Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

Despre antigel - e valabil ce scrie in acest citat? Pot cumpara orice antigel conform cu aceste specificatii?

 

"BMW recomanda lichid de racire compus din apa distilata si antigel in amestec de 50/50. Antigelul trebuie sa nu contina fosfati sau nitrati (phosphate/nitrate free), si trebuie sa fie pe baza de glicol-etilena (ethylene glycol)."

 

Mentionez ca dupa sarbatori urmeaza o revizie, voi inlocui uleiul actual cu Motul Synergie 6100 10w40, filtrul de ulei, de aer, cat si tot lichidul de racire - insa pana atunci vreau sa completez lichidul de racire, acesta fiind sub semnul cu "cold" de pe vasul de expansiune, si sa urmaresc daca e papat sau nu. De cand am eu masina, acul n-a trecut niciodata de 1/2.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No updates, doar ca i-am facut un 'tratament de iarna' la vopsea si i-am cumparat (si montat) o prelata de la emag.

Momentan doarme. Dupa ce dispar geru' si eventual zapada, o bag la schimbat ulei si antigel. Plus verificat senzor temperatura antigel. Plus continuat investigatie pe partea de diagnoza - ca sa elimin complet varianta in care nu ma pot conecta din motive de engine swap, e cineva (cu diagnoza pe 20 de pini) dispus sa testez daca merge Carsoft cu DME-ul lui ? :D

Link to comment
Share on other sites

Iarna trecuta nu mai stiu de ce nu am apucat sa ies cu el pe zapada, iarna asta e facut bucati, iar iarna viitoare e posibil sa nu ma mai indur sa il scot. Imi mai trebuie un urs ruginit pe care sa-l scot pe zapada. :) Edited by MuciX
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor pentru vorbele frumoase!

 

Intr'adevar, cobor mereu din ea ranjind. Si eu cred ca preturile unui E34 in mintile lui vor incepe sa urce in anii urmatori - face parte, dupa spusele unora, din ultima generatie de BMW-uri clasice; mie unul imi place si e39.

 

De tinut o tin in fata scarii, i-am luat o husa pe care i-o pun cand mai e risc de ninsoare si chestii.

 

Azi i-am schimbat uleiul si filtrul de aer. I-am pus 10w40 Motul Synergie 6100. Avea Castrol Edge sintetic 10w60 - am decis sa trec la semi sa vad cum se comporta, acesta fiind uleiul recomandat pentru motoare mai vechi si cu muuulti km. Evident acum mi se pare ca e mai silentios si ca suna mai frumos, aproape nu mai auzi niciun fel de zgomot de tachet. Placebo probabil.

 

Ah, chestiune ciudata - inainte sa-l schimb, imi arata la cald nivelul intre cele doua limite, si la rece era chiar la limita inferioara. N-ar trebui sa fie invers? Sa-ti arate mai putin la cald, aia fiind si citirea cu caracter mai precis?

 

Sper sa nu mai consume; i-am schimbat simering vilbrochen-cutie, garnitura capac chiulasa (inca mai vad urme de ulei pe chiulasa, dar aproape sigur sunt de dinainte - ar fi trebuit data admisia jos pentru a se fi putut curata ca lumea acolo), i-am pus uleiul potrivit... m-as declara multumit daca ar hali sa zicem un 200ml la 1000km avand in vedere vechimea; Daca tot papa, probabil trebuie inlocuite simeringurile de supape.

 

 

Referitor la partea cu diagnoza, am fost la baietii astia, unde de altfel mi s-a schimbat si uleiul (sper sa nu se considere reclama): https://www.farcebook.com/Service.Team.BMW/?fref=ts

Mi-au rulat diagnoza, care a mers! Au reusit sa comunice cu DME.

Au gasit, cine stie de cand, urmatoarele 2 erori in urma scanarii:

- crankshaft pulse sensor (asta e senzoru de crankshaft position sau ala e altu?)

- knock sensor pe cilindrul 2

Acest lucru ma motiveaza sa continui sa incerc sa-mi fac Carsoft-ul sa functioneze.

 

Inca ceva; intermitent, imi tot scartaie o rola din circuitul curelei de accesorii. Eu o banuiesc pe cea de la pompa de servo, parca apartia zgomotului se poate cumva corela de miscarea volanului.

Schema e cam asa:

http://i.imgur.com/hAphDgF.png

 

Mai pot fi pacatosi si 'tensioners' si 'idler pulley', dupa cum ne invata acest nene:

 

Cum as putea totusi sa investighez mai concret?

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva; intermitent, imi tot scartaie o rola din circuitul curelei de accesorii. Eu o banuiesc pe cea de la pompa de servo, parca apartia zgomotului se poate cumva corela de miscarea volanului.

Schema e cam asa:

http://i.imgur.com/hAphDgF.png

 

Mai pot fi pacatosi si 'tensioners' si 'idler pulley', dupa cum ne invata acest nene:

 

Cum as putea totusi sa investighez mai concret?

Si pe mine m-a stresat un scartait in zona aia. Am schimbat degeaba toate rolele, curelele, rulmentii de alternator si pompa de apa. Am presupus ca e pompa de servo, dar fiindca nu avea pierderi/alte probleme, am lasat-o in pace. Da curelele jos, invarte la mana tot ce poti, verifica sa nu aiba jocuri si schimba ce vrei tu. :p

Link to comment
Share on other sites

poze cu interiorul curand, promit, trebuia sa-i fi facut in weekend.

