Jump to content

F11 - probleme suspensie pneumatica


Galagie

Recommended Posts

Va salut,

am un F11 - 520 cu xdrive din 2015, si cum a venit zapada, respectiv saptamana trecuta mi-a facut prima fenta masina.

 

Dimineata totul normal, m-am dus la servici cu masina si dupa cateva ore de stat in parcare, am gasit fundul masinii coborat ( stanga si dreapta).

 

Pun contactul, primesc mesaj de eroare "Cruise condition dezactivated.... you can continue jurney"....

 

Iau si pun din nou contactul, spatele se ridica... totul normal. Seara ajung acasa si pun diagnoza pe ea, cod de eroare "Rise timeout".

 

Dupa cateva zile de liniste, in timp ce mergeam... simteam masina ca se balanseaza mai tare decat o stiam.... ma opresc, din nou aceasi situatie.

Apoi iar 2-3 zile de liniste, pana Luni cand am gasit-o parcata peste noapte cu partea dreapta lasata mai jos decat stanga.

 

Initial cand am vazut ca ambele perne sunt desumflate, m-am gandit ca s-ar putea sa fie o problema la alimentarea generala cu aer, asa ca m-am concentrat pe zona compresorului. Am vazut ca multi au probleme cu acesta din cauza umiditatii.

 

Ieri am aruncat un ochi la compresor, am scos furtunul de aer care vine din compresor ( inainte de electrovalva cu 2 canale) si am cuplat un manometru.

 

Doar cu contactul pus, si comanda din ISTA, acesta imi facea presiune doar 2 bari, am zis ca ma pun sa desfac compresorul, asa am si facut....

 

Surpriza a fost ca compresorul si electrovalva de descarcare pareau in interior destul de curate si fara semne de umezeala.

 

Dupa ce am reasamblat compresorul, l-am testat pe o sursa externa de 12V, facea in jur de 10-11 bari presiune.

 

Pun la loc compresorul pe masina, si am observat ca doar cu motorul pornit acesta produce suficienta presiune pe manometru ( 6-8 bari cuplat la perne). Probabil din cauza tensiunii mai mari in regim de incarcare ( compenseaza caderile pe cablu).

 

Cat timp am lucrat la compresor, am lasat masina cu mufa scoasa din electrovalva cu 2 canale, ca sa nu imi iasa aerul din perne. Insa dupa 1-2 ore de lucru, am observat ca iar a coborat partea dreapta.

 

Atunci am luat o spritzuitoare cu apa si detergent de vase si am dat pe perne, intradevar am ceva pori pe perna dreapta, insa pe perna stanga nu am observat... Ce ii drept cu atata zapada si noroi pe sub masina era destul de greu in a imi da seama...

 

Urmeaza sa inlocuiesc ambele perne, insa ce ma intriga de ce se lasa spatele complet in timp ce merg s-au cand e parcata.

 

Apropo de asta, inca ma gandesc daca sa merg pe varianta originala ( undeva la 3500 ron ambele perne) sau sa merg pe varianta Arnott ( 2000 ron), ce experiente aveti cu pernele de la Arnott?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am avut suficiente experiente neplacute si din toate ce tu ai descris mai jos.

daca ai observat ca scapa aer la perne atunci da, trebuie sa le schimbi in pereche, ceea ce am facut si eu. prima pereche a fost modelul Truck recomandat de cei de la service, dar la 1 luna dupa, unda dinstre perne a fost complet fisurata... In acel moment service-ul a au fost dispusi sa acopere total in garantie nu doar perna sparta, ci la pereche si am optat pentru Arnott, platind o mica diferenta. Recomand Arnott, le am de jumate de an si sunt ok. am citit mult despre ele si lumea este in general multumita.

 

Acuma problema lasatului pe spate este cauzate in general de valva solenoid care are rolul de a inchide/deschide circuitul de aer. insa cand acesta are depuneri de coroziune nu mai functioneaza mereu cum trebuie.

sub acest link am postat exact aceasta problema, eu am schimbat totul: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/189261-perna-aer-bmw-f11-525/page__view__findpost__p__2528578

 

Compresorul iti face presiune - semn ca functioneaza in parametri ok. mai ramane cauza doar aceasta valva parerea mea. original nou nu se gaseste din pacate, nu merita sa pierzi timpul cautand... eu am cumparat de la un tip de pe olx aduse din Anglia sau China... scrie pe olx "solenoid supapa valva electrovalva compresor perne aer bmw F11" si o sa fie un tip din Targu Neamt. culmea pretul este foarte ieftin in acest moment.

 

bafta multa sa ai!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

am vazut topicul tau, legat de electrovalva aia pentru "descarcare", cand am desfacut compresorul menu, in niciun caz nu arata ca cel din pozele tale, era destul de curat.

 

Electrovalva in cauza, nu avea urma de rugina/coroziune, inca are aspectul acela cromat ("de nou"), nu am vazut nici semne de umezeala pe ea.

 

Am demontat'o si verificat cu sursa externa... ce sa zic, se aude cum tzacane, nu da semne ca s-ar bloca.

 

Legat de acel tip care vinde, mi se pare cam exagerat pretul lui, dar asa e cand omul are nevoie rapid, unii profita de chestia asta.

