Jump to content

e34 pana in portugalia si inapoi


Recommended Posts

Salut tuturor!

 

In primul rand trebuie precizat ca sunt la primul meu BMW. Este vorba despre un e34 touring cumparat in decembrie anul trecut din germania. Am scos un rand de numere rosii de germania valabile 30 zile si inca 3 randuri la noi si am folosit masina pana la inceputul lui aprilie anul curent. De atunci a stat pana acum si luni, 1 August, am reusit sa o inmatriculez. Ultimele doua saptamani am pregatit-o pt rar, dar nu vreau sa imi amintesc de experientele neplacute cu vopsitorul tinichigiu, sau mecanicii astia de cartier. Vreau sa plec Sambata dimineata (6 august) in Portugalia ~ approx ~ 3700 km si sunt stresat ca raman cu masina in drum :(

Nu imi inspira incredere deloc si mii se pare ca toate sunt defecte la ea si ca nu ajung nici pana in vama. Sunt din Cluj si aici azi a inceput UNTOLD si nimeni nu vrea sa arunce o privire la masina mea.

 

Nici nu stiu de unde sa incep cu problemele sau daca mai are rost sa cer sfaturi asa pe ultima suta de metrii. Orice reply e binevenit. Sa ma apuc sa ĂŽnșir probleme doar? si sa astept raspunsuri?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

masina e E34 Touring din 09.05.1995 2.0 benzin (M50B20TU) cu 257k la bord, un singur proprietar inaintea mea

 

 

 

 

1. Nu merge drept. daca urmeaza o portiune dreapta de 100 m sa zicem, ca sa tin masina pe bandĂŁ eu trebuie sa virez stanga si dreapta de vreo 3-4 ori, iar volanul sta stramb (spre stanga). Dar.. daca portiunea dreapta care urmeaza e mai lunga 1km+ (pe autostrada) problema dispare iar volanul are tendinta sa se indrepte pana la urmatoarea curba.. (banuiesc caseta de directie)

2. E infundata? nu trage nici cat o skoda 1,6 benzina din 2001? cu ac pornit e dezastru, mii se pare ca abia plec de pe loc si consuma enorm in oras. Dupa 3500 ture se schimba povestea dar nu mii se pare normal sa apas pedala de acceleratie pana aprope jos cand plec de la semafor. (banuiesc ca amestecul nu e tocmai ok..)

3. suna ceva la diferential/cutie de viteze/cardan/volanta nu stiu.. ca niste bubuituri, mai ales cand schimb viteza

4. mii se infierbanta rotile toate si am cauciucuri de iarna momentan (am si de vara dar sunt mari 235/45/17 respectiv 255/40/17 si sunt cam uzate)

5. suna rulmentii? :turned:

 

mai am si o gramada de probleme minore dar care ma deranjeaza si atrag atentie (nu imi stau bine barele si ornamentele de la usa de la sofer sunt pe bancheta)

daca e cineva la cj dispus sa ma programeze la o revizie pe azi (vineri) as fi mai linistit.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

in primul rand cu o masina asa veche mi-ar fi frica sa merg la un asemenea drum si daca as cunoaste mult mai bine masina. la tine inteleg ca nici nu prea cunosti masina! (adica nu ai mers f mult)

in al 2lea rand gandeste-te si evalueaza cat de mare e beleaua daca te lasa in drum. ai vreo varianta cu care sa iti continui drumul?ca iti dai seama de reparat...cam greu...

 

apropo, daca zici ca nu iti merge motorul cum trebuie 100% ai si un consum mult mai mare decat normal, nu? te baga in faliment pe o asemenea distanta :)).

 

trebuia sa te apuci sa o pui la punct cu mult inainte daca tot aveai excursia asta in plan...

