Jump to content

"Sughituri" relanti "pe rece" - e90/m47


13NCU

Recommended Posts

Mda, nimic sofisticat, nu-mi "porneste" nimic suplimentar sub capota ...si nici n-ar fi avut ce.

 

Tot incercand sa prind sound-ul intr-o filmare mi-am dat seama ca acel 65° a fost intamplator.

Se aude uneori la 40, sau la 50°, se pare ca nu e o regula.

In principiu zgomotul vine din zona alternatorului si pare a avea o legatura cu starea de descarcare a bateriei de la acel moment.

Sau la fel de bine poate fi un rulment rola sau alternator care dupa o perioada (scurta) de mers ajunge la o anumita incalzire dupa care isi schimba "glasul".

 

Si eu care credeam ca am avion ! :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bimmere tata, la 1310 zâmbetu lui Ion Iliescu, se punea cartonu pe jumătate de radiator, altii puneau pe tot radiatoru :))) si mai captuseau găurile din spoiler cu scotch maro deschis de plastic și hârtie sau polistiren alb subțire =)) Ce vremuri anii doomii, imi amintesc cu placere :) Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

se mai captusea carburatorul carfil 32irma cu carton cicĂŁ ca sĂŁ nu inghete, anti jivrare sa circule bine benzina in carburator benzina iarna la pornire la rece :))

 

care erau mai ĂŽnstĂŁriți, puneau injecția mecanica kjetronic de pe vw, pe motorul de dacia 1,4

 

vazusem la cineva, isi facuse galerie de admisie turnata din aluminiu la tigani ca sĂŁ punĂŁ injecția aia mecanica de vw.

Dezavantaj ca era foarte greu de reglat și consuma foarte multa benzina ajungea la 20% in oras pe 1310 :)))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In principiu zgomotul vine din zona alternatorului si pare a avea o legatura cu starea de descarcare a bateriei de la acel moment.

 

Un truc ieftin, incearca o surubelnita mai lunga, pui varful pe ce piesa vrei, de unde crezi ca vine sunetul si iti lipesti urechea de manerul la surubelnita. Evident, vezi sa nu-ti scape varful la surubelnita in curea sa dai in altele.

Link to comment
Share on other sites

 

vazusem la cineva, isi facuse galerie de admisie turnata din aluminiu la tigani ca să pună injecția aia mecanica de vw.

Dezavantaj ca era foarte greu de reglat și consuma foarte multa benzina ajungea la 20% in oras pe 1310 :)))

Ehee, esti o istorie vie a vremurilor (de) demult apuse :))

 

Ce stiu tinerii din ziua de azi cum e sa sufli in jiglor cu mainile inghetate... si vant in "pupa" :)) si sa nu poti sa pui surubul ala al naibii pe jumatate in afara cu capul ala de surubelnita lat.. vale-leu.. pe frig..

 

..tinerii vor smecherii la bord, de ce (cum) nu le arata bordul uleiul..

 

Nu am prins decat epoca cu radiatoare mici si mari; si desigur cartoane.. nu i-am dat replica lui ncu ca probabil nu ma credea.. dar tu chiar m-ai provocat. :)

 

Trabantul m-as da cu el la orice zi.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un truc ieftin, incearca o surubelnita mai lunga, pui varful pe ce piesa vrei, de unde crezi ca vine sunetul si iti lipesti urechea de manerul la surubelnita. Evident, vezi sa nu-ti scape varful la surubelnita in curea sa dai in altele.

trucul asta provenea de la Oltcit, asa asculta în parcare mecanicu la relanti pe toata lungimea carterului de aluminiu (ambielajul, in carterul de aluminiu și cuzineții).

Daca facea dumdum, era clar ca era ambielajul uzat.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ehee, esti o istorie vie a vremurilor (de) demult apuse :))

 

Ce stiu tinerii din ziua de azi cum e sa sufli in jiglor cu mainile inghetate... si vant in "pupa" :)) si sa nu poti sa pui surubul ala al naibii pe jumatate in afara cu capul ala de surubelnita lat.. vale-leu.. pe frig..

