Jump to content

Becuri care se tot aprind


Recommended Posts

Salut, am un 320D din 1999,

in ultimul timpde obicei cand pornesc motorul sau uneori cand dau cu spatele mai brusc se aprind 3 becuri:( ASC + ABS + cel care semnaleaza ca frana de mana e trasa.

Dupa un timp care variaza toate se sting. Oricum atat timp cat sunt aprinse nu am ABS si nici ASC am incercat un test de frana pe piatra cubica si nu intra ABS-ul ca de obicei mai precis nu intra deloc....

Are idee cineva ce ar putea fi? Pe mine ma duce cu gandul la defectiunea unui senzor de ABS de pe una din roti si acesta sa faca probleme din cand in cand.

O sa incerc sa merg la un tester dar programarile pentru Bavaria sau Filaret se obtin cam greu in perioada asta.

Mi-am luat de pe ebay cablurile de date pentru Carsoft 6.5 dar nu am reusit sa fac mare diagnoza cu el... nu prea se conecteaza si cand se conecteaza nu reusesc sa vad erorile

 

Multumesc.

Ionel

Link to comment
Share on other sites

Salut, am un 320D din 1999,

in ultimul timpde obicei cand pornesc motorul sau uneori cand dau cu spatele mai brusc se aprind 3 becuri:( ASC + ABS + cel care semnaleaza ca frana de mana e trasa.

Dupa un timp care variaza toate se sting. Oricum atat timp cat sunt aprinse nu am ABS si nici ASC am incercat un test de frana pe piatra cubica si nu intra ABS-ul ca de obicei mai precis nu intra deloc....

Are idee cineva ce ar putea fi? Pe mine ma duce cu gandul la defectiunea unui senzor de ABS de pe una din roti si acesta sa faca probleme din cand in cand.

O sa incerc sa merg la un tester dar programarile pentru Bavaria sau Filaret se obtin cam greu in perioada asta.

Mi-am luat de pe ebay cablurile de date pentru Carsoft 6.5 dar nu am reusit sa fac mare diagnoza cu el... nu prea se conecteaza si cand se conecteaza nu reusesc sa vad erorile

 

Multumesc.

Ionel

249715[/snapback]

Hai sa facem schimb!Da-mi mie cablurile de 6.5, si iti repar eu ABS-ul.Poblema e de la senzorul de DSC, care e sub volan.Daca aveai si vreun senzor de roata defect iti aprindea becurile si cand mergeai cu fatza!

Deal?

Link to comment
Share on other sites

Poate fi defect senzorul de la DSC daca masina are ASC? :blink:

250371[/snapback]

DSC(Dynamic Stability Control) corecteaza subvirarea si supravirarea monitorizand unghiul volanului si impulsurile de la fiecare roata,actionand asupra turatiei motorului si asupra franelor corectand trasa masinii.

ASC(Anti Slip Control) face cam acelasi lucru numai ca monitorizeaza doar rotile din spate pentru un eventual derapaj.

Ambele sisteme au un senzor inertial sub volan in genul senzorului de soc la alarma care "vede" un evental derapaj al masinii ,si care corelat cu informatiile date de ABS corecteaza trasa masinii!Altfel de unde stie masina cand s-a redresat?

Corectie: YAW rate senzor se poate afla si sub scaunul soferului.Iar senzorul aceleratie laterala (daca are) este in stalpul din fata stanga.

Toate aceste sisteme insumate formeaza ESP (electronic stability program).

multumit?

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Nu.

 

ASC nu are nici un senzor la volan, nici o legatura, confunzi cu DSC-ul  care este alt sistem.

250395[/snapback]

Fratele meu,du-te si vorbeste cu omu'ala ca e tare,serios,ai ce invata de la el...

Ca la teorie suntem tari toti.....da cu practica ce facem? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fratele meu,du-te si vorbeste cu omu'ala ca e tare,serios,ai ce invata de la el...

Ca la teorie suntem tari toti.....da cu practica ce facem? :blink:

250706[/snapback]

 

Am inteles, asa o sa fac, imi doresc demult sa invat cate ceva despre BMW de la un profesionist.

Link to comment
Share on other sites

Mergi la un service echipat cu un tester corespunzator. E mai rapid decat sa sti sa o iei prin incercari.

Ai grija insa si la interpretarea rezultatelor, sa nu te trezesti ca-ti spune sa schimbi vreun senzor inertial sau senzorul care masoara unghiul volanului. Pur si simplu masinile echipate cu ASC nu au acesti senzori.

