Jump to content

Reconditionare Turbo


kevinn14

Recommended Posts

Incep cu o vorba care mi a placut:

Stii care e cea mai buna masina?          Care o ai....! 

Revin on cu o problema, a inceput sa fluiere turbina la tigaia mea, 525 N57 resoftata la 270ponei, fluiera binisor la rece, fluiera putin si la cald in decelerare. 

A scazut f putin si nivelul la ulei in i drive, in 7k km, un pic sub maxim. 

Sincer nu stiu incotro sa o apuc, as merge catre avd. Zic sa intreb poate s au mai schimbat recenziile intre timp. Un sfat ar fi binevenit. Multumesc anticipat. 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai asa ma gandeam si eu, dar unde sa o recondiționez? M as duce direct la unii care stiu,,, sa o dea ei jos etc, eventual platesc o constatare, dar unde?!? 

Totusi, care i treaba cu fluieratul asta? Ma gandesc ca ar fi uzura.... 

La nici o masina n am avut fluierat la turbina, nu s obisnuit deloc 😬

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, lospa alin said:

Incep cu o vorba care mi a placut:

Stii care e cea mai buna masina?          Care o ai....! 

Revin on cu o problema, a inceput sa fluiere turbina la tigaia mea, 525 N57 resoftata la 270ponei, fluiera binisor la rece, fluiera putin si la cald in decelerare. 

A scazut f putin si nivelul la ulei in i drive, in 7k km, un pic sub maxim. 

Sincer nu stiu incotro sa o apuc, as merge catre avd. Zic sa intreb poate s au mai schimbat recenziile intre timp. Un sfat ar fi binevenit. Multumesc anticipat. 

 

La cine ai facut soft? Observ ca tunerii trag de turbine pana le ia naiba. A mea are limita stock 1.3bar, iar dupa soft ajungea la 1.7-1.8bar, ceea ce e ff mult.

Am mers 2 zile asa, monitorizand-o constant, apoi am decis sa pun softul original inapoi.

In ceea ce priveste reconditionarea, mai bine iei una noua, parerea mea. Nu e chiar atat de scumpa, si macar stii ca te tine cativa ani minim.

Edited by claudiu1892
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, softul l am facut la Ginel, powertech, e facut bine zic eu, as lua si una noua dar nu stiu daca tin masina cat sa merite investitia si asa am schimbat distributie, pompa ulei, mai multe... Nu i problema ca mi am asumat cheltuielile dar parca si vad cum imi sar mintile camd o sa vreau sa o vand... Plus ca fac cam 10k km pe an.. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lospa alin said:

Salut, softul l am facut la Ginel, powertech, e facut bine zic eu, as lua si una noua dar nu stiu daca tin masina cat sa merite investitia si asa am schimbat distributie, pompa ulei, mai multe... Nu i problema ca mi am asumat cheltuielile dar parca si vad cum imi sar mintile camd o sa vreau sa o vand... Plus ca fac cam 10k km pe an.. 

Ginel e ok, da. Dar si cei mai buni tuneri tot forteaza turbina, pentru ca de acolo iese de fapt gain-ul de putere.

Un downpipe cu un catalizator sport (ca sa treci ITP-ul, nu alta), ar asigura mai multa "aerisire" turbinei si nu cred ca ar mai aparea probleme dupa soft.

Link to comment
Share on other sites

Bimmer ai avut dreptate, era cam praf turbina, deci trebuie atentie la primele semne, pana sa ajung la mecanic, majoritatea mi au spus ca merge mult si bine.. Softul nu cred ca a avut influenta prea mare dat fiind faptul ca am mers 7k km de camd l am facut. 

IMG-20230628-WA0002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jocul axial apare in primul rând din cauza filtrului de particule “infundat”, din cauza backpressure ului. 
 

Faptul ca nu am văzut asta scris in lista de mai sus ma face sa cred ca este oarecum o lista implicita care o pun la toți cu copy paste cu mici modificari.. dar nu poți sa spui ca exista joc axial din cauza lipsei de ungere cu ulei înaintea de a menționa dpf ul. 
 

Faptul ca ti au dat lista aia nu înseamnă ca era praf :)), cam aproape orice turbina are asemenea “defecte” după 8-10 ani de funcționare. 
 

Singura uzura periculoasa este a jocului axial in primul rând si a jocului radial in al doilea rând, apărând din cauza dpf ului in primul rând.

