Jump to content

Schimbare simeringuri diferential Brasov


bike4life

Recommended Posts

Salutare,

 

Din greseala, mi-am bagat capul ieri sub masina mea (un BMW x1 E84 18d xDrive) ca sa ma uit... am si uitat la ce si am observat ceva ce mi-a atras atentia imediat.

La diferentialul spate, preponderent in partea axului cardanic, o pata mare (umed) care se intinde binisor pe carcasa (am atasat si niste poze pentru claritate). Evident, panica pe moment. Nu am mai detinut masini cu tractiune spate sau 4x4 si am inceput si eu sa intreb in stanga si in dreapta ce mama dreq se intampla.

 

Am aflat ca se pare ca este ceva "normal" ca dupa 10 ani sau 150k semeringurile de etansare de la diferential sa cedeze si ca trebuie schimbate.

 

Prima intrebare, aceasta operatie clar nu se poate face pe marginea bordurii cu un "mester" care are in dotare un ciocan si o surubelnita mecanica, unde pot face asta calumea in Brasov?

Vreau treaba buna, la pretul corect fara compromisuri!

 

O alta intrebare (banuiesc ca sigur sunt pe forum oameni cu muuult mai multa experienta legata de BMW-uri), masina mea se apropie de 170k. Ar trebui sa ma uit si la alte componente de genul sa vad daca dau semne de uzura? Masina merge impecabil si totul s-a facut la timp si calitativ dar ma gandesc acum, cate alte defecte (eu consider treaba asta cu semeringurile o eroare de proiectare de la BMW) mai pot aparea la km astia sa stiu macar sa verific asa din cand in cand sa le repar rapid.

 

Multumesc anticipat!

 

Andreipost-98888-0-40472600-1595860799_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu la un f20 sau mai bine zis o aveam , am fost la un mecanic ( de cartier ) a verificat daca mai am ulei in grup ( era la nivel ) a spalat grupul si pur si simplu de atunci e uscat ... nu mai curge ... a trecut ceva timp de atunci ... cam 8-9 luni ( probabil a prins ceva si a iesit, un fir de nisip sau mizerie .. etc )

 

Din cate am inteles acolo ar fi o piulita care se desface cu o cheie mai speciala si doar cei de la reprezentanta si unele service-uri mai mari o au

 

Prima data vezi daca mai ai ulei in grup pana ajungi la service ! , atentie !! ai nevoie de un ulei mai special ... parca era 150lei 500ml

 

 

Am si un e90 cu 220k km si mai am si un e36 din 1992 si nu are gram de ulei nici una dar rahatul de f20 are 131k km si uite ca are probleme /adica mai mult ca sigur o sa curga iar si la mine dupa o perioada

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu la un f20 sau mai bine zis o aveam , am fost la un mecanic ( de cartier ) a verificat daca mai am ulei in grup ( era la nivel ) a spalat grupul si pur si simplu de atunci e uscat ... nu mai curge ... a trecut ceva timp de atunci ... cam 8-9 luni ( probabil a prins ceva si a iesit, un fir de nisip sau mizerie .. etc )

 

Din cate am inteles acolo ar fi o piulita care se desface cu o cheie mai speciala si doar cei de la reprezentanta si unele service-uri mai mari o au

 

Prima data vezi daca mai ai ulei in grup pana ajungi la service ! , atentie !! ai nevoie de un ulei mai special ... parca era 150lei 500ml

 

 

Am si un e90 cu 220k km si mai am si un e36 din 1992 si nu are gram de ulei nici una dar rahatul de f20 are 131k km si uite ca are probleme /adica mai mult ca sigur o sa curga iar si la mine dupa o perioada

 

Multumesc de sfat, o sa incerc sa mai caut poate gasesc pana la urma in Brasov sa mi-l pun la punct. Treaba este ca nici nu stiu daca mai pot merge cu masina sau nu ca... daca stau si ma gandesc pata asta nu era acum cateva luni, ca-mi sarea sigur in ochi data trecuta cand am verificat.

Am cautat si eu putin sa vad cum se face schimbul asta de ulei, nu e mare filozofie daca ai ce-ti trebuie dar in cazul semeringurilor... e treaba de facut.

