Jump to content

Am aspirat la ea, acum aspira ea pentru mine


Cumnatu

Recommended Posts

Ma refeream la faptul ca a disparut check engine error. Nu stiu cum ca n-am facut nimic, doar i-am zis ca ii iau unguente. Benzina o papa ea fara sa imi ceara voie :p

Catre benzinarie ma duceam.

 

Daca iti curge lichidul de parbriz sigur ai un spalator de far defect (vasul nu se strica).

 

Ce dreptate aveai ! Este impuscata pompa care duce lichidul la faruri. Vasul este OK.

 

 

Am incercat astazi sa ii fac reinitializare cheii. N-am reusit. Deschisa masina cu cheia, inchise usile din butoun de pe consola, cheia in butuc pozitia 1 pentru 2-3 secunde, cheia in mana, tinut apasat pe butonul 2 ( mijloc ) si apasat de 3 ori pe butonul 1 in decurs de 3-4 secunde. Trebuia sa faca chestii, nu le-a facut. Ciudat insa, uneori, din greseala atinse butoanele de pe cheie, functioneaza, f rar. Cand vreau eu, adica mereu, nu.

S-a dus de tot acumulatorul sau n-am facut eu cum trebuie...nu stiu dar e destul de aiurea in 2016 sa deschid usile cu cheia versus din butonul cheii.

Orice sfat este binevenit !

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca a disparut check engine error. Nu stiu cum ca n-am facut nimic, doar i-am zis ca ii iau unguente.

 

Daca este o eroare "temporara" dupa vreo 40 de porniri ti-se stinge check enginul fara sa stergi eroarea. Dar cand il pui pe tester o sa vezi ce eroare ai avut ca ala ramana stocat in calculator.

Link to comment
Share on other sites

Da, a reaparut ieri eroarea. In 3 ore osa fiu la service pentru schimbarea diverselor lichide, bujii filtre samd. O sa citim si ce eroare / erori are si actionam in consecinta.

 

Intrebare despre suportul de pahare : momentan in dreapta franei de mana am acel locas cu capac culisant si cuva dreptunghiulara. Se poate scoate si pune in loc suportul de pahare ? Necesita modificari ?

Link to comment
Share on other sites

Da, a reaparut ieri eroarea. In 3 ore osa fiu la service pentru schimbarea diverselor lichide, bujii filtre samd. O sa citim si ce eroare / erori are si actionam in consecinta.

 

Intrebare despre suportul de pahare : momentan in dreapta franei de mana am acel locas cu capac culisant si cuva dreptunghiulara. Se poate scoate si pune in loc suportul de pahare ? Necesita modificari ?

scoti locasul si pui suport ,nu necesita nimic

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eee au fost mai multe, de lumini, de ECU dar s-au sters, singurul care a ramas si n-a vrut OBDul ( sau cum se cheama echipamentul ) sa il stearga a fost asta cu uleiul.

Cum insa la drumul de intoarcere de la service nu s-a mai aprins, daca revine o sa iau senzorul respectiv, poate era doar carmazit cu uleiul vechi.

 

Incredibil cat se schimba mersul unui motor ( care mergea bine din start ) cand ii schimbi bujiile, filtrele si toate uleiurile.

S-a simtit si la consum, instant, de la 23.5L% in mers normal la 19.5L% in alergare MAXIMA.

 

Au fost schimbate : vascocuplanta + ventilator vasco, bujii NGK, filtru ulei, ulei Mobil 5w40, filtru aer MANN, filtru polen, lichid servofrana si servodirectie, antigel + depanare coduri de eroare, cu manopera cu tot 1500RON, multumit peste masura sunt de cum respira si trage motorasul acum. :hyper:

Link to comment
Share on other sites

Eee au fost mai multe, de lumini, de ECU dar s-au sters, singurul care a ramas si n-a vrut OBDul ( sau cum se cheama echipamentul ) sa il stearga a fost asta cu uleiul.

 

era f important sa ii faci o poza la erori. la lumini poate aveai eroare pe sist de reglaj automat ca tot ziceai ca nu bat bine.

la fel la motor, chiar daca nu au mai aparut dupa stergere era bine sa stii ce erori ai avut.

 

de acum inainte sa nu uiti sa faci o poza la fiecare eroare. :)

Link to comment
Share on other sites

Esti pe val...
??? :logik:

 

Am descoperit ( ca si greu era ) ca are si duzele de la stropitorul de lichid de parbriz, incalzite electric. Nice !

 

 

Cine ma invata si pe mine cum sa uploadez poze aici, va rog ?

Cele care le-am pus pana acum a trebuit sa le cropez ca la balamuc sa aiba sub 1000kB si automat ies nasoale.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

vezi ca nu trebuie sa blochezi usile din butonul de pe consola cand faci reinitializarea, doar inchide-le pe toate fara a le si bloca si apoi faci procedura de reinitializare.

