Jump to content

Bucsi brate - fata !


rroberto

Recommended Posts

De curand am dat roata fata-dreapta jos si am zis sa verific si bucsile. Aceasta din poza pare sa fie problematica dupa cum vedeti. Sau nu? Cum ii zice la aceasta bucsa si imi puteti spune daca o pot schimba singur? Precizez ca imi tremura volanul la franare. Sa fie si din aceste bucsi? In legatura cu vibratiile in volan: cand rotesc de disc acesta tine in placute ceea ce este normal, apoi acesta scapa si este liber intr-o portiune de 3-4 cm. Discurile si placutele au 5000km. Vreo idee?

post-78233-0-11689100-1472484801_thumb.jpg

Edited by rroberto
Link to comment
Share on other sites

Si discurile acestea ovalizate asa au venit noi, pentru ca dupa ce le-au montat cei din service vibra dar foarte putin, insesizabil, insa acum este deja enervant. Saptamana asta ma duc sa mi le schimbe pentru ca au doar 5000km deci nu este acceptabil. Discurile si placutele sunt ferodo. Materiale slabe ma gandesc, insa mecanicul mi le-a recomandat :frantics:

Imi poti arata in poza ce fel de presa imi trebuie? Cred ca mai bine o sa-mi repar singur totul pentru ca te duci la service si dupa o saptamana constati ca inca mai ai de schimbat cate ceva pe la masina .

Edited by rroberto
Link to comment
Share on other sites

Si discurile acestea ovalizate asa au venit noi, pentru ca dupa ce le-au montat cei din service vibra dar foarte putin, insesizabil, insa acum este deja enervant. Saptamana asta ma duc sa mi le schimbe pentru ca au doar 5000km deci nu este acceptabil. Discurile si placutele sunt ferodo. Materiale slabe ma gandesc, insa mecanicul mi le-a recomandat :frantics:

Imi poti arata in poza ce fel de presa imi trebuie? Cred ca mai bine o sa-mi repar singur totul pentru ca te duci la service si dupa o saptamana constati ca inca mai ai de schimbat cate ceva pe la masina .

Pai poti incerca prin a schimba discurile si placutele cu unele ATE si sa le faci "rodajul" cum trebuie, nu sa faci franari bruste cum le-ai pus...menajeaza-le 100-200 km "pana se dau dupa disc".

Eu personal am folosti doar Ate si nici la e46 si nici la e87 nu am avut probleme cu ovalizarea lor, la e46 mi s-a intamplat cand erau destul de uzate discurile si am pus o frana mai brusca pe ploaie si s-au ovalizat, dar in rest 100% ATE sau OE daca te duce buzunarul.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la service-ul unde le-am schimbat si o sa mi le schimbe pe amandoua pe garantie, dar tot cu unele Ferodo.

In fiecare zi parcurg un drum de aproximativ 50km dus-intors, drum intins, fara pante si altele obstacole. Folosesc frana de motor de cele mai multe ori ajutat si de frana de picior la opriri mai bruste. Precizez ca ploua destul de des insa nu pot spune ca discurile s-au ovalizat din cauza ca fiind incinse de pe drum si de la franari au primit ceva apa de pe asfalt?!? Dar nu pot baga mana in foc. Insa mai am o masina, ceva mai mica, si cu discurile actuale care nu sunt nici macar Ferodo sau vreo alta firma am 50000km si inca sunt bune si nici nu am avut vreo problema. Foarte ciudat. Iar acestea puse noi si .... bumm... nici macar 5000km :blink:

Iar legat de acea bucsa: ce simptome are masina in mers cand aceste bucse sunt duse?

Edited by rroberto
Link to comment
Share on other sites

Astea cu ovalizarea din cauza apei sunt povesti pescaresti, cum ar fi sa cumperi masina noua pui cateva frane pe ploaie si se ovalizeaz discurile?

Cumpara un renault, mergi mai agresiv cu el 1500-2000 km si ai sa vezi cum e sa se ovalizeze discul dupa 1500km, e vb de "noul reno GT"

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cumpara un renault, mergi mai agresiv cu el 1500-2000 km si ai sa vezi cum e sa se ovalizeze discul dupa 1500km, e vb de "noul reno GT"

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Valabil pt toate marcile.

 

Aici suntem pe Bmw club cred ca se intelege ca vorbeam de Bmw nou nu de renault, tu compari renault cu Bmw.

Una are frane si alta nu are ? ATE sau alt furnizor foloseste cumva aliaje diferite in functie de marca/modelul masinii ? Se subintelege ca este vorba despre disc standard...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OK, deci nu e o regula, chiar si cele OE se ovalizeaza. Eu anul trecut am avut probleme cu acele bucse si le-am schimbat cu tot cu brat, si am procedat bine pentru ca pivotul nu era chiar in stare buna.

 

Legat de simptom- daca pui frana la viteza mica roata se duce in spate, era un videoclip, sa vad daca il gasesc... asa ca symptom da, se poate sa tremure volanul la franare... nu e fix din discuri, ai mai avea de verificat foarte bine si jantele/anvelopele ca sa le elimini din ecuatie.

 

vezi mai jos video:

 

 

Si eu am avut aceeasi problema cu tremuratul volanului anul acesta, mai jos cum am procedat :

 

-schimbat bielete+ capete de bara + facut geometrie- tot tremura (Diagnostic gresit)

-schimbat discuri fata/spate (Textar) +pacute + lichid frana- tremuratul s-a diminuat foarte mult dar mai era inca prezentla anumite viteze

- roluit janta spate, reechilibrat toata rotile - s-a diminuat si mai mult tremuratul dar inca prezent, poate insesizabil..(doar la anumite viteze)

-intors la vulcanizare- echilibrat din nou rotile pe alt aparat, dat jos anvelopele si remontat (pentru rotile fata), verificat din nou geometrie-era ok.

 

Mers- testat pe autostrada, in sfarsit multumit de cum merge masina :)

 

ps: nu stiu daca e important, eu am facut si procedura de beeding pentru discuri : 7-8 franari 100-20 km/h successive din ce in ce mai agresiv.

 

PPS: imi spunea un mechanic ca nu recomanda schimbarea acelor bucsi pe motiv ca s-ar largi bratul si se misca pe acolo, nu prea cred asta, banuiesc ca macar o data se poate schimba..

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru informatie. Insa la mine nu se aude nimic, nu se simte nimic la franari usoare si nici roata nu se misca ca in acel video. Precizez ca am schimbat ieri discurile fata in garantie si totul a disparut. Nu mai exista nici cea mai mica trepidatie in volan si franarea este uniforma. Discurile fata aveau 4000-5000 km si au venit din fabricatie cu mici denivelari pe suprafata de contact, de acolo si trepidatiile. Problema rezolvata. Insa... nu stiu daca bucsa din poza pusa mai sus, are vreo problema pentru ca daca va uitati bine in poza in partea din stanga se vede cauciucul sau plasticul iesit din locas :popcorn: Edited by rroberto
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.