Acum ca am vazut niste video-uri ma gandesc sa ma uit si la ala de pe fata, cine stie ce surpriza vad si pe acolo :(.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfat, o sa incerc sa mai caut poate gasesc pana la urma in Brasov sa mi-l pun la punct. Treaba este ca nici nu stiu daca mai pot merge cu masina sau nu ca... daca stau si ma gandesc pata asta nu era acum cateva luni, ca-mi sarea sigur in ochi data trecuta cand am verificat.

Am cautat si eu putin sa vad cum se face schimbul asta de ulei, nu e mare filozofie daca ai ce-ti trebuie dar in cazul semeringurilor... e treaba de facut.

Acum ca am vazut niste video-uri ma gandesc sa ma uit si la ala de pe fata, cine stie ce surpriza vad si pe acolo :(.

 

 

In brasov ai reprezentanta , fa programare ... pana atunci vezi daca mai ai ulei in grup ! ... la orice service ... e usor de verificat !

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

In brasov ai reprezentanta , fa programare ... pana atunci vezi daca mai ai ulei in grup ! ... la orice service ... e usor de verificat !

 

Am facut o cerere de service... ca si data trecuta cred ca o sa astept pana ma satur sa tot astept sa fiu contactat si gasesc o alta varianta.

Si daca sun patesc ca data trecuta, trebuie sa fiu trimis la alta persoana care nu este disponibila ca... evident e prin service si sa revin.

Link to comment
Share on other sites

Este vorba de o piulițĂŁ mare, gen 32 sau ceva de genu, eu la E60 am desfĂŁcut acolo, dar ma gândesc ca toate au piulita aia asa mare.

 

Ideea de baza este ca ĂNAINTE DE DESFACEREA PIULITEI TREBUIE SA FACI SEMN, SA O STRĂNGI IDENTIC CA ĂNAINTE, NU MAI MULT, NU MAI PUȚIN !! Trebuie desfacuta cu cheia si nu cu pistolul ca sa știi exact câte spire trebuie, daca nu se respecta lucrul asta e posibil sa Strici grupul.

 

Eu la E60 meu deși știam lucrul asta, am uitat si am desfĂŁcut cu pistolul, fĂŁrĂŁ semne fĂŁrĂŁ nimic, dupĂŁ am strâns cam cat am considerat eu, de atunci au trecut vreo 2 ani, ĂŽnsĂŁ nu se știe niciodatĂŁ când picĂŁ si daca va pica din cauza ca nu am strâns la fel.

Link to comment
Share on other sites

Kitul de simeringuri pentru grup costa in jur de 5-600 RON, mai pui manopera maxim 500 RON Č™i cam ăla e pretul.

 

Salut, intradevar, am fost pana la un service azi dimineata sa discut problema asta si am reusit sa discut cu doi oameni care au experienta cu BMW-urile (unul de acolo (Brasov) si un alt domn din Bucuresti, fara nici o legatura intre ei (recomandarea unui prieten)).

 

Ce este bine este ca sfaturile lor converg catre o singura concluzie, nu trebuie schimbate doar semeringurile, trebuie reconditionat tot diferentialul. Lucru' bun de altfel macar sa stiu ca dupa mai merge 100k si tot e ceva bine.

 

Acum problema este unde gasesc si eu in Brasov (sau macar mai aproape) un service care sa-mi faca lucrarea asta cum trebuie, pretul nu este o problema, treaba sa fie facuta bine. Exact cum zice si colegul, trebuie avuta grija mare la cuplul ala de strangere si se pare ca la modelele mai vechi acest cuplu era stantat pe rulment. O fi la fel si pe modelele mai noi?

 

Legat de pret, am vazut ca se gasesc kit-uri de reconditionat grup/diferential de la LUC INA... banuiesc ca astea ar trebui sa vina si cu niste intructiuni de montaj... eu asa as face si la pret sunt decente.

 

Pana atunci nu-mi ramane sa fac decat un lucru, sa-mi caut uleiul care trebuie si sa ma bag sub masina sa-l completez ca sa nu fac praf tot ce inseamna angrenaj intern... nu mai zic cardan, totusi ma gandesc ca cupla aia elastica mai preia "tampeniile" care se petrec in grup :). Sper... un gram de optimism sa mai am macar.

 

Trebuie sa zic ca sunt un pic dezamagit de BMW pana acum, apar niste uzuri la cele mai comune subansamble indiferent de cata grija ai. Mai am o problema care o monitorizez, joc in coloana de directie, alta boala stiuta la BMW din cat am citit.