Link to comment
Share on other sites

Ca la teorie suntem tari toti.....da cu practica ce facem? :blink:

250706[/snapback]

 

 

Apropo, dereglatu, este destul de penibil sa iti faci o clona si sa te lauzi singur.

Daca tot vrei sa o faci ,macar schimba si tu adresa de ip.

 

ps

 

Iti dau un sfat, daca imi permiti, nu mai spune la clienti ca esti profesionist,specialist, mai ales dupa numai 6 ani de experienta. :)

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la tester la Filaret si nu a iesit mai nimic cei de acolo mi-au zis ca nu pot sa-si dea seama de la ce e si sa mai merg cu masina o perioada.

Comunicarea testerului cu computerul de ABS a fost destul de greoaie si ei inclina spre aceasta defectiune dar nu se pronunta inca... pentru ca e cam scump...

 

Astea sunt mesajele de la tester

41 Wheel - speed sensor, rear right

at: vehicele speed 0 km/h

at: control not active

at:brake-light switch not operated

Fault not current 9

 

Diagnosticul s-a facut la

ASC stability control MK20 / Read Fault memory

 

Asa ca acum urmeaza sa astept... Sper sa nu fie computerul de ABS...

De la ce se poate strica asta? si are idee cineva cam cat ar costa?

Ma asteptam sa fie un senzot nu computerul cam ciudat sa se strice....

Edited by Ionel
Link to comment
Share on other sites

DSC(Dynamic Stability Control) corecteaza  subvirarea si supravirarea monitorizand unghiul volanului si impulsurile de la fiecare roata,actionand asupra turatiei motorului si asupra franelor corectand trasa masinii.

ASC(Anti Slip Control) face cam acelasi lucru numai ca monitorizeaza doar rotile din spate pentru un eventual derapaj.

Ambele sisteme au un senzor inertial sub volan in genul senzorului de soc la alarma care "vede" un evental derapaj al masinii ,si care corelat cu informatiile date de ABS corecteaza trasa masinii!Altfel de unde stie masina cand s-a redresat?

Corectie: YAW rate senzor se poate afla si sub scaunul soferului.Iar senzorul aceleratie laterala (daca are) este in stalpul din fata stanga.

Toate aceste sisteme insumate formeaza ESP (electronic stability program).

multumit?

250392[/snapback]

ASC e pe masini de dinainte de 99, DSC-ul este un ASC imbunatatit...

ESP este folosit de VAG (VW, AUDI) nu de BMW..

Link to comment
Share on other sites

Apropo, dereglatu, este destul  de penibil sa iti faci o clona si sa te lauzi singur.

Daca tot vrei sa o faci ,macar schimba si tu adresa de ip.

 

ps

 

Iti dau un sfat, daca imi permiti, nu mai spune la clienti ca esti profesionist,specialist, mai ales dupa numai 6 ani de experienta. :)

250745[/snapback]

Aicea se mai intreaba odata singur ceva :blink: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=16353&st=0

Link to comment
Share on other sites

ASC e pe masini de dinainte de 99, DSC-ul este un ASC imbunatatit...

ESP este folosit de VAG (VW, AUDI) nu de BMW..

251029[/snapback]

Mergi la un service echipat cu un tester corespunzator. E mai rapid decat sa sti sa o iei prin incercari.

Ai grija insa si la interpretarea rezultatelor, sa nu te trezesti ca-ti spune sa schimbi vreun senzor inertial sau senzorul care masoara unghiul volanului. Pur si simplu masinile echipate cu ASC nu au acesti senzori.

250718[/snapback]

Ce de le mai stiti voi baieti pe toate.......

Ia dati voi un ochi in documentatia BOSCH cei care au inventat sistemele TEVES Mk...

Link to comment
Share on other sites

ASC e pe masini de dinainte de 99, DSC-ul este un ASC imbunatatit...

ESP este folosit de VAG (VW, AUDI) nu de BMW..

251029[/snapback]

Adevarul este ca astia de la BMW "e" neshte blegi care nu a auzit de d'alde ESP,cred ca l-au furat de la Volkswagen......parerea mea......

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la tester la Filaret si nu a iesit mai nimic cei de acolo mi-au zis ca nu pot sa-si dea seama de la ce e si sa mai merg cu masina o perioada.

Comunicarea testerului cu computerul de ABS a fost destul de greoaie si ei inclina spre aceasta defectiune dar nu se pronunta inca... pentru ca e cam scump...

