Jump to content

Recommended Posts

Salut baieti!

M-am contrazis cu cineva zilele trecute si apelez la voi sa ma lamuriti :)

 

Este vorba despre frana de motor, in sensul ca eu nu las aproape niciodata masina pe liber, iar atunci cand incetinesc si chiar cand trebuie sa opresc la semafor, trec prin toate treptele de viteza inferioare.

Prietenul meu imi spune ca, procedand asa, uzura discului de ambreiaj este mai mare si se produce mai rapid.

Voi ce parere aveti??

Link to comment
Share on other sites

:)) N-am mai auzit de stilul asta. Sa zicem ca esti cu treapta 4 ~60 km/h, o lasi in frana de motor pana la un rpm rezonabil gen 1500rpm, scoti din viteza si pui frana pana se opreste masina complet. De ce ai alege sa omori cutia + ambreajul? Nu-mi zi ca treci si din 2 in 1 :hyper: Edited by hon
Link to comment
Share on other sites

:)) N-am mai auzit de stilul asta. Sa zicem ca esti cu treapta 4 ~60 km/h, o lasi in frana de motor pana la un rpm rezonabil gen 1500rpm, scoti din viteza si pui frana pana se opreste masina complet. De ce ai alege sa omori cutia + ambreajul? Nu-mi zi ca treci si din 2 in 1 :hyper:

 

 

din 2 in 1 nu! :))

a 4 a 80 km/h, pun frana, bag a 3 a la 65 km/h, bag a 2 a la 35 km/h si la 10,15 las pe liber abia...

Link to comment
Share on other sites

Daca conduci, cum spui tu, omori ambreiajul mai repede si ai un consum mai bun. Daca o lasi pe liber de la 40 km/h (adica stil autobuz) ... nu stiu ce sa zic. Eu personal consider ca uzura masini / total e mai mica daca conduci mai batraneste asa, dar nu cred ca m-as putea obisnui, cel putin nu cu un BMW.
Link to comment
Share on other sites

atunci bag direct a 2 a :p

Omori cutia,ambreiajul si uzezi motorul ("frana de motor") mult mai repede in stilul asta.

Frana de motor se foloseste insistent, in general iarna, sau pe suprafete alunecoase ... franele au rolul lor la masina. ( nu mai bine schimbi de 3 ori placutele decat sa schimbi ambreiaj, volanta, distributie,etc ?)

 

Parerea mea. Fiecare are stilul lui.

Link to comment
Share on other sites

Salut baieti!

 

Prietenul meu imi spune ca, procedand asa, uzura discului de ambreiaj este mai mare si se produce mai rapid.

Voi ce parere aveti??

Intreaba-l pe prietenul tau cand stie el ca se uzeaza discul ambreiaj cel mai repede.

 

Hon a explicat cel mai bine. Tu lasi sa se inteleaga ca nu bagi in treapta 1 sa opresti. ;)

Link to comment
Share on other sites

Daca conduci, cum spui tu, omori ambreiajul mai repede si ai un consum mai bun. Daca o lasi pe liber de la 40 km/h (adica stil autobuz) ... nu stiu ce sa zic. Eu personal consider ca uzura masini / total e mai mica daca conduci mai batraneste asa, dar nu cred ca m-as putea obisnui, cel putin nu cu un BMW.

 

 

nu sunt sigur ca am inteles ce ai vrut sa spui. consumul este mai bun, da, dar nu din aceasta cauza procedez asa.

nu o las pe liber, stil autobuz, in niciun caz.

si nu conduc batraneste, cu Bmw nici nu poti sa mergi asa.

 

Pur si simplu incerc cat de mult pot sa nu o las pe liber...la viteze mici, 10, 20km/h nu am ce-i face, dar vorbesc despre viteze mai ridicate.

Mi-a luat cam 2 saptamani sa ma obisnuiesc sa amestec facaletu tot timpul :)

 

Adica de fapt e asa: merg pe bulevard cu 80, vad ca e rosu si in loc sa o mai tin si sa o las pe liber, bag a 3 a si o las sa curga...

Link to comment
Share on other sites

nu sunt sigur ca am inteles ce ai vrut sa spui. consumul este mai bun, da, dar nu din aceasta cauza procedez asa.

nu o las pe liber, stil autobuz, in niciun caz.

si nu conduc batraneste, cu Bmw nici nu poti sa mergi asa.

