Jump to content

BMW 523i e60 probleme caldura


Eduard87

Recommended Posts

Salut,de când a ĂŽnceput frigu afara nu mai bagĂŁ caldura.pornesc mașina cu motoru rece și ĂŽncepe ușor ușor sa urce apa chiar și la 120 de grade fĂŁrĂŁ sa bage caldura și ĂŽmi apare pe navigație engine too HOT drive moderately ..dacĂŁ continui sa merg cu ea ĂŽmi apare cu roșu sa opresc mașina ..o opresc pornesc radiatoarele de rĂŁcire aștept câteva minute pornesc mașina și pornește și caldura fĂŁrĂŁ nicio eroare și fĂŁrĂŁ probleme ..asta se poate și la 90 de grade dacĂŁ ajunge și o opresc sa stau câteva minute o pornesc și pornește caldura ..mai nou dacĂŁ stau cu farurile pornite nu mai bagĂŁ caldura și dacĂŁ le opresc bagĂŁ caldura

 

Menționez ca am schimbat senzor temperatura apa și pompa recirculare

Link to comment
Share on other sites

ceve de genu am patit si eu la un e46

Aveam apa la nivel dar martorul aprins in bord si nici nu baga caldura.

 

E posibil sa fie blocata si electrovalva care lasa apa sa intre in radiatorul de habitaclu.

 

I-am facut o aerisire calumea si au mai intrat vreo 3L de amestec apa/antigel. Posibil ca si la tine sa nu ai apa cat trebuie, daca iti ajunge la 120 de grade si iti apare si mesaj.

 

Faza cu farurile nu stiu ce sa zic dar electrovalva aia deschide sau inchide circuitul de caldura. daca ii scoti mufa ea va ramane pe deschis dar posibil sa nu iti mai mearga clima la vara.

Link to comment
Share on other sites

poate intelegi aici:

 

 

sau aici

 

 

 

Daca nu circula lichidul in instalatie, nu poti face aerisirea. Pompa de apa fiind electrica ... functioneaza pe curent, nu e angrenata de curea.

Unvicont, pompa de apa electrica a masinii daca nu ma insel e atat de simplu incat porneste o data cu, contactul pus. Trebuie doar sa aiba o baterie incarcata. Nu ii trebuie nici o masina de aerisit.

 

Daca nu ma insel se poate porni si prin ISTA-D pompa, pentru ca aceasta are posibilitatea sa simuleze multe alte lucruri prin tehnica "by-pass"..

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Unvicont, pompa de apa electrica a masinii daca nu ma insel e atat de simplu incat porneste o data cu, contactul pus. Trebuie doar sa aiba o baterie incarcata. Nu ii trebuie nici o masina de aerisit.

 

Daca nu ma insel se poate porni si prin ISTA-D pompa, pentru ca aceasta are posibilitatea sa simuleze multe alte lucruri prin tehnica "by-pass"..

 

Habar nu am cum e o masina de aerisit. Poate ne preziti una si ne faci un rewiew.

 

Vezi acilea, fara masina de aerisit, fara ISTA-D, fara tehnica "by-pass"

(de pe lamin. 10:20)

 

Am încercat dar nu se aude bazaitul ăla..doar se vede in vasul de expansiune ca arunca apa cam la 15 secunde un jet

 

Jetul trebuie sa fie continuu.

Edited by unvicont
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

Daca nu circula lichidul in instalatie, nu poti face aerisirea. Pompa de apa fiind electrica ... functioneaza pe curent, nu e angrenata de curea.

Pentru ceva motiv am crezut ca tu ai siz ceva de aparat de aerisit, asa ca lasam subiectul despre el deoparte..

 

Exact cum ai fost tu de confuz in explicatie am incercat eu sa explic ca de fapt pompa fiind electrica poate functiona deci impinge antigelul prin instalatie fara sa pornesti motorul, ceea ce a poate salva din uzura, sau supra-incalzire daca aerisirea NU reuseste! Dar deja simt (si nu vreau..) ca te bag in alte teorii inutile..

 

Atat si nimic mai mult.

