Jump to content

OARE CE SA IMI IAU


immune

Recommended Posts

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

exista 3 tipuri de remapare (chip tuning): normal

                                                            safe

                                                            sport

(care in general se face prin dezlipirea chipului original si remaparea lui cu alti pareametri).

 

atata timp car remapare e facuta de cineva care se pricepe f bine nu iti afecteaza in nici un fel masina, poate pe sport sa se duca  mai rpd turbina.

266471[/snapback]

tipurile sau mai bine zis "agresivitatea" softului este determinata de stage-uri..remaparea sau resoftarea unei masini se poate face in 2 moduri...chiptuning sau flash..chiptuning-de regula reprezinta inlocuirea chipului original cu un chip cu soft modificat-azi termenul de chiptuning este des utilizat chiar si de cei care fac flash..adica "citesc" softul de pe chipul masinii...il modifica ..si il rescriu..asta daca sunt baieti destepti..daca nu pur si simplu sterg softul original al masinii si il rescriu cu un soft cumparat "d'afara" de la firme de tuning facute pt tipul de masina si motorizarea respectiva...Flashul se poate realiza in 2 feluri..via OBD-adica sa conecteaza un laptop la mufa de diag a masinii si se rescrie/modifica softul...sau prin BDM-adica se desface calc. masinii si se lucreaza direct pe chip avand loc un fel de clonare sau de "completare" a softului original al masinii.

Avantajele flash-ului via BDM- mai ales pt masinile in garantie-counter-ii sunt pe 0 si nu se risca sa se piarda garantia pt ca la o prima verificare nu se vede ca s-a umblat pe softul masinii..se vede la alte teste care nu toti dealerii le fac..Dezavantaje: daca umbla vreun "incepator" sunt sanse mari sa se afecteze traseele calc si astfel sa se strice calc masinii sau daca nu se umbla cu grija mai ales la desfacerea calc ..risca sa lase "urme" ca s-a umblat in calc...exista masini care merg numai via BDM sa fie resoftate..via OBD--counter-ii se vad modificati si pa garantie..insa pt cei care nu au garantie la masina..isi pot face flash via OBD si chiar via BDM..insa mare grija unde si la cine le faceti...am vazut multe masini cu calc. trosnite si turbine in batista..nu mai zic de ambreiaje venite de la "faimoase" firme de tuning cu denumiri din 3 litere..Riscurile resoftarii in general sunt nenumarate insa depind direct proportional cu calitatea softului..un soft realizat custom cu "bun simt" nu ar trebuii sa afecteze turbina /motorul si consumul ar scade simtitor indiferent de stage..un soft facut sa ia ochii cumparatorului dar facut la japca (ducand toti parametrii la maxim) va poate afecta in scurt timp turbina/ambreiajul si mai ales calc..chiar daca senzatiile intr-o prima faza sunt uimitoare..multi chipuitori pt a obtine rezultate "fabuloase" ignora intervalul de presiune in care turbina poate functiona fara nici un risc..si unii seteaza pres max..turbina cazand in 5-10.000km..cat despre ambreiaj..acesta este afectat mai ales la diesel unde cuplul creste considerabil iar placa stock nu mai face fatza la el.."patinarea" apare in functie de uzura ambreiajului inainte de chip..unul nou mai duce..unul uzat va patina repede..aici depinde si pt ce vrei chip...pt curse-clar cade repede..perioada de solicitare maxima este mai lunga...pt "uz personal" gen drum lung...depasiri ocazionale..este ok nu va ceda asa repede...solutina..un ambreiaj stock nou sau unul sport..asta la diesel...la benzina chip-ul nu duce la o crestere considerabila a cuplului iar ambreiajul este mai mult sau mai putin afectat..cunosc f. multe persoane care au chip..chiar si eu am..din pacate piata la noi e f "ipocrita"..zic asta pt ca lucrez intr-un service unde mi-au venit f multe masini in "perfuzii" de la chipuri "profesionale"..Chiptuning-ul facut cu cap nu are cum sa afecteze masina decat in bine..chiptuning-ul facut de "amatori" cu firme de renume...da poti sa incepi sa strangi bani de ambreiaj/turbina/calc...

