Jump to content

valva pcv?


haimana

Recommended Posts

salutare. de curand sunt fericitul posesor al unui e46 din 2003. motorul este n42b18a/. am o problema la ea care se manifesta cam asa .. motorul are o trepidatie la relanti , care este si cam instabil . sta undeva la 600 rpm osciland uneori +-100. de multe ori moare cand plec dupa loc daca nu-l ridic in turatii mai inainte. iar puterea motorului o simt ca este cam mult diminuata. din cate am citit peaici am tras concluzia ca ar fi de vina valva P.C.V. inainte sa merg la un tester am vrut s.o verific euu. am scos furtunul care intra in ea si pot sufla aer fara probleme in ambele sensuri. cu motorul pornit daca strangi cu un patent furtunul am inteles ca trebuie sa se auda un tacanit. nu se aude nimic. am incercat sa scot furtunul dintr.un capat cu motorul pornit si s.a oprit imediat. banuiesc ca asta e normal. as vrea ceva pareri de la cn a mai intalnit problema asta. Atasez si doua poze cat de cat concludente. multumesc .

 

salutare. de curand sunt fericitul posesor al unui e46 din 2003. motorul este n42b18a/. am o problema la ea care se manifesta cam asa .. motorul are o trepidatie la relanti , care este si cam instabil . sta undeva la 600 rpm osciland uneori +-100. de multe ori moare cand plec dupa loc daca nu-l ridic in turatii mai inainte. iar puterea motorului o simt ca este cam mult diminuata. din cate am citit peaici am tras concluzia ca ar fi de vina valva P.C.V. inainte sa merg la un tester am vrut s.o verific euu. am scos furtunul care intra in ea si pot sufla aer fara probleme in ambele sensuri. cu motorul pornit daca strangi cu un patent furtunul am inteles ca trebuie sa se auda un tacanit. nu se aude nimic. am incercat sa scot furtunul dintr.un capat cu motorul pornit si s.a oprit imediat. banuiesc ca asta e normal. as vrea ceva pareri de la cn a mai intalnit problema asta. Atasez si doua poze cat de cat concludente. multumesc .

post-49553-0-56149400-1451227613_thumb.jpg

post-49553-0-18539300-1451227648_thumb.jpg

Edited by haimana
Link to comment
Share on other sites

Si daca e valva praf ar trebui sa iti si pape ulei..si da,vacuum la deschiderea busonului pe unde bagi ulei in motor sau joja astea cu motorul pornit bineinteles.

face putin vacuum. nu mult dar un pic se simte ca face. ceea ce ma baga pe mn in ceata e chestia ca daca suflu pe furtunu ala areul trece rafa probleme in ambele sensuri. si din cate am citit trebuie sa poti sufla doar pe un singur sens.

Link to comment
Share on other sites

Valva PCV este folosita ca sa tina o anumita presiune in crank case (sub presiunea atmosferica). Cand desfaci capacul la ulei trebuie sa ai un pic de vacuum. Daca ai prea mult adica de abea poti sa scoti capacul atunci valva este dusa si nu se mai inchide cum trebuie. Probleme de relanti pot sa fie si aer fals care poate sa fie de la sistemul de PCV (CCV) sau de la vre-un furtun de vacuum. Poate sa fie rupt furtunul de return de la PCV adica #4 de aici:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-05-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3180

 

Daca e rupt #4 atunci valva PCV va ramane deschisa si intra aer fals. Si iti va curge ulei pe acolo. Cand sufli in #2 auzi uleiul cum face bule sau nu? Daca nu inseamna ca probabil #4 e spart.

 

Daca este aer fals atunci afecteaza puterea mai mult la turatii mici. La turatii mari (3000+) ar trebui sa ai putere normala cand accelerezi tare.

Link to comment
Share on other sites

Valva PCV este folosita ca sa tina o anumita presiune in crank case (sub presiunea atmosferica). Cand desfaci capacul la ulei trebuie sa ai un pic de vacuum. Daca ai prea mult adica de abea poti sa scoti capacul atunci valva este dusa si nu se mai inchide cum trebuie. Probleme de relanti pot sa fie si aer fals care poate sa fie de la sistemul de PCV (CCV) sau de la vre-un furtun de vacuum. Poate sa fie rupt furtunul de return de la PCV adica #4 de aici:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-05-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3180

 

Daca e rupt #4 atunci valva PCV va ramane deschisa si intra aer fals. Si iti va curge ulei pe acolo. Cand sufli in #2 auzi uleiul cum face bule sau nu? Daca nu inseamna ca probabil #4 e spart.