Restul uzurilor sunt oarecum normale in funcție de vechime/km. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Filtrul era topit...asta i alta diacutie.. Am vrut sa evidentiez faptul ca turbina era de reparat... Si ca e bine de verificat la primele semne,,, daca nu mergeam cu ea la mecanic, nu o reconditionam si plecam in concediu asa, mi s a parut corect sa i dau dreptate si lui bimmer,,, nu stiu daca ar fi crapat pe drum neaparat, dar ce rost avea sa risc sa plec la drum.

Link to comment
Share on other sites

On 6/18/2023 at 1:12 PM, lospa alin said:

Incep cu o vorba care mi a placut:

Stii care e cea mai buna masina?          Care o ai....! 

Revin on cu o problema, a inceput sa fluiere turbina la tigaia mea, 525 N57 resoftata la 270ponei, fluiera binisor la rece, fluiera putin si la cald in decelerare. 

A scazut f putin si nivelul la ulei in i drive, in 7k km, un pic sub maxim. 

Sincer nu stiu incotro sa o apuc, as merge catre avd. Zic sa intreb poate s au mai schimbat recenziile intre timp. Un sfat ar fi binevenit. Multumesc anticipat. 

 

La AVD am reconditionat eu turbina la N47-le meu in martie 2022. Suiera la rece si avea joc axial destul de mare.

Ca sa-mi acorde garantie, m-au conditionat sa curat filtrul de particule si sa schimb si senzorul de back-pressure tot la ei (asta desi regeneratile erau ok si nu aveam erori)+ schimb de ulei si filtre.  

Nu mi-a placut faptul ca mi-au predat masina murdara de ulei pe scut si toate componentele din vecinatatea busonului de ulei - pesemne ca lui “gigel” i-a tremurat mana un pic - si nici nu s-au sinchisit sa curete pe acolo, desi eu lasasem o suma considerabila la tejghea ptr reparatie.

In rest, masina merge ok dupa mai bine de 1 an si cca 25000 km de la interventie.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nici AVD nu sunt ce trebuie, mi au făcut un rahat la prima reconditionare si un rahat si mai mare la a doua, deși reconditionarea propriu zisa a turbinei a doua oara a ieșit bine. La altii le a ieșit perfect la ei, însă probabil sunt eu mai ghinionist.
 

Mi e lene sa mai povestesc ce si cum, am mai zis in alte topicuri, ideea este ca toți fac prostii si greșesc. 
 

Bimmer avea dreptate, însă depinde si de jocul pe care l ai avut. Majoritatea mai merg 1-2 ani după ce li se spune ca are joc axul turbinei si cam la toți tine. Nu înseamnă ca asta trebuia sa faci, numai ca nu e atât de negru pe cat crezi sau credeai. 
 

Doar ăștia cu reconditionarile te fac sa crezi ca l ai gasit pe Dumnezeu si daca cumva nu ajungea turbina la ei, nu mai aveai mașina. Asta este impresia care vor sa ti o faca, însă daca cunosti puțin mecanica si intrii in detalii cu ei privind problemele turbinelor o sa baliverneze pentru ca știu doar acel discurs initial, fără alte cunoștințe. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Win, eu nu am reconditionat la AVD, voiam initial la Marvis dar am renuntat, am mers pe mana mecanicului. 

Eu am vrut sa evidentiez faptul ca ar fi bine de verificat si daca mai ai si soft cum e cazul meu, ar fi bine de reparat, nici nu am interactionat cu cei care revonditioneaza, nu m a mai interesat din momentul in care am decis sa merg pe recomandarea mecanicului. 

Link to comment
Share on other sites

Știu ca nu ai recondiționat la Avd, ti am zis nu contează unde faci, daca e sa ai puțin noroc, oriunde iese bine, daca e sa ai puțin ghinion, oriunde poate sa ti facă o prostie. 
 

Este bine de verificat, însă daca totuși exista un fluierat, fără joc in ax, nu are rost sa te apuci sa reconditionezi turbina, asta este părerea mea pentru cei care vor sa facă aceasta treaba, știu ca nu este cazul tau. 

Link to comment
Share on other sites

Nu, pentru ca trecuseră 3 ani, însă doar 30.000 km. Problema era clar apărută din cauza stângăciei lor, chiar daca ar fi trecut si 10 ani, nu putea sa apara din cauza unei alte probleme la mașina. 
 

Nu am stat sa ma cert, le am trimis o din nou tot pe banii mei, însă au smeclit o si a doua oara. Mi au zis sa le trimit inapoi turbina, le am zis ca nu am timp de cacaturi de astea pentru ca am nevoie sa merg cu mașina. Am rezolvat o tot pe alți bani in Timisoara. 
 

Am povestit in detaliu patania de vreo doua ori pe forum in alte părți, nu are rost sa mai stau sa povestesc si aici. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.