 

mie mi-e doar sa nu se rupa cureaua, ori de la un rulment uzat care se poate gripa, ori de la starea ei. planuiesc sa vad cum 'sta' cu consumu de ulei, deci intentionez s-o conduc 1000 km intr-un weekend (dupa ce se duc zapezile), si nu ma bag la asa ceva pana nu investighez ca lumea toate variantele acestei probleme, mai ales avand in vedere ca pompa de apa e pe acelasi traseu si overheatingu' e dusmanu' numero uno al acestor motoare.

Link to comment
Share on other sites

Verifica starea vasco-cuplajului. Preventiv, schimba pompa de apa (gasesti Meyle cu paleti metalici), antigelul, termostatul. Si evita sa folosesti solutii stop leak daca ai scurgeri.

 

Daca rolele se invart usor la mana, fara zgomot si fara joc, eu zic ca n-ar trebui sa ai emotii pentru cateva mii de Km. :thumbsup:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

vezi ca knock sensor aia ai 2 pe masina, daca pica si al doilea o sa ai probleme mari. Mai bine ii schimbi sunt cam 100 de roni amandoi si cam trebuie data jos admisia sa ajungi la ei.

100% e copt plasticul de pe ei si sunt plini de chestii.

Daca incepi sa ai detonatii, missfire risti sa omori motorul de tot, gen il iei si direct la fiare vechi cu ei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm. ok, good to know, merci de sfaturi! Vad ca ai la ex-masini un 525, deci ma bucur ca pot invata din experienta ta (si a tuturor celorlalti, none the less!).

Avand in vedere ca chiar imi doresc sa tin masina ceva ani, ma folosesc de acest spatiu ca sa incep o lista cu ce am de facut la ea:

 

- inca o diagnoza de pe urma careia sa salvez ca lumea erorile

- knock-sensors

- daca tot se da admisia jos, voi verifica si senzorul de temperatura lichid racire, si voi putea curata si chiulasa ca sa urmaresc daca mai curge ulei pe-acolo

- revizie, inlocuit tot ce trebuie la sistemul racire/vasc, inclusiv pressure-test + antigel nou.

- investigatie curea accesorii/role si inlocuit tot ce e necesar

- investigatie instalatie stergatoare (merge doar cel de la sofer, cred ca celalalt e slabit sau ceva) + pompa principala (cea secundara a fost inlocuita)

- verificat tot ce inseamna furtun, furtunas, pe unde se vad pierderi - de ex cu ochiu liber vad ca picura ceva sub vasul lichidului de servo

- (eventual) parbriz nou, sau macar mai putin zgariat, ca noaptea e festivalul luminii

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

din pacate valoarea la e34 nu va creste pana nu va putea fi incadrata la masina istorica.

 

 

 

 

Sistemul de taxare pe masini vechi in Europa, cu foarte mici exceptii gen Germania, unde inca mai e suportabil ca taxe sa ai o masina mai veche, pur si simplu o face foarte dificila numai detinerea ei. din punct de vedere fiscal

. Si nici nu sunt inca destul de rare, a fost o serie maricica..

Iti spun ca in afara de Germania si est-ul europei, nu mai vezi masini de genul (adica si cu ceva ani si cu motoare mari, clasa premium , ca idee 2l cam peste tot si de cand cu downsiing-ul actual sunt considerate motoare mari, in special la taxare ) Vechi mai vezi multe, si inmatriculate si in alte tari , dar nu de genul asta. ci alde renault, vw cu motoare de 1.6 cel mult.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

adaug listei de mai sus ce-as mai vrea sa-i imbunatatesc:

- axe cu came de s50, gen: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-M3-3-0-S50B30-Euro-Cam-shafts-pair-camshafts-cams-/321968283152?hash=item4af6ce1e10:g:NOIAAOSw9mFWMzqN

- admisie cu filtru conic K&N, gen http://www.knfilters.com/cold_air_intake/bmw_325i.aspx

- evacuare 'cat-back' din otel inoxidabil

- blocant

- resoftare care sa faca motorul sa se bucure de aerul mai mult, evacuarea mai putin restrictiva, si axele cu came mai 'fierbinti'.

- kit de role mai usoare, ca tot ma enerveaza un suierat de curea de alternator/role, mentionat si mai sus: http://www.turnermotorsport.com/p-1250-turner-motorsport-power-pulley-kit-e36-325m3-e34-525i-m50-mz3-s52.aspx (poate exista undeva totusi un astfel de kit mai ieftin)

 

tintesc un 200 whp si poate un 280nm. sau macar o curba de cuplu mai grasa.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

deja incep sa visez, dar cu masina sub zapada fara nicio sansa de-a o putea scoate de-acolo, m-am mai tot documentat referitor la ce poti face cu un bloc + chiulasa de M50 daca sunt in stare buna, fara neaparat sa-l turbezi, si am citit despre cel mai simplu 'bolt-on' stroker kit:

Arborele cotit, pistoanele si bielele de M54b30 'intra' fara nicio modificare suplimentara - doar platind o manopera enorma probabil* :p Din ce-am vazut, piesele respective ar trebui sa se gaseascaa pe la 300 de euro si astfel s-ar obtine un "M50b30", care, combinat cu axele cu came de s50, CAI, cat-back exhaust si un chip (vinde un tip din Moldova pe ebay chiar pentru strokere cu axe cu came de s50), ar trebui sa duca masina la un 240whp si indraznesc sa spun peste 300Nm. Daca n-apar alte probleme mai grave, voi incepe sa cumpar incet-incet piesele.

 

____

*oare se pot efectua aceste operatiuni fara sa dai jos motorul?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.