Jump to content

pierderi freon


Recommended Posts

astazi am observat ca d-nul compresor pierde freon ...mai exact unde intra conducta aia groasa in compresor se facuse o spuma de toata frumusetea ....intrebarea mea este : Exista cumva vreo garnitura acolo care poate fi inlocuita ?

LE: dupa ce am oprit motorul din aceeasi zona se auzea un fasait ...

Edited by ciupi4you
Link to comment
Share on other sites

si eu as fi curios sa aflu care e situatia cu freonul,la mine nu se vede vreo pierdere,compresorul cupleaza normal dar in schimb nu baga rece,probabil tre sa verific daca mai am freon in instalatie,asa-i?ce sa zic...n-am mai avut probleme de genul asta,astept si eu sugestii in sensul asta,mercy
Link to comment
Share on other sites

si eu as fi curios sa aflu care e situatia cu freonul,la mine nu se vede vreo pierdere,compresorul cupleaza normal dar in schimb nu baga rece,probabil tre sa verific daca mai am freon in instalatie,asa-i?ce sa zic...n-am mai avut probleme de genul asta,astept si eu sugestii in sensul asta,mercy

240810[/snapback]

 

Eu stiu ca o data la 2 ani se verifica etanseitatea instalatiei si se schimba freonul.

Eu asa am procedat pana acum indiferent de marca si nu au fost pb.

 

Nici pe treapta 1 (sau la min. climatizarea), nu baga?

Link to comment
Share on other sites

Eu stiu ca o data la 2 ani se verifica etanseitatea instalatiei si se schimba freonul.

Eu asa am procedat pana acum indiferent de marca si nu au fost pb.

 

Nici pe treapta 1 (sau la min. climatizarea), nu baga?

241000[/snapback]

se aude ca cupleaza(ca si sunet) si se si vede la motor cum cupleaza compresorul(fulia),dar in schimb nu baga aer rece,stii cumva unde pot verifica instalatia?(in afara de reprezentanta)

Link to comment
Share on other sites

Eu o verific la Reprezentanta Arctic din Piatra Neamt. Au acolo instalatie speciala pt. incarcat freon in auto. Verificare + incarcare = 100ron.

 

Dar fii atent, tu s-ar putea sa ai freon ecologic, pe cand la tigaia mea merge de ala de la frigidere! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu o verific la Reprezentanta Arctic din Piatra Neamt. Au acolo instalatie speciala pt. incarcat freon in auto. Verificare + incarcare = 100ron.

 

Dar fii atent, tu s-ar putea sa ai freon ecologic, pe cand la tigaia mea merge de ala de la frigidere! :)

241015[/snapback]

 

 

are sigur ecologic ........am vazut un service chiar la Razoare ,,,in intersectie care face incarcari freon orice tip de auto ....desi daca e 200 ron la Filaret ..nu m-as zgarci sa ma duc acolo .. :blink:

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Eu o verific la Reprezentanta Arctic din Piatra Neamt. Au acolo instalatie speciala pt. incarcat freon in auto. Verificare + incarcare = 100ron.

 

Dar fii atent, tu s-ar putea sa ai freon ecologic, pe cand la tigaia mea merge de ala de la frigidere! :blink:

241015[/snapback]

care e diferenta dintre freonul ecologic si cel de frigidere?nu pot umple instalatia cu cel de frigidere?de ce?efectul nu e acelasi?

Link to comment
Share on other sites

E diferenta mare intre R12 (frigidere :) - desi in frigiderele noi tot R134a se foloseste) si R134a (ecologic).

 

In primul rand nu sunt interschimbabile, nu sunt compatibile intre ele. Molecula R12 este mai mare, si folosirea intr-un sistem construit pt. R134a duce la blocare si distrugerea acestuia.

 

- Conversie R12 -> R134a se poate face, adica de la vechi la nou, insa invers nu am auzit.

 

In al doilea rand, randamentele termice sunt total diferite, in timp ce la un sistem climatronic se folosesc cca 600 grame R134a, la AC-ul de pe E34 (de exemplu) se folosesc 2 kilograme de R12... Deci 600 grame de R12 intr-un climatronic nu fac mai nimic, nu sunt in stare sa raceasca mare lucru.

 

Si in al treilea rand (poate si cel mai important :blink: ) folosirea freonului neecologic a devenit ilegala :)

Link to comment
Share on other sites

Instalatia de AC este presurizata tot timpul, deci o cedare poate interveni oricand. Intrucat atunci cand compresorul lucreaza presiunea este mai mare, probabilitatea ca cedarea sa aiba loc atunci cand AC-ul este ON este mai mare.

 

Practic, asa se poate vedea daca mai exista freon in instalatie, apasant un pic pe unul din cele 2 ventile de pe conductele de tur sau retur. Daca e presiune acolo, inseamna ca mai exista freon. Atentie, o apasare scurta, sa nu iasa tot afara :blink:

Link to comment
Share on other sites

Este extrem de important si alt aspect:

La AC-urile auto (poate si la alte sisteme, nu stiu), freonul din instalatie nu este ... doar freon, ci un amestec intre freon si ulei special de lubrifiere. Fara acest ulei compresorul s-ar gripa, iar diverse garnituri ar ceda. Poate fi asta cazul tau? Sa fi incarcat cu un amestec prea sarac in ulei?

