Jump to content

BMW 520d vs 520d (F10 vs G30)


Romulus
 Share

Recommended Posts

Recent am reusit sa conduc succesiv, cateva sute de kilometri fiecare, 520d din ultima generatie, a 7-a, G30 si din penultima generatie F10, care a fost a 6-a generatie a mult iubitei serii 5 de la BMW. Multumesc pe aceasta cale Automobile Bavaria Group si Automobile Bavaria Used Cars pentru ca au facut posibila aceasta experienta.

 

Sigur, comparatia nu poate fi niciodata obiectiva, fiind trecuta prin perspectiva mea si a experientelor mele. Mai mult, nu poti compara exact doua masini, daca au optionale diferite, partial din cauza ca pe modelul nou au aparut optionale noi, dar si pentru ca original masinile nu au avut optiuni similare.

 

La capitolul motorizare, lucrurile stau dupa mine destul de ciudat. Din ce stiu eu F10 are 190 CP si G30 218 CP. Se simte diferenta de aproape 15%. Totusi nu e clar totul de la prima accelerare. Sigur, unii vor spune ca sunt putini, ca 520d e submotorizata. Depinde cum conduci si ce vrei de la masina. Am condus masini mult mai puternice si pentru o masina de zi cu zi, cu un stil de condus dinamic, este suficient. Te descurci. Probabil vor fi situatii cand vei dori sa ai mai multi sub pedala, dar pana la urma eu intotdeauna am spus ca daca ai multi cai putere nu mori din cauza depasirilor ci a curbelor de dupa. Depasirile le faci super usor, dar nu uita ca in curba de dupa trebuie sa ai o viteza potrivita. Si locuri unde te poate fura ideea de "depasesc orice in 3 secunde" sunt destule. Acum revenind la oile noastre...

 

Oarecum nu mi-a placut ca la G30 de cateva ori la kickdown, nu retrogradeaza ci o urca un ture de unde este, sau nu retrogradeaza suficient. La F10 nu am vazut asa ceva. Posibil ca rezultatul final sa fie acelasi, dar din cauza ca nu simti zbaterea masinii la fel, ai senzatia ca, in putinele dati cand se intampla asta, G30 e mai inceata in acceleratie. Lucru cu siguranta fals. Dar masina nu e nicidecum puturoasa. Pot depune marturie pentru mine zecile de VW-uri care nu au reusit sa tina pasul. Sigur, toti se asteapta ca BMW sa fie racheta, dar nu toate sunt. Dar ambele 520d pot tine capul sus in fata a 95% din masinile de pe sosea cand vine vorba de depasiri. Si G30 si F10 sunt variantele la care 520d e cea mai comuna motorizare.

 

Ba chiar m-as hazarda sa spun, ca 525d de la F10 (cu 218 CP) e foarte similara. Diferenta dintre cele trei este prezenta dar nu notabila.

 

Ceea ce e impresionant la G30 e insonorizarea. Este doua clase peste F10, care nu a fost niciodata o masina prost insonorizata, departe de a fi asa ceva. Dar G30 joaca in alta liga. La G30 zgomotul la vant din cauza aerodinamicii, este semnificativ atenuat.

 

Acum comparatia nu mai e posibila G30 avand EDC si F10 nu am condus nici pe 520d si nici pe 525d. Dar... Poate ca o fi din cauza EDC, poate doar insonorizarea. Poate suspensia e diferita complet. G30 face "dup dup dup" si abia insesizabil la denivelari. Mai degraba simti vibratia suspensiei in corp decat o auzi. Pe cand la ambele F10 se aude sesizabil ca la orice alta masina "trop trop trop". Notabila diferenta chiar si pe dampening comfort sau sport.

 

As trece acum la ce sigur am vazut la G30 si nu mi-a placut. Oglinzile au revenit ca si la E65 (daca imi aduc eu bine aminte) cu partea exterioara alungita a oglinzii in partea superioara. Adica, coltul oglinzii pe partea exterioara este sus. La seriile 5 care le-am avut eu, coltul asta e jos, si la E60 si la F10. La G30 a revenit ca si la E65 oarecum. Si vizual nu ma convinge. Ai senzatia dinauntru ca are urechi masina. Sunt convins ca sunt explicatii destule, probabil acel coeficient record e una dintre ele. Dar mie personal nu imi place.