Edited by CosminE46
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am pus-o la punct, am schimbat radiatorul de apa implicit si vasul de expansiune si antigelu, curelele de accesorii, fulii (sau cum le zice), capete de bara, bielete, uleiul (5w40 castrol) si toate filtrele (aer, ulei, benzina), am spalat motorul cu solutie de spalat liqui moly dinaia, am schimbat bujiile si inclusiv o garnitura de la capacul de sus, radiatorul de clima si ventilatorul, placute fata si placute + discuri pe spate. Etc.. nici nu mai stiu.. vreo 3000 lei si doua saptamai de pregatiri pt rar.

 

Am mai facut un drum lung cu ea cand am adus-o pe roti din germania (1500 km)

 

Ce ma sperie e ca nu stiu in ce stare e pompa de apa si daca mai tine inca 8000 km, termistatu si senzorul..

 

imi curge ulei din compresorul de clima (cred)

Si mii se infierbânta rotile :/

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca se infierbanta rotile e belea mare. esti sigur ca se incing ele si nu e de la franari normale sau de la temp de afara? mergi foarte linistit cu masina si vezi...

de asemenea nu ai facut geometria? daca ai schimbat capetele de bara? de aia iti sta volanul stramb, una din prb pe care le reclamai.

 

intr-adevar pompa de apa e un defect care te poate imobiliza, e destul de ieftina puteai sa o schimbi si pe ea, dar pe de alta parte daca schimbi tot ce prezinta uzura asa preventiv..iesi la niste costuri de waw..

si asa ai platit taxa la masina asta o suma enorma, vreo 1000euro... ieseai mult mai bine cu una deja inscrisa de toti banii, pe la 3000 gaseai un e46 mai mult decat ok.

Edited by CosminE46
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt obisnuit cu o skoda octavia 1.6 benzina si la aia rotile sunt reci ca gheata de fiecare daca cand opresc masina, exceptie cand cobor feleacu' si ma duc direct in parcare. Nu ma deranjeaza ca sta volanu' stramb, ma deranjeaza ca trebuie sa virez stanga dreapta mereu ca sa mearga drept masina. Am dus-o inclusiv azi la mecanici si specialisti... Toti mi-au zis ca e super masina si sa "ii dau" dar totusi.. vreo 7500-8000 km dus intors.. e ceva
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

masina e E34 Touring din 09.05.1995 2.0 benzin (M50B20TU) cu 257k la bord, un singur proprietar inaintea mea

 

 

 

 

1. Nu merge drept. daca urmeaza o portiune dreapta de 100 m sa zicem, ca sa tin masina pe bandă eu trebuie sa virez stanga si dreapta de vreo 3-4 ori, iar volanul sta stramb (spre stanga). Dar.. daca portiunea dreapta care urmeaza e mai lunga 1km+ (pe autostrada) problema dispare iar volanul are tendinta sa se indrepte pana la urmatoarea curba.. (banuiesc caseta de directie)

2. E infundata? nu trage nici cat o skoda 1,6 benzina din 2001? cu ac pornit e dezastru, mii se pare ca abia plec de pe loc si consuma enorm in oras. Dupa 3500 ture se schimba povestea dar nu mii se pare normal sa apas pedala de acceleratie pana aprope jos cand plec de la semafor. (banuiesc ca amestecul nu e tocmai ok..)

3. suna ceva la diferential/cutie de viteze/cardan/volanta nu stiu.. ca niste bubuituri, mai ales cand schimb viteza

4. mii se infierbanta rotile toate si am cauciucuri de iarna momentan (am si de vara dar sunt mari 235/45/17 respectiv 255/40/17 si sunt cam uzate)

5. suna rulmentii? :turned:

 

mai am si o gramada de probleme minore dar care ma deranjeaza si atrag atentie (nu imi stau bine barele si ornamentele de la usa de la sofer sunt pe bancheta)

daca e cineva la cj dispus sa ma programeze la o revizie pe azi (vineri) as fi mai linistit.