 

Daca este aer fals atunci afecteaza puterea mai mult la turatii mici. La turatii mari (3000+) ar trebui sa ai putere normala cand accelerezi tare.

multumesc vali02 . am verificat in mare ce mi-ai scris . se pare ca pcv-ul meu functioneaza. fluctuatii la relanti nu am. am desfacut busonul la ulei si am pus deasupra un nailon suptire sa.mi dau seama cat vacuum face. intr-adevar face dar ft putin trage folia. ulei nu mananca . fluctuatiile mele sunt doar la cald. si uneori se balbaie la plecarea dupa loc daca nu sunt atent s-o ridic un pic in turatii inainte.merci pt sfaturile foarte la obiect. o sa mai revin cu o postare cand ii dau de cap. poate mai ajutam si pe altcineva

Link to comment
Share on other sites

... motorul are o trepidatie la relanti , care este si cam instabil . sta undeva la 600 rpm osciland uneori +-100.

La mine asta inseamna ca ai fluctuatii la relanti.

 

Oricum daca nu ai putere la turatii mici este probabil ca nu ai amestec bun aer/benzina. Diferenta la motor cald si rece este ca amestecul de benzina la rece este facut mai "rich" adica mai multa benzina. Cu alt amestec se poate comporta diferit.

 

De obicei probleme la turatii mici insamna aer fals sau un debitmetru murdar/defect.

 

Poti face un smoke test usor. Trebuie sa suflii fum prim furtunul de la brake booster si vezi pe unde iese. Poti face un inspect vizual la debitmetru. Ar fii bine si sa cureti clapeta de acceleratie si idle control valve daca sunt imbacsite si ele ar putea cauza problema ta.

 

Si pompa de benzina si filtrul de benzina afecteaza aceste lucruri dar de obicei are probleme la turatii mai mari. S-ar putea face test de presiune. Eventual injectoare imbacsite (care se pot curata). E greu de facut diagnoza fara mai multe informatii.

 

Daca ai access la un tester generic ai putea sa te uiti la niste parametri de fuel trim care poate sa iti dea un pic mai multa informatie.

Link to comment
Share on other sites

La mine asta inseamna ca ai fluctuatii la relanti.

 

Oricum daca nu ai putere la turatii mici este probabil ca nu ai amestec bun aer/benzina. Diferenta la motor cald si rece este ca amestecul de benzina la rece este facut mai "rich" adica mai multa benzina. Cu alt amestec se poate comporta diferit.

 

De obicei probleme la turatii mici insamna aer fals sau un debitmetru murdar/defect.

 

Poti face un smoke test usor. Trebuie sa suflii fum prim furtunul de la brake booster si vezi pe unde iese. Poti face un inspect vizual la debitmetru. Ar fii bine si sa cureti clapeta de acceleratie si idle control valve daca sunt imbacsite si ele ar putea cauza problema ta.

 

Si pompa de benzina si filtrul de benzina afecteaza aceste lucruri dar de obicei are probleme la turatii mai mari. S-ar putea face test de presiune. Eventual injectoare imbacsite (care se pot curata). E greu de facut diagnoza fara mai multe informatii.

 

Daca ai access la un tester generic ai putea sa te uiti la niste parametri de fuel trim care poate sa iti dea un pic mai multa informatie.

merci mult tizule :D vali sunt eu. acum vine intrebarea: care este furtunul brake booster, idle control valve

. ca sa stiu sa le iau la intrebari. :D . o sa tin cont de ce ai spus. merci mult inca o data

