Jump to content

Varianta bunã de bujii incandescente ��i releu


Recommended Posts

Va salut. Sunt nou pe aici Ăâ˘i nu Ăâ˘tiu dacĂŁ a mai fost tratat acest subiect. DacĂŁ da, ĂŽmi er scuze.

Am un e91 320d d3 163 cp Ăâ˘i este prima iarna care o facem ĂŽmpreunĂŁ. DupĂŁ niĂâ˘te porniri defectuoase am puso pe tester Ăâ˘i am erorile 4203 Ăâ˘i 4212. Mecanicul a concluzionat ca este vorba de bujiile incandescente Ăâ˘i releul lor.

Având ĂŽn vedere ca situaĂâşia m-a prins foarte prost financiar, am ĂŽncercat sĂŁ gĂŁsesc mai multe variante:

1. Bujii noi Bosch Ăâ˘i releu din dezmembrĂŁri (cea mai ieftina)

2. Bujii noi Bosch Ăâ˘i releu nou Hitachi (varianta de mijloc)

3. Bujii noi Beru Ăâ˘i releu nou champions (varianta cea mai scumpa la care eu ma pot plia).

 

Ce ĂŽmi recomandaĂâşi din aceste variante?

MulĂâşumesc mult!

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Orice ar fi nu din Dezmembrari. Nu știi daca nu e deja stricat si pierzi timp si bani si nu știi cat va ține. Poți sa iei bujii bosch, asa sunt si cele originale, am luat OE si tot de bosch sunt fĂŁcute, dintre un aftermarket mai bun si altul mai prost, ia l pe cel mai ieftin, minim 2 ani eu zic ca tine oricare
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu-ti permiti intretinerea unei masini de la aceasta marca! Nu o lua in nume de rau, nu este “hate” e doar o constatare, nu esti nici primul si nici ultimul. Daca nu-ti permiti 6-700 lei pt 4 bujii si un releu...

Ce releu este Hitachi? Astia faceau video uri acum 25 de ani!

Daca nu-ti pui OE(originale) macar pune OEM(de la producatori consacrati- Beru,Bosch).

Iti spun eu ce se intampla daca le pui sh sau de la producatori de care nu a auzit nimeni:

- din prima sau dupa putin timp nu or sa ti mai functioneze- daca te prinzi-le mai cumperi odata+manopera 2-300 lei

-daca nu te prinzi ti se buleste DPF ul( daca l mai ai!) si imediat turbina!(vro’ 2500 lei minim Reconditionarea)

Masinile astea te incanta cand le conduci, dar daca nu bagi bani in ele la timp mai mult or sa stea parcate, sau ajung repede la vanzare “ ca nu e bun beamveul domne, e stricacios”

Bafta!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Beru; bujii noi fara discutie.

Am M47 de 2 litri 163cp.

 

Sau (poate) SH daca schimbi tu insuti bujiile.

Ca atunci ai timp (sa iti faci..) si nu dai bani pw manopera.

 

Nu recomand nimanui sa-si schimbe bujiile incandescente, se pot rupe foarte usor. Eu personal doar in service as face aceasta operatie, iar in caz ca se rup, sa le scoate eirolleyes.gif

Cum au spus si colegii mai sus, ia BERU sunt foarte bune, approx 50 lei bucata nu e gaura in nici un buget.

Edited by KangJi
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu recomand nimanui sa-si schimbe bujiile incandescente, se pot rupe foarte usor. Eu personal doar in service as face aceasta operatie, iar in caz ca se rup, sa le scoate eirolleyes.gif

Cum au spus si colegii mai sus, ia BERU sunt foarte bune, approx 50 lei bucata nu e gaura in nici un buget.

Asa e. Am uitat sa adaug; nu e pentru incepatori schimbul de bujii la diesel.

Se poate complica operatia foarte mult si grav..

 

Am zis SH mai mult ca sa ii sugerez ca o sa umble acolo mai des decat daca pune nou.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mersi de rĂŁspunsuri. Nu e vb de a-Ăâşi permite sau nu, ideea e ca ĂŽn acest moment nu am disponibil pentru aceasta operaĂâşiune cei 1100 lei cât mi-a cerut mecanicul pe piese Ăâ˘i manopera.

Am ĂŽnĂâşeles ca bujiile beru Ăâ˘i Bosch sunt cele mai ok fapt pentru care o sa optez pentru aceste bujii, ĂŽn speĂâşĂŁ beru. Oricum nu se pune problema sa nu iau noi. Cat despre releu, aveĂâşi dreptate, mai bine mai aĂâ˘tept 2 sĂŁptĂŁmâni Ăâ˘i pun unul nou tot beru.

