Jump to content

Valva EGR -525 D


bazil

Recommended Posts

Am gasit pe forum in multe locuri referire la aceasta valva.

Cind tin viteza constanta [doar atunci - nu tot timpul] am usoara senzatie ca nu tine viteza constanta parca ar smuci - efectul este insa destul de greu sesizabil.

Citind despre aceasta valva m-am gindit sa o curat.

Am desfacut-o [nu este greu de loc] si am curatat-o. Am insa o nedumerire.

Nici una dintre piese [tija subtire sau piesa de diametru mai mare in care intra tija] nu se misca deloc - sunt tapene.

Nu trebuie sa se miste niciuna ??- nu as crede.

In foto atasat se vad tija subtire si piesa in care intra tija la care m-am referit [cea de diametru mai mare - este piston ??].

Este semn ca este defecta valva ??

Este posibil ca sa fie cauza senzatiei mde mers in salturi la viteza constanta - mentionez ca nu este mers in salturi permanent [si nici in salturi mari :=)]

post-2341-1184357784_thumb.jpg

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa se miste, este actionata de capsula vacuumatica.

 

ps

 

Nu este relevant ca nu poti sa o misti cu mana.

Conecteaza valva la furtunul de vacuum si porneste motorul, accelereaza si urmareste daca se deschide.

Valva in sine provoaca in rare cazuri probleme, arc rup, mizerie multa...in general nu ea este cauza problemelor.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa se miste, este actionata de capsula vacuumatica.

 

Nu este relevant ca nu poti sa o misti cu mana.

.....

Multumesc @Bavaria - care este partea mobila ??? Exista undeva o sectiune printr-o asemenea valva - mi-ar fi mai usor sa inteleg ce este fix si ce ar trebui sa fie mobil la apariritia vacumului in capsula.

Trebuie sa se miste doar tija centrala la acceleratia motorului [foto din primul post ] ??

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

Multumesc @Bavaria - care este partea mobila ??? Exista undeva o sectiune printr-o asemenea valva - mi-ar fi mai usor sa inteleg ce este fix si ce ar trebui sa fie mobil la apariritia vacumului in capsula.

Trebuie sa se miste doar tija centrala la acceleratia motorului  [foto din primul post ] ??

259303[/snapback]

Partea mobila este tija subtire.Nu se misca cu mana,este actionata cu vacuum de o electrovalva,insa cu gura poti face suficient vacuum cat sa misti tija.Iar proasta functionare a EGR-ului nu influenteaza in rau mersul masinii,EGR (Exhaust Gas Reciculation) nu face altceva decat sa preia puful de fum specific acceleratiei dieselului si il reintroduce pe galeria de admisie.Rezulatul este masina nu mai scoate atata fum la acceleratia brusca si este un dispozitiv obligatoriu de la normele de depoluare Euro 2 in sus (Diesel).Daca valva este blocata inchis masina va scoate fum la acceleratii, iar daca este blocata intredeschisa,itradevar va aea un mers in "valuri" din cauza dezechilibrlui de presiuni creat in galeria de admisie, unde este situat si senzorul de presiune (MAP)care comanda turbina.

Link to comment
Share on other sites

valva aia se deschide la un anumit numar de bari nu cred eu ca poti sufla prin partea unde se leaga teava de recirculare incat sa misti mecanisumul ala :blink: , pune partea de plastic a unei surubelnite in gaura la valva aia si apasa pe valva in surubelnita aia si o sa vezi ca o misti dar foarte greu...ea este intepenita doar cand are un strat format peste tijele alea care se suprapun si nu mai permit miscare in sus si in jos :) mi-am curatat si eu aia , cu mult spray WD-40...carpe...etc :)
Link to comment
Share on other sites

Multumesc @Bavaria - care este partea mobila ??? Exista undeva o sectiune printr-o asemenea valva - mi-ar fi mai usor sa inteleg ce este fix si ce ar trebui sa fie mobil la apariritia vacumului in capsula.

Trebuie sa se miste doar tija centrala la acceleratia motorului  [foto din primul post ] ??

259303[/snapback]

 

Incerc sa iti explic cum functioneaza si ce efect are asupra mersului motorului,in functie de asta iti poti face o idee mai buna daca este defecta sau nu.

 

Valva este introdusa la motoarele diesel si la cele pe benzina(doar la unele) cu singurul scop de a micsora temperatura gazelor de ardere,deci pentru a reduce emisiile de NOx.