 

Alt lucru... Stiu ca sunt semnificativ de multi carora nu le-a placut niciodata sistemul de maneta de semnalizare de la BMW, la care maneta revine intotdeauna in pozitia initiala. Eu am fost un fan dedicat al acestui design si desi cateodata m-a bulversat si pe mine, partea care mi-a placut a a surclasat intotdeauna partea care nu mi-a placut. Acum la G30 s-a revenit la maneta clasica, sigur cu o apasare usoara nu ramane maneta sus sau jos si semnalizeaza de cateva ori (potrivit setarilor din iDrive). Am avut intotdeuna placerea sa gasesc maneta in acelasi loc si acum e la fel ca la orice alta marca. Ma simt oarecum tradat ca BMW a cedat presiunilor pietei.

 

Alt lucru minor care m-a deranjat. Maneta de stergator de parbriz, acum nu mai are butonul de auto in capat. Acolo nu mai e nimic. Auto e prima treapta inspre sus. Am folosit stergatoarele, dar nu pe ploaie, ci doar pentru a curata mizeriile sau sterge apa de la curatat strada. Problema e ca acum daca vrei sa intervi cand e in Auto, practic o treci prin zero spre jos si apoi poti actiona manual maneta odata. Ceea ce o scoate din auto si trebuie sa o duci la loc. Inainte, la F10 si E60, erai tot timpul in auto si doar apasai putin in jos sa actionezi manual. Nu e mare lucru dar pentru mine era mai bine inainte.

 

G30 avand pachet M are si scaune sport, F10 amandoua au scaune normale. Imi pare ca in G30 stai putin mai sus, desi dat la minimum scaunul. Pozitia la volan e foarte familiara cand treci din F10 in G30 dar scaunele din G30 sunt mult mai confortabile si mai placute, desi suportul lateral nu e asa de pronuntat oricand il reglezi.

 

Volanul sport de la G30 e mult mai comod si mai placut decat la F10, dar poate din nou e din cauza pachetului M de pe G30.

 

Pe vremuri, cand nu am condus multe cu padele pe volan, eram asa de entuziasmat si parca nu vroiam sa aud de masina fara. Pana si pe Mitsubishi Outlander am comandat si masina aia era pe benzina, mai aveai ce face cu padelele. Acum sunt complet inutile dupa mine. Automatele moderne, sunt asa de bune ca nu simt niciodata nevoia de a actiona manual. Dar lucrurile sunt chiar mai rele de atat. Pe o cutie cu 8 trepte, aproape de fiecare data cand am retrogradat manual m-am gasit in M6 si eu de fapt as fi avut nevoie de M3 ca sa chiar fac ce doream. Si e prea mult sa faci de fiecare data trei retrogradari din padele ca sa ajungi unde vrei. Mai bine inveti sa comanzi cu piciorul cutia de viteze si sa pregatesti accelerarea asa. E mai simplu si mai eficient pentru mine. Nu cred ca atunci cand ai 8 trepte scurte si un diesel, au sens padelele pe volan. Pe Mitsubishi, care era benzinar si 6 trepte, mai gaseai cateodata ce sa faci cu ele. Poate doar intr-o panta cand vrei frana de motor sa le folosesti... Dar nu cred ca sunt ceva util. Bune ca sunt acolo dar inutile. Cutia revine in D in cazul in care nu o mai actionezi un timp si daca actionezi maneta din dreapta pentru un timp mai lung, revine in D dupa o sesiune de M.

 

(va urma)

Link to comment
Share on other sites

Ceva foarte pozitiv este incarcarea wireless. Am testat doar cu Samsung Galaxy Note 8 si chiar si intra perfect in acel loc, fara sa se miste si e o placere sa ai un loc de telefon care il si incarca. Masina plange daca uiti telefonul acolo.

 

520d de pe G30 are tot 190cp. E practic tot B47 deocamdatĂŁ.