salut , sa nu o iei in nume de rau stiu ce inseamna o masina "veche" si bani investiti in masini dar parerea mea e ca iesi mai ieftin daca iti cumperi alta chiar si an mai bun de fabr. Daca stau bine sa ma gandesc la cate ai zis tu as crede ca glumesti ,chiar si asa gandestete de 2 ori inainte sa investesti in ea daca intradevar e ceea ce spui...repet nu intelege gresit dar sincer nu se merita si o sa stai tot timpul cu sufletul la gura ca ceva nu va functiona corect, gandestete banii investiti si pune si raul inainte daca te va lasa in drum cand ai mai mare nevoie de ea si apoi trage linie si calculeaza( cred ca iesi mai ieftin cu alta masina) eu iti doresc mult noroc si sper sa iei decizia corecta Edited by dekad
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

As schimba pompa de apa si termoststul si senzorul dar nu vrea nimeni "daca nu trebe". As schimba uleiul in cutia de viteze, in diferential, dar "nu trebe"

 

mi-am facut cont pe forumuri ca sa cer ajutor pt ca toti ma trimit la plimbare dar eu vreau sa schimb piese la masina!!

 

E46 e urât si mai putin fiabil decat e34. Deaia costa 3000

 

@ dekad

Hmmm... Decizia corecta ar fi sa imi iau un logan nou?

An mai bun de fabricatie pt e34 nu prea este.. destul de rare alea din '96

Mii se pare deja ca stiu mai multe decat posesorii de bmw de pe aici. Heheh

 

E grav daca imi picura ulei din compresorul de clima? Il stric pana in portugalia si inapoi? :b

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

As schimba pompa de apa si termoststul si senzorul dar nu vrea nimeni "daca nu trebe". As schimba uleiul in cutia de viteze, in diferential, dar "nu trebe"

 

mi-am facut cont pe forumuri ca sa cer ajutor pt ca toti ma trimit la plimbare dar eu vreau sa schimb piese la masina!!

 

E46 e urât si mai putin fiabil decat e34. Deaia costa 3000

 

@ dekad

Hmmm... Decizia corecta ar fi sa imi iau un logan nou?

An mai bun de fabricatie pt e34 nu prea este.. destul de rare alea din '96

Mii se pare deja ca stiu mai multe decat posesorii de bmw de pe aici. Heheh

 

E grav daca imi picura ulei din compresorul de clima? Il stric pana in portugalia si inapoi? :b

lasa loganu ca nu ala a fost sfatul meu eu ti-am spus prieteneste dar daca tu zici ca stii mai multe decat "unii de pe aici" inseamna ca stii tu ceva ... ce sa zic spor la treaba

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

masina e E34 Touring din 09.05.1995 2.0 benzin (M50B20TU) cu 257k la bord, un singur proprietar inaintea mea

 

 

 

 

1. Nu merge drept. daca urmeaza o portiune dreapta de 100 m sa zicem, ca sa tin masina pe bandĂŁ eu trebuie sa virez stanga si dreapta de vreo 3-4 ori, iar volanul sta stramb (spre stanga). Dar.. daca portiunea dreapta care urmeaza e mai lunga 1km+ (pe autostrada) problema dispare iar volanul are tendinta sa se indrepte pana la urmatoarea curba.. (banuiesc caseta de directie)

2. E infundata? nu trage nici cat o skoda 1,6 benzina din 2001? cu ac pornit e dezastru, mii se pare ca abia plec de pe loc si consuma enorm in oras. Dupa 3500 ture se schimba povestea dar nu mii se pare normal sa apas pedala de acceleratie pana aprope jos cand plec de la semafor. (banuiesc ca amestecul nu e tocmai ok..)