 

..tinerii vor smecherii la bord, de ce (cum) nu le arata bordul uleiul..

 

Nu am prins decat epoca cu radiatoare mici si mari; si desigur cartoane.. nu i-am dat replica lui ncu ca probabil nu ma credea.. dar tu chiar m-ai provocat. :)

 

Trabantul m-as da cu el la orice zi.

daca cadea in compartimentul motor partea mica de la jigler in scut, acolo ramaneai cu 1310 :)))

sau diuza de la furtunul dintre capacul de culbutori și teul de la carburator. Dacă o pierdeai, una din ele adio relanti frate!

Ai prins iarna cu mâinile inghetate sa schimbi in trafic platina de la delcou? sau măcar capsula vacuumatica de la delcou?

sa vezi acolo ce injurai când scapai surubu mic in delcou sau siguranța mica.

De obicei șuruburile alea aveau uzat capu de surubelnita de la prea tare strâns sau se desfacea singur cat sa se apropie platina in delcou și papa adio scânteie. Dacă nu le aveai deloc cu mecanica, dadeai la automat pana descarcai de tot bateria :))

Nu mi-a plăcut niciodată cum suna motorul de Trab 2t și nici cel 3 cilindri de Wartburg :))

Singurul motor care mi-a plăcut a fost cel de 4 cilindri de Warzawa, de 2160cmc, carburator 1 singura camera, putin mai mare ca ala carfil 32irma. Fiind foarte scump nou la moldoveni, toti au pus carbul de dacie carfil simplucorp, se potrivea la gauri la prinderea pe flansa de admisie. Motoarele alea au fost puse de polonezi pe celebrele microbuze 8+1 persoane Nysa 522 poreclite "bocanc" si Zuk. Erau aduse de la unguri, Germania, Cehia, Moldova, Ucraina și de romani in diverse orase sa faca maxi taxi cu ele. Mai tarziu au adus si Barkas B1000 cu motorul de Wartburg - urat mai mergeau alea frate- in fata avea o tulumba cu elice antrenata de o curea de la axul cu came, iar in spate, era pompa de apa, antrenata de curea tot de la axa cu came :)) Prost gândit motorul.

Cine a fost deștept a pus direct motorul de dacia 1,3 cu cutia de viteze 4tr de pe fostul 1300 papuc pe Barkas(avea transmisia pe spate cu cardan) . Au acceptat modificarea si cei de la Rar.

Ulterior s-a extins și la microbuzele vw t2, alea cu motorul boxer de 1600 similar cu al oltcitului 1,3.

 

ce imi mai aduc aminte, porneau astia 1310 cu lampa de benzina incalzeau puternic blocu motor pana il incingeau puternic, iar pe la carcasa de la filtru de aer ii dadeau in "nasau" cu festila cu foc și motorina sa respire fumul cald sa pornească ușor, inspirati cred ca din autobaza, cum se pornea motoarele de Aro 244 diesel și camionul Saviem D795-05.

 

ai prins moda cu ciorapul de dama, in trafic când ramaneai cu 1310 stricat, sa filtrezi benzina? :))

sau pastilele uzate din pompa cu cama din corpul pompei de benzina de nu iti mai ajungea benzina in carburator?

Te facea dacia 1300 șofer mecanic auto de nevoie frate.

Tin minte și acum mosii care isi demontau singuri in fata blocului in parcare dacia 1300 sa vada de ce merge, ca se plictiseau in casa. După care se ducea la mecanic sa il aduca la ei acasa sa le repare masina. :))

Edited by Popescu 76
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

gaseai frate mecanic de 1310 la orice colt de strada, era imposibil sa nu opreascĂŁ un șofer de 1310,aro,tv sa nu te ajute sa repari masina in strada.

Aveau portbagajul plin de scule și de piese auto care mai de care. Isi fĂŁcuserĂŁ bufet cu rafturi in spatele portbagajului, in spatele banchetei spate.