 

Pur si simplu incerc cat de mult pot sa nu o las pe liber...la viteze mici, 10, 20km/h nu am ce-i face, dar vorbesc despre viteze mai ridicate.

Mi-a luat cam 2 saptamani sa ma obisnuiesc sa amestec facaletu tot timpul :)

 

Adica de fapt e asa: merg pe bulevard cu 80, vad ca e rosu si in loc sa o mai tin si sa o las pe liber, bag a 3 a si o las sa curga...

Ok.

Pai si daca ai 80 pe bulevard, nu mai bine o lasi frumos in a 4a, calci usor frana si o scoti pe liber cand ai 1000-1500rpm ? Nu pare mai sanatos?

Nu cred ca e o placere sa invarti in oala ..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intreaba-l pe prietenul tau cand stie el ca se uzeaza discul ambreiaj cel mai repede.

 

Hon a explicat cel mai bine. Tu lasi sa se inteleaga ca nu bagi in treapta 1 sa opresti. ;)

 

 

s-a inteles bine, nu bag treapta 1 sa opresc, nu!

folosesc frana de motor doar pt reducerera vitezei, atat.

 

Am vazut o emisiune pe Discovery in care un specialist ne comunica sa nu lasam masina pe liber..si ca e indicat sa fie cuplata intr-o treapta de viteza... (asa-mi trebuie daca cred tot ce se spune la tv)

 

Oricum, ai o siguranta mai mare in caz de urgenta atunci cand e cuplata intr-o treapta de viteza decat atunci cand e pe liber, raspunde mai bine la comenzi.

Nu inteleg conceptul, daca bag in treapta inferioara nu e acelasi lucru ca atunci cand cuplez treapta superioara? Adica daca fac downgrade la treapta de viteza se uzeaza discul, dar atunci cand schimb 1 si 2 de 40 de ori in 50 metri nu se mai uzeaza?

 

si o cutie automata face acelasi lucru,cand reduci schimba inferioara .....presupun ca spre ex. ai 90 km/h si 2500 rtm,scazi pana ajunge la 1500-1700 si bagi inferioara....urcand-o la 2000-2200 rtm...fara a se simti smucituri.... :thumbsup:

 

 

Exact, ai inteles foarte bine! :D

ce ma bucur :)

despre asta vorbeam :)

 

Deci pana la urma dauneaza sau nu?

Nu ma pricep deloc la automate, dar nu e acelasi principiu? La automata nu se uzeaza cand reduci si schimba inferioara?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Am vazut o emisiune pe Discovery in care un specialist ne comunica sa nu lasam masina pe liber..si ca e indicat sa fie cuplata intr-o treapta de viteza... (asa-mi trebuie daca cred tot ce se spune la tv)

 

.

Nu inteleg conceptul, daca bag in treapta inferioara nu e acelasi lucru ca atunci cand cuplez treapta superioara? Adica daca fac downgrade la treapta de viteza se uzeaza discul, dar atunci cand schimb 1 si 2 de 40 de ori in 50 metri nu se mai uzeaza?

 

 

Deci pana la urma dauneaza sau nu?

Nu ma pricep deloc la automate, dar nu e acelasi principiu? La automata nu se uzeaza cand reduci si schimba inferioara?

 

Pe topicul asta multi "lasa pe liber" cand de fapt vor sa spuna ca NU MAI ACCELEREAZA..

Si asta NU ar surprinde daca NU se afla IN FAPT in treapta potrivita vitezei cu care se deplaseaza in acel moment (!) pe aceea distanta; pentru ca DESPRE ASTA ESTE VORBA - adaptarea vitezei masinii, deplasarea in conditii de siguranta, in treapta corespunzatoare de viteza!

Iar aici nu e vorba nici macar de frana de motor...

Si, desigur tipul (de) la Discovery a avut dreptate in ceea ce a afirmat.

 

Intreaba prietenul tau si dupa aceea afli cand se uzeaza ambreiajul..

 

Cutia automata "stie" cand sa schimbe treptele in cutie ca sa NU uzeze acel cuplaj; e prea complicat de explicat (daca nu intelegi cum functioneaza ambreiajul)..