 

(Pompa functioneaza pe curent, da-da.. �� :goodjob: )

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am ĂŽncercat dar nu se aude bazaitul ĂŁla..doar se vede in vasul de expansiune ca arunca apa cam la 15 secunde un jet

Vezi ca in replica data mie de "unvicont" este un link de YT.

Acolo poti vedea un cerculet din plastic, cu o cruce pe el (pe la minutul specificat de userul unvicont..) acela este unul din suruburile DE AERISIRE de pe instalatie.

Eu nu m-as baza doar pe aerisirea prin "privitul in borcan". O aerisire ca la carte se face prin slabirea si aerisirea mai intai pe acolo; desigur, pana nu mai ies bule de aer ci un jet continuu...

Vezi ca mai sunt cel putin doua suruburi din acelea DIN PLASTIC pe instalatia masinii care trebuiesc slabite si confirmata eliberarea aerului si apoi stranse din nou; nu foarte strans.. ca-s din plastic.

 

Lamurit?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am ĂŽncercat dar nu se aude bazaitul ĂŁla..doar se vede in vasul de expansiune ca arunca apa cam la 15 secunde un jet

Vezi ca in replica data mie de "unvicont" este un link de YT.

Acolo poti vedea un cerculet din plastic, cu o cruce pe el (pe la minutul specificat de userul unvicont..) acela este unul din suruburile DE AERISIRE de pe instalatie.

Eu nu m-as baza doar pe aerisirea prin "privitul in borcan". O aerisire ca la carte se face prin slabirea si aerisirea mai intai pe acolo; desigur, pana nu mai ies bule de aer ci un jet continuu...

Vezi ca mai sunt cel putin doua suruburi din acelea DIN PLASTIC pe instalatia masinii care trebuiesc slabite si confirmata eliberarea aerului si apoi stranse din nou; nu foarte strans.. ca-s din plastic.

 

Lamurit?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am încercat dar nu se aude bazaitul ăla..doar se vede in vasul de expansiune ca arunca apa cam la 15 secunde un jet

Vezi ca in replica data mie de "unvicont" este un link de YT.

Acolo poti vedea un cerculet din plastic, cu o cruce pe el (pe la minutul specificat de userul unvicont..) acela este unul din suruburile DE AERISIRE de pe instalatie.

Eu nu m-as baza doar pe aerisirea prin "privitul in borcan". O aerisire ca la carte se face prin slabirea si aerisirea mai intai pe acolo; desigur, pana nu mai ies bule de aer ci un jet continuu...

Vezi ca mai sunt cel putin doua suruburi din acelea DIN PLASTIC pe instalatia masinii care trebuiesc slabite si confirmata eliberarea aerului si apoi stranse din nou; nu foarte strans.. ca-s din plastic.

 

Lamurit?

 

Eu nu am motorul tau ca sa iti arat exact unde sunt..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Și aerisirea cum o fac ?

 

Desfaci capacul de la vasul de expansiune. Dai drumu la caldura la maxim si temp si turatia aerotermei. Pornesti motorul pana se incalzeste. Si te uiti la vasul de expansiune sa ai un jet continuu. In timpul asta te uiti sa ai lichidul la nivel mereu completezi daca e cazu. Posibil cand ajunge la 90 grade sa scada dintr-o data nivelul pt ca atunci se deschide termostatul. Cand ajungi sa ai jet continuu si baga si caldura in masina aerisesti si la suruburile alea se plastic pana curge lichid (cel de langa termoflot e posibil sa picure doar cand e turata) (vezi sa iei surubelnita mare sau ceva de metal sa intre cat mai mult in suruburile alea de plastic ca sunt coapte si se sparg usor)

Daca pompa electrica nu merge tot trebuie sa bage caldura dar sa fie supapa aia pe deschis (ii scoti mufa)

 

Pompa electrica si electrosupapa au rolul de a baga caldura cu motorul oprit. Exemplu cand astepti gagica la scara dar opresti motorul si ti contactul pus. :)

 