Aveau antifurt filtru de ulei la busonul de umplere de rezervor de benzina, iar la portbagaj și la capota lant gros + dita mai lacatul. Sa ii fi vĂŁzut ce se chinuia singuri cu panza de bomfaier sa isi taie singuri lacatu și ce injurau, de coborau sfintii atuncea pe pĂŁmânt, la masina lor :))

vazusem pe unul, ce antifurturi avea:

lua ĂŽn casa platina de la delcou și lua surubul de reglaj clapeta de la carburator ptr relanti, ala gros cu arc. Si nu era suficient, lua si surubul cu jigloru de relanti. Ii era frica sa nu ii fure 1300 din gradina din fata blocului, deși avea lacat la poarta cu zavor

la usa de la sofer avea tabla cu lacat =))

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ontopic : bimmer tata, ce era nașpa conceput la motorul ala de Warzawa de 2,1 era cutia de viteze prost etajata, 3 trepte de viteza, maxim 95km/h

Urla microbuzul ala in turație de zici ca il apucase cineva de oua.

Zero antifonare, erai cu motorul intre tine și pasagerul din fata ca la microbuzele Robur Lo3000, Barkas și primele microbuze Mercedes :))

 

Ca și tuning pe Nysa 522 si Zuk au pus romanii motorul și cutia de Aro Brașov, iar pe Robur Lo3000 racit cu aer i-au trantit motorul de tractor U650 =))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hey, ce ati facut, mi-ati transformat topicul in "retro" ? :)

 

Chiar acum seara ma intorceam cu mandra in localitate cand am ajuns din spate o 1310 si m-a rugat sa nu depasesc, sa o mai admiram putin... Da, vremuri frumoase ! Grele ca sofer dar frumoase !

 

Intre timp

 

Se pare ca nu degeaba am auzit eu ca-mi porneste nu stiu ce suplimentar...

 

(apropo @itarachiu - am fost deseori martorul pe langa niste mecanici batrani ce transformau surubelnita in stetoscop dar personal nu am aplicat niciodata metoda asta. Nu o contest, dimpotriva, oamenii aia nu erau prosti, dar mi s-a parut cumva o metoda periculoasa. O clipa de neatentie si te pomenesti cu nasul cat un borcan :) )

 

Se pare ca alternatorul meu muncea din greu - drumuri cam scurte in ultima vreme, porniri multe, incalzire in scaune, caldura, bateria nici ea intr-o stare stralucita

 

Azi dimineata am ramas sportiv in parcare. A invartit "a moarte" de 4 ori, s-a umplut bordul de luminite "merry christmas" si gata.

 

Bun, "sunat un prieten", imprumut curent 30 min, pornit, adus redresorul din casa si "valea" la țarĂŁ pt ca acolo vroiam sa ajung.

 

...si am lasat redresorul cam toata ziua pe masina (redresor de 20 de ani, d-ala "facut" de meserias ce incarca la "foc mic", mocnit)

 

Acum seara a pornit vitejeste, tot ce lumina "in" si "pe" masina, lumina maxim ! Nu stiu daca placebo dar si masina parca "intinerise" :)

 

PS - se pare ca problemele de relanti au disparut definitiv - nici un tremur, sughiț sau intrerupere.

post-86694-0-17551700-1638727207_thumb.jpg

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La mulți ani Nicolae!

Sper ca ți-ai luat sa bei Palinca de Bihor, de 40grade.Esti din Oradea.

 

Măsoară incarcarea, sa nu te fi lasat releul regulator de tensiune de pe alternator :)

 

Multumesc @Popescu pt urare ! :)

 

Nu prea ma bag pe "tarie" dar nah, la ocazii mai gust un paharel. Eu mai mult sunt cu cate o bere sau un vinulet dar si alea, mai modic, asa...

