumparata de catre cu km reali si verificati acum 5 ani, timp in care am facut aprox. 55.000 km, din cauza varstei, sau uzurii, apar diverse defecte, indiferent de cat de solida sau bine construita a fost la vremea ei.

 

Deoarece pentru mine masina reprezinta si un mijloc sa ma duca din punctul A in punctul B in siguranta, fara batai de cap sau costuri exagerate, eu am achizitionat un autovehicul nou (dacia, nu e secret), care este masina de zi cu zi, si care la o anumita varsta/km in mod sigur il voi inlocui tot cu un vehicul nou(ce imi voi permite la momentul respectiv), in timp ce bmw-ul in pastrez pentru plimbare, si va ramane asa atata timp cat nu va necesita investitii majore.Mai avem in familie o alta masina cumparata noua, tot non premium, si de 6 ani in afara de un senzor si consumabile, revizii, etc, nu a necesitat nici o investitie, in cei 55000 km parcursi.

 

Si daca este sa le compar(desi este exagerat), daca ar trebui sa aleg sa raman doar cu una dintre ele, logica m-ar face sa ma despart de masina mai veche, in timp ce masina care este mai noua va reusi sa ma serveasca mai mult timp. Si chiar daca suntem pe un forum, pasiuni, blabla, in primul rand o masina trebuie sa ne transporte cat mai sigur, sa aiba costuri de utilizare reduse, sa polueze cat mai putin.....si apoi vin pretentiile de premium.

 

Mitul masinilor premium indestructibile inca persista, insa nu exista masini care sa faca sute de mii de km, sa treaca si prin toate gropile, sa nu necesite reparatii (nu revizii), si sa coste si sume modice.

 

Daca vrei BMW si sa te bucuri de masina respectiva, pune la bataie un buget mai mare si asuma-ti ca vei avea cheltuieli neprevazute, sau daca nu, mergi cu masina actuala cat nu reclama cheltuieli mari, strange bani si cumpara o masina noua(sau cat mai noua si putin rulata).

 

Ca sa inchei, gandeste-te ca vei cumpara o masina similara cu cea din primul link, si care la o prima impresie ti se va parea avion, dar care mai mult ca sigur ca ar necesita(aproximex si manopera)imediat:

 

- schimb garnituri capac culbutori, pompa vacuum, simeringuri supape, etc. 1400 lei

- discuri+placute fata spate 600 lei

- bucsi + brate(directie) 1400 lei

- bucsi diferential 600 lei

- revizie, filtre etc 450 lei

- intinzator lant 120 lei

 

 

Iar cand ai termina cu astea ai constata ca te lasa un rulment, iar apoi peste o luna poate vas expansiune, ceva senzori, un debitmetru, etc, iar apoi o macara geam........si asta poate continua.....

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eugen mi-a placut raspunsul tau:

 

Orice masina mai veche cu rulaj superior si istoric/intretinere dubioase este clar inferioara unei masini cu km putini si istoric cunoscut(sunt ceva exceptii, dar nu intram in detalii) -deci in cazul tau este mai indicat sa ramai cu masina respectiva (clio), asta daca nu ai in plan sa investesti multi bani

 

Cred ca m-ai convins, raman la clio symbol.

Nu-mi mai trebuie bmw :)

Multumesc mult.

Am cam gasit raspunsul care-l cautam.

Edited by cristisad
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Renaultul este o masina stricacioasa tare, iar ca tinuta de drum e praf. Am avut megane din 2005 si am f ff dezamagit. Acum de curand am e46 si arata sennzational, iar ca tinuta de drum e de vis cum se conduce chiar daca trebuie sa bag ceva bani in ea nu regret ca am lasat renaul
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu poti sa compari un clio cu e46. E diferenta de la cer la pamant. Sincer eu as alege e46-le chiar si in detrimentul unui logan nou. Chiar daca bmw-ul e mai vechi, e facut cu materiale de calitate si cu simt de raspundere.

Eu am un e46 de vreo 3 luni. Am cautat motorul de 1.9 benzina, 118 cai. E cel mai simplu motor si destul de usor de intretinut, zic eu. Masina e din 1999, am dat pe ea 2200 de euro si avea taxa de mediu platita si nerecuperata. Ii lipsesc doar pilotul automat, comenzile pe volan si geamurile electrice spate sa fie full. In rest... Xenon original, scaune electrice cu incalzire, clima automata, oglinzi rabatabile electric, full piele neagra, trapa electrica, cd player original... Merg toate fara probleme.

