Jump to content

DTC on sau off pe zapada


FlorinGh

Recommended Posts

Salut!

 

Am un bmw x3(f25) si vreau sa va intreb si pe voi, din experienta voastra, cum este mai bine sa setezi DTC-ul cand pe asfalt este zapada.

Am vazut ca multi recomanda sa il pui pe off sau pe modul controlat, adica sa apesi o singura data pe buton pana apare traction. Pana acuma nu am avut probleme si nici nu am umblat la setari, dar as vrea sa aud si parerea voastra, pentru ca am vazut multi specialisti pe forum si e bine sa fii informat, tinand cont ca vine iarna si mai mergem pe la munte. :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E bine sa il dezactivezi cand rulezi cu viteza mica si vrei sa iesi dintr`o situatie mai dificila, iar cu el activat iti taie prea mult din acceleratie. Daca nu ma insel in manualul masinii este mentionat exact in ce situatii poate ajuta dezactivarea lui partiala/completa. Probabil dezactivat partial este cel mai eficient, dar din momentul in care ai iesit din noroi/zapada si incepi sa rulezi cu viteza normala cel mai bine este sa lasi tot activat.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

[...]cum este mai bine sa setezi DTC-ul cand pe asfalt este zapada.

 

in primul rand, trebuie sa il lasi activat in mers, ca sa isi faca treaba pe partea de stabilitate (DSC).

 

daca ai probleme de tractiune, atunci poti opta pentru activarea controlului tractiunii (DTC), cand se transfera mai multa putere spre roti, chiar si in situatiile de pierdere a aderentei.

 

daca ai probleme de iesire din zapezi mari, cand DTC nu face fata (e putin posibil, dar este), poti anula ambele sisteme DSC/DTC (prin apasarea butonului 3 secunde si o sa apara pe display DSC OFF), iar puterea de tractiune va fi transferata integral pe roti.

 

in toate situatiile, insa, controlul puterii (limitata sau nu de sistemele de asistenta) ii revine soferului :excl:

 

sistemele de asistenta la franare, stabilitate sau tractiune nu pot inlocui abilitatile soferului de gestionare a oricarei situatii critice pe suprafete ostile.

 

drumuri bune!

:console:

Link to comment
Share on other sites

in primul rand, trebuie sa il lasi activat in mers, ca sa isi faca treaba pe partea de stabilitate (DSC).

 

daca ai probleme de tractiune, atunci poti opta pentru activarea controlului tractiunii (DTC), cand se transfera mai multa putere spre roti, chiar si in situatiile de pierdere a aderentei.

 

daca ai probleme de iesire din zapezi mari, cand DTC nu face fata (e putin posibil, dar este), poti anula ambele sisteme DSC/DTC (prin apasarea butonului 3 secunde si o sa apara pe display DSC OFF), iar puterea de tractiune va fi transferata integral pe roti.

 

in toate situatiile, insa, controlul puterii (limitata sau nu de sistemele de asistenta) ii revine soferului :excl:

 

sistemele de asistenta la franare, stabilitate sau tractiune nu pot inlocui abilitatile soferului de gestionare a oricarei situatii critice pe suprafete ostile.

 

drumuri bune!

:console:

 

+1

Link to comment
Share on other sites

in primul rand, trebuie sa il lasi activat in mers, ca sa isi faca treaba pe partea de stabilitate (DSC).

 

daca ai probleme de tractiune, atunci poti opta pentru activarea controlului tractiunii (DTC), cand se transfera mai multa putere spre roti, chiar si in situatiile de pierdere a aderentei.

 

daca ai probleme de iesire din zapezi mari, cand DTC nu face fata (e putin posibil, dar este), poti anula ambele sisteme DSC/DTC (prin apasarea butonului 3 secunde si o sa apara pe display DSC OFF), iar puterea de tractiune va fi transferata integral pe roti.

 

in toate situatiile, insa, controlul puterii (limitata sau nu de sistemele de asistenta) ii revine soferului :excl:

 

sistemele de asistenta la franare, stabilitate sau tractiune nu pot inlocui abilitatile soferului de gestionare a oricarei situatii critice pe suprafete ostile.

 

drumuri bune!

:console:

 

Asta trebuie facuta sticky! A explicat perfect.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am incercat in concediu sa urc la munte o panta plina cu zapada si gheata. Cu sistemele active, masina mergea drept, insa pentru ca imi reducea puterea nu reuseam sa ajung in varf. Am mai incercat cu ele dezactivate. Insa imi dansa spatele foarte periculos, asa ca am redus singur puterea :wacko: Parerea mea, totul activ si nu merge la Paris Dakar cu masina asta. Nu e pentru asa ceva. Sau poate cu lanturi... :super:
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am incercat in concediu sa urc la munte o panta plina cu zapada si gheata. Cu sistemele active, masina mergea drept, insa pentru ca imi reducea puterea nu reuseam sa ajung in varf. Am mai incercat cu ele dezactivate. Insa imi dansa spatele foarte periculos, asa ca am redus singur puterea :wacko: Parerea mea, totul activ si nu merge la Paris Dakar cu masina asta. Nu e pentru asa ceva. Sau poate cu lanturi... :super:

