Jump to content

"Sughituri" relanti "pe rece" - e90/m47


13NCU

Recommended Posts

Multumesc baieti ...dar mai am o nelamurire (poate ajuta la diagnosticare). Eu am o idee dar mi frica sa cred....

 

Saptamana trecuta am folosit masina "o zi da, una nu". M-am dus la serviciu pe jos, cu taxi, cu Fordul sotiei, cum am putut.

 

Surpriza ?

 

Tot a 2-a zi, masina pornea instant. Instant ! Nu apuca electromotorul sa dea "peste cap" motorul o tura cand deja pornea.

 

Folosita zilnic ? ...6-8-10 ture invartiri electromotor.

 

E ceva ce incepe cu "intre timp se scurge...." ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Un mic update...

 

Update:

 

- cred ca masina a ghicit ca stau prost cu nervii si drept urmare mĂŁ testeaza maxim ! :)

 

Deci NIMIC ! Nu mai face ! Nu mai face pur si simplu !

Am vreo 4-5 zile de cand nu mai sughite, nu mai intrerupe, nu "in trei", nu fum, nimic. Merg si eu ca tot omul la masina nepornita de minim 8-10 ore, porneste relativ ok (1-4-6 invartiri, cum o apuca) ...dar in rest e absolut normala.

Am topit un plin cu Mol EvoPlus (am pus in continuare la fel) + nelipsitul ulei 2t LM, Jaso FC in adaos de 4ml/litru motorina.

Evident, filtrul motorina nu am apucat sa-l inlocuiesc in week-end.

 

Nu am pus nici un fel de agenti curatitori injectoare in rezervor, nici pe langa, nici nimic altceva ca interventie sub capota.

 

Nah, Doamne-ajuta sa ies asa din iarna si apoi mai vad eu.

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma minunez de ea dimineata cand razui stratul subtire de bruma depus peste noapte...

 

Nu stiu, am atata determinare in mine sa ma apuc de injectoare chiar si in conditii de frig de Nov in parcare ...dar mie mi mai jenĂŁ de vecini !

Stau "delicioși" pe la geamuri si balcoane si probabil isi spun - "uite-l mĂŁ si pe amaratu' ala, si-a luat "beamveu" si acum ingheata langa el in parcare ca n-are bani sa-l duca in service" 🤣

 

In plus .. sapt trecuta un amic de-al meu inlocuia placutele frana la masina proprie in parcarea blocului (de-aia, cu loc platit la Primarie) ...si a venit "locala" ...poze ...si rapid un 800lei pt "incalcarea prevederilor cu privire la folosinta locului parcare atribuit"

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

eu in vara asta am patit la mine în cartier, m-a mancat in cur sa lucrez la 2 statii de autobuz de mine, pe un teren dezafectat, langa o stație de autobuz, paralel cu strada. Era vreo 2 oameni ai străzii. Si ce sa vezi, ma apuc eu sa muncesc, imi luasem concediu, schimbasem franele, era cald și zic hai ca inchei si lucrez în ziua următoare. Un bulangiu de muncitor in salopeta albastra ma pandea, lângă mine mai erau parcate niste masini

Si ce sa vezi, a 2-a zi cand am ajuns pe la 11 ca boilerul vad teava scoasa pe sub mașina in dreptul usii spate. Nemancatii mi-a tăiat evacuarea de la mijloc cu flexul. Deja vorbeam singur, ciudat ca un prost ma fila de la o mașină in apropiere, ma duc glont la el și ma pregateam sa ii dau una, dar îmi zic hai sa întreb jigodia dacă nu a văzut pe careva ca a umblat pe la masina. Imi zice ca așteaptă pe cineva si pleacă. Era cam dubios ca la mine se uita. La roti aveam cărămizi și o bordura.

Am scos alea si am scos restul de evacuare si finala de sub mașina si am plecat cu mașina. Pe partea cealaltă a străzii, era un service auto, ii întreb pe aia dacă nu au văzut sa fi umblat la masina mea, nu au văzut zicea și lângă ei acolo, m-am apucat sa imi aerisesc franele ca nu țineau (o opream numai cu frana de mana mers incet ca tot era aglomerat bara la bara) și mi-am înlocuit si lichidul de frana si cele 4 amortizoare.

Seara m-am întors când nu era aglomerat și am adus acasă masina fără evacuare, era foarte sonora urla tare. Se uita ca la urs lumea cade era pe strada pietonii.