Edited by bike4life
Link to comment
Share on other sites

Eu nu știu cum este la modelele noi, sau grupurile 4x4 daca au ceva mai special, ĂŽnsĂŁ niciodatĂŁ nu am auzit de reconditionarea grupului ca o masura preventivĂŁ. NiciodatĂŁ nu va tine ca cel de fabrica, iar cel de fabrica poate sa te ținĂŁ si 500k km. Grupurile se recondiționeazĂŁ atunci când exista pilitura in ele sau efectiv au ceva zgomote/bĂŁtĂŁi si unii spun ca mai bine cumperi altul SH sau nou decât sa l reconditionezi... schimba simeringurile (inclusiv cele de la

Planetare), schimba uleiul si atât!

 

Pana nu ai o problema gravĂŁ cu coloana de direcție sau caseta nu te apuca nici la aia sa faci nimic ca dupĂŁ o reconditionare poate sa te ținĂŁ 5 ani sau un an, nu va fi ca de fabrica. Eu de când am luat mașina ( in ian 2021 fac 5 ani cu ea) am o mica pierdere pe la servotronic de la caseta de direcție ( completez cam 200-300 ml la 3-4 luni), am zis ca pana nu am joc in ea sau sa piardĂŁ mult ulei nu ma apuc sa o reconditionez pentru ca ĂŽntotdeauna ceva recondiționat poate sa pice foarte repede si chiar daca intra piesa in garanție, pana la urma e manopera care tot o plĂŁtești orice ar fi.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, intradevar, am fost pana la un service azi dimineata sa discut problema asta si am reusit sa discut cu doi oameni care au experienta cu BMW-urile (unul de acolo (Brasov) si un alt domn din Bucuresti, fara nici o legatura intre ei (recomandarea unui prieten)).

 

Ce este bine este ca sfaturile lor converg catre o singura concluzie, nu trebuie schimbate doar semeringurile, trebuie reconditionat tot diferentialul. Lucru' bun de altfel macar sa stiu ca dupa mai merge 100k si tot e ceva bine.

 

Acum problema este unde gasesc si eu in Brasov (sau macar mai aproape) un service care sa-mi faca lucrarea asta cum trebuie, pretul nu este o problema, treaba sa fie facuta bine. Exact cum zice si colegul, trebuie avuta grija mare la cuplul ala de strangere si se pare ca la modelele mai vechi acest cuplu era stantat pe rulment. O fi la fel si pe modelele mai noi?

 

Legat de pret, am vazut ca se gasesc kit-uri de reconditionat grup/diferential de la LUC INA... banuiesc ca astea ar trebui sa vina si cu niste intructiuni de montaj... eu asa as face si la pret sunt decente.

 

Pana atunci nu-mi ramane sa fac decat un lucru, sa-mi caut uleiul care trebuie si sa ma bag sub masina sa-l completez ca sa nu fac praf tot ce inseamna angrenaj intern... nu mai zic cardan, totusi ma gandesc ca cupla aia elastica mai preia "tampeniile" care se petrec in grup :). Sper... un gram de optimism sa mai am macar.

 

Trebuie sa zic ca sunt un pic dezamagit de BMW pana acum, apar niste uzuri la cele mai comune subansamble indiferent de cata grija ai. Mai am o problema care o monitorizez, joc in coloana de directie, alta boala stiuta la BMW din cat am citit.

Dommii aia bat campii, diferentialul in reconditionezi daca ai zgomote/jocuri ciudate la ce zici tu ai 2 posibilitati, vezi exact cat/daca ai pierdut ulei si completezi apoi verifici dupa cateva luni, daca e pierdere mica posibil sa nu merite deranjul sau schimbi semeringurile acelea.