 

Acum ca spui am intrebat pe google si aparent ai dreptate, dar am in memorie foarte clar ca are 218 CP. Nu inteleg unde am gasit eu informatia asta.

 

Hmmmm...

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa-mi pun cenusa in cap, mea culpa.

 

yp0kxa8.jpg

 

Cu siguranta m-am pacalit cumva singur, chiar am intrebat pe cei cu G30 cum se simt caii in plus pe 520d G30, crezand ca sunt la fel de multi ca si pe 525d F10. Aparent nu m-am facut inteles si nimeni nu m-a corectat atunci.

 

Multumesc de heads-up!

 

OdatĂŁ cu apariția lui G20 va veni și noua generație de motoare.

Pe 320 G20 va avea 204CP. Probabil va fi pus imediat și pe 520, similar cum a fost și cu F10/F30.

 

Sunt convins. Era absurd cum am crezut eu sa aiba 218 CP ca si F10 525d. 204 CP face sens.

 

In cazul asta diferenta care am simtit-o poate e din cauza greutatii mai mici a G30.

 

:download:

Link to comment
Share on other sites

Instrumentele de bord digitale sunt mult peste ce are F10 chiar si varianta cu Multifunctional instrument display. Animatiile sunt extrem de placute, totul este la indemana.

 

Aici sunt datele G30.

 

Type Code JC51

E Series G30 ()

Series 5

Type LIM

Model 520D XDRIVE (EUR)

Steering LL

Doors 4

Engine B47O

Displacement 2.00

Power 140

Drive ALLR

Transmission AUT

Colour MEDITERRANBLAU METALLIC (C10)

Upholstery LED.DAK./COGNAC.EX./KEDER IN KONTR (LCRO)

Prod. Date 2018-02-01

 

P337A M Sports package

S1CAA Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 package

S21PA BMW LA wheel M Double-Spoke 664

S223A Dynamic Damping Control

S230A Extra package, EU-specific

S255A Sports leather steering wheel

S258A Tire with run-flat functionality

S2PAA Wheel bolt retainer

S2TEA Automatic transmission w/ shift paddles

S2VBA Tire pressure display

S302A Alarm system

S316A automatic trunk lid mechanism

S3DSA BMW Display key

S3MBA Indiv. Ext. Line, burnished aluminium

S420A Sun protection glazing

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S441A Smoker package

S465A Through-loading system

S481A Sports seat

S4HAA Seat heating, front and rear

S4K9A Inter.trim finishers aluminum fine cut

S4NBA Autom. climate control with 4-zone ctrl

S4T8A Outside mirror with auto dip

S4URA Ambient interior lighting

S4UYA Ski and snowboard case

S502A Headlight cleaning system

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S552A Adaptive LED headlight

S575A Supplementary 12V sockets

S5A1A LED Fog lights

S5ACA High-beam assistant

S5ALA Active Protection

S5ASA Driving Assistant

S5DMA Parking assistance system

S609A Navigation system Professional

S650A CD player

S676A HiFi speaker system

S6ACA Intelligent emergency SOS call

S6AEA Teleservices

S6AKA Connected Drive Services

S6NWA Phoning with wireless charging

S6U8A BMW Gesture Recognition

S6WBA Multifunctional instrument display

S715A M Aerodynamics package

S775A Headlining anthracite

S7CGA BMW Repair Inclusive

S7NHA BMW Service Inclusive

S853A Language version English

S8ARA On-board vehicle literature, Romanian

S8KAA Dummy-SALAPA

S8R9A Refrigerant R1234yf

S8TFA Active pedestrian protection

S9AAA Outer skin protection

Link to comment
Share on other sites

Poate ca o fi din cauza EDC, poate doar insonorizarea. Poate suspensia e diferita complet. G30 face "dup dup dup" si abia insesizabil la denivelari. Mai degraba simti vibratia suspensiei in corp decat o auzi. Pe cand la ambele F10 se aude sesizabil ca la orice alta masina "trop trop trop". Notabila diferenta chiar si pe dampening comfort sau sport.

 

Asa face si cu suspensia normala, e de la insonorizare sau ce au mai facut ei acolo..., dup dup dup, zgomot infundat.