3. suna ceva la diferential/cutie de viteze/cardan/volanta nu stiu.. ca niste bubuituri, mai ales cand schimb viteza

4. mii se infierbanta rotile toate si am cauciucuri de iarna momentan (am si de vara dar sunt mari 235/45/17 respectiv 255/40/17 si sunt cam uzate)

5. suna rulmentii? :turned:

 

mai am si o gramada de probleme minore dar care ma deranjeaza si atrag atentie (nu imi stau bine barele si ornamentele de la usa de la sofer sunt pe bancheta)

daca e cineva la cj dispus sa ma programeze la o revizie pe azi (vineri) as fi mai linistit.

 

Salut colega !

legat de punctul 2: am un 320d e46 si vreau sa iti spun ca aveam aceeasi problema ca si tine, nu tragea. Ideea este ca de cand am cumparat-o a tras foarte bine, si apoi dintr-o data "s-a infundat". Rezolvarea mea a fost : am schimbat toate furtunasele de vacuum (chiar daca au fost sau nu uzate/crapate) si vreau sa scpun ca problema s-a remediat in totalitate. Incearca, stii cum se spune: Incercarea moarte n'are, mai ales ca acele furtunase sunt foarte ieftine, intre 6-8 ron metru. La 320d e46 erau cu diametrul de 3,5mm, la tine nu stiu exact.. din pacate.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai e naspa loganul ca dai 2mii pe el si inconjori globul de 3 ori,e bun bmw,il legi cu sarma si pui viata altora in pericol ca ii sar rotile!

Colegu, tot offtopic ca tine: conduc zilnic un logan cu 100k km si un e46 320d cu 300k km - nu exista grad de comparatie intre ele, diferente ca si comportament de la cer la pamant.

 

Pt initiatorul topicului, un BMW (Indiferent de an, motor sau km) necesita o intretinere pe masura (bucse, brate, suporti, suspensie, flanse, amortizoare, frane, role, lichide, consumabile) care au un pret asemanator - daca nu poti intretine masina, o vinzi! fara nici o invidie iti spun!

Eu nu iti recomand sa pleci la drum cu problemele specificate!

 

Mult succes!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Colegu, tot offtopic ca tine: conduc zilnic un logan cu 100k km si un e46 320d cu 300k km - nu exista grad de comparatie intre ele, diferente ca si comportament de la cer la pamant.

 

 

totusi loganul daca are 100.000 nu intra nici o cincime din banii care intra intr-un e46 de 300.000. nu ca ar fi piesele mai ieftine (sunt mai ieftine dar nu cu mult) dar intr-un fel se strica o masina de 6 ani si 100.000km si in altfel una de 16 ani.

normal ca nu ai ce compara intre cele 2 masini,dar daca nu iti permiti intretinerea bmw-ului care mai e smecheria? nu mai e placere sa ai bmw e un chin.

 

iar in cazul de fata vorbim chiar de un .. e34 mai vechi cu inca vreo 5-8ani sub 320d-ul tau...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de e34 pot sa iti identific cu o probabilitate destul de mare piesele ce trebuiesc schimbate:

 

1) Referitor la problema cu directia, daca zici ca ai schimbat bieletele de directie, si presupunand ca ai verificat sa nu aiba joc bara centrala ci cele doua de conexiune (componente ale sistemului de directie), mai raman doua cauze posibile: cutia de directie si bucsele mari de la brate.

 

Cutia de directie este cunoscuta a isi face joc dupa multi kilometri iar este ajustabila intr-o anumita masura. Daca cineva a strans acel surub de reglaj prea tare se produce exact efectul descris de tine, adica directia nu numai ca este imprecisa dar "ramane " in stanga sau in dreapta si nu central. De asemenea daca surubul respectiv nu este strans suficient caseta are prea mult joc si creaza cam acelasi efect. Din pacate reconditionarea cutiei de viteza este prea scumpa (daca gasesti cine sa o faca) si iti recomand una noua.

 

Bucsele mari de la brate daca au prea mult joc pot crea si ele aceleasi efecte.