Deci grija mare pe unde va apucati sa reparati la masina. Am lăsat de atunci rusinea și am reparat numai la mine in parcare in fata blocului. Mai am eu niste vecini talibani (hoti de masini mana in mana cu politia) nevasta-mea ii cam banuie pe ei ca mi-ar fi tăiat evacuarea.Ei stau cu chirie, sunt băiețași de cartier, veniti dinspre Teleorman - Alexandria.

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma minunez de ea dimineata cand razui stratul subtire de bruma depus peste noapte...

 

Nu stiu, am atata determinare in mine sa ma apuc de injectoare chiar si in conditii de frig de Nov in parcare ...dar mie mi mai jenă de vecini !

 

N-au nici pe :censored:, da-le-n masa de injectoare.. iesi din iarna te asigur eu, daca mergi decent..

Tu ai injectoare solenoid nu cu cristal de quartz ca WIN60..

Am eu injectoare originale la 465k si pleaca ca de obicei..

Ti-am spus ca uleiul in 2T le-a salvat, dar nu vrei sa crezi..

Eu pun ulei 2T mai ieftin din clasa mai mica si inca merje. Tu pui din ala pentru filtr DPF..

 

Sunt foarte curios, de fapt te-as indemna unde duci injectoarele sa ti le rectifice daca asta ai gasit, sa iti spuna si ce au gasit uzat pe bune la ele, sau daca au gasit duze infundate. Du-le si tu la unu cinstit si deschis si spune-i ca ii dai cat face dar sa iti spuna ce a gasit fata de altele.

 

 

@Popescu, tu ai lasat masina cocotata cand te-ai dus sa te culci?

 

Au salivat dupa catalizator nemernicii..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu am lasat,era pe rotile ei.

Am luat catalizator nou aftermarket si intermediara noua aftermarket.Nu aveam bani de originale incredibil de scumpe(am intrebat cat ma costa si vorbeam singur cand mi-au zis preturile).Am pastrat doar finala cu niste teava si tampoanele de cauciuc . Le-am unit cu coliere,la mine in parcare,masina urcata pe capre. Am etansat cu silicon Bosal de evacuari.

 

la dezmembrari,cerea ca si piesa noua,chiar mai scump decat aftermarket,jegosi ordinari.

 

M-a uscat de bani,a trebuit sa ma imprumut la camatari ifn,pe 6 luni in rate.De atunci am zis ca orice ar fi repar in fata blocului, bunul simt sa nu faci mizerie in parcare sau sa nu se uite vecinii de pe scara costa !

 

prostul de la itp credea ca e inox,il futea grija sa imi ceara de-o spaga.Era sa ii dau un pumn in fata,l-am impins cu capul in teava sa miste dracu sa citeasca ca e etichetele lipite. Comenta ca de ce nu am luat oe,i-am dat un sut in cur lu ala si la altu care venise cu mistocareli la spart seminte.

 

13ncu cred ca folosesti lm care il foloseai la opel cu motorul de isuzu? e cel mai bun ulei,jaso fc,api tc de barci,fara cenusa.Nu lasa depuneri.

https://www.automoly.ro/cumpara/ulei-liqui-moly-semisintetic-universal-2t-1167

Eu folosesc doar motorina normala si techron cateodata,la 15000km,dupa care schimb uleiul.

Merg tare,turat un drum mai lung.

Edited by Popescu 76
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Special azi cand am iesit de la serv (masina parcata 9 ore / 1°C dimineata, 13° la amiaza) am stat "in simțuri" cu mare atentie dupa pornire sa incerc sa prind neregularitati de mers relanti (fara muzica, fara fațaialĂŁ, fara aranjat prin masina) - ABSOLUT NIMIC !

.. 4 invartiri, pornit, n-am sesizat fum in oglinzi (o fi fost putin, nu zic nu, dar insesizabil) si in rest un mers normal de motor, liniar si continuu.

 

Ma uitam la schimbator si avea un tremur foarte fin si mi-am adus aminte ca acum o luna tremura cu tot cu mana pusa pe el.

Am deschis capota si aceasi treaba si cu capacul plastic motor - vibra usurel dar nu ca acum ceva vreme cand credeam ca va sari de pe motor si vor ramane doar suruburile.

 

Ceva s-a intamplat de si-a revenit atat de spectaculos dar chiar nu stiu ce.

 

........