Deoarece gazele arse nu ard, se reintroduc in galeria de admisie, astfel rezultand o scadere a temperaturii de ardere si un consum relativ mai mic,deoarece este necesar mai putin aer/combustibil,o parte din amestec fiind reprezentat de gazele arse.

Valva este deschisa numai in anumite conditii,deschiderea ei in afara turatiilor,vitezei,temperaturii motorului... stabilite, poate provoca un mers neregulat al motorului.

In principiu o valva EGR ramane inchisa cand motorul este pornit la rece,la relanti si la acceleratie maxima.

Deoarece valva este practic o supapa,nu este monitorizata de computerul de injectie decat indirect.

Valva este deschisa prin intermediul unui convertizor de vacuum comandat de computerul de injectie.Deci cantitatea de gaze arse care intra in motor va fi cunoscuta de catre computerul de injectie si comparata cu cantitatea teoretica care ar trebui sa intre.Daca cantitatea difera din diverse motive(valva deschisa tot timpul,blocata,etc) se va aprinde check engine(teoretic), deoarece eroarea afecteaza emisiile poluante.

Practic valva poate fi defecta numai daca arcul este decalibrat,deci ramane deschisa si cand nu ar trebui, sau daca este blocata.Altfel exista o problema in activarea ei.

Daca conectezi valva la furtunul de vacuum, pornesti motorul si accelerezi vei vedea cum se misca supapa,tija,astfel iti poti da seama usor daca este blocata.

O supapa care poate fi miscata cu mana are arcul rupt, cel mai probabil.

Nu am o poza cu modelul tau ,dar iti poti da seama cum lucreaza tinand cont ca valva sta intre gazele de evacuare si galeria de admisie.

Deoarece check engine nu s-a aprins si daca valva este curata, deschide si etanseaza ok, eu nu as schimba-o, este foarte probabil ca problema sa fie cauzata de cu totul altceva.

 

 

ps

 

In poza este alt model de EGR, dar se poate vedea valva si tija.

 

post-66-1184466342_thumb.jpg

 

 

ps2

M-am uitat mai atent la poza pusa de tine.

Valva pare deschisa pe 1/2 ,pare blocata.

Cel mai bine,conecteaz-o la vacuum sa vezi daca deschide/inchide.

Link to comment
Share on other sites

.....

P.S.Fa si tu un bine si sterge posturile astea ca ocupam topicul omului care,avand o problema, s-a adresat forumului unde a gasit unul care se da specialist si unul care se da specializat sa se certe.

259917[/snapback]

 

Drumul catre iad este pavat cu bune intentii - cred ca este un motto bun pentru acest topic.

Masina este cea din semnatura -525D/2001

S-a consumat multa munitie, s-a tras in draci,...:=) poate putem concluziona citusi de putin folosind cele doua foto atasate - una al EGR-ului de pe masina (curatat) si cealalta o schita care reprezinta principiul de functionare.

 

Schita este luata de aici - desi nu este vorba despre bmw link-ul are puterea concretului si al DiY.

 

Din cele doua foto si experienta celor care au desfacut/curatat o valva EGR se poate spune ca este blocata intr-o pozitie intermediara ???

 

Eu am deconectat [pt vizualizare supapa] furtunul care duce la "intercooler" [racitor] am pornit motorul, l-am turat dar nu foarte mult 2000-2500 pt ca era "rece" si nu am observat nici o miscare - furtunul de vacuum era conectat.

 

Poate cineva a urmarit cursa valvei - ce cursa are [aproximativ] ??

Cred ca informatii de acest gen cu caracter general vor fi utile si pt. altii care isi pun intrebari similare despre functionarea sau nefunctionarea acestui dispozitiv important nu numai la trecerea testelor de noxe dar si asupra functionarii/fiabilitatii motorului.

 

p.s.

Facind abstractie de "ascutimea" dialogului le multumesc, celor care au postat pina acum, pentru opiniile exprimate.

post-2341-1184596809_thumb.jpg

post-2341-1184596888_thumb.jpg

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

Masina este cea din semnatura -525D/2001

S-a consumat multa munitie, s-a tras in draci,...:=) poate  putem concluziona citusi de putin folosind cele doua foto atasate - una al EGR-ului de pe masina (curatat) si cealalta o schita care reprezinta principiul de functionare.

 

Din cele doua foto si experienta celor care au desfacut/curatat o valva EGR se poate spune ca este blocata intr-o pozitie intermediara ???