Link to comment
Share on other sites

Da, cum a zis colegul, daca e o pierdere infima nu are rost sa umbli, si eu am o pata de un an si ceva, posibil din cauza ca am umblat la piulița aia demult si nu am schimbat simeringuri cum se recomanda ( ajungea in câteva zile si nu am mai stat sa comand). Eu o sa vreau sa schimb uleiul in diferențial si cu ocazia asta sa vad din 1L cat mai are in el sa mi dau seama cat a pierdut intr un an, oricum la mine nu e umed, e doar o pata neagrĂŁ uscata.
Link to comment
Share on other sites

Da, cum a zis colegul, daca e o pierdere infima nu are rost sa umbli, si eu am o pata de un an si ceva, posibil din cauza ca am umblat la piulița aia demult si nu am schimbat simeringuri cum se recomanda ( ajungea in câteva zile si nu am mai stat sa comand). Eu o sa vreau sa schimb uleiul in diferențial si cu ocazia asta sa vad din 1L cat mai are in el sa mi dau seama cat a pierdut intr un an, oricum la mine nu e umed, e doar o pata neagră uscata.

 

Cam asta vreau sa fac si eu urgent, sa-mi completez sau cred ca o sa mi-l schimb complet uleiul. Problema este ca nu pot sa-mi dau seama, neavand experianta, daca scurgerea este nesemnificativa (vezi poza) sau nu, mai ales datorita faptului ca saptamana trecuta nu era deloc. Nici nu stiu cu ce as putea sa asociez problema asta, am facut un drum de 300 km in weekend si cred ca cam 25 km pe drum pietruit dar am mers suuuuuper incet si cu grija... numai cu viteza I chiar m-as mira sa fie de acolo.

post-98888-0-47365400-1595923430_thumb.jpg

Edited by bike4life
Link to comment
Share on other sites

Cam asta vreau sa fac si eu urgent, sa-mi completez sau cred ca o sa mi-l schimb complet uleiul. Problema este ca nu pot sa-mi dau seama, neavand experianta, daca scurgerea este nesemnificativa (vezi poza) sau nu, mai ales datorita faptului ca saptamana trecuta nu era deloc. Nici nu stiu cu ce as putea sa asociez problema asta, am facut un drum de 300 km in weekend si cred ca cam 25 km pe drum pietruit dar am mers suuuuuper incet si cu grija... numai cu viteza I chiar m-as mira sa fie de acolo.

 

La al meu f20 simeringul plus piulita plus saiba si inca un inel era ~250 lei la reprezentanta .. nu cred ca sunt cu mult diferite preturile.. adica f20 vs e84 ... probabil cu manopera si ulei ajungi pe la 800-1000 lei , eu zic sa nu complici lucrurile ! , schimba doar acolo unde curge si gata

 

 

Dupa cum au spus si colegi mai sus ... NU ai de ce sa reconditionezi grupul daca nu ai zgomote !

Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Cam asta vreau sa fac si eu urgent, sa-mi completez sau cred ca o sa mi-l schimb complet uleiul. Problema este ca nu pot sa-mi dau seama, neavand experianta, daca scurgerea este nesemnificativa (vezi poza) sau nu, mai ales datorita faptului ca saptamana trecuta nu era deloc. Nici nu stiu cu ce as putea sa asociez problema asta, am facut un drum de 300 km in weekend si cred ca cam 25 km pe drum pietruit dar am mers suuuuuper incet si cu grija... numai cu viteza I chiar m-as mira sa fie de acolo.

Spala si verifica ai avut cumva de coborat o panta mai abrupta? La unele diferentiale ai aerisitor cateodata mai curge pe acolo desi din ce tin minte la X1 nu e cazul de asa ceva. Edit - daca poti spune si numele celor 2 serviceruri care au recomandat reconditionarea diff sa stim sa le evitam

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

din poza se vede ca scurgerea este cam mare, deci trebuie sa faci o constatare la cineva care se pricepe sa evalueze daca exista joc in ax, pentru ca daca are joc in ax poti sa pui orice simering ca tot se va prelinge ulei pe acolo... daca axul care duce la cardan nu are joc sau este in limite, schimbi simeringul, uleiul si ai scĂŁpat
Link to comment
Share on other sites

Salutare, pana la urma am insistat putin si am mers la reprezentata BMW de aici din Brasov.

Concluzie: semeringul de la intrata cardanului s-a dus, motive... multiple dar principalul ar fi daca a stationat o perioada mai multa de timp cumulat cu nr. de km duce la o pierdere a etansietatii elementelor astea elastice.

 

Costuri: Doar semeringul cardanic ~ 800 RON cu totul.

Toate semeringurile ~ 1200 RON cu totul.

 

Am mers pe varianta cu schimbatul total, daca tot dau jos diferentialul si-l deschid nu are sens sa nu-mi iau de-o grija de acum.