 

Am ramas la LM 2t JASO FC pt ca asta mi s-a recomandat prima oara (undeva prin 2013) si dieselul de atunci (euro 3) a raspuns foarte bine la el.

Toata povestea cu adaosul de ulei 2t se invarte in jurul punctului de aprindere si a cantitatii de reziduri ramase dupa ardere - si ziceau unii pe atunci cand am inceput eu sa-l folosesc (mai "dizelisti" decat mine) ca JASO FB ar fi mineral, FC - semisintetic si FD - sintetic.

Ok, am studiat fisele tehnice a fiecaruia si intradevar, FC intrunea cel mai bine cerintele cautate de mine - punct aprindere scazut (parca 66°C), reziduri minime (unii zic ca reziduri zero dar nu exista asa ceva, sa fim seriosi)

Am si facut odata un test - intr-un capacel de plastic am pus niste ulei si l-am aprins cu bricheta (cu o bricheta anti-vant). A ars domolit cu flacara galben-albastruie, fara fum, dar la final s-a topit dopulețul si n-am mai putut observa rezidurile.

N-am mai reluat testul, a fost mai mult o joaca.

 

In urma cu vreo 3 ani, totusi "baietii" de la Liqui Moly au facut o fenta - pe langa faptul ca l-au scumpit aiurea, i-au modificat si compozitia acestui FC ridicandu-i punctul de inflamabilitate undeva in jurul valorii de 100° ...si uite asa parca a mai disparut din farmecul lui.

 

Chiar si asa, e mai bun ca alte sortimente testate de mine (Mol, Wolf, ulei de drujba din targ, etc) si spun asta dupa diminuarea trancanitului sistemului injectie, sound motor, demaraj imbunatatit, ameliorare "lag".

 

Am amici cu DPF la masini si toti mi-au spus ca folosind acest adaos, regenerarile se fac mai rar. Acum ce sa zic, nu-i pot contrazice pt ca eu nu am DPF.

 

.....

 

Despre reconditionarea injectoarelor...

 

Da, chiar am fost tentat intr-un week-end sa ma apuc sa le scot in parcarea blocului si sa le trimit la reconditionat. A fost o vreme calduta (ziua) si mi-am zis ca intr-o ora demontez admisia si probabil inca intr-o ora scot si injectoarele luand in calcul chiar ințepeniri sau alte surprize ...dar un "feeling" mi-a spus sa mai astept.

Nu prea sunt genul care la cel mai mic zgomot sau amanunt suspect sa ma apuc sa fac bucati masina daca nu stiu ferm despre ce e vorba. In general merg pe principiul - "las-o boss ca "se spune" ea - ori isi revine, ori se agraveaza si va fi evident". Sa inlocuiesti piese pe ghicite si pe bajbaite mi se pare foarte ...neeconomic.

 

Am vorbit telefonic cu un atelier din țara (nu ii voi da numele pt ca totusi nu poti eticheta cinstit munca unor oameni dupa o convorbire telefonica de 3 minute) ...dar dialogul, desi parea promitator initial, l-a final mi-a lasat un gust amar pe undeva.

 

Dupa ce am reusit sa ne intelegem asupra tipului de motor si asupra tipului de injectoare, dupa ce s-a stabilit plaja de cost (1600-2000 lei toate 4) ...la final am primit indicatia ca in pachetul curier cu injectoare sa pun si o hartie pe care sa trec eu, cu liniuta, simptomele masinii - scoate fum/nu scoate fum ...tremura pe rece/nu tremura ...porneste bine sau greoi ..."clĂŁnțĂŁne vreun injector/nu clĂŁnțĂŁne ...etc

 

Pai ce facem boss ? ...eu iti dau simptomele si tu intervii doar unde sti tu din experienta ignorand alte aspecte ...sau imi testezi injectoarele pe banc, constati defectiunile cu abateri de la normativ si aduci injectorul in parametrii ?

 

Pt ca poate, din 4 injectoare sa zicem ca 2 doar sunt infundate cu jeg si 2 poate necesita alte interventii ...dar in cazul asta, cu hartiuta in pachet tu poti sa-mi spui ce vrei tu ! Si ce o sa-mi spui ? - ca evident, toate 4 au fost praf dar poate tu "ai reconditionat" 2 cu o simpla curatare.

 

Sa ne intelegem - nu e chestie de bani. Sau nu doar de bani. Ok, 4 sunt praf, cat ai zis, 2000 ? Ok, poftim si multumesc.