Risc ceva dacĂŁ mai aĂâ˘tept 2 sĂŁptĂŁmâni ĂŽn situaĂâşia data?

Sau sa schimb mai ĂŽntâi releu Ăâ˘i apoi bujiile?

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu-ti permiti intretinerea unei masini de la aceasta marca! Nu o lua in nume de rau, nu este “hate” e doar o constatare, nu esti nici primul si nici ultimul. Daca nu-ti permiti 6-700 lei pt 4 bujii si un releu...

Ce releu este Hitachi? Astia faceau video uri acum 25 de ani!

Daca nu-ti pui OE(originale) macar pune OEM(de la producatori consacrati- Beru,Bosch).

Iti spun eu ce se intampla daca le pui sh sau de la producatori de care nu a auzit nimeni:

- din prima sau dupa putin timp nu or sa ti mai functioneze- daca te prinzi-le mai cumperi odata+manopera 2-300 lei

-daca nu te prinzi ti se buleste DPF ul( daca l mai ai!) si imediat turbina!(vro’ 2500 lei minim Reconditionarea)

Masinile astea te incanta cand le conduci, dar daca nu bagi bani in ele la timp mai mult or sa stea parcate, sau ajung repede la vanzare “ ca nu e bun beamveul domne, e stricacios”

Bafta!

 

asta e un hate camuflat sub titlul de constatare....

omul a spus ca l-a prins prost acum, nu ca s-a inhamat la ce nu-si permiteiar asta ca daca nu-ti permiti 6-700 de lei pe bujii si releu, pot si eu sa zic ca daca nu ai 2000 lei sa-ti schimbi la reprezentanta, de ce ti-ai luat masina premium.

iar sa spui "ce releu este Hitachi?" cand este in primul rand o firma japoneza de electronice cu un renume si in al 2-lea rand, cred ca este mult mai mare ca Beru sau champion.Asa ca pretul nu arata meru calitatea, ci doar imaginea si cat investesc in imaginea de piata

 

ca ultim punct, daca tu poti cumpara o piesa OE de undeva, cu factura, ai o lada de bere de la mine. (ca sa stii, OE sunt piesele care sunt facute doar pentru fabrica si prima productie, nu se comercializeaza, nici reprezentantele nu au acces sa le cumpere, au un standard de calitate si de verificare peste AM si OEM)

 

ca si varianta pentru @CĂŁtĂŁlin81

 

Bujii Beru sau Bosch iar releu Hitachi - Beru - Champion

 

 

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Am înČ›eles ca bujiile beru Č™i Bosch sunt cele mai ok fapt pentru care o sa optez pentru aceste bujii, în speČ›ă beru. Oricum nu se pune problema sa nu iau noi. Cat despre releu, aveČ›i dreptate, mai bine mai aČ™tept 2 săptămâni Č™i pun unul nou tot beru.

Risc ceva dacă mai aČ™tept 2 săptămâni în situaČ›ia data?

Sau sa schimb mai întâi releu Č™i apoi bujiile?

 

Cum eroarea a aparut doar pe bujii, eu sa fiu as schimba DOAR toate bujiile.

De cand am masina NU AM SCHIMBAT "releu" sau blocul de control /controlerul de bujii si am facut cu masina mult peste 100k km de cand o am.

Am schimbat doar bujii cand s-au ars pentru ca doar eroare de bujii am avut de cand am masina.

Cat timp nu ai eroare pe TOATE bujiile si schimband-le pe cele vechi cu altele noi si nu dispare eroarea pe bujii, nu e cazul sa crezi ca e controlerul bujiilor.

 

Cine te sfatuieste altceva sau sa schimbi ceva ce nu e cazul (modulul de control bujii), se bazeaza pe ceva ce pentru mine nu are logica.

Cand pui bujii noi si controlerul (sau testarea dupa erori..) zice din nou eroare, atunci e "releul". E logic si de bun simt.

