Jump to content

�ncãrcare baterie


lucadavid

Recommended Posts

Salut

Va rog, am bateria descărcată. Maine împrumut un redresor, cum se foloseste?

Pot conecta la bornele de la capacul motor?

Sau trebuie direct la baterie?

Va rog, n-am folosit niciodată.

Seria 3,320 D,2005, E 91.

Multumesc pentru raspuns

Seară buna

Plus la plus, minus la minus.

 

De preferat de dat jos borna de minus de pe baterie. Iti trebuie o tubulara de 10mm pt asta.

Apoi pui cum am zis mai sus, un crocodil minus la minusul bateriei apoi celalalt de plus (rosu) la plusul bateriei. Pe baterie o sa gasesti doua capacele din plastic, un rosu mai la fund, acopera borna plus a bateriei; capacul ala nu se da usor jos adica la o parte/acolo trebuie mult talent.. poti in schimb sa pui crocodilul pe celalalt capac, negru care are un arc din plastic si asa ai acces la cealalta borna de plus; e chiar langa brida aia din metal cu, cauciuc pe ea care e peste baterie...

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, cred ca ai imbatranit si dai semne de uzura pe forum ..te-am mai intrebat si pe alte topicuri - de ce zapacesti oamenii cu indicatii complicate pt actiuni banale cand sunt la indemana solutii simple ??

 

Pt o incarcare baterie "e de preferat" dat borna jos ?! De ce ?? ...si apoi continui in explicatii cu capacele rosii, arculete si scule incat descurajezi pe orice amator sa se apropie de masina !

 

Exista terminal plus (borna/priza) "+" langa capacul motor unde legi, evident, "plusul" redresorului ...si "minusul" il legi la orice cap surub gasit sub capota care face minuscule scantei la atingere, semn ca face "masa".

 

Ce atata stiinta si inginerie si sa stai indoit in portbagaj cand ai totul in fata ta sub capota ?

 

...cand am cate o saptamana cu drumuri scurte si multe porniri in oras, in week-end la țara pun redresorul pe un taburet langa capota masinii si las bateria la incarcat "zi lumina" (preventiv). Dureaza 5 secunde cuplarea redresorului la priza masinii si ce sa vezi ? - bateria se incarca fara probleme !

 

Aaaaa, vezi Bimer ca nu le-ai spus la baieti ca odata cu decuplarea bornei de pe baterie vor constata ca au pierdut din setarile masinii ...si vor intra aici sa intrebe cum se regleaza ora si data, unde a disparut contorul mic de km si alte chestii.

 

Si nu vorbesc din "teorii" ci mi-am inlocuit tipsul final evacuare si am vrut sa mi-l sudez si sa nu fac vreo minune intre instalatia masinii sub tensiune si "curentii" ap. sudura, am decuplat bateria masinii ...ca apoi sa stau stresat ca oare ce setari am pierdut. Fiind model mai vechi (2007), n-am stat prea mult sa butonez ulterior in bord dar la modelele mai noi m-as gandi de 2 ori inainte sa recomand decuplarea bateriei pt o banalitate de incarcare cu redresor.

 

In plus, prin decuplarea bornei exista apoi riscul inchiderii accidentale a portbagajului din neatentie sau obisnuinta si daca yala e intepenita pt ca nu a fost folosita ani de zile, incepi sa te scarpini in cap.

...pt ca asta am facut - am decuplat bateria, m-am apucat de sudat si la un moment dat, din obisnuinta am trantit portbagajul. Mi-au trebuit 30 min sa-l deschid din cheie pt ca yala era intepenita in oxizi si mizerie si nu aveam la indemana o alta baterie sa-i dau curent din "fațĂŁ".

 

Si ca ultim ex - dupa o zi intreaga de stat la pescuit, la plecare am constatat ca nu am cu ce ! Nu mai aveam curent nici cat sa-mi deblocheze volanul si in bord mi-au aparut milioane de martori aiurea. In timpul zilei am lasat masina descuiata, usile deschise, mai ascultam radio, cred ca si actuatorul ala de turbina s-a tot initializat toata ziua, nu stiam eu atunci de "sleep mode" ...si seara sportiv pe camp langa BMW.

 

Am chemat un prieten cu un Punto micut, cabluri, conectat la priza motor si "masa" la un surub caroserie, a mers Punto la relanti 30 min, decuplat apoi cablurile (sa nu risc sa-i deteriorez omului releul de incarcare in timpul incercarii mele de a porni) - BMW-ul "a luat-o" instant si pana acasa s-a incarcat si bateria cat de cat incat a 2-a zi dimineata am pornit fara probleme.

 

Acuma zi Bimer ca nu asa trebuia facut, ca e mai riguros stintific prin decuplarea bateriei, eventual demontarea ei si chemat 4 specialisti care sa constate descarcarea ei si apoi incarcarea ei pe banc special sub atenta supraveghere a unei comisii de la BMW...

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Frate, da tu ai timp de despicat firu in patru mai rau ca mine..

Cred ca puteai scrie o carte despre cum sa nu deconectezi cablu de minus de pe borna bateriei.

Esti ok mai baiete!?

Nu serios, umpli pagini aiurea la adresa mea. Nu e cazul.

Fii scurt, ca eu inteleg.

Fii chiar mai scurt si eu poate o sa te intreb ceva.

Hai pa.

 

Sincer, nu ma intereseaza cum ai pornit tu bmwul tau. Masina mea e mai simpla nu asa complicata ca a ta. Si sa tin cont ca unii isi pot pierde setarile cand MAI IMPORTANT E SA ISI PORNEASCA MASINA, zi tu acum ce e mai important?

 

Daca esti priceput, nu o sa deconectezi bateria cum gresit am spus eu si probabil nici nu o sa deschizi topic...

Hai sa o lasam asa.

 

Oricum sunt sigur ca o sa continui sa comentezi prea mult la adresa mea si prea putin pe subiect, ca alti cativa pe aici..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.