 

Acum sa vedem, lucrarea are garantie 2 ani de la BMW international... deci macar din punctul asta de vedere poate stau linistit.

 

Multumesc de sfaturi!

Link to comment
Share on other sites

Da, ma bucur ca ți-am oferit mai sus un indiciu legat de pret cat mai aproape de adevăr. Am schimbat simeringurile la grup la doua masini diferite + ulei. E bine caa le schimbi pe toate ca sa nu mai plătești manopera extra in viitor. Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Da, ma bucur ca ți-am oferit mai sus un indiciu legat de pret cat mai aproape de adevĂŁr. Am schimbat simeringurile la grup la doua masini diferite + ulei. E bine caa le schimbi pe toate ca sa nu mai plĂŁtești manopera extra in viitor.

 

Si acum ma intorc la intrebarea originala, mai sunt si alte... componente la care sa "am grija" de acum inainte?

Nu stiu, eu in continuare consider erori de proiectare din partea BMW la ceea ce se petrece cu coloana de directie si diferential. Am avut alte masini, VAG group, luate tot asa de pe la 100k si duse pana dupa 200k dar probleme la semeringuri, casete de directie... de astea dure nu am vazut. Doar clasicele bucse, capete de bara etc care stim toti prea bine ce le provocau (pe la noi prin RO).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 10 months later...

Salut, raspunsul este mai complicat :).

Da am mers in 2020 si daca tot am dat grupul spate jos le-am zis sa-mi schimbe toate semeringurile, cardanicul + cele 2 planetare. Am mers la BMW in Brasov.

Problema a fost ca in 2023, la un schimb de ulei+filtre de rutina surpriza... curgea iara grupul dar nu pe la cardanic, la cele doua planetare.

M-am enervat si am inceput iara cautarile, nu am mai vrut sa merg la BMW pentru ca 1.scump dar 2. m-am racait cu ei pentru un deviz gresit ce a generat un timp de asteptare pentru o alta reparatie de o luna si am zis stop.

In fine, am dat de un service, tot in BV (Master Werkstatt) care-si baga degetele calumea in BMW si m-am dus cu problema sa mi-o rezolve.

Mi-au schimbat iara semeringurile, drept este ca fara cel cardanic (cel care este problematic dpdv cuplu strangere - ce discutam mai sus in thread) si toate sunt bune si frumoase pana acum. Am primit si o posibila explicatie de ce au cedat cele puse la BMW, a trebuit sa astept o saptamana sa vina niste saibe speciale de protectie ce se pun peste zona de semeringuri, saibe care atentie nu se pot refolosi. Daca le-ai dat jos -> le-ai deformat, nu mai poti sa le pui inapoi ca le pui degeaba. Am incercat sa-mi aduc aminte daca le-am vazut cand am mers sa-mi iau masina de la BMW pentru prima operatie si sincer nu cred ca erau noi. Sunt foarte "shiny" ca orice lucru nou si banuiesc (ei nu au vrut sa se pronunte) ca ei le-au refolosit motiv pentru care in 3 ani au cedat.

In fine, eu sunt foarte multumit pana acum de reparatia asta dar ce sa zic... semeringul cardanic a fost drept pus inapoi de cei de la BMW cu sculele lor si cu know-how-ul lor. La astea planetare mi-au dat chics.

Intre timp am mers la baietii de la Master Werkstatt si cu DPF-ul cand mi-a dat in bord la 180k ca trebuie schimbat. Dupa ceva teste (backpressure), mi-am luat intre timp si eu in ODB reader sa verific si eu asta, mi-au spus ca este doar un warning dat de # de km, daca nu este infundat nu are rost sa-l dea jos deci sa-i platesc degeaba (asta se intampla in 2022). Intre timp 🙂 am ajuns la ei acum o luna sa schimb racordul ala flexibil ca ruginise si se rupsese si daca tot am dat filtrul jos am zis sa-i bage si o curatare deci l-am spalat si pe ala sa nu-l mai aud inca 200k :). Vorbesc deja cu ei de distributie ca masina deja are 230k dar nu suntem siguri ca trebuie asa ca vedem, astia nu-ti iau banii daca nu trebuie:).

Scuze, raspunsul poate este prea lung dar poate sunt detalii mici care te pot ajuta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.