 

Altfel, E46 330i e o masina foarte ok daca e in mintile ei si te duce mult si bine ingrijita cum trebuie, am avut vreo 2 si mi-au placut foarte mult.

Bafta cu ea :thumbsup: .

Link to comment
Share on other sites

vezi ca nu trebuie sa blochezi usile din butonul de pe consola cand faci reinitializarea, doar inchide-le pe toate fara a le si bloca si apoi faci procedura de reinitializare.

 

Termin cafeaua si cobor la masina, sa vedem daca asa functioneaza, multumesc !

 

 

Am o dilema / problema si dupa ce am citit tot ce imi da google pe tema asta tot am o problema.

 

Am schimbat ieri Vascocuplanta si ventilatorul ei banuind ca nu functioneaza cum trebuie ( ventilatorul era de la altceva mai mare, taiate paletele manual si am presupus ca automat e si ceva descentrare la el pt ca nu ai cum sa le tai perfect echidistant ).

Dupa schimb a probat mecanicul, empiric, ca se opreste usor cu mana ventilatorul cand motorul este rece.

Am plecat la drum, am alergat masina de am inebunit-o, am fost foarte incantat sa observ ca motorul nu se incalzeste peste masura, ca ventilatorul numai uneori merge la turatie mare, in direct raport cu turatia motorului, atunci cand acesta se incinge. Sa zicem doar in 5% din perioada de functionare. Mai mult, am constatat dhiar si dupa reset un consum normal de 19-20l% ( inainte avand cam 23 % )

 

TINEM MINTE CA AFARA SUNT 7 GRADE DOAR

 

La drumul de seara catre casa dupa ce s-a incalzit motorul ( si se incalzese incredibil de repede, 3 minute la relanti sau 200 metri in mers ) orice este peste 2000 ture face iar ca avionul, adica roteste ventilatorul vasco in relatie directa cu turatia motorului.

Asta in conditiile in care am mers normal, drumul nu a fost deloc aglomerat, am avut si noroc sa prind numai verde la semafor

 

Concluzie, am schimbat vasco probabil de pomana, in sensul ca asa mergea si cel vechi dar nah, sa zicem ca acum stau linistit stiind ca e nou.

 

Motorul e foarte cald foarte repede si se mentine foarte / prea cald de asa natura incat vasco e cuplat si asta la mers normal si destul de fluent si mai ales LA 7 GRADE temperatura ambientala.

Am schimbat si antigelul, nu am schimbat inca pompa de apa ( are fff mici scurgeri )

Acul, dupa ce ajunge vertical nu da nici un semn nici de coborare nici de urcare in temperatura.

La un moment dat parca vine miros de motor incins, in ciuda acului.

Am fffffff mici scapari de ulei la motor, tinand cont de faptul ca motorul n-a fost spalat de cine stie cand si mi-e si cam teama sao fac, e de bine, zic eu, ca nu scapa ulei, s-ar fi observat.

Compresia, asa cum am stabilit e buna. Bujiile schimbate ieri ( la fel uleiul, filtrul ulei si filtru aer ).

Consumul la drum de seara relaxat 23 % iarasi, il corelez ca si diferenta fata de 19 % doar cu turatia crescuta a ventilatorului.

Eroare la bord pt senzorul de temperatura si ulei motor ( ulei si filtru schimbat ieri )

 

Sa zicem ca valorile proaste de la acest senzor fac ventilatorul sa se invarta prea mult dar stim ca ventilatorul de la vasco se invarte functie de temperatura REALA si da, dupa cum spuneam, miroase si putin a incins dupa ce se incalzeste motorul.

Daca la 7 grade el e atat de cald incat imediat dupa ce sare de 2000 ture e cuplat si invarte direct cu motorul ( el vascocuplanta si ventilatorul ei ) la 38 grade la umbra vara, ce dracu ma fac ?

 

Deci ce sa suspectez :

1. ca pompa de apa nu functioneaz acum trebuie ?

2. ca radiatorul e infundat sau ca are prea multa mizerie intre palete ?

3. ca intr-adevar din varii motive ( sonde sau altceva ) chiar am amestec bogat si deci arung benzina pe teava ? ( nu am erori de sonde la bord, sunt inregistrate in istoric dar se sterg cu lejeritate, singura eroare care ramane este cea de senzor temperatura ulei )

 

Si dilema, de ce dracu se incalzeste motorul asa de tare si respectiv la 7 grade ambientale si mers normal de ce nu se raceste indeajuns incat sa nu fie nevoie ca vasco sa fie cuplat oriunde peste 2000 ture ?

( e deranjant zgomotul acela de avion si in plus e prea placut zgomotul motorului cand ventilatorul nu o transforma in avion plus evident deranjant consumul sporit )

Motorul trage bine, nu da in nas, nu are probleme in comportament, acul nu urca mai mult decat trebuie dar am si nas care il miroase ca e incins.

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Intervalul de service al sondelor lambda este de 160k de km. Inlocuieste pompa de apa cat mai repede. La M54 daca cedeaza pompa de apa, motorul fierbe instantaneu.