Blocul de control al bujiilor implica mai putina manopera, dar pretul mai mare.. pe bloc.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

asta e un hate camuflat sub titlul de constatare....

omul a spus ca l-a prins prost acum, nu ca s-a inhamat la ce nu-si permiteiar asta ca daca nu-ti permiti 6-700 de lei pe bujii si releu, pot si eu sa zic ca daca nu ai 2000 lei sa-ti schimbi la reprezentanta, de ce ti-ai luat masina premium.

iar sa spui "ce releu este Hitachi?" cand este in primul rand o firma japoneza de electronice cu un renume si in al 2-lea rand, cred ca este mult mai mare ca Beru sau champion.Asa ca pretul nu arata meru calitatea, ci doar imaginea si cat investesc in imaginea de piata

 

ca ultim punct, daca tu poti cumpara o piesa OE de undeva, cu factura, ai o lada de bere de la mine. (ca sa stii, OE sunt piesele care sunt facute doar pentru fabrica si prima productie, nu se comercializeaza, nici reprezentantele nu au acces sa le cumpere, au un standard de calitate si de verificare peste AM si OEM)

 

ca si varianta pentru @CĂŁtĂŁlin81

 

Bujii Beru sau Bosch iar releu Hitachi - Beru - Champion

De unde ai tras tu concluzia ca i hate? Oricui i se intampla sa fie prin la “inghesuiala”, problema i alta: majoritatea posesorilor de BMW sh nu se documenteaza inainte sa o cumpere ce presupune costul intretinerii! Despre asta i vorba. Cand vii si pui intrebarea: se merita bujii/ releu sh? care crezi ca ar trebui sa fie raspunsul?

Raspunsul meu a fost sincer, fara hate si nedistructiv.

Cat despre chestia cu OE, OEM si AM... mai citeste... daca faci pariul asta cu cei de pe forum s ar putea sa ne vedem toti la o intalnire, noi cu masinile si tu cu tirul de Carlsberg!

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa ne contrariem. Aici nu e vb de hate sau de una alta. E de perspectiva. Toate maĂâ˘inile au probleme, toate au piese mai cumpe sau mai ieftine. Cum am spus, ĂŽn acest moment nu sunt prea roz cu banii Ăâ˘i ĂŽncerc sa aflu cum sa fac mai bine: sa o las asa Ăâ˘i sa mai aĂâ˘tept pana iau salariul sau exista Ăâ˘i varianta de compromis?

Sa cumpĂŁr acum bujiile sau releul? <nu-mi permit ambele la acest moment>

Sa cumpĂŁr Ăâ˘i bujiile Ăâ˘i releul dar la releu sa iau ce e mai ieftin? <dacĂŁ tot umblu la ea sa le schimb pe amandoua>

E mai ok un releu original din dezmembrãri dar dupã ce Îl verific decât unul after market gen Hitachi sau Champions?

Acestea sunt nelĂŁmuririle mele.

MulĂâşumesc ptr implicare!

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nu are rost sa ne contrariem. Aici nu e vb de hate sau de una alta. E de perspectiva. Toate maČinile au probleme, toate au piese mai cumpe sau mai ieftine. Cum am spus, în acest moment nu sunt prea roz cu banii Či încerc sa aflu cum sa fac mai bine: sa o las asa Či sa mai aČtept pana iau salariul sau exista Či varianta de compromis?

Sa cumpăr acum bujiile sau releul?

Omule nu ti-am dat raspunsul??

Schimba doar bujiile.

Nu schimba releul ca nu este cazul.

La el se ajunge oricum mai usor daca trebuie sa il schimbi. Dar nu trebuie sa il schimbi. Erorile din topic sunt strict despre doua bujii arse.

Sa le schimbi pe toate pentru ca se pot "arde" celelalte doua mai apoi si ai inteles ca o sa platesti inca o data..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Omule nu ti-am dat raspunsul??

Schimba doar bujiile.

Nu schimba releul ca nu este cazul.

La el se ajunge oricum mai usor daca trebuie sa il schimbi. Dar nu trebuie sa il schimbi. Erorile din topic sunt strict despre doua bujii arse.

Sa le schimbi pe toate pentru ca se pot "arde" celelalte doua mai apoi si ai inteles ca o sa platesti inca o data..

Mersi frumos! AĂâ˘a am sĂŁ fac!

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Mersi frumos! AČ™a am să fac!

 

Trimis de pe al meu ELE-L29 folosind Tapatalk

Sa nu uiti sa (ne) scrii aici daca au disparut erorile. Si chiar daca/cand reapar sa zicem..

Ca sa inteleaga si altii care cauta raspunsuri, sa nu mai deschida alte topicuri..

 

Ca paranteza, eu am o bujie dusa din nou, dar pentru ca e iarna si prea frig nu am chef ca pana se incalzeste afara sa le schimb.. iar dimineata cand e frig si se aprind bujiile.. ca, inca apare indicatia de preincalzire.. motorul tremura, exact din cauza de mai sus. Ca sa previn trepidatia prea mare in primele 2-3 secunde, daca pana atunci nu apasam decat pedala de ambreiaj acum, din cauza bujiei, apas fooarte usor si pe pedala de acceleratie si asta reduce durata trepidatiei.