 

Eu am deconectat [pt vizualizare supapa] furtunul care duce la "intercooler" [racitor] am pornit motorul, l-am turat dar nu foarte mult 2000-2500 pt ca era "rece" si nu am observat nici o miscare - furtunul de vacuum era conectat.

 

Poate cineva a urmarit cursa valvei - ce cursa are [aproximativ] ??

Cred ca informatii de acest gen cu caracter general vor fi utile si pt. altii care isi pun intrebari similare despre functionarea sau nefunctionarea acestui dispozitiv important nu numai la trecerea testelor de noxe dar si asupra functionarii/fiabilitatii motorului.

 

p.s.

Facind abstractie de "ascutimea" dialogului le multumesc, celor care au postat pina acum, pentru opiniile exprimate.

259980[/snapback]

Uite pozele promise:

Sunt 3 valve EGR de la 3 masini diferite,care functioneaza perfect (cea negra este a mea)probabil se vede...ca nu sunt deschise nici 1/2 nici 3/8..........se aude?Te-am asigurat ca e normal sa arate asa.....

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Uite pozele promise:

Sunt 3 valve EGR de la 3 masini diferite,care functioneaza perfect (cea negra este a mea)probabil se vede...ca nu sunt deschise nici 1/2 nici 3/8..........se aude?Te-am asigurat ca e normal sa arate asa.....

260476[/snapback]

 

Multumesc pentru clarificari.

Asa este, m-am inselat eu. Ai avut dreptate.

Pt istorie am sa adaug si eu o fotografie urmare a experimentului facut in aceasta seara.

Am conectat la priza de vacuum a EGR un furtun folosit in perfuzii [nu sunt doctor :=)] si am creat vid in capsula [pe cale bucala :=)], apoi am mentinut vidul creat prin dispozitivul de dozare a debitului prin furtun [e vorba despre furtunul de perfuzie]. Supapa a ramas in aceeasi pozitie citeva minute - deci caspula vacumetrica este ok.

 

Rezultatul se vede in foto = asa arata un EGR deschis - artificial e drept - pt diesel 525 /2001 - cit despre cursa, nu este totala pt ca nu am mai avut plamini pt vid.

Se vede ca ipoteza mea a fost total eronata. Ceea ce credeam eu ca este mobil era defapt fix.

Se vede cu claritate scaunul supapei care deschide circuitul gazelor recirculate.

 

In primul topic se poate vedea foto cu supapa complet inchisa - in acest topic cu supapa deschisa - rezulta clar pe unde se deschide circuitul gazelor spre "intake".

Pt cei care sunt mai priceputi topicul a fost probabil pierdere de timp - scuze.

Pentru novici care incearca sa faca micile intretineri cred ca este util.

post-2341-1184702348_thumb.jpg

post-2341-1184702400_thumb.jpg

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

ca nu sunt deschise nici 1/2 nici 3/8..........se aude?Te-am asigurat ca e normal sa arate asa.....

260476[/snapback]

 

 

Vad ca ai avut azi lectie deschisa EGR-ul, macar acum stapanesti bine subiectul, nu este nici o rusine.

 

Am crezut ca ne-am inteles sa lasam mistourile la o parte,esti un om ciudat,incepi iar.

Mai intai te-ai luat de mine total aiurea si ti-am explicat,desi ai fi putut sa iti expui parerea civilizat.Dupa ce ai intrat in niste explicatii ridicole si puerile, cum gazele arse sunt inerte dar ard si sunt fierbinti, acum vad ca iar faci pe specialistul in loc sa iti spui parerea fara sa ma ataci.

Ti-am sters aberatiile deoarece asa ai cerut, acum ma iei cu cat sunt deschise valvele.

Am spus ,valva PARE deschisa, adica poate nu este,adica nu sunt sigur, adica trebuie verificat....in genul asta.Daca erai asa de specialist inainte sa dezmembrezi toate masinile din service, trebuia sa spui clar,nu este deschisa,este inchisa.

Eu am incercat sa il ajut ,nu sa iti starnesc orgoliul de mecanic.

Incearca sa respecti parerile tuturor, chiar daca te pricepi mai bine(sau asa ai impresia).Vrei sa corectezi pe cineva, incerca fara glume de prost gust,de mecanic la colt de strada(pune mana pe teava sa vezi daca este fierbinte :blink: ) si cu argumente, daca se poate.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai avut azi lectie deschisa EGR-ul, macar acum stapanesti bine subiectul, nu este nici o rusine.