 

Astea sunt mesajele de la tester

41 Wheel - speed sensor, rear right

at: vehicele speed                  0  km/h

at: control                              not active

at:brake-light switch                not operated

Fault not current                      9

 

Diagnosticul s-a facut la

ASC stability control MK20 / Read Fault memory

 

Asa ca acum urmeaza sa astept... Sper sa nu fie computerul de ABS...

De la ce se poate strica asta? si are idee cineva cam cat ar costa?

Ma asteptam sa fie un senzot nu computerul cam ciudat sa se strice....

251025[/snapback]

Nu e centrala de ABS,ori senzorul e murdar,ori are ceva rugina pe varf,ori s-a frecat vreun fir de la el.veriica si curata senzorul de pe spate dreapta si verifica-l cu aparatul de masura pe pinii lui trebuie sa dea in jur de 25 de ohmi.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Ce de le mai stiti voi baieti pe toate.......

251215[/snapback]

 

 

Nu a zis nimeni ca le stie pe toate, mai ales ca tu esti profesionist, nici nu mi-as permite.

 

Tu folosesti un sistem de diagnoza general, care poate testa si senzori care nu exista, deoarece nu este suficient de particularizat pentru un model individual.

Schemele sunt foarte frumoase, colorate, cu nume de firma , dar nu au legatura cu realitatea.

 

Uite o schema de ASC, de la un E46 .

 

ps

 

Nu vreau sa ma contrazic cu tine, daca doresti sa ii repari masina schimbandu-i senzorul care masoara unghiul volanului, iti doresc succes. :blink:

post-66-1182460082_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Adevarul este ca astia de la BMW "e" neshte blegi care nu a auzit de d'alde ESP,cred ca l-au furat de la Volkswagen......parerea mea......

251216[/snapback]

ESP e o denumire generica pt program de stabilitate electronica insa BMW il foloseste sub numele de DSC :blink: La VAG si Mercedes e folosita denumirea de ESP...

Ai zis ca ASC si DSC insumeaza ESP ceea ce este fals...ASC si DSC sunt 2 variante de ESP una mai veche si una mai noua deci aceste 2 sisteme "nu insumeaza ESP"....

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Iti dau un sfat, daca imi permiti, nu mai spune la clienti ca esti profesionist,specialist, mai ales dupa numai 6 ani de experienta. :blink:

250745[/snapback]

Adevrul ca dupa 6 ani de diagnoza la reprezentanta BMW si o diploma de calificare BOSCH, ma pot autointitula cum vreau......tu cu ce te lauzi?Cu o poza din TIS?

Pozele pe care le-am postat sunt din [esi]Tronic, care este softul de reparatii al KTS-ului de la Bosch,si le-am postat pt ca sunt mai explcite.

Explicatiile din GT1 (testerul specializat BMW) nu sunt suficient de explicite.Pana la urma ma interesa un rezultat de la o diagnoza.Am spus de Yaw sezor pt ca defectul este relativ frecvent.

Link to comment
Share on other sites

Pai ce suma a sistemelor de stabilitate? Lucreaza ele impreuna? Poate ca sunt 2 feluri de ESP asta da dar nu ca formeaza ESP. Masini mai vechi sunt dotate cu ASC, masini mai noi cu DSC dar nu exista masini care sa aiba si ASC si DSC astfel avand ESP. Sau poate vorbim o romana diferita.. :blink: Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pai ce suma a sistemelor de stabilitate? Lucreaza ele impreuna? Poate ca sunt 2 feluri de ESP asta da dar nu ca formeaza ESP.

251229[/snapback]

Trebuie sa fac schema cu liniute? :blink:

ESP este un ANSAMBLU de sisteme care lucreaza IMPREUNA pe baza datelor furnizate de ABS!Hai sa ne intalnim intr-o zi si o sa lamurim divergenta asta de denumiri si sa nu ocupam topicul omului pe care chiar il doare faptul ca masina lui are o problema.Promit ca vin in Bucuresti sa ma intalnesc cu tine si cu Bavaria si sa ne lamurim, sa discutam si sa facem un schimb constructiv de experienta, nu niste chestii d'astea pe net.OK?

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Iti dau un sfat, daca imi permiti, nu mai spune la clienti ca esti profesionist,specialist, mai ales dupa numai 6 ani de experienta. :)

250745[/snapback]

Adevrul ca dupa 6 ani de diagnoza la reprezentanta BMW si o diploma de calificare BOSCH, ma pot autointitula cum vreau......tu cu ce te lauzi?Cu o poza din TIS?