Link to comment
Share on other sites

Este extrem de important si alt aspect:

La AC-urile auto (poate si la alte sisteme, nu stiu), freonul din instalatie nu este ... doar freon, ci un amestec intre freon si ulei special de lubrifiere. Fara acest ulei compresorul s-ar gripa, iar diverse garnituri ar ceda. Poate fi asta cazul tau? Sa fi incarcat cu un amestec prea sarac in ulei?

241050[/snapback]

 

 

cam asta e motivul pt care recomandam Filaret ... ...

Link to comment
Share on other sites

cam asta e motivul pt care recomandam  Filaret ... ...

241057[/snapback]

freonul e bun ideea e ca instalatia de AC nu a mai fost incarcata de foarte mult timp practic de vreo 2 ani compresorul ala s-a tot invartit in gol.....ramane sa il dau jos si sa schimb garnitura aia..

Link to comment
Share on other sites

freonul e bun ideea e ca instalatia de AC nu a mai fost incarcata de foarte mult timp practic de vreo 2 ani compresorul ala s-a tot invartit in gol.....ramane sa il dau jos si sa schimb garnitura aia..

241284[/snapback]

 

Ai grija sa golesti instalatia inainte pentru vreo 30 de minute... Si poarta manusi de protectie, altfel risti arsuri...

`

Unde exact ai vazut ca scapa? la compresor sau acolo la parbriz, unde este evaporatorul?

Link to comment
Share on other sites

Ai grija sa golesti instalatia inainte pentru vreo 30 de minute... Si poarta manusi de protectie, altfel risti arsuri...

`

Unde exact ai vazut ca scapa? la compresor sau acolo la parbriz, unde este evaporatorul?

241292[/snapback]

scapa la compresor exact unde intra conducta in compresor

Link to comment
Share on other sites

Eu am incarcat instalatia fix acum 2 saptamani, exact cand am simtit ca pe treapta 3 a ventilatorului nu mai facea fata, adica rece. Meseriasul, e meserias si acum inghet, daca dau pe 18 grade!

Daca tine 2 ani sunt multumit. Cu, caldurile de afara nu e de glumit mai ales cand masina este neagra.

 

La E 34 nu e mare filozofie, la celelalte nu cunosc. Am avut Cielo inainte de BMW si procedam la fel.

Link to comment
Share on other sites

scapa la compresor exact unde intra conducta in compresor

241550[/snapback]

cam naspa... daca nu te descurci.. da-mi un semn sa o rezolvam impreuna... nu e foarte mare filozofie dar e destul de complicat...

ai grija sa golesti instalatia inainte... scapa pe iesire sau pe intrare?

Link to comment
Share on other sites

vreau sa-mi montez si eu instalatia de aer conditionat pe un e30 324td. are conductele de sub bord, butoanele. ce altceva ar mai trebui?

se poate folosi acelasi radiator de apa (cel de racire a apei motoruluiu)? trebuie oricum sa-l schimb iar nenea de la magazinul de piese m-a intrebat daca vreau pt masina cu sau fara a/c. care este diferenta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu am incarcat instalatia fix acum 2 saptamani, exact cand am simtit ca pe treapta 3 a ventilatorului nu mai facea fata, adica rece.  Meseriasul, e meserias si acum inghet, daca dau pe 18 grade!

Daca tine 2 ani sunt multumit. Cu, caldurile de afara nu e de glumit mai ales cand masina este neagra.

 

La E 34 nu e mare filozofie, la celelalte nu cunosc. Am avut Cielo inainte de BMW si procedam la fel.

241581[/snapback]

 

Salut TU esti cel care si-a incarcat freonul la reprezentanta arctic in Piatra Neamt? Si daca da ce tip de freon e?

Link to comment
Share on other sites

E diferenta mare intre R12 (frigidere  :) - desi in frigiderele noi tot R134a se foloseste) si R134a (ecologic).

 

In primul rand nu sunt interschimbabile, nu sunt compatibile intre ele. Molecula R12 este mai mare, si folosirea intr-un sistem construit pt. R134a duce la blocare si distrugerea acestuia.

 

- Conversie R12 -> R134a se poate face, adica de la vechi la nou, insa invers nu am auzit.

 

In al doilea rand, randamentele termice sunt total diferite, in timp ce la un sistem climatronic se folosesc cca 600 grame R134a, la AC-ul de pe E34 (de exemplu) se folosesc 2 kilograme de R12... Deci 600 grame de R12 intr-un climatronic nu fac mai nimic, nu sunt in stare sa raceasca mare lucru.

 

Si in al treilea rand (poate si cel mai important :blink: ) folosirea freonului neecologic a devenit ilegala :)

241034[/snapback]

bun sfat...dar cum aflam la masinile noastre care e compatibil??R12 sau R134a??Eu de ex. am un 316i/2000 si un E39/2002 amandoua climatronic???Care merge la ele??

Link to comment
Share on other sites

bun sfat...dar cum aflam la masinile noastre care e compatibil??R12 sau R134a??Eu de ex. am un 316i/2000 si un E39/2002 amandoua climatronic???Care merge la ele??

246648[/snapback]

 

Fii sigur ca R134a! Dar daca vrei sa te convingi, ridica capota si tb. sa ai o eticheta pe aripa interioara pe langa compresor. Acolo scrie clar ce fel de freon tb. sa folosesti.

Am scris R134a, pt. simplu motiv ca ambele masini sunt dupa 2000.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.