 

Am crezut ca ne-am inteles sa lasam mistourile la o parte,esti un om ciudat,incepi iar.

Mai intai te-ai luat de mine total aiurea si ti-am explicat,desi ai fi putut sa iti expui parerea civilizat.Dupa ce ai intrat in niste explicatii ridicole si puerile, cum gazele arse sunt inerte dar ard si sunt fierbinti, acum vad ca iar faci pe specialistul in loc sa iti spui parerea fara sa ma ataci.

Ti-am sters aberatiile deoarece asa ai cerut, acum ma iei cu cat sunt deschise valvele.

Am spus ,valva PARE deschisa, adica poate nu este,adica nu sunt sigur, adica trebuie verificat....in genul asta.Daca erai asa de specialist inainte sa dezmembrezi toate masinile din service, trebuia sa spui clar,nu este deschisa,este inchisa.

Eu am incercat sa il ajut ,nu sa iti starnesc  orgoliul de mecanic.

Incearca sa respecti parerile tuturor, chiar daca te pricepi mai bine(sau asa ai impresia).Vrei sa corectezi pe cineva, incerca fara glume de prost gust,de mecanic la colt de strada(pune mana pe teava sa vezi daca este fierbinte :blink: ) si cu argumente, daca se poate.

260519[/snapback]

Vezi ca se ard cartofii,si-ti ia Ronald Mc Donald treiaru' de servici,ala de-l intretii cu banii tai....Fapt interesant ca functie ocupi matale acolo ca directoru' Mc pe jud Arges are un Polo....

M-am cam saturat de dvs,d-l diagnostician de la Mc,care,de la inaltimea tejghelei ne vezi pe noi, mecanicii de la coltu' strazii neshte "vanituosi care nu-si incap in piele de prosti"...Ramai tu sheriff pe forum si intoxica-i tu cu citatele tale din Wikipedia si repara-le tu masinile.Sa fii sanatos!

P.S.Eu nu am timp si nici mintea odihnita si nici energia necesara sa-ti dau tie lectii despre ce este un surub.

P.S. Pentru linistea ta,sa stii ca am lamurit destui cititori ai forumului asta despre cat de "incompetent si slab pregatit sunt"....S-ar putea sa-si dea si ei cu parerea.....

Da' s-ar putea sa nu le iei in consideratie parerea ca ar putea fi clone d'ale mele....

O seara buna tuturor.

Link to comment
Share on other sites

Vezi ca se ard cartofii,si-ti ia Ronald Mc Donald treiaru' de servici,ala de-l intretii cu banii tai....Fapt interesant ca functie ocupi matale acolo ca directoru' Mc pe jud Arges are un Polo....

M-am cam saturat de dvs,d-l diagnostician de la Mc,care,de la inaltimea tejghelei ne vezi pe noi, mecanicii de la coltu' strazii neshte "vanituosi care nu-si incap in piele de prosti"...Ramai tu sheriff pe forum si intoxica-i tu cu citatele tale din Wikipedia si repara-le tu masinile.Sa fii sanatos!

P.S.Eu nu am timp si nici mintea odihnita si nici energia necesara sa-ti dau tie lectii despre ce este un surub.

260543[/snapback]

 

Esti binevenit si tu pe forum,nu asta era ideea.Ideea era sa ne respectam unii pe altii :blink:

 

 

ps

 

Am o functie mult mai mica decat d-ul de la Mc :)

Deocamdata intorc chiftelele, dar sper sa avansez curand :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
Ok. Merci de raspuns. As vrea sa fac o precizare. Eu nu mai am catalizator (adica nu mai are sitele in el). Am citit pe un topic al lui kewlya ca daca nu mai ai sitele de la catalizator valva EGR nu mai functioneaza in parametrii optimi. Ma gandesc ca e un pic de adevar in treaba asta ca amandoua sunt legate de evacuare. Deci la o prima analiza ma gandesc ca evacuarea se face mai repede pe la turbina iar presiunea care vine spre valva scade din cauza asta. Deci la mine valva ar trebui sa se deschida ceva mai greu ca la altii. Ce efect ar avea asupra masinii?
Link to comment
Share on other sites

Ce efect ar avea asupra masinii?

310614[/snapback]

 

pai io zic ca a explicat @Bavaria foarte bine :)

 

Incerc sa iti explic cum functioneaza si ce efect are asupra mersului motorului,in functie de asta iti poti face o idee mai buna daca este defecta sau nu.