 

2) Referitor la cum trage nu ma pot pronunta neavand suficiente date. Din ce zici, ca trage mai bine dupa 3500 rpm cel mai probabil ai blocat vanosul (exista posibilitatea sa ramana blocat si nu doar sa isi faca joc). Ca verificari simple mai poti sa verifici daca nu ai catalizatorul infundat . Pe parte de electronica motorul m50 nu are foarte multa senzoristica si nu este nici foarte sensibila asa ca ma indoiesc sa fie o problema legata de elctronica. Debitmetrul, sistemul de recuperare a vaporilor de benzina si senzorii de detonatie reduc puterea daca nu functioneaza corespunzator dar nu cat sa faca masina lenesa deabinelea cum o descrii tu. Restul senzorilor relevanti (axe, turatie volanta ) provoaca imposibilitatea pornirii. In orice caz cred ca ar trebui facuta comparatia cu o masina identica ca si motorizare si nu cu o alta masina. E 34 e masina greoaie si conceputa pentru drumuri lungi. Este posibil ca skoda de 1.6 sa para mai sprintena in oras, diferentele find sesizabile la viteza si in sarcina la turatii mai mari.

 

3) Sunetul descris de tine apare doar la plecari/accelerari/frane de motor sau este constant si ritmic? In prima varianta ar trebui sa verifici bucsele de la puntea spate care au obiceiul sa pice dupa cateva sute de mii de km. In variant doi verifica rulmentul central de la cardan si elementul de conexiune din cauciuc al cardanului. Acesta din urma poate ceda de tot la un drum lung.

 

4) Daca ai ramane cu rotile infranate ai simti o diferenta in cum se simte pedala de frana dupa ceva apasari in mers. Posibilitatea de a ramane cu rotile infranate este acompaniata (indiferent de cauza tehnica) si de incingerea excesiva a lichidului de frana care face la randul sau ca pedala sa prinda in primul rand mai sus si in al doilea rand sa fie mai moale decat deobicei. Fiind vorba despre sistemul de franare ar trebui verificat de un mecanic, preferabil bun.

 

5) Ce rulmenti suna? Eu nu as pleca la un drum lung cu probleme la nici-un rulment, se pot strica de tot oricand si cheltuiala facuta cu reparatiile si tractarea masinii este imensa. Ai grija ca un rulment care se strica provoca stricaciuni si pieselor pe care este montat, datorita caldurii excesive. In mare parte aceste piese sunt facute doar de producator si sunt usturator de scumpe (de exemplu piesa pe care se monteaza rulmentii de la roata din fata)

 

 

Iti recomand sa iti rezolvi inainte de plecare macar problema cu rulmentii, franele si zgomotul descris la punctul 3 daca are legatura cu cardanul. Ar fi pacat sa ai probleme si sa ajungi sa dai vina pe masina. In plus oricare din aceste probleme iti pot pune in pericol nu numai viata ta dar si a participantilor la trafic.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am revenit!! :D am si uitat de forum pana nu am avut nevoie. :p

Nu s-a intamplat nimic, spre dezamagirea unora (cosmin), masina a mers super!

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, in special lui kalyyyyyy care s-a chinuit sa scrie compunerea. Precizez a doua oara ca sunt la PRIMUL meu bmw.

Problemele care le-am descris inainte de plecare s-au mai remediat dupa ce am scapat de nationalele din ungaria si mi-am batut joc de benzina pana in Trieste (italia) unde m-am cazat. Masina a inceput sa traga mult mai bine si la viteze mici iar la viteze mari... :))) si sa fie sprintena in oras. Motorul mergea acum mult mai fin si silentios si toata masina pĂŁrea acum mult mai "unsĂŁ". Sunetul de rulmenți dispĂŁruse, nu se mai simțea ĂŽnfundatĂŁ sau ĂŽnfrânatĂŁ, rotile reci, directie mai buna, iar daca schimbam viteza frumos nu suna nimic. :hyper: :frantics:

Totul a fost ok cu masina, inclusiv cu clima, nici uleiul ce l-am avut rĂŁmas pt completat nu l-am pus decat dupa ce m-am intors in țarĂŁ. Am parcurs 8000 km fĂŁrĂŁ sĂŁ deschid capota.