Link to comment
Share on other sites

Ma bucura faptul ca ai avut impresia ca motorul de 190 era de 218, si nu ti s-a parut submotorizata in cazul asta. Asa poate ingropam ideea de pe forum ca 190 de cai nu sunt indeajuns pentru G30 :D

 

Legat de kickdown, la fel si eu aveam impresia la inceput, cand esti subturat si dai kickdown nu retrogradeaza, cel putin pe "comfort" ci doar creste turatia si apoi "tasneste". Ceea ce uneori

e ciudat. De aia am invatat sa o tin pe sport cand vreau depasiri pe drumurile patriei sau macar mai turata pe "comfort". Pe autostrada nu e nevoie.

 

Cum ti s-a parut la stabilitate la viteza mare, in curbe ? fata de F0 ? Si spatiu interior ? Fata, Spate ? Finisarea plasticelor ?

Link to comment
Share on other sites

La viteze mari nu stiu... :rolleyes:

 

Dar pe autobahn, in Germania, sta minunat, mai bine decat F10. Dar daca ne gandim ca G30 are EDC si pachet M cu jante pe 19" de viteza iar F10 cu jante pe 17", cred ca nu e fair play comparatia.

 

Spatiu interior, nu mi s-a parut diferit. In spate nu am incercat sa stau, nu am avut efectiv timp si un picior mai cu durere la genunchi.

 

Plasticele par mai frumoase in G30, dar totul este nou si iti ia ochii, poate si asta e de vina. Sau Maria! Divina esti tu Marie!

Link to comment
Share on other sites

OdatĂŁ cu apariția lui G20 va veni și noua generație de motoare.

Pe 320 G20 va avea 204CP. Probabil va fi pus imediat și pe 520, similar cum a fost și cu F10/F30.

 

imi arati si mie unde ai gasit informatia asta precum ca va avea 204cp?

Link to comment
Share on other sites

Imi tot amintesc chestii despre G30, acum mi-au venit in minte cateva lucruri lucruri.

 

Masina are lane assist. Si de asemenea collision warning. Nu cred ca franeaza singura, dar tipa cand simte ceva. Intr-o depasire aveam un alt autovehicol in fata mea in depasire si tineam aproape, dar la al doilea tir, am virat cumva intre cele doua tiruri care le depaseam sa am vizibilitate in fata printre tir si masina din fata mea, fara sa reduc viteza, urmand sa decid daca continui sau franez si raman intre tiruri. A tipat rau speriata ca voi lovi tirul. Dar nu a franat si eu am continuat depasirea. Lane assist cred ca-mi place, doar vibreaza volanul in caz ca... E subtil si ok.

 

Nu am priceput cand sa folosesc acel senzor de unghi mort. Deloc. Cu siguranta nu ma voi baza niciodata pe el, doar pe ochii mei.

 

Are senzori de parcare si o optiune in meniu sa franeze singura cand detecteaza ceva si nu franez. Eu o parchez cu spatele intr-o parcare unde spatele ajunge din pacate peste niste buruieni mici si sfioase, nici un pericol. Masina pana nu am dezactivat asta in iDrive, nu a vrut sa mai dea cu spatele. M-am speriat ca am proptit-o intr-un bolovan.

 

2 lucruri mi s-au parut la g30 sub f10,cum se inchid portierele imi place sa se auda infundat si in spate parca e mai putin loc pe bangheta.In rest arata f bine

 

La masina asta suna mai bine decat la F10 525d. Culmea e ca la F10 520d sunau la fel de bine. Cred ca aici depinde de cine cum a folosit masina.

Link to comment
Share on other sites

imi arati si mie unde ai gasit informatia asta precum ca va avea 204cp?

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2019-bmw-3-series-g20

 

"Autocar’s sources suggest the 1.5-litre three-cylinder powered 316d will gain 21bhp at 136bhp, instead of the 115bhp of today’s model. Above it, the 2.0-litre four-cylinder will continue to be offered in three distinct states of tune, developing an added 13bhp in the 318d at 163bhp, some 14bhp more in the 320d at 204bhp and a claimed 14bhp extra in the 325d at 238bhp."