 

Astazi trebuie sa imi ajunga pernele ( Arnott A-2780), vedem ce va fi dupa. O sa verific in prealabil si furtunele pentru perne, parca le-as schimba si pe acelea cu ceva Festo sau SMC, insa nu stiu grosimea peretelui.

Edited by Galagie
Link to comment
Share on other sites

Va salut,

 

vineri am schimbat cele doua perne, am verificat si furtunele+fitingurile ca sa nu am pierderi de aer

 

Partea dreapta nu se mai lasa.

 

Insa inca am probleme cu compresorul, ieri l-am facut bucati din nou, din fericire sau nu... am reusit sa "de-gripez" electrovalva de descarcare cu sfantul WD40 si cu putin ulei....

 

Deocamdata totul pare in regula, nu am sesizat diferente cu pernele noi fata de cele originale.

 

Intre timp mi-am comandat o electrovalva noua, sper sa tina WD-ul acolo pana imi vine piesa noua.

 

Am atasat mai jos niste poze, intreaga operatiune mi-a luat cam o ora ( cu ceva pauze de tigara/cafea pardon.gif)

 

IMG-9771.jpg

IMG-9772.jpg

IMG-9775.jpg

IMG-9777.jpg

Edited by Galagie
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Va salut,

 

vineri am schimbat cele doua perne, am verificat si furtunele+fitingurile ca sa nu am pierderi de aer

 

Partea dreapta nu se mai lasa.

 

Insa inca am probleme cu compresorul, ieri l-am facut bucati din nou, din fericire sau nu... am reusit sa "de-gripez" electrovalva de descarcare cu sfantul WD40 si cu putin ulei....

 

Deocamdata totul pare in regula, nu am sesizat diferente cu pernele noi fata de cele originale.

 

Intre timp mi-am comandat o electrovalva noua, sper sa tina WD-ul acolo pana imi vine piesa noua.

 

Am atasat mai jos niste poze, intreaga operatiune mi-a luat cam o ora ( cu ceva pauze de tigara/cafea pardon.gif)

 

IMG-9771.jpg

IMG-9772.jpg

IMG-9775.jpg

IMG-9777.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

felicitari, eu zic ca nu o sa fie diferenta cu aceste perne. referitor la electrovalva si eu am incercat ca si tine sa-i prelungesc viata insa m-a parasit cand eram mai in mare graba sa plec din oras, asa ca iti poti imagina ce fericire pe capul meu...

pana la urma cea noua de unde ai comandat-o, tot olx?

 

am observat in poza ca "protectia praf" al amortizorului in partea superioara incepe sa aiba fisuri, se va rupe si nu o sa mai protejeze de mizerii amortizorul. risti sa-ti strici amortizoarele cu timpul, ar fi bine sa le inlocuiesti, costa aprox 150 lei bucata OEM.

 

bafta si numai drumuri bune sa avem!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

nu a mai facut fente suspensia de cand am schimbat pernele si degriparea electrovalvei.

 

Intre timp am comandat alta noua, de pe ebay, sper sa nu am probleme pana soseste piesa noua.

 

Urmeaza sa schimb si protectiile la amortizoare in curand.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salut,

Am citit cu interes experientele voastre insa nu reusesc sa ma incadrez perfect cu speta mea prin urmare zic ca e mai bine totusi sa intreb.

La mine spatele coboara partial si imi dau seama de asta ca 1. in trecut am avut o perna sparta si spatele era coborat practic suficient de mult incat anvelopa sa se ascunda putin sub aripa si 2. nu arata atat de lasat ca in clipul de pe youtube (cel mentionat mai sus cu F11 alb).

In momentul in care pornesc masina si plec undeva, cand ma opresc spatele este la locul lui, pernele umflate corect. Lasata peste noapte (sau poate 2 nopti) se coboara iarasi uniform pe ambele parti.

Tot valva respectiva ar terbui sa fie problema sau mai trebuie avut in vedere si altceva? Ma gandesc ca daca era valva trebuia sa fie jos complet sau ...?

Spre deosebire de momentul cu perna sparta cand masina m-a avertizat imediat de problema, acum nu am niciun fel de alerta.

 

Multumesc.

Edited by cristianicolau
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salutare,

Am si eu o problema la un F11 din 2015. Masina este acum lasata de spate si chair daca pornesc motorul nu se aude comprosorul care ar trebui sa umfle pernele. Masina e achizitionata de curand si pernele au fost schimbate in luna ianuarie deci ma gandesc ca nu ar fi de la perne. Din tester s-a incercat ridicare pernelor, se aude compresorul cum porneste dar nu se ridica nimic. Pana ajung la service voiam sa va intreb daca s-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema? Multumesc 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

pe corpul compresorului ai o electrovalva prin care descarca aerul din perne, atunci cand coboara.

Electrovalva aia se mai "gripeaza", daca ramane blocata pe deschis, degeaba porneste motorul compresorului ca nu iti baga suficienta presiune.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
20 minutes ago, Alin E said:

simt suspensia mai rigidă.

Nu stiu daca valva aia de la perna de aer are legatura cu rigiditatea suspensiei, rolul pernelor este sa ridice si sa coboare, practic la F11 doar sa asigure orizontalitatea. De ridigitatea suspensiei se ocupa amortizoarele si arcurile si desigur modelul anvelopei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.