Nu recomand, dar daca vrei sa o mai duci un pic asa, pana le schimbi, la mecanic in cazul tau, poti sa incerci ce am descris mai sus.

La mine "merge si asa" pe sistemul romanesc..

 

Tu ai doua arse, poate e mai bine sa nu prelungesti agonia..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

O singura bujie , cea de pe cilindrul 1. Ar trebui sa dea de gandit prima eroare, 4203, cea cu preoperarea bujie. Probabil vine de la releu si poate avea legatura cu eroarea de comunicare a alternatorului - BSD .

Fiind o singura bujie , eu as schimba-o doar pe aceea si as vedea ce erori apar dupa aceea . As verifica si cablul dintre releul de bujii si alternator .

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu recomand nimanui sa-si schimbe bujiile incandescente, se pot rupe foarte usor. Eu personal doar in service as face aceasta operatie, iar in caz ca se rup, sa le scoate eirolleyes.gif

Cum au spus si colegii mai sus, ia BERU sunt foarte bune, approx 50 lei bucata nu e gaura in nici un buget.

 

Tocmai din cauza asta toate service-urile ĂŽți spun din capul locului ca daca se rupe vreo bujie nu ĂŽși asuma si este perfect normal. ToatĂŁ lumea știe ca bujiile incandescente pot ceda la desfacere.

 

Cel mai bine e sa ti le schimbi singur pentru ca e mașina ta si ai rabdare, mai dai cu soluție, mai aștepți, mai incerci, aia la service nu stau dupĂŁ tine si sa le menajeze, când se blocheazĂŁ le forțeazĂŁ si atunci e dupĂŁ noroc. La N47 nu prea am auzit cazuri de 5 ani de când am masina.

 

Concluzia? Schimbați le sigur daca va pricepeți, daca nu, gĂŁsiți un mecanic care are rabdare si nu le forțeazĂŁ pentru ca service ul nu ĂŽși asuma si pe buna dreptate.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mda,

Cer scuze la baeti pentru postul mai lung!

..........asta pentru baiatul cu “tirul de bere”

 

“ Piesele auto sunt clasificate in trei grupe principale: OE, OEM si AFTERMARKET.

 

Piesele OE (Original Equipment) sunt piesele de prim montaj, folosite de fabricantul masinii. Piesele originale au inscriptionate logo-ul producatorului (de ex. Sachs) si a marcii auto (de ex. BMW), avand pretul cel mai mare, dar si nivelul de calitate excelent. Acestea sunt vandute comerciantilor exclusiv de catre producatorul marcii auto (de ex. BMW).

 

Piesele OEM (Original Equipment Manufacturer) provin de la aceeasi producatori care fabrica si piesele originale. Piesele OEM sunt marcate doar cu logo-ul producatorului (de ex. Sachs), avand preturi accesibile si o calitate foarte buna sau excelenta in functie de producator. Acestea sunt vandute comerciantilor direct de catre producator.

 

Piesele AFTERMARKET sunt facute de alti producatori decat cei care fabrica piese OE si OEM, care au cumparat drepturile de a le produce. Aceste piese sunt marcate doar cu logo-ul producatorului, avand preturi foarte accesibile si un nivel de calitate bun sau foarte bun in functie de producator. Piesele AFTERMARKET sunt vandute comerciantilor direct de catre producator.”

 

Eu daca as fi statul roman as propune urmatoarea lege:

“Toti proprietarii de masini mai vechi de 5 ani, nu mai au voie sa-si cumpere piese decat sh, si aici ne referim la tot ce inseamna “sub capota”, articulatii, directie, sistem de franare si anvelope”

Acum sa devin mai serios: este pacat ca acest forum a ajuns la un nivel atat de scazut, fiecare posteaza tot cei trece prin cap,d’alde Bimmer90f30 ajuns mafalda si guru pe forum(pentru cineva nou pe forum ia de bun ce-i spune unu cu 10k posturi), Romica si moderatorii doar privesc(in cel mai bun caz), nimeni nu mai are bunul simt sa dea un search pe forum iar din cei multi(nu ma numar printre ei) care chiar stiau cu ce se mananca marca asta, au mai ramas mai putini decat degetele de la o mana, si nici aia nu mai posteaza.

