Jump to content

Filtru epurator


Marin Adrian

Recommended Posts

Intrebarea ta e cam neclara.

Flitru epurator la E90 sau E60 (aceleasi motoare pe masini diferite) sunt 2 tipuri: cu pasla sau pe principiu vortex.

Cel vortex are niste plastice in interiorul aceluiasi corp. 

Cel cu pasla are alte plastice dar intr-o parte a interiorului e pasla care functioneaza ca filtru si care TREBUIE schimbat PERIODIC. Nimeni nu stie la cati km pentru ca fabricantul nu a mentionat niciodata asta ci turbinele ramaneau fara ulei si se stricau datorita paslei infundate. Povestea e lunga si trista..

Pe tine care tip te intereseaza?

 

Cat despre desfacut mi se pare ca trebuie dat jos filtrul de aer ca sa ai acess la toate suruburile, sau sa poti sa io scoti capacul, ceva de genul asta.. Am desfacut candva vortexul la mine numa sa vad daca tre curatat, sau s-a spart ceva si de atunci neam.. cand il pui la loc, mare grija sa strangi suruburile in cruce. Si sa nu ciupesti garnitura..

E pozitionat langa filtru de aer.

Fa o cautare pe YT si o sa afli cum si cat trebuie demontat sa ajungi la filtru.

