Jump to content

Throttle valve bmw e90 320d


Lancer

Recommended Posts

Buna , postez si eu o rezolvare ( cel putin in cazul meu ) a problemei aparute la masina mea , respectiv aparitia codului de eroare la clapeta de aer ( 43D1 Throttle Valve Actuator ). Se stie ca aceasta componenta a admisiei motorului M47N2 , M57N siM57N2 , ( piesa 16 din link - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-01-2006-E90-BMW-320d&diagId=11_3717 , care conform codului se gaseste pe mai multe modele )are rolul de a atenua vibratiile aparute la oprirea motorului precum si de reglare a debitului de aer atunci cand este initiata procedura de regenerare a filtrului de particule , automat/periodic initiat de DDE sau manual din tester . Daca avem eroarea " 43D1 Throttle Valve Actuator activa " procesul de regenerare a filtrului nu se mai poate face iar ca simptome sunt lipsa de putere , plafonarea la aprox. 3000 RPM , nu "fuge " mai mult de 165 - 170 , trepidatii la oprire , etc. Eu am avut probleme cu clapeta , am cumparat una SH care m-a tinut aprox 6 luni iar acum a cedat si ea asa ca m-am hotarat sa desfac una sa vedem ce este prin ea.

Operatiuni:

1. Demontat clapeta , care este prinsa cu 3 suruburi ( T25 au fost la mine dar pot fi si alt tip , ex. normale cu "cap" de 8 sau 10 ) ( in prealabil detasat furtunul de la intercooler la clapeta , decuplat mufa )

2 Am desfacut capacul de la clapeta cu o surubelnita , acesta fiind oarecum presat pe corpul clapetei ( cu grija deoarece in interiorul acestuia este o garnitura de etansare).

3 Dupa demontare se vede interiorul cu placa electronica , ca in poza ( lipseste o roata dintata , dar nu e relevant ):

https://imageshack.com/i/pmOvaSKkj

La mine , dupa demontare , am gasit inauntru ulei care cel mai probabil vine de pe admisie pe langa axul clapetei . Am folosit degresant si am spalat bine , clatit si pus la uscat.

4 Dupa uscare am varificat placuta electronica pentru a depista eventuale componente arse. Nu am avut asa ceva , toate aratau bine cu exceptia unei portiuni de cablaj ( este incercuita in poza ) care era intrerupta. Dupa forma cred ca acea portiune este pe post de siguranta si banuiesc ca s-a ars din cauza vaporilor de ulei amestecati cu condens proveniti din admisie :

https://imageshack.com/i/porby3Jkj

5 Cu pistolul de lipit , am refacut traseul cu grija , sa nu dezlipesc celelalte piese. Practic am lipit o sarma dintr-o siguranta mica de 0,5 A intre pad-urile care se vad in poza .

6 Pana sa-i montez la loc capacul , am cuplat mufa am pus contactul si surpriza , functioneaza.

7 Am fixat capacul pe corp si am montat clapeta pe EGR , cuplat furtunul de la intercooler si mufa la clapeta .

Am rulat INPA si DIS-ul - fara eroarea mentionata la inceput , iar la oprirea motorului , acesta nu mai trepideaza ci se opreste lin.

Sper ca am fost suficient de clar in descrieri iar acest lucru ar fi de folos cuiva care se incumeta sa faca aceasta operatiune , la mine a mers , am desfacut si a doua clapeta si am gasit aceeasi problema deci este posibil sa fie si altele la fel ...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut, am si eu o problema similara, masina cand se opreste vibreaza tare, iar ca si cod de eroare in INPA nu am testat inca (am un cablu foarte aiurea, dinala cu 12 $ si uneori merge, uneori nu) dar am folosit un adaptor bluetooth OBD si programul Torque si am primit 2 erori:

 

Throttle position output circuit open

Throttle position output circuit low

 

in weekend ma pun sa fac ce ai facut tu, eu am mai dat odata jos clapeta si EGR (pentru curatare) si aveam ulei pe acolo, posibil sa fi ajuns si in interior.

 

Se da greu capacul de pe clapeta? sa poti ajunge la partea electronica.

 

Foarte detaliata experienta ta, mersi mult !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.