In afara de ulei si filtre am schimbat la ea urmatoarele:

- bascula fata - 290 lei

- bieleta antirului fata - 60 lei

- bucsi bara stabilizatoare fata - 30 lei

- senzor lichid racire - 50 lei

- rulment spate - 70 lei

- pompa servodirectie - 100 lei(dezmembrari)

- debitmetru aer - 150 lei(dezmembrari)

- curele transmisie - 110 lei

- role intinzatoare curele transmisie - 190 lei

Stiam cam ce trebuie schimbat de cand am cumparat-o. M-am interesat de preturile la piese si le-am comparat cu celalta masina pe care o am. Un Ford focus din 2003. Preturile sunt cam la fel. Eu am preferat sa bag banii in e46 si la las focusul pe dreapta.

Dupa ce am schimbat toate cele de mai sus, masina merge super. Atat comfortul din interior cat si tinuta de drum nu se compara cu focusul din 2003... Cu un clio cred ca nici atat :)

Nu am luat-o sa merg cu ea doar la plimbare. Merg cu ea zilnic. Am facut vreo 3000 km pana acum si nu pot sa ma satur :)

Eu sunt de parere ca atunci cand te decizi sa iti iei o masina nu prea e bine sa tii cont de parerile altora. Pentru ca sunt subiective. Fiecare o sa spuna ce a patit el sau ce a auzit de la altii ca au patit cu o anume marca. Si asta nu te ajuta cu nimic.

De stricat se strica toate la un moment dat, indiferent ca e bmw, mercedes, vw, renault sau alta. Trebuie doar sa decizi daca pentru nevoia ta de comfort si pt puterea ta financiara, merita efortul.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

fara suparare dar ce brat ai pus la 290 lei? e46 sa stii ca e f sensibil la bascule, la banii astia cred ca ai pus febi sau ceva de genu, sa nu te miri daca iti pica dupa 6 -8 luni.

un brat meyle hd sau lemforder pt e46 este cam 450-500 lei :).

 

poate deschizi un topic la aria "masina mea" ca imi e greu sa cred ca e atat de full masina ta. sa o stapanesti sanatos :)

 

pana la urma nu exista alegerea perfecta, e important sa alegi ceea ce ti se potriveste cel mai mult in legatura cu bugetul de intretinere, asteptari, cum vei folosi masina etc.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

La 290 lei am pus brat Starline. Nu am pretentia ca sunt de cine stie ce calitate si nu ma mir daca o sa pice mai devreme sau mai tarziu. Eu am pe Fort bielete de directie, capete de bara, bielete antirului si discuri de frana Starline... Au vreo 3 ani de cand sunt puse si inca nu trancane nimic. Nu le fa reclama, dar nu cred ca se merita sa dai o diferenta asa de mare pe piese doar pt ca e Febi sau Lemforder. Intr-adevar din cate am citit Meyle hd sunt cele mai bune, dar la momentul respectiv nu prea am dispus de bani foarte multi.

 

Si da, e chiar asa de full ba chiar mai mult... Am uitat sa mentionez de senzorii de parcare :)

WBAAL31080JJ49078 - daca bagi vin-ul pe bmwvin.com o sa vezi ce dotari are masina.

In plus fata de cele de pe site i-am schimbat maneta de semnalizare si i-am activat BC-ul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu ai senzori de lumina, ploaie, nu ai pachet m (o dotare f importanta), nu ai navigatie, nu scrie nimic de oglinzile pliabile electric (sigur nu le confuzi cu oglinzile electrice?, e drept poate au fost puse de vreunul din fostii proprietari), nu ai sistem harman kardonn.

ai o masina dotata, poate putin peste medie dar sa nu mai spui ca este full pt ca te faci de ras :). nu este nici macar aproape, sper ca nu te superi nu vorbesc cu rautate sau eu stiu.

e foarte greu sa existe un e46 care sa le aiba pe toate, mai ales nonfacelift. mai gasesti pe la facelifturi dar si acolo tot lipsesc 1-2 dotari.

Edited by CosminE46
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Habar nu aveam ca exista atatea dotari pe e46 :)))

Nu e nici o suparare, eu am vrut doar sa subliniez ca o masina de 16 ani sta mult mai bine la capitolul comfort decat unele mult mai noi.

Oglinzile sunt heliomate si se pliaza electric. Nu stiu daca au fost puse de fostul proprietar sau daca sunt asa din fabrica...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.