Dar nu ma prinde de obraz cu hartiute si scarpinaturi.

 

Deocamdata capitolul injectoare il tin deschis, pastrez o oarecare suspiciune in privinta lor dar macar sa pot sa ies din iarna cu masina functionala.

 

Poate nu am fost decat inca o victima a unui plin motorina Luk care a fost inghitit cu noduri de catre motor ...sau poate inca ECU reuseste sa mentina la limita niste corectii pe niste injectoare obosite.

 

Mai vedem.

 

 

13ncu cred ca folosesti lm care il foloseai la opel cu motorul de isuzu?

https://www.automoly.ro/cumpara/ulei-liqui-moly-semisintetic-universal-2t-1167

 

 

Da, acesta e sortimentul, il folosesc din 2013.

Chiar am reusit sa-mi fac un mic stoc cand intamplator l-am gasit la o reducere semnificativa pe un site ce facea lichidari de stoc.

Da, imi diminueaza sound-ul motor, am o oarecare imbunatatire de demaraj, sistemul injectie e dat pe "mute", unii vorbesc si de ceva scadere consum dar chiar nu am urmarit ...insa pe undeva, scopul "suprem" ramane pompa injectie, mai ales dupa ce am aflat ca si la BMW e capabila sa genereze șpan. Cate Clio "am salvat" cu indicatia asta cand posesorii lor innebuneau din cauza șpanului trimis de pompa in sistemul de injectie...

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da,e foarte riscant cu trimisul injectoarelor in tara.

uite ca idee,la un search pe google in oradea

http://injectoare-pompe.ro/

macar te duci cu ele in mana si ceri sa asisti.

 

imi aduc aminte cand imi cautam la dezmembrari si sunam la tepari de pe olx,incepea sa ma ia la misto ca nu mai au(desi abia publicase anuntul),cand ii intrebam la obiect, unii erau nemancati cu foamea in gat, cereau preturi de piesa noua oe pe ce au taiat ei de pe strada cu flexul.

 

atentie cu cumparatul prin curier,era sa imi traga teapa un porc nerusinat din cluj napoca,cumparam daca era de incredere,dar nenorocitul in loc de catalizator imi trimise o toba finala,nu a vrut sa imi dea poze cu ce a trimis, nu era de acord cu livrare cu verificare. Prostu credea ca nu stiu ce inseamna catalizator si ca nu stiu cum arata.Nu mai raspundea la telefon cand il sunase curieru dhl si io,asa ca i s-a intors teparului coletu inapoi :laugh:

 

Cate Clio "am salvat" cu indicatia asta cand posesorii lor innebuneau din cauza șpanului trimis de pompa in sistemul de injectie...

eu nu stiu de span la bmw, dar din masinile dacia logan 1,5dci ale firmei prima varianta motoru mic 65cp,bagau span si infundau injectoare.Erau pacatoase.

Reprezentanta ii punea sa schimbe si conductele de tur si retur si sa spele rezervorul.Ajungea reparatia destul de scump, deci masini in garantie noi

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Firma ce mi-ai pus-o in link sunt la 1km de mine - au fost primii la care am incercat.

Din 10 cuvinte am inteles ...ca brusc am treaba si parca ii retin pe oamenii aia din ce fac.

Nu stiu, au recenzii bune pe site ...dar eu am fost acolo (ca si pieton/am lasat masina acasa) si mi-am zis in gand - "Nicu tata, NU ! Tu nu iti aduci masina/injectoarele aici !"

Si ma opresc aici din orice coment.

 

Despre șpan la BMW am aflat aici pe forum rasfoindu-l din scoarta in scoarta.

Stiam de Renault ca sunt "campioni" la șpan produs de pompa (si nu sunt singurii) ...dar la BMW nu ma asteptam. Si totusi se pare ca nici ei nu se lasa.

 

https://www.google.com/search?q=euro+injectoare+oradea&oq=euro+injectoare+oradea&aqs=chrome..69i57.9396j0j7&client=ms-android-xiaomi-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Edited by 13NCU
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

cand vezi flegmatici dinastia,iti vine sa ii iei la bataie sau macar sa ii injuri

 

patisem cu un centru dezmembrari din apropiere in cartierul in care locuiesc,ma intreaba o gramada despre masina mea dupa care imi zice ca nu mai are,ca a vandut demult,ca costa multi bani. L-am injurat de tot neamu si de mortii lui la telefon pe acel magar si i-am blocat nr de tel.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Update

 

Nu mai face !