Alt rol nu are.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Problema mea e ca dimineața la prima cheie dacĂŁ continui sa merg cu ea ĂŽmi ajunge apa și la 120 de grade ĂŽmi bagĂŁ rece..dacĂŁ opresc mașina ĂŽntre 85 de grade și 100 ca sa nu merg mai mult și stau câteva minute o pornesc iar și pornește caldura ..incontinuare face aceeași problema dar mai nou a apĂŁrut ca dacĂŁ merg cu farurile pornite bagĂŁ rece dacĂŁ le opresc ĂŽncepe și bagĂŁ cald și tot așa..Menționez ca acum 2 ani am rĂŁmas fĂŁrĂŁ baterie și am pus una rombat de 72 ah..sa fie problema bateriei sa nu aibe putere ?

 

DacĂŁ scot siguranța Farului de pe partea stânga pornește caldura..dacĂŁ bag siguranța ĂŽnapoi ĂŽncepe și bagĂŁ rece..la farul din dreapta nu are nicio problema

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca in replica data mie de "unvicont" este un link de YT.

Acolo poti vedea un cerculet din plastic, cu o cruce pe el (pe la minutul specificat de userul unvicont..) acela este unul din suruburile DE AERISIRE de pe instalatie.

....

 

La motorizarea lui ... nu are acel surub de aerisire.

 

Pentru ceva motiv am crezut ca tu ai siz ceva de aparat de aerisit, asa ca lasam subiectul despre el deoparte..

 

Exact cum ai fost tu de confuz in explicatie am incercat eu sa explic ca de fapt pompa fiind electrica poate functiona deci impinge antigelul prin instalatie fara sa pornesti motorul, ceea ce a poate salva din uzura, sau supra-incalzire daca aerisirea NU reuseste! Dar deja simt (si nu vreau..) ca te bag in alte teorii inutile..

 

Atat si nimic mai mult.

 

(Pompa functioneaza pe curent, da-da.. �� :goodjob: )

 

 

Ai crezut ca am zis. Doar am scris.

Nu am explicat nimic, pentru a evita sa fiu confuz. Am prezentant un link, daca intelege engleza ok, daca nu, asta e.

Pompa electrica nu porneste cand pui contactul.

 

...

 

Pompa electrica si electrosupapa au rolul de a baga caldura cu motorul oprit. Exemplu cand astepti gagica la scara dar opresti motorul si ti contactul pus. :)

 

Alt rol nu are.

 

Conform diagramei de mai jos, si nu numai, pompa de apa, fie ea chiar electrica are alt rol:

 

diagrama

 

Cand spui electrosupapa, te referi la piesa nr. 4 de aici ?

Edited by unvicont
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am scos mufa de la electrovalva și merge caldura cu farurile aprinse ,dacă o bag înapoi nu mai merge .. dc ?

 

Electrovalva adică pompa de recirculare apa

 

Electrovalva e o supapa de sens electrica practic o bobina care impinge un "dop" si nu mai lasa sa intre lichidul cald de la motor la radiatorul din bord. Daca ii scoti mufa ea va ramane pe deschis deci iti baga caldura in radiator. La vara cand vei da pe rece daca nu ii bagi mufa sa se inchida va baga tot caldura sau eventual nu iti va merge aerul pe rece.

Ai 2 supape dastea. una pentru pasager si una pentru sofer. 2 zone.

 

 

pompa porneste de cand dai drumu la caldura. sta pornita si cand ai contactul pus daca aerul e setat pe cald. Cand setezi pe rece pompa aia nu trebuie sa porneasca.

 

 

La prima vedere din ce ai tu pare ca e ceva pe partea electrica si o verificare pe tester e indicata poate e cum a zis un coleg mai sus, vreun modul sau releu pe moarte.

 

Dar citeste aici si pana ajungi la un mecanic cu tester de preferat inpa sa nu ingheti in masina stai cu mufa aia scoasa ca nu strici nimic.

 

https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/32-WATER-Heater_Valve_Testing_and_Replacement/32-WATER-Heater_Valve_Testing_and_Replacement.htm

Edited by 85TMY
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.