Am prieteni care au fiert motorul asta si dup-aia nu s-au tinut dupa el cu uleiul. Ai mare grija!

Link to comment
Share on other sites

In primul rand personal cred ca folosesti gresit termenul de vascocuplaj...acesta fiind sistemul angrenat continuu de catre motor...in viziunea mea, fiind vorba de acelasi motor cum am si eu tu ai electrocupla...asta doar ca idee nu sunt eu marele priceput.

In alta ordine de idei nu ar trebuii sa functioneze in regimul sus-mentionat de catre tine. Din proprie experienta mie mi-a pornit de cateva ori in zilele toride de vara in momentul exploatarii mai agresive a masinii, in rest are o racire foarte buna. Este foarte posibil dupa cum a afirmat si colegul de mai sus ca pompa ta sa nu mai lucreze la capacitate maxima...

Si apropo nici zgomotul de ''F16'' nu cred ca este in regula...ce putin la mine nu se aude asa agresiv.

Una peste alta sa o stapanesti sanatos si sunt chiar curios daca se misca mai bine un xi fata de un i.

Mai asteptam poze!

Link to comment
Share on other sites

...iar check engine nu iti sta aprins de la senzorul de ulei si tinand cont de consumul pe care-l ai e mai degraba de la sondele lamda sau debitmetru. Din cate stiu, la E46 FL nu au mai avut vasco ci ventilatoare electrice pentru racire si AC, cum de ai vasco? Chiar si asa, poti face retrofit la cel electric si sunt mai usor de controlat.

 

Erorile de la lamda nu reapar imediat dupa ce le-ai sters, verifica din nou dupa vreo 100-200km si ceva porniri in intervalul acesta. Pe INPA vezi oricum si valorile live ale lor, nu-i asa greu sa iti dai seama daca-s duse sau nu, iar daca miroase a benzina pe evacuare ai deja un indiciu.

Link to comment
Share on other sites

Am plecat dimineata si m-am intors acum, practic condus in continuu, in toate stilurile posibile, si lin si continuu, si agresiv de pomana, si combinat, si tare si lin samd.

Concluzia ( inclusiv la 2 grade ambiental ) daca viteza aerului care intra pe motor nu este indeajuns de mare, indiferent de stilul de condus, indiferent de aglomeratie sau nu ventilatorul merge in directa relatie cu motorul pt a il raci. Si da, reuseste, nu urca apa, totul e ok.

Dar de ce e nevoie sa il raceasca la mers lin si la 2 grade ambiental ? Doar la 2 chestii ma pot gandi, pompa de apa obosita sau traseu semiobturat, radiator infundat.

 

Ciudat ca daca dau ( eu schimb in oras in general pe la 2000-2300 ture exceptand cazurile cand ma mananca talpa ) in ea putin pe la 4500 schimbarea, dupa 1-2 schimbari de viteza ( presupunand ca distanta din fata masinii pana la eventualul obstacol imi permite ) totul merge ok un timp. Asta tocmai, deduc, pt ca turandu-se tare ventilatorul, pt moment raceste motorul incat imediat dupa, nu mai e nevoie sa cupleze. Apoi, cum merg linistit, cum se incinge.

 

O sa iau pompa apa si dupa ce o schimbam, dupa capul meu mai ramane doar radiatorul sau vre-un furtun ceva posibil obturat, altfel, nu se mai poate explica de ce sa se incinga la mers lin la temperaturile de afara de acum.

Consuma 2.. poate 3 L % in plus fata de "normal" acum cu siguranta pt ca lucreaza la temperatura mare, si mai lucreaza si ventilatorul ala ca dracii si da, probabil si sondele sa fie obosite.

Cand schimbam pompa de apa le vom si masura si actionam in consecinta.

 

Consumul extern 11.0 FIX : Bucuresti-Sinaia si retur cu ceva ocolisuri ( total 350 km ) cu mers si pe cruise 140 si cu talpa pana la 200 si cu stat la coada la Campina dar si cu mers pe cruise la intoarcere 100 respectiv 120 functie de locatie, adica asa cum e orice extern la noi, cu de toate.

( 5 oameni in masina, fara bagaje )

Daca dupa rezolvarea racirii motorului si dupa schimbarea eventuala a sondelor lambda acelasi traseu iese in 9% e perfect.

 

Despre comportament, negocierea virajelor, reprizele de accelerare n-am decat cuvinte de lauda.

Amortizoarele merg totusi puuutin mai tari, sapt viitoare oricum ma duc sa fac test pt ele sa vedem cat mai e viu prin ele.

Infinite multumiri BMW pentru cum a gandit clima, niciodata nu mi-a fost dat sa merg cu masina toata ziua fara sa ma usture ochii de la clima masinii, e prima oara.

Franele necesita upgradare, oricum trebuie sa schimb discurile fata, vom face upgrade, nu stiu inca spre ce.

 

Multumiri tuturor pentru impresii si ajutor !

Edited by Cumnatu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.