Si nu trebuie sa-mi cumpar "pălincă" pt ca taica-meu "face" in fiecare toamna. Nu are cazanul lui dar apeleaza la cei "dotati" din domeniu. Am inteles ca "fierbe" cam 2000-3000 litri borhot in fiecare toamna dar nu ma pricep si nici nu ma pasioneaza activitatea asta.

 

De obicei o lasa la 50-52° dar intr-un an a "derapat" cu una de mere ce a lasat-o la 56°. Am gustat neavizat - aia deja a fost otrava, nu "pălincă" !

 

Rieni e un sintetic din arome chimice - prefer Liqui Moly 5W30 :)

 

Revenind

 

- asta ma nedumerea cu incarcarea bateriei - vedeam pe hud de la o sapt la alta ca imediat dupa pornire valoarea de incarcare nu mai era 14'1 (aprox) ci tot mai mare (14'8, 14'9 ) si scadea tot mai greu de unde am dedus ca eu consum mai mult din baterie decat produc sa pun inapoi. Normal, alternatorul muncea din greu incercand sa compenseze drumurile scurte si pornirile multe mai ales.

 

Dupa incarcarea pe redresor de ieri acum totul e ok. Dimineata a inceput cu un 14'4 dar dupa vreo 5 km s-a stabilizat la 14'0, 14'1.

 

PS - (foto tot de ieri) ...si eu as vrea-o si mai "low" chiar daca deja multe din denivelarile din oras imi pun probleme.

post-86694-0-02545800-1638813094_thumb.jpg

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

alternator boboc, releu foarte bun.

 

bateria se consuma dimineața, trage mult curent bujiile incandescente cu releul

mai consuma si caloriferul electric cu releele, de încălzire din bord. Pe frig e teroare pentru baterii. Io am luat la sf lui Octombrie baterie noua Rombat Champion 80ah 780a. La sfert de cheie pornește motorul. Și eu circul puțin 2km pe zi pana la serviciu. Dupa 2 săptămâni cazuse la 12,4v jos de pe mașină și pusa pe un redresor de pe timpul lui Ceaușescu, din comert 6-12v cu un bec rosu care se aprinde când e încărcat bateria. In 6 ore a decuplat, era incarcata bateria. După repaus 12,85v

Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Aratã bine low, Însã când designul fura din utilitate, deja este o prostie.

 

Altii o vad, le place, ĂŽnsĂŁ tu tragi foloasele, gropi, borduri, etc.

 

Nu am dreptul la borduri.

Imi pune probleme si acel "politist mort" (denivelari) la treceri pietoni din oras, si asta singur in masina. Cu "pacienti" frec mereu ceva pe sub masina.

 

Stiu, e o porcarie, dar ajungi sa te obisnuiesti. Iti intra in reflex la un moment dat. Ca si confort sunt la limita, adica cu arcurile de m3 de acum nu-ti vine parbrizul in brate la orice crapatura din asfalt si chiar e ok prin oras. Diferenta apare "in afara", evident, cand tu esti la butoane.

 

Am pus pe Opel arcuri sport rosii ...da, masina se misca "in exterior" intr-un mare fel dar odata intrat in oras iti simteai rinichii in plamani ! Am rezistat cu ele 80 km, adica o zi dupa care le-am dat jos.

 

Sti cum e cu astea cu "low" ?

Cand apuci sa experimentezi si cand vezi cum pur si simplu masina sfideaza legile fizicii, nu-ti mai pasa de 3 canale si 4 crapaturi de asfalt intalnite prin oras.

 

Si eu ii condamnam la inceput pe cei "apucati" de boala asta ...pana am experimentat. Apoi am inteles despre ce e vorba.

 

Mereu e aceeasi chestie - "ceva pt altceva !"

 

Ai confort si elasticitate ? Pierzi la directie, precizie si control.

 

Esti low si sport ? Iti testezi vertebrele si plombele dar in schimb masina devine o prelungire a nervilor tai.

 

Oricum nevasta m-a facut "idiot" si nu intelege de ce ar vrea cineva sa aiba senzatia cand se "urca" in masina ca de fapt se pune cu curu' pe asfalt.