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

asa e, conteaza mult calitatea softului... In ce priveste performantele, la diesel cresterea de putere/cuplu e ceva mai mare decat la benzina, undeva in jur de 30-40 de cp asta in functie de motor si turbina fata de 18-20cp la benzina (in functie de motor). Cel mai indicat e sa faci o remapare normala, la sport parametrii fiind putin cam la limita...
Link to comment
Share on other sites

aici intervine inevitabil intrebarea : unde il fac , avand in vedere ca stau in cta :blink: si inca o curiozitate spuneai de ambreaj etc .. ce impact poate avea asupra cutiei steptronic ?

266614[/snapback]

 

asupra cutiei de viteze nu are ce impact sa aiba, ambreajul poate sa se uzeze ceva mai rpd din cauza cresterii de cuplu dar asta si in functie de cum conduci tu...

Link to comment
Share on other sites

Vorbea de o cutie steotronic, unde nu este un ambreiaj, sunt mai multe...

266673[/snapback]

eu vb in general ce se poate uza in urma unei remapari ca sa stie omul... steptronic sunt destul de fiabile nu am auzit la nimeni sa fie probleme, mai degraaba la cele manuale se uzeaza mai rpd

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

steptronic am eu pe un e46,steotronic ( ce ai scris tu )nu stiu ce inseamna,si despre cutie i-am spus parerea mea mai sus .

266765[/snapback]

Ma refeream la steptronic :blink:

Nu ma refeream la tine, daca ma refeream te-as fi citat :)

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

eu vb in general ce se poate uza in urma unei remapari ca sa stie omul... steptronic sunt destul de fiabile nu am auzit la nimeni sa fie probleme, mai degraaba la cele manuale se uzeaza mai rpd

266766[/snapback]

El te-a intrebat pt cazul lui particular, adica detinator de masina dotata cu cutie steptronic, d-aia te-a si intrebat ce probleme pot aparea la cutiile steptronic....iar tu ai raspuns ca ambreiajul poate avea de suferit.

 

Vrei sa vezi o poza cu vreo 8 cutii steptronic stricate? Unele de X5, unele de E39? Daca da sapt viitoare cand ma duc pe la service o sa o postez...E adevarat ca sunt fiabile, dar au picat destule.

 

Si am o intrebare.....ce argumente ai cand spui ca chiptuning-ul nu afecteaza in nici un fel masina?

Link to comment
Share on other sites

ok, suntem putin cam mult off topic dar sper sa nu se supere nimeni.

Revenind, m-am exprimat si eu aiurea in unele posturi, adica am gandit ceva si am scris altceva. Ideea e ca aceasta operatie (chip tuning) facuta de persoane necalificate poate sa aiba consecinte grave, indicat e sa intri la mai multe firme si sa le verifici portofoliul, forumul cu parerile oamenilor care au fost "serviti" de respectivii. De ce iti poate afecta masina ? simplu pt ca el practic controleaza aprinderea, injectia si presiunea in turbina. Am zis la un momendata ca e 100% safe dar facuta de persoane calificate nu printrun garaj nuj unde.

 

PS: acele persoane cu cutiile si alte piese defecte sunt de regula persoane neinformate care s-au dus la prima firma de chip tuning care le-a iesit in cale si au zis : "cati mai multi cai domle' " fara sa se gandeasca ca de la un moment dat trebuie sa intervina si nijte modificari in urma cresterii de putere si asa au ajuns in situatii neplacute.

 

scz. pt eventualele greseli gramaticale, acesta e ultimul post pe tema chip ca e cam off topic :blink:

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Se pare ca am gasit un topic unde pot sa scriu ce prob am si eu cu un e39 tds '98 automat! Cam de aseara am observat ca imi face figuri cutia.....sa intamplat dintr-o data! Pana aseara a mers si a skimbat vitezele ceas! Dar acum se comporta cam ceva de genu......skimba 1-2 si de la a3-a...incep problemele. Urca cu a 3-a pana la 5000rpm......de ajung la 140km/h cu a 3-a...de parca as fii pe s3 cu kick down....si abia atunci skimba si a 4-a si a 5-a una dupa alta de scade in cateva secunde la la turatii normale de 2500-3000 max!

Masina are cam 220.000 km....si nu am skimbat inca uleiul la cutie( nu stiu daca a fost schimbat pana acum ptr ca nu sunt unicul proprietar)

 

Credeti ca ar fii altceva mai grav decat skimbul de ulei ptr ca am mari emotii?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.