 

Am mai bine de 2 sapt de cand fenomenul sughituri/intreruperi relanti "pe rece" a disparut.

 

Totusi azi i-am dat un LM 5128 - aditiv motorina pt curatare sistem injectie, inclusiv injectoare. Nu-mi pun mari sperante in el dar sa zicem ca n-am avut ce face cu 35 lei.

 

Sunt tot mai convins ca ce mi-a dat peste cap motorul a fost acea alimentare nefericita cu Luk.

 

Vedem.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Sa mai trec pe aici zic ☺️

 

In continuare - nimic. Fenomenul de sughituri a disparut total.

Am inca in rezervor motorina MOL EVO PLUS peste care am bagat un aditiv curatare injectoare (dupa cum am si spus in postarea anterioara / am pus flaconasul la 30 litri motorina cat am estimat ca am in rezervor atunci)

 

Mitul placebo

 

Bai ...exista ! Creierul asta al nostru e tare isteț.

 

Vreau sa spun ca din momentul in care am turnat solutia LM in rezervor si apoi m-am suit la volan, brusc aveam senzatia ca masina trage mai bine ! Chiar mi-am zis - "ei nah, pe bune ? Nici n-a coborat bine aditivul pe teava alimentare in rezervor si eu simt ca trage mai bine ! Serios !?" :)

 

Totusi, dupa vreo 5-6 zile pot trage o usoara concluzie dincolo de placebo:

 

- da, masina trage mai bine, e mai promta, mai elastica, sound motor o idee diminuat, relanti stabil si rotund

 

...dar !

 

- pornire mai greoaie + o gura de fum - si asta chiar nu o inteleg.

 

Ideea ramane aceeasi - sa ies cumva din iarna fara interventii si cum o da caldura in primavara sa ma apuc de scos injectoarele si curatate ultra-sunete in regie proprie.

 

Mari sperante nu-mi pun in aditivii-minune dar am zis ca incerc.

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am apucat la fel ca tine insa am vazut rapid ca nu face nimic curatarea.... in 99% din cazuri nu asta e problema injectorului. Dupa cateva sute de euro investiti acum pot sa fac reglajele care le-am mentionat mai sus insa de multe ori trebuie si test dinamic impreuna cu generarea unui nou cod IMA
Link to comment
Share on other sites

Cand 10 oameni iti spun acelasi lucru atunci cred ca e o chestie de logica si bun-simt sa stau linistit cu simpla curatare. La momentul potrivit ma voi rezuma doar la demontare/montare injectoare, in rest va trebui sa gasesc totusi o firma specializata in domeniu.

 

Intre timp am "descoperit" un fenomen nou la motor si posibil sa fi fost prezent tot timpul doar ca eu abia recent l-am remarcat.

 

- pornire de dimineata, motor rece evident, las masina la relanti, urmaresc pe HUD (OBD2) cum creste temp grad cu grad si la fix 65°C "ceva" porneste sub capota. E un sunet interesant, ceva ce aduce mai mult cu un vuiet discret ce apoi se pierde treptat in zgomotul motorului. Din cabina nu e sesizabil, doar din exteriorul masinii.

 

In rest masina e ok, nu sesizez nici o schimbare dupa 65°, temp motor urca in continuare in mod firesc. Am "descoperit" asta dimineata inainte de a merge la serviciu si pt ca e intuneric am zis ca nu are rost sa ridic capota. Oricum, ce sa vad in afara de plastice...

 

Aveti idee ce-mi "porneste" la 65°C la masina lasata la relanti in parcare ?

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Bun, ma asteptam sa-mi spuneti ceva de genul "asa face toate" dar se pare ca ma confrunt cu o ciudatenie particulara.

Cunoastem toti cum isi face initializarea actuatorul turbina la acest model ...sunetul e cumva asemanator, te duce cu gandul la ceva mecanic-electric care intra in functiune.

 

Am sa incerc sa surprind sunetul intr-o filmare ...dar clar, e "ceva" ce incepe sa functioneze incepand cu 65°C.

Edited by 13NCU
Link to comment
Share on other sites

Tu incalzesti motorul la 65 de grade pe loc?