 

Cel mai bine e totusi o linie de mijloc...

Edited by 13NCU
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

se poate intari amortizoare,custom.Gasisem pe cineva cu vreo 2ani in urma,schimba tot din amortizor si le face dure cat vrei de tari.

Poate face foarte dure gen race,ptr macadam.

Pretu mi se paruse cam mare 150 lei bucata (ii trimiteam amortizoarele mele prin curier :) ),sunt cam chitros si nu am avut sange in instalatie,asa ca pusesem amortizoare noi sachs pe gaz la peugeot.

 

am gasit Codescu,com Rosu,If

https://m.farcebook.com/profile.php?id=708971195912336&__tn__=C-R

0744869963

auzisem de bine pe la cineva de pe forumul peugeotclub,pe pm.

 

poti sa mai pui bride sau coliere pe arcuri,mai strangi niste spire,am vazut pe alt forum,varianta de buget facuta de cineva.O faci mai rigida,coboara garda la sol putin :))

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

13NCU, este unul pe YouTube dan cristian vlog, a pus pe seat 1,9tdi arcuri sport rosii Eibach Pro și a zis ca e bestial, le avuse pe Opel Astra și erau tari. După 5 km s-au așezat pe mașină, drop 2 degete :)))

nu i s-a părut asa dure ca pe Opel, zicea în clip, e acum actual, nu vechi. Si el tot sh rosii a cumparat.

Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

alta varianta, găsești de cumparat, sunt mai moi decât eibach sport line rosii

https://www.pieseauto.ro/arcuri-sport/bmw/seria-3-e90/arcuri-sport-vogtland-bmw-seria-3-e90-40-25-mm-485432120.html?ssk=8010f37708d29fe7a45a126a93ea6094

 

Arcuri sport Vogtland BMW Seria 3 E90 sedan

 

 

Cod produs: 951035

 

Pentru toate variantele BMW Seria 3 E90 sedan 318i-330i, 316d-335d, af 04.05>01.12

 

Reduc garda la sol cu pana la 40mm fata si 25mm spate.

 

 

Set de 4 bucati

 

Culoare rosu/visiniu.

 

Compatibilitate cu amortizoarele originale ale masinii.

 

Compatibile cu toate dimensiunile de jante agreate de producator.

 

Nu si pentru variantele cu suspensie reglabila automat.

 

sau vogtland 30/30 drop

https://www.pieseauto.ro/arcuri-sport/bmw/seria-3-e90/arcuri-sport-vogtland-bmw-m3-e90-30-30-mm-1111694323.html?ssk=8010f37708d29fe7a45a126a93ea6094

Edited by Popescu 76
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt straduinta dar e90 de acum asa ramane la capitolul suspensie/amortizare.

Chiar daca mai port uneori basca intoarsa, nu mai am totusi 25 ani :)

 

Sunt la limita cu garda sol si vreau totusi masina asta sa fie si deplasabila in conditii de trafic obisnuite. Tot la limita e si confortul in sensul ca masina nu e plina de "greieri" si nici pasagerii nu ma injura ...daca totusi sunt atent pe unde ma duc :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca acest topic se poate inchide.

 

Problema ce m-a facut sa initiez acest subiect s-a rezolvat, s-a dovedit a fi o alimentare "nefericita" si izolata cu motorina Luk care a reusit sa-mi zapaceasca intregul sistem injectie.

 

Nu pot afirma ca Luk livreaza in toate statiile de pe teritoriul Romaniei motorina subcalitativa si care nu respecta standardele, nu detin astfel de dovezi ...dar cred ca e posibil ca izolat, la unele statii de livrare sa apara fenomene de contaminare cu apa, reziduri, depuneri din bazine, interventii dubioase din partea operatorilor din distributie, etc.

 

(sotia isi alimenteaza Fordul cu benzina Luk de vreo 10 ani si nu am intampinat niciodata o problema din cauza acestui aspect)

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.