 

Valva este introdusa la motoarele diesel si la cele pe benzina(doar la unele) cu singurul scop de a micsora temperatura gazelor de ardere,deci pentru a reduce emisiile de NOx.

 

Deoarece gazele arse nu ard, se reintroduc in galeria de admisie, astfel rezultand o scadere a temperaturii de ardere si un consum relativ mai mic,deoarece este necesar mai putin aer/combustibil,o parte din amestec fiind reprezentat de gazele arse.

 

Valva este deschisa numai in anumite conditii,deschiderea ei in afara turatiilor,vitezei,temperaturii motorului... stabilite,  poate provoca un mers neregulat al motorului.

 

In principiu o valva EGR ramane inchisa cand motorul este pornit la rece,la relanti si la acceleratie maxima.

 

Daca cantitatea difera din diverse motive(valva deschisa tot timpul,blocata,etc) se va aprinde check engine(teoretic), deoarece eroarea afecteaza emisiile poluante.

 

259438[/snapback]

 

imi cer scuze :blink: ca mi-am permis sa iti editez cele scrise :) @Bavaria

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 11 years later...
On 7/15/2007 at 12:51 AM, Bavaria said:

Buna ziua.

Am o problema de turatie la E39 520d an 2000,cate odata cand merg cu masina sub turata sa mentin tyratia aproximativ la 2000 turatii timp indelungat isi pierde puterea motorul si se accelereaza tare greu,daca opresc motorul si il pornesc din nou functioneaza normal.

Care ar putea fi cauza?

Mentionez faptul ca nu se poate vedea pe tester din cauza ca chitul de pornire este de e46,eu cand am reparat pompa de injectie am aflat chestia cu chitul de pornire.

Mulțumesc 

 

Incerc sa iti explic cum functioneaza si ce efect are asupra mersului motorului,in functie de asta iti poti face o idee mai buna daca este defecta sau nu.

 

Valva este introdusa la motoarele diesel si la cele pe benzina(doar la unele) cu singurul scop de a micsora temperatura gazelor de ardere,deci pentru a reduce emisiile de NOx.

Deoarece gazele arse nu ard, se reintroduc in galeria de admisie, astfel rezultand o scadere a temperaturii de ardere si un consum relativ mai mic,deoarece este necesar mai putin aer/combustibil,o parte din amestec fiind reprezentat de gazele arse.

Valva este deschisa numai in anumite conditii,deschiderea ei in afara turatiilor,vitezei,temperaturii motorului... stabilite, poate provoca un mers neregulat al motorului.

In principiu o valva EGR ramane inchisa cand motorul este pornit la rece,la relanti si la acceleratie maxima.

Deoarece valva este practic o supapa,nu este monitorizata de computerul de injectie decat indirect.

Valva este deschisa prin intermediul unui convertizor de vacuum comandat de computerul de injectie.Deci cantitatea de gaze arse care intra in motor va fi cunoscuta de catre computerul de injectie si comparata cu cantitatea teoretica care ar trebui sa intre.Daca cantitatea difera din diverse motive(valva deschisa tot timpul,blocata,etc) se va aprinde check engine(teoretic), deoarece eroarea afecteaza emisiile poluante.

Practic valva poate fi defecta numai daca arcul este decalibrat,deci ramane deschisa si cand nu ar trebui, sau daca este blocata.Altfel exista o problema in activarea ei.

Daca conectezi valva la furtunul de vacuum, pornesti motorul si accelerezi vei vedea cum se misca supapa,tija,astfel iti poti da seama usor daca este blocata.

O supapa care poate fi miscata cu mana are arcul rupt, cel mai probabil.

Nu am o poza cu modelul tau ,dar iti poti da seama cum lucreaza tinand cont ca valva sta intre gazele de evacuare si galeria de admisie.

Deoarece check engine nu s-a aprins si daca valva este curata, deschide si etanseaza ok, eu nu as schimba-o, este foarte probabil ca problema sa fie cauzata de cu totul altceva.

 

 

ps

 

In poza este alt model de EGR, dar se poate vedea valva si tija.

 

post-66-1184466342_thumb.jpg

 

 

ps2

M-am uitat mai atent la poza pusa de tine.

Valva pare deschisa pe 1/2 ,pare blocata.

Cel mai bine,conecteaz-o la vacuum sa vezi daca deschide/inchide.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.