Eu nu am facut-o niciodata in peste 10 ani de cand am M47..si nu o spun ironic. Pur si simplu nu am timp si stiu ca e cam anormal sa imcalzesc motorul pe loc.

Si apoi daca motorul nu e racit de ambient normal ca trosnesc sa se desfac chestii cum ar fi termostatul principal, poate si ala EGR..

 

Condu, nu mai sta si asculta chestii la motor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evident ca nu-mi incalzesc motorul zilnic pana la 65° inainte sa o iau din loc ! Ar fi un lucru prostesc si ne-economic stiind ca la turatii mici se favorizeaza depunerile in EGR, admisie si evacuare, consum inutil de motorina + pierdere de timp. In general, vara las motorul sa se incalzeasca cam 30 secunde, iarna vreo 1-2-3 minute sau cat imi ia sa curat masina de gheata/zapada.

 

In ultima perioada, de cand cu povestea injectoare, sughituri, mers "in 3" - da, am ajuns sa las masina mai mult la relanti, tocmai, sa vad ce se intampla si dincolo de 1-2 min mers in gol.

 

Mai mult, prin vara am capitonat capota si scutul motor cu materiale fono/vibro/termo si drept urmare (spre bucuria mea) timpii de incalzire ai motorului s-au redus foarte mult.

 

(exista un topic pe undeva ce l-am deschis atunci dar am sters pozele postate ...pt ca erau gazduite pe Ymgur si s-au apucat unii din lume sa le comenteze)

 

Si niste cifre aproximative:

 

- daca de ex parchez seara la ora 18 cu motor 92°C, dimineata la ora 6 il gasesc cu 7-10° peste temp mediului ambiant ceea ce eu numesc un lucru benefic. Nu e mult dar exista.

 

- pornind de la o temp mediu ambiant de 0° si motor 7°, in 8-10 min de relanti imi ajunge "apa" la 40-45°.

(urca foarte repede pana la aprox 50-60° dupa care cresterea incetineste tot mai mult pe masura ce se apropie de 92°)

 

- cel mai greu urca temp intre 75 si 90.

 

Am impins lucrurile si mai departe intr-un test sa vad ce se intampla:

 

- timp de 10 minute a zabovit intre 90 si 92°. Cum ajungea la 92 cadea imediat pe 91 si se tot juca asa ...dar am vrut sa vad mai departe.

 

- dupa alte 10 minute a depasit 92° si temp a inceput sa creasca iar hotarat.

Ajunge repede la 96° dupa care putin incetineste pana sa ajunga la 98°.

 

La 98° porneste ventilatorul racire si apoi totul ramane constant - urca la 98, intra ventilator, scade 96, ventilatorul se opreste, trec vreo 3 minute, iar urca la 98, iar ventilator, iar 96 ...si tot asa.

(vorbesc strict de masina lasata la relanti in parcare)

 

Totusi, scopul meu initial era sa vad la ce temp motor imi dispar sughiturile si intreruperile relanti si am constatat ca undeva intre 35-40° turatia relanti se stabiliza si dispareau toate problemele.

 

Am facut 2 astfel de teste "rece-98°" si inca vreo 2 teste "rece-70°" si in aceste conditii "am descoperit" ca la 65° "ceva" porneste sub capota.

 

Multumit Bimmer ?

Link to comment
Share on other sites

 

cel mai greu urca temp intre 75 si 90.

 

Multumit Bimmer ?

Pot sa fiu sigur ca ai turat bine motorul ala sa il tii peste 70-75 grade pentru ca la ralanti nu va urca in veci motorul ala; poate daca il bagi in cuptor..

Zic asta pentru ca urca la 85-90 numai daca il accelerezi in mers constant cu 5-6 grade ambient.

 

De aia mi-am propus cu iarna asta sa pun in fata radiatorului orice ca sa nu lase aer rece sa treaca prin el.

 

Mai ales cand am vazut cum au capsat efectiv radiatorul si pe cel de AC la un diesel x1 Sport cu B47.. da de gandit cum incearca sa le faca de eficiente..

Asa ca sa stau sa ascult ce se aude, mai bine pun diagnoza si casc acolo ochii ca de acolo in viitor o sa intelegem mai mult daca vrem.sa intelegem ceva. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bimmer, noi "ne cunoastem" deci nici o surpriza in ideile tale. Pacat ca tot iti strecor prieteneste cate o povațĂŁ printre postari dar nu se prinde nimic de tine.

Probabil le consideri ofense dar chiar nu.