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe topicul asta multi "lasa pe liber" cand de fapt vor sa spuna ca NU MAI ACCELEREAZA..

Si asta NU ar surprinde daca NU se afla IN FAPT in treapta potrivita vitezei cu care se deplaseaza in acel moment (!) pe aceea distanta; pentru ca DESPRE ASTA ESTE VORBA - adaptarea vitezei masinii, deplasarea in conditii de siguranta, in treapta corespunzatoare de viteza!

Iar aici nu e vorba nici macar de frana de motor...

Si, desigur tipul (de) la Discovery a avut dreptate in ceea ce a afirmat.

 

Intreaba prietenul tau si dupa aceea afli cand se uzeaza ambreiajul..

 

Cutia automata "stie" cand sa schimbe treptele in cutie ca sa NU uzeze acel cuplaj; e prea complicat de explicat (daca nu intelegi cum functioneaza ambreiajul)..

 

Asa este..asa incerc sa fac: ''adaptarea vitezei masinii, deplasarea in conditii de siguranta, in treapta corespunzatoare de viteza!''

 

Pana la urma e ok daca continui asa sau nu ?

Sau sa o 'las pe liber'??

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Pai si daca ai 80 pe bulevard, nu mai bine o lasi frumos in a 4a, calci usor frana si o scoti pe liber cand ai 1000-1500rpm ? Nu pare mai sanatos?

Nu cred ca e o placere sa invarti in oala ..

 

Nu prea e sanatos pentru cutie de data asta... La 1500rpm treapta a 4-a ai cam 50km/h... In gol viteza se transmite doar cutiei.. :Devil:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Si, desigur tipul (de) la Discovery a avut dreptate in ceea ce a afirmat.

 

 

Tipul de la Discovery vrea defapt sa spuna, ca masina cuplata in orice treapta de viteza este mai usor de controlat decat o masina lasata pe liber.

Deci e mai "sigur" sa conduci masina "cuplata".

 

Problema e ca el se refera la viteze mai mari, gen 120km/h, urmeaza curba, tu o scoti pe liber, te rastorni, e simplu.(daca masina e in viteza, are aderenta mai buna, deci e mai ok in regim de "fortarea masinii")

 

40-50km/h pe linie dreapta, scoasa pe liber, sincer vorbind, nu constituie nici-un pericol.

 

P.S Important de retinut : Sigur nu inseamna Corect.

Daca e vorba de siguranta, nu o lasa pe liber deloc, daca vrei fiabilitate, foloseste placutele de frana.

 

@bimmer

Da, ai dreptate cu treapta a 4a .

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

Asa este..asa incerc sa fac: ''adaptarea vitezei masinii, deplasarea in conditii de siguranta, in treapta corespunzatoare de viteza!''

 

Pana la urma e ok daca continui asa sau nu ?

Sau sa o 'las pe liber'??

Esti ok asa, atat timp cat cuplezi si decuplezi ambreiajul in timpul cel mai util/necesar si suficient lui. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tipul de la Discovery vrea defapt sa spuna, ca masina cuplata in orice treapta de viteza este mai usor de controlat decat o masina lasata pe liber.

Deci e mai "sigur" sa conduci masina "cuplata".

 

 

Da chiar conduci mai sigur cu masina cuplata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu nu nu, ca am inteles :)

Am ureche muzicala, ma descurc :)

De cutia automata nu stiam nmc pentru ca nu am avut si nici nu m-am lovit de ea.

 

M-am mai linistit acum ca stiu ca e ok si nu fac ceva gresit :)

In primele 2 zile mi-a fost mai greu sa tot amestec aluatul, dar in doua saptamani mi-a intrat in reflex si acum o fac automat.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu nu nu, ca am inteles :)

Am ureche muzicala, ma descurc :)

De cutia automata nu stiam nmc pentru ca nu am avut si nici nu m-am lovit de ea.

 

M-am mai linistit acum ca stiu ca e ok si nu fac ceva gresit :)

In primele 2 zile mi-a fost mai greu sa tot amestec aluatul, dar in doua saptamani mi-a intrat in reflex si acum o fac automat.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! :)

 

Condus comod si fara prea multe opriri in service ;)

 

@bimmer

Am pus ghilimele, nu a fost exprimarea mea, nu fii rau :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.