Link to comment
Share on other sites

problema avansata. ieri cand veneam de la Braila mers cu 110 cand dau sa intru in depasire si sa o calc la 120. incepe sa tremure toata si se plafonaza. o scot pe liber si se opreste motorul. dupa ce pornesc iar cand ajung la aceeasi viteza 120 si 3000 de ture se termina tot. tremura si taie tot. daca o las mai usor si merge bisor dar acul de consum sta pe 12 . motorul este n42 b18. cand ajung la pragul ala de 3000 de ture si o ia bataiala palpaie si chek engine-ul pana iau piciorul de pe acceleratie.la un drum Buzau -Braila am avut consum 9.5 A mai avut cnv problema asta? merci mult
Link to comment
Share on other sites

problema avansata. ieri cand veneam de la Braila mers cu 110 cand dau sa intru in depasire si sa o calc la 120. incepe sa tremure toata si se plafonaza. o scot pe liber si se opreste motorul. dupa ce pornesc iar cand ajung la aceeasi viteza 120 si 3000 de ture se termina tot. tremura si taie tot. daca o las mai usor si merge bisor dar acul de consum sta pe 12 . motorul este n42 b18. cand ajung la pragul ala de 3000 de ture si o ia bataiala palpaie si chek engine-ul pana iau piciorul de pe acceleratie.la un drum Buzau -Braila am avut consum 9.5 A mai avut cnv problema asta? merci mult

 

Un tester te-ar ajuta cel mai bine. Ai un punct de plecare

Link to comment
Share on other sites

multumesc . sunt comandate. maine le voi schimba. o sa revin cu un post cu rezultatul operatiunii

 

schimba bobina de la 2 la alta bujie si vezi daca da rateu pe alt cilindru( misfire)

1 daca da tot pe 2 este de la bujie

2 daca se schimba rateul pe alt cilindru este bobina defecta

Link to comment
Share on other sites

schimba bobina de la 2 la alta bujie si vezi daca da rateu pe alt cilindru( misfire)

1 daca da tot pe 2 este de la bujie

2 daca se schimba rateul pe alt cilindru este bobina defecta

multumesc . asa voi face. n.am mai fost azi la meani pt ca am aj tz acasa . dar maine o sa fac operatiunea asta. merci de sfat Catalin

 

schimba bobina de la 2 la alta bujie si vezi daca da rateu pe alt cilindru( misfire)

1 daca da tot pe 2 este de la bujie

2 daca se schimba rateul pe alt cilindru este bobina defecta

multumesc . asa voi face. n.am mai fost azi la mecanic pt ca am aj tz acasa . dar maine o sa fac operatiunea asta. merci de sfat Catalin

Edited by haimana
Link to comment
Share on other sites

Daca tot pui o bujie noua eu zic ca merita sa le schimbi pe toate..acolo e important sa lucreze toate la fel..

daaa clar . le-am luat pe toate beru. 45 de lei bucata cu iridiu la electrod. mecanicul mi le-a recomandat ca sunt ft bune. sa vedem acm . inca nu le-am pus pt ca nu am timp deloc

Link to comment
Share on other sites

daaa clar . le-am luat pe toate beru. 45 de lei bucata cu iridiu la electrod. mecanicul mi le-a recomandat ca sunt ft bune. sa vedem acm . inca nu le-am pus pt ca nu am timp deloc

surpriza mare. din pacate neplacuta. cand a desfacut azi bujiile una dintre ele avea reductie. deci a fost majorat filetul in _chiulasa_. iar din cele 4 bujii doar 2 erau identice. am ramas cu un profund gust amar. maine o sa las iar masina la service sa-i faca reductie pt bujia noua. sper sa mearga bn asa. sa nu fiu nevoit sa schimb _chiulasa_

Link to comment
Share on other sites

surpriza mare. din pacate neplacuta. cand a desfacut azi bujiile una dintre ele avea reductie. deci a fost majorat filetul in _chiulasa_. iar din cele 4 bujii doar 2 erau identice. am ramas cu un profund gust amar. maine o sa las iar masina la service sa-i faca reductie pt bujia noua. sper sa mearga bn asa. sa nu fiu nevoit sa schimb _chiulasa_

 

Nasol moment :( de ce oare sa fi recurs fostul proprietar la o asemenea tampenie nu inteleg..daca a fost o problema acolo se putea rezolva cu siguranta in alt mod mai profedional..dar na,astia-s carpacii...

Link to comment
Share on other sites

Nasol moment :( de ce oare sa fi recurs fostul proprietar la o asemenea tampenie nu inteleg..daca a fost o problema acolo se putea rezolva cu siguranta in alt mod mai profedional..dar na,astia-s carpacii...

am rezolvat azi. mi-a facut cineva o reductie noua . acm merge cu totul altfel fata de inainte cu 4 bujii diferite. am sters si eroarea de mis fire pe cil 2. pot spune acm ca am baza pe masina :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.