Jump to content

Probleme incarcare baterie sau alternator


Adrian dinca

Recommended Posts

salut ... am si eu o problema ... recent mi-au aparaut multe avarii in bord, directia mi s-a ingreunat si nu mi-a mai pornit masina decat pe redresor sau cu ajutorul altei masini si la recomandarea mecanicului am am schimbat alternatorul.

 

1 - am comandat alternator nou valeo rezultatul la fel ... am 12V pe baterie si 12V direct pe borna alternatorului cu masina pornita

2 - schimbat bateria cu una noua de proba si cu capacitate mai mica 60A (luata de pe alta masina dar noua) rezultatul la fel, nu incarca

3 - decuplat senzor ibs acelasi rezultat

 

Am chemat 2 baieti cu tester si nu am erori, inafara de una pe releul de bujii de care stiam deja, si ceva pe incarcare ...nu am eroare pe ibs ... este posibil sa fie alternatorul stricat, chiar daca l-am luat nou din magazin (170A 14V VALEO)

 

va multumesc

 

masina este un 525d E60 2004

Edited by Adrian dinca
Link to comment
Share on other sites

Corect, insa exista posibilitatea sa fie probleme pe circuitul masinii. Totusi vorbim de un alternator nou, ce a fost testat inainte de vanzare.

O masurare pt comparatie e cu cablul de incarcare deconectat, pornire doar pe baterie, masurat direct pe borna alternator

Edited by Madutzu25
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am testat deja asta, am specificat si in primul post ... am luat bateria de pe alta masina, care este noua si incarcata, am pus-o pe bmw-ul meu, am pornit si tot 12V am ... atat la baterie cat si la alternator pe borna

 

tind sa cred ca nu este bun alternatorul, degeaba este nou ... o sa-l duc inapoi la magazin si il duc pe al meu la reparat ...

Edited by Adrian dinca
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ai inteles ce am spus eu. Ai deconectat cablul negru gros de pe borna alternatorului si ai pornit masina asa?

 

Un alternator Nu se porneste niciodata fara sarcina, este pericol de defectare regulator de incarcare.

 

Cei 12 volti de la bornele alternatorului sunt cei din baterie.

 

Adica tu banuiesti ca ar fi consumatori de peste 80 A, ca sa ramana in final sa ramana 12 V iesirea din alternator, adica sa nu faca fata regulatorul? Greu de crezut asa ceva, dar nu se stie niciodata.

 

Eventual sa verifice mufa de la regulatorul din alternator daca face bine contact, problema poate sa vina si de acolo, automat nu porneste incarcarea.

Edited by radu95
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am avut un mecanic, 2 baieti cu tester, nu am avut electrician auto, masuratorile le-am facut eu, cu cativa ani experienta in electronica audio si electrica de medie si joasa tensiune... fusei de curiozitate sa ma uit la mufa care intra in alternator si arata cam asa ... in alternator sunt 2 pini, in mufa vad decat unul .... asa trebuie sa fie sau s-a rupt un pin din mufa cand s-a schimbat alternatorul?

 

PS ... nu sunt electrician auto dar am experienta in electronica audio si electrician de joasa si medie tensiune, deci lucruri total diferite dar asemanatoare

 

PS2... daca ma duceam mai intai la electrician, nu mai postam, il lasam sa-si rezolve singur problema, eu am schimbat ieri alternatorul, ca nu e complicat, si am vazut ca nu incarca

post-87508-0-72182700-1521984887_thumb.jpg

post-87508-0-89314500-1521984893_thumb.jpg

Edited by Adrian dinca
Link to comment
Share on other sites

Postez aici cateva sfaturi sau etape de verificare inainte sa verifici instalatia electrica... din ce am observat la mecanic si la electrician daca nu incarca alternatorul:

 

1 - se da jos alternatorul si se verifica pe banc daca incarca (avea un banc de proba pt. alternatoare)

2 - daca incarca se verifica daca in timpul mersului la relantiu sau turatie mai mare cureaua se invarte proportional cu turatia motorului, de ex. vreo fulie blocata sau cum a fost in cazul meu si alternatorul defect si fulia de la vibrochen care nu se invartea proportional cu turatia motorului (sarea pilitura de metal din ea cand turam)

3 - se verifica eventuale scurturi si instalatia

 

Poate este de folos cuiva, sau macar sa-l indrume intr-o directie ... bafta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Postez aici cateva sfaturi sau etape de verificare inainte sa verifici instalatia electrica... din ce am observat la mecanic si la electrician daca nu incarca alternatorul:

 

1 - se da jos alternatorul si se verifica pe banc daca incarca (avea un banc de proba pt. alternatoare)

2 - daca incarca se verifica daca in timpul mersului la relantiu sau turatie mai mare cureaua se invarte proportional cu turatia motorului, de ex. vreo fulie blocata sau cum a fost in cazul meu si alternatorul defect si fulia de la vibrochen care nu se invartea proportional cu turatia motorului (sarea pilitura de metal din ea cand turam)

3 - se verifica eventuale scurturi si instalatia

 

Poate este de folos cuiva, sau macar sa-l indrume intr-o directie ... bafta

 

Cat se poate de bune sfaturi/recomandari!

 

Acum, daca alternatorul a fost scos de pe masina este aproape evident ca merita investigate toate celelalte role de pe circuitul curelei de accesorii iar orice miscare/rotire fortata trebuie remediata.. si desigur patinarea curelei este un lucru destul de grav, mai ales daca asta nu a fost verificata (circuitul curelei) de mult timp/niciodata.. MERITA VERIFICAT. De la momentul momentul frecarii si pana la intepenire si rupere.. si de ce nu chiar incendiu nu este prea mult..

 

Dupa cum se scrie mai sus, o mica corectie, un alternator va da atat curent cat va fi necesar pana la incarcarea bateriei, dupa care regulatorul de tensiune va intrerupe curentul dat de alternator si va realimenta in functie de consumatori si tensiune la bornele bateriei care este controlata prin IBS la modelel mai noi.

 

https://www.bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/

 

..3.)

Scurt-circuitele electrice in general sunt aflate/..aratate prin intermediul panoului de sigurante prin siguranta(e) arse.

Acesta este rolul principal al panoului de sigurante din masina.

De a proteja eventualele scurturi in instalatia electrica si de ce nu scurt-circuite in modulele/motorasele masinii care sa duca brusc la un consum mult prea mare pentru capacitatea normala/calculata de transport al curentului electric al acelui cablu de alimentare catre acel dedicat modul/motor electric.. de aici incendiu pentru ca s-a pus siguranta prea mare!

 

Asadar un consum exagerat (incat sa nu ii creasca tensiunea la borne peste 12-13V) pe un alternator este foarte rar asa diagnosticat/explicat(bil) prin ceva consumatori care, ca peste noapte s-au "gandit" sa consume mai mult.. Concluzie, alternator defect chiar daca e nou..

 

Un Paste Fericit!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.