Intocmai, cu sistemele active mergi drept pentru ca limiteaza tractiunea dar mai bine spus in situatia ta ai mers drept dar defapt nu ai mers deloc, cu ele dezactivate total sau partial este normal sa danseze un pic pentru ca tractiunea nu mai este limitata si inainteaza, mie personal imi place iarna la viteze relativ mici sa merg cu DTC activ, este mult mai fun si in situatii de offroad semnificativ mai bine adica inaintezi nu ai impresia ca iti moare motoru :)), plus ca sistemele de stabilitate intra in actiune dar nu sunt asa insistente, deci pana la 50 km/h este super ok si distractiv, am vazut ceva video pe youtube cum ca chair si franarea este mai eficienta cu dtc on pe zapada

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca aici e loc de dat cu parerea, zic sa o spun si pe a mea:

Zic de la inceput ca nu am 4x4 dar modelul meu are si DSC si DTC si Off..

Cum recent am schimbat mai multe la partea din spate (inclusiv diferentialul!) a masinii am observat cam cum se trasmit fortele/energia motorului spre roti. Practic cu fiecare rotire a cardanului rotile se vor roti in acelasi timp.. In momentul in care tii (opresti) cu mana una din roti cealalta se va roti in continuare! Exact acelasi lucru se intampla cand masina/motorul/.. controlul tractiunii este in OFF! (toti stim ce "fun" este dar si ce riscant pentru ca energia e transmisa doar acolo unde exista aderenta! Unde nu este, e transmisa pe partea cealalta, ca soferul stie ce face; sau nu.)

 

(..Daca tragem frana de mana mana ambele roti vor fi blocate.. intepenite..)

 

Aici trebuie sa mentionez ca se intampla ca placutele de frana pe spate sa fie foarte foarte subtiri (cam 5-6-7mm!) acum (am senzorul placutelor indepartat de pe o parte..) si spre surprinderea mea acum doua zile cand am avut nevoie de DTC, DTC-ul a aparut in bord dar si o eroare cu mirare (!) care descria problema la DTC si grosimea placutelor. De ce oare!? (pentru ca din p.d.v. al sistemului acesta nu poate controla tractiunea fara a avea consistenta din partea franei!)

Pentru ca foarte probabil FRANAREA UNEI ROTI (sau a mai multor roti) ESTE ESENTIALA IN DTC. Si aici ma refer la franarea automata (fara interventia soferului)! De ce? Pentru ca atunci cand una din roti PATINEAZA, ACEASTA TREBUIE FRANATA! Cum? Cu frana hidraulica. Iar energia este transmisa (fara a se pierde aproape complet pe cea care patina) SPRE ROATA/ROTILE CELELALTE!

 

DSC este tot un fel de DTC dar mai fin aplicat si mai atent gestionat datorita vitezei si de aceea este prevazut sa fie permanent activ din momentul in care pornim motorul.

 

Aceasta este intelegere mea a fenomenului si astept sa fiu contrazis doar cu argumente. :)

Consider aceasta explicatie absolut logica si aplicabila.

Orice alte impresii din cabina nu cred ca au legatura cu, ce se intampla acolo jos la roti.

 

..probabil puterea motorului este diferit gestionata de ECU in momentul patinarii, dar la nivel de roata care pierde aderenta aceasta nu poate decat fi franata/incetinita hidraulic din ..interior pentru ca energia sa fie transferata unde exista aderenta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

DTC: Dynamic Traction Control

 

DTC is a drive-optimised version of DSC for certain road conditions. The dynamic traction control (DTC) provides improved traction with partially reduced driving stability and is thus only recommended for exceptional situations. In the following exceptional situations, it can be useful to activate DTC briefly:

 

When 'rocking free' or driving off in deep snow or on loose ground.

When driving on snow-covered upward inclines, in slush as well as on uncleared roads

When driving with snow chains.

The function DTC corresponds to that of DSC with a slightly modified control strategy. DTC can be activated by shutting down DSC (DTC button). With brake intervention, DTC replicates the function of a conventional differential interlock. This effect of this is to increase the input torque on those wheels that are on a higher-friction surface. Advantage: Higher traction is available with DTC. Interventions to stabilise the vehicle (e.g. reduction in the engine output) are carried out slightly later than in the case of DSC. In certain situations, the driver must intervene correctively to stabilise the vehicle.

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f15-x5-xdrive30d-sav_201404/wiring-functional-info/chassis-suspension/traction-control-system/XctE8X6

Link to comment
Share on other sites

Ce frumos si concis suna in engleza!

O data in plus, succint in alta limba ce am aflat si eu din experienta..

Sunt pentru sticky post!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.