Acum dupa o saptamana de cand am ajuns si am umblat mai putin si mai incet cu masina, problemele au reapĂŁrut. :wacko: :blink: iarĂŁși sunĂŁ a rulmenți??! nu stiu! se ĂŽncĂŁlzește sub schimbĂŁtor la drumuri scurte dacĂŁ o ascuțesc prin oras si iar "aluneca" greu masina.

Vreau sa bag niste bani in ea, sa schimb uleiuri si rulmenti si curele si furtune, role, bucse, garnituri etc, dar nu știu unde sĂŁ mĂŁ duc aici in Cluj. VĂŁ rog daca sunteți careva dispus sa mĂŁ indrumați cĂŁtre un mecanic BUN si SERIOS. (cred ca sunt pe cale de disparitie)

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Problemele tehnice nu se rezolva asa din senin,asta insemnand ca tu aberezi prea mult si nu are rost sa-si piarda cineva timpul cu sfaturi pentru tine!In Ro ii huruie rulmentii dar in Italia merge ca unsa :popcorn:

 

Nu am aberat, rulmentii chiar suna si am fost deja cu masina la un mecanic care a confirmat. Problemele tehnice nu se rezolva asa din senin. Din pacate m-a programat in 21 sept. Pana atunci adun piese. Tu habar nu ai ce vorbesti, nu stiu de ce te-ai obosit sa dai reply. ai cumva e34?! sau cauti acum pe google sa vezi cum arata? :laugh: :LMAO:

 

Iti mai dai o sansa, poate nu am fost eu suficient de clar inainte. E primul meu bmw si nu stiu cu ce se mananca! Mii se pare ca toate piesele suna (de la rulmenti la pompe, tacheti, vanos-uri si alte componente) si ca e pe cale sa se dezmembreze, DAR toti expertii de BMW 8) (inclusiv tu) imi spun ca masina e ok si ca aberez.... si ca merge si asa mult si bine! Il citez pe un expert in bmw-uri din cluj (nu dau nume) " poti sa-i dai in piz#@ "

Eu vreau sa mearga mai bine ca o skoda octavia 1,6i din 2001. Atat! \

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Nu te pot ajuta cu mecanici din Cluj, dar iti pot da o sursa de cautare (daca se considera reclama rog moderatorul sa stearga topicul): http://www.classiccar.3xforum.ro/. Uite-te la useri de pe acolo, multi sunt din Cluj si au atelier. Cu siguranta ai sanse mai mari sa gasesti mecanici buni, chiar daca nu sunt specialisti in BMW.
Link to comment
Share on other sites

Nu s-a intamplat nimic, spre dezamagirea unora (cosmin), masina a mers super!

Nu-i nicio dezamagire. Dimpotriva! Ma bucur ca ai scapat. :)

Mai cunosc si eu oameni de-astia care o iau prin Europa fara niciun stres intr-o masina ce mie mi-ar da emotii si 100 de km.

Esti norocos, nu gluma.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu-i nicio dezamagire. Dimpotriva! Ma bucur ca ai scapat. :)

Mai cunosc si eu oameni de-astia care o iau prin Europa fara niciun stres intr-o masina ce mie mi-ar da emotii si 100 de km.

Esti norocos, nu gluma.

 

 

si eu ma bucur ca ai inteles ideea. :))) eu chiar nu am nici un fel de stres cotidian si mi-am cumparat e34 ca hobby. Daca ma lasa in drum, o abandonam si ma intorceam cu avionu` fara sa ma uit in spate. Oricum deja m-am plictisit de ea si nimeni nu se baga sa o repare..

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.