Jump to content

Ce parere aveti de motorul N46B20 de 110 kw?


Alin_e38

Recommended Posts

Salut! Ma gandesc sa achizitionez un e46 cu motorul N46B20 de 110 kw dar nu prea ma incanta faptul ca are valvetronic, chiar daca este o versiune updatata fata de N42. Ce pareri aveti? E musai sa fie schimbate simeringurile de supape si la acest motor? Dar motorasul valvetronic? Precizez ca masina are in jur de 130000 de km. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Cand am vandut e46-le cu motor N42 avea 230 000 km la bord - nu stiu cat de reali. Motorsaul de la valvetronic nu avea probleme si era piesa originala a masinii. Uleiul il schimbam la 1 an sau 10000 km - intre schimburi completam 0.5 - 1 l ulei. Daca masina respectiva chiar are acei km nu ar trebui sa aiba mari probleme. Banuiesc ca stii testul pentru simeringuri - lasi motorul la relanti 10 min, accelerezi puternic si daca scoate fum albastui trebuie schimbate.
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca nici N46 nu scapa de boala simeringurilor supape uzate, este asemenator cu N42, iar una din cauzele uzurii simeringurilor(pe langa varsta, km) este si temperatura ridicata la care functioneaza aceste motoare (din motive de eficienta, reducere poluare, ardere mai buna, etc). Stiu ca am citit destul de mult despre aceste motoare si se pare ca temperatura lor optima de functionare este in realitate in jur de 105 grade(chiar daca pe ceasul de bord pare 90 de grade).....asta explica faptul ca acest tip de motoare "uzeaza" cam toate garniturile de cauciuc intr-un ritm oarecum accelerat.

Dar simeringurile supape nu sunt chiar o mare problema, la fel si motorasul valvetronic, nu sunt atat de costisitoare, motorul este chiar ok dpdv consum, silentios(exceptand tacanitul injectoarelor), bun ca si cuplu/putere pentru un aspirat....daca masina iti place, go for it.

Link to comment
Share on other sites

Pai la 105 grade stau multe motoare,,,inclusiv diesel. Mi-am pus aceeasi problema la al meu M47 (vazand in meniul ascuns ca mereu sta la 100+ grade), si am schimbat tot tot pe partea de racire, radiatoare, electroventilator, vascocuplaj, si tot asa sta.

 

Vascocuplajul abia intra, doar vara pe canicula in aglomeratie, iar pe loc, l-am "fortat" eu sa intre (ca sa fiu sigur ca functioneaza), oprindu-l cu mana sa nu mai raceasca deloc pana la cuplare.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca nici N46 nu scapa de boala simeringurilor supape uzate, este asemenator cu N42, iar una din cauzele uzurii simeringurilor(pe langa varsta, km) este si temperatura ridicata la care functioneaza aceste motoare (din motive de eficienta, reducere poluare, ardere mai buna, etc)

Deci nu e mare diferenta intre N42 si N46?
Link to comment
Share on other sites

Si la cate grade in meniu a intrat “fortat”?

 

Cam pe la 103, temperatura la care a intrat electroventilatorul pe prima treapta. Dar asta doar in cazul in care nu mai primea racire deloc din partea din spate (vascul il tineam cu un ziar).

 

Partea interesanta la functionarea unui vasc, e ca, cupleaza cand temperatura aerului care vine dinspre radiator e la 96 de grade (deci tre sa fie super cald afara, cat si temp apei care circula prin radiator sa fie mare).

 

Fata de cum gresit cred unii, ca temperatura de cuplare si-o ia de pe axul pompei de apa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.