 

Deci este "pe surse" cum se spune la noi la tara :poke:

 

Doar ce am extins cautarea si e plin Google de informatii, se banuiesc de prin 2017 cele de mai sus.

 

Eu am un F30 320d cu M Performance Power Kit, are vreo 200 de cai acum si masina rupe asfaltul. Ar fi misto sa ai 204 cai stoc, din perspectiva mea e un mare plus de peformanta.

Edited by ciobster
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am priceput cand sa folosesc acel senzor de unghi mort. Deloc. Cu siguranta nu ma voi baza niciodata pe el, doar pe ochii mei.

 

Senzorul ala triunghiular din oglinda laterala ? E extrem de folositor. Se aprinde cand ai alta masina in unghiul mort, sau cand se apropie din spate rapid

pe banda pe care vrei sa treci. Daca cumva ignori masina din stanga/dreapta, si totusi vrei sa te duci, iti vibreaza volanul. Nu a dat gres niciodata de cand

am masina.

Link to comment
Share on other sites

Corect, dar nu ti s-a intamplat uneori efectiv sa te trezesti cu masina in lateralul tau cu toate ca acum juma de secunda te-ai uitat in oglinda si nu era ? Fie ca a venit extrem de tare, fie ca te-a depasit fara

sa semnalizeze sau foarte violent. Sau chiar uneori efectiv nu vezi masina ca e in unghiul mort. Eu la vechea masina mai aveam obiceiul sa mai intorc si capul sa ma uit in stanga spate sa prind ce nu prinde oglinda

ca sa fiu sigur. Cu senzorul asta stiu 100% sigur ca daca nu e aprins, nu e nici un pericol.

Link to comment
Share on other sites

imi arati si mie unde ai gasit informatia asta precum ca va avea 204cp?

 

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2019-bmw-3-series-g20

 

Deci este "pe surse" cum se spune la noi la tara :poke:

 

Doar ce am extins cautarea si e plin Google de informatii, se banuiesc de prin 2017 cele de mai sus.

 

 

Mulțumesc :) . Vine din mult mai multe surse informația. Inițial a pornit ca un "leak". Sursele sunt din ce în ce mai multe și din ce în ce mai precise. Evident, BMW nu va dezvălui nimic oficial până la evenimentul auto din Octombrie de la Paris.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru reviewul comparativ. Arata bine G30 cu M-packet si niste jante serioase. Mai vad si pe aici unele cu frane M si jante de 20" arata bestial. Din pacate G30 in varianta standard arata cam trist cu bara aia fata.

 

Ca tot era vorba de comfort. Conduc un F36 suspensie standard, ceva mai dura decat cea de F30. Chiar si asa gasesc F36 suficient de comfortabil. Am parcurs si 1500 km/zi si nu ma pot plange. In conditiile astea o masina ca G30 mult mai amortizata si antifonata e prea mult. Cred ca la drum lung m-ar adormi un asemenea grad de comfort/izolare fata de exterior.

La fel am mers recent cu un E-Klasse excesiv de comfortabil, poti sa dormi in el (daca nu te deranjeaza ruliul cat carul).

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Conduc un F36 suspensie standard, ceva mai dura decat cea de F30. Chiar si asa gasesc F36 suficient de comfortabil. Am parcurs si 1500 km/zi si nu ma pot plange. In conditiile astea o masina ca G30 mult mai amortizata si antifonata e prea mult. Cred ca la drum lung m-ar adormi un asemenea grad de comfort/izolare fata de exterior.

La fel am mers recent cu un E-Klasse excesiv de comfortabil, poti sa dormi in el (daca nu te deranjeaza ruliul cat carul).

 

Suspensia standard de pe G30 nu e moale nici pe departe, din contra, e spre tare. Nu e genul care te rupe de spate dar e destul de tare sa nu poti sa abordezi denivelarile si gropile de la noi

cu mai mult de 3km/h. Nici vorba de adormit la drum lung, masina transmite drumul spre sofer, dar nu in a bad way ci mai amortizat. E o placere sa mergi cu ea pe drum bun. Probabil in vest nici nu

merita suspensia adaptiva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.