Pozele pe care le-am postat sunt din [esi]Tronic, care este softul de reparatii al KTS-ului de la Bosch,si le-am postat pt ca sunt mai explcite.

Explicatiile din GT1 (testerul specializat BMW) nu sunt suficient de explicite.Pana la urma ma interesa un rezultat de la o diagnoza.Am spus de Yaw sezor pt ca defectul este relativ frecvent.

251226[/snapback]

 

 

Nu te enerva, eu nu ma laud cu nimic, nu vand nimic :)

Nu am nici un fel de experienta in BMW, doar am citit cateva carti :)

Am spus asta deoarece am cunoscut cativa oameni cu experienta in BMW(12-17 ani),consultanti tehnici, dar nu se considerau specialisti deoarece BMW-ul evolueaza asa rapid incat niciodata nu poti fii la curent cu toate schimbarile.

 

Depinde si de standardul fiecaruia, poate unii daca schimba o sonda lambda si citesc 2 coduri de eroare devin specialisti automat, nu stiu.

Prefer sa aud despre un service de la alti clienti, care au fost acolo, nu ei sa se bata cu pumnii in piept.Acum sa nu iti faci alta clona si sa spui :"domne ce bine se lucreaza acolo" :)

Si despre un mare service BMW din Bucuresti se zice(ei pretind asta) ca au cei mai buni tehnicieni.Din ce citesc pe aici am impresia ca este o greseala...undeva.

 

Apropo, poza era din WDS :blink:

Link to comment
Share on other sites

Iti dau un sfat, daca imi permiti, nu mai spune la clienti ca esti profesionist,specialist, mai ales dupa numai 6 ani de experienta. :)

250745[/snapback]

Adevrul ca dupa 6 ani de diagnoza la reprezentanta BMW si o diploma de calificare BOSCH, ma pot autointitula cum vreau......tu cu ce te lauzi?Cu o poza din TIS?

Pozele pe care le-am postat sunt din [esi]Tronic, care este softul de reparatii al KTS-ului de la Bosch,si le-am postat pt ca sunt mai explcite.

Explicatiile din GT1 (testerul specializat BMW) nu sunt suficient de explicite.Pana la urma ma interesa un rezultat de la o diagnoza.Am spus de Yaw sezor pt ca defectul este relativ frecvent.

251226[/snapback]

[/color]

Nu te enerva, eu nu ma laud cu nimic, nu vand nimic :)

Nu am nici un fel de experienta in BMW, doar am citit cateva carti :)

Am spus asta deoarece am cunoscut cativa oameni cu experienta in BMW(12-17 ani),consultanti tehnici, dar nu se considerau specialisti deoarece BMW-ul evolueaza asa rapid incat niciodata nu poti fii la curent cu toate schimbarile.

 

Depinde si de standardul fiecaruia, poate unii daca schimba o sonda lambda si citesc 2 coduri de eroare devin specialisti automat, nu stiu.

Prefer sa aud despre un service de la alti clienti, care au fost acolo, nu ei sa se bata cu pumnii in piept.Acum sa nu iti faci alta clona si sa spui :"domne ce bine se lucreaza acolo" :)

Si despre un mare service BMW din Bucuresti se zice(ei pretind asta) ca au cei mai buni tehnicieni.Din ce citesc pe aici am impresia ca este o greseala...undeva.

 

Apropo, poza era din WDS :blink:

251233[/snapback]

S-ar putea sa fie vreunul-doi-trei membrii pe forum care sa ma fi cunoscut, iar faza cu clona e ceva relativ deoarece in reteau mea Ip-ul este dinamic iar Die funfer este un vecin si prieten al meu.

Iar vis-a-vis de standard la E36-E46-E38-E39 ma pot considera eXpert! La restul, intr-adevar invat,invat si tot invat!Iar pe urma invat!

:)

Link to comment
Share on other sites

Nu e centrala de ABS,ori senzorul e murdar,ori are ceva rugina pe varf,ori s-a frecat vreun fir de la el.veriica si curata senzorul de pe spate dreapta si verifica-l cu aparatul de masura pe pinii lui trebuie sa dea in jur de 25 de ohmi.

Bafta!

251218[/snapback]

 

 

Deci lasand la o parte certurile ca sa rezolv problema fara sa schimb computerul de ABS trebuie sa scot roata stanga spate si sa gasesc pe acolo senzorul de ABS.

Acesta se poate sa fie busit? Cum il identific ca ala e? O sa incerc singur sa vad care e problema ca daca mai merg la service chiar schimb computerul :blink:

 

Multumesc de sfaturi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.