De acea, acesta este printre ultimele mele posturi pe forum!( poate doar pe la intalniri, comercial si masina mea o sa mai postez foarte rar, asta daca nu-mi iau vr’un ban).

Peace over and out!

Edited by adi v
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu daca as fi statul roman as propune urmatoarea lege:

“Toti proprietarii de masini mai vechi de 5 ani, nu mai au voie sa-si cumpere piese decat sh, si aici ne referim la tot ce inseamna “sub capota”, articulatii, directie, sistem de franare si anvelope”

Acum sa devin mai serios: este pacat ca acest forum a ajuns la un nivel atat de scazut, fiecare posteaza tot cei trece prin cap,d’alde Bimmer90f30 ajuns mafalda si guru pe forum(pentru cineva nou pe forum ia de bun ce-i spune unu cu 10k posturi), Romica si moderatorii doar privesc(in cel mai bun caz), nimeni nu mai are bunul simt sa dea un search pe forum iar din cei multi(nu ma numar printre ei) care chiar stiau cu ce se mananca marca asta, au mai ramas mai putini decat degetele de la o mana, si nici aia nu mai posteaza.

De acea, acesta este printre ultimele mele posturi pe forum!( poate doar pe la intalniri, comercial si masina mea o sa mai postez foarte rar, asta daca nu-mi iau vr’un ban).

Peace over and out!

Flacau, eu nu te-am facut pe tine in nici un fel...

 

Faptul ca am ajuns la un anumit numar de postari NU ma face nici o mafalda.

Asta NUMAI SI NUMAI IN MINTEA UNORA.

 

Dar daca tot esti asa mesrias in a afla descoperi defecte si scoate ochii te invit pe orice topic pe carr am scris sa ma contrazici daca poti sau sa mai adaugi ceva in plus; fapt care ar fi Cel Mai De Laudat fata de tine.

In rest, abtine-te sa te iei direct de persoana ca te reclam ca atac direct la persoana. Si de aici doar moderatorul decide, nu eu.

Retine, nu am pile, sau mai stiu eu..

 

Moderatorii sunt foarte ok. Si nu o spun ca sa ii perii..

 

Am.fost avertizat de unii din ei pe buna dreptate. O spun public.

 

Asa ca, nu uita sa treci pe la.mine pe pagina si sa ma contrazici sau chiar adaugi ceva daca e necesar..

 

In rest, o simpla cautare pe goagle si aflam polologhia trantita de tine despre AM, OEM si etcetera. Asa ca...

 

Cat desre sugestia cu lege schimbata in Romania, care e treaba?

E problema ta daca unul sau altul isi permite un lucru sau altul?

 

Win60 ai perfecta dreptate, vroiam sa zic si eu ceva de genul, dar imi era teama sa generalizez la adresa serviceurilor, tocmai pentru ca eu nu prea intru in serviceuri iar tu esti mult mai in cunostinta de cauza.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

alt topic dus in rapa..........

 

garantie inseamna deviz de montaj, deviz de constatare (in caz de defectiune) si astea toate costa alti bani, pe cand el a spus ca nu are multi bani la dispozitie. sfatul pe care trebuia sa l primeasca pe forum era:

 

1. diagnoza cu ISTA la service competent (nu Delphi, Carly sau alte balarii)

2. cel mai probabil decizia era: inlocuire releu + bujii + verificare cablu plus (ramane de vazut dupa o diagnoza serioasa)

3. cumparat piese originale atat releu cat si bujii, apoi inlocuite. Daca nu ti permiti, incearca sa ti le montezi singur sau sa te ajute un prieten. Pentru bujii rupte in timpul demontarii nu-si asuma nimeni, nici macar service-ul doar ca aia ar trebui sa se ocupe de problema (bineinteles ca tot pe banii tai) si sa o extraga intrun final.

 

daca primele 3 variante nu se incadreaza in bugetul tau si vrei carpeli (mai ales cu piese SH) atunci nu mai intreba pe forum, fa cum vrei sau cum te sfatuieste mecanicul tau ca tot la primele 3 variante vei ajunge in final, fie ca finalul e peste 1 luna sau 1 an.

 

atatea discutii intutile despre care aftermarket e mai bun, care e mai scump, care nu face banii si care nu se strica.......sunt unii care abia asteapta sa se contrazica cu altii total inutil.

 

pe scurt: vrei calitate? cumpara-ti originale BMW! vrei ieftineala? ia orice ca oricum nu e nicio (mare diferenta) ! vrei piese SH? nu mai intreba pe forum .....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.