 

Fostul Y17DT tinut 7 ani, tractoras din nastere, capota cheala (neizolata), scut plastic spart pe alocuri - tatĂŁ, si ala urca la 92 pe ceas bord iarna in parcare doar ca ii trebuia o ora de mers relanti. Ieseam tremurand in curu' gol din bloc, il porneam, incuiam usile cu a 2-a cheie si il lasam pornit dupa care fugeam in casa sa ma "cafelesc" si il mai urmaream de la balcon.

 

Sa ma apuc sa-ti explic pas cu pas fenomenul termic de sub capota, clar, nu ar avea rost ...si nu ca n-ai intelege dar esti prea mandru sa accepti. Boss, nu considera masina ta etalon seria 3/m47 - ai fi surprins cati maniaci auto in ale surubaritului in detaliu exista pe lumea asta, eu sunt mic copil in pantaloni scurti.

 

Ti minte cand intrebam pe forum despre izolare termica capota (pt ca la sosire in parcare imi vanau pisicile capota calda si nu intelegeam a 2-a zi de unde atatea zgarieturi) ...si "ma plangeam" aici ca la dezmembrari mi-au cerut o suma exorbitanta pe o carpa capota e90 plina de jeg si ulei ? Ma asigurai atunci ca, virgula, carpa aia merita, ca original, constructorul a zis ...prostii ! O carpa jegoasa si unsa ramane o carpa jegoasa si unsa. Adica buna de aruncat.

Am investit vreo 500 lei in izolarea termica a motorului (capota, scut, aripi interioare) si nu ma plictiseau banii ...dar a meritat fiecare banut. Nu prea a venit iarna, am prins doar vreo 2-3 dimineti cu -3/-4° dar am zambit satisfacut cand am vazut dupa 15 km rulati ca am inca gheata pe centrul capotei ! Anii trecuti nu apucam sa ies bine din parcare ca deja capota era toata "topita".

 

Astea insa tu nu le poti intelege pt ca etalonul in seria 3 e masina ta, orice altceva nu poate fi decat "sub", nici macar egal !

 

Mai mult, ma mira ideea ta de a pune ceva in fata radiatorului iarna asta ...pentru ? Pt a nu lasa aer rece sa treaca prin el ? Da' ce pateste in cazul asta, face "roșu-n gat" ?

 

Nu stiu ce varsta ai (am sentimentul ca pana in 35 ani - sa-ti dea D-zeu sanatate) si daca ai mai prins Dacia 1310, la alea mai puneam in fata radiatorului "ceva" (adica carton) dar nici la alea la oricare ci doar la cele cu radiator "mare" (erau 2 tipuri de radiator, asa zise "mic" si "mare"). Termostatele erau o gluma proasta, rar nimereai unu cat de cat dar daca te prindea o iarna zdravana cu radiator "mare" te nenoroceai fara jumate din el acoperit cu carton.

 

O masina cat de cat din vremurile noastre (adica dupa 2000 incoace - si am lasat o plaja larga), daca e in mintiile ei, nu are nevoie de nimic in fata radiatorului. Exceptie ar fi daca rulezi prin Siberia la -50° cu 160 la ora ceea ce nu cred ca e cazul tau.

 

Vezi termostatele masinii tale "etalon", vezi pierderile de caldura din incinta motorului si mai vorbim. Aia cu "turat motorul bine sau bagat in cuptor" pastreaza-le pt altcineva.

 

Revenind

 

- am scos azi masina putin la alergat si cand mi-am adus aminte de filmarea a ce "porneste" la 65° eram deja aproape de 90. Mai sunt zile :)

Edited by 13NCU
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca vrei sa ma corectezi in privinta racirii facute motorului.

Iar a trecut glontul milimetric pe langa.

Bag seama ca iti mai trebuie exercitiu.

 

PS.

In nici un caz nu folosesc masina mea ca etalon. Altfel ar fi fost cel putin la rubrica "masina mea" :)) :))..

 

Nu o sa gasesti VREODATA asa ceva..

 

Si ca sa iti dovedesc, daca nu chiar am facut-o in ultima postare, am zis ca am observat ca radiatorele sunt incapusulate, adica in cutiile lor de la fabrica, pe masina desigur la B47, bloc de aluminiu, iti dai seama.. o nebunie..

 

Hai ca te las, ma duc sa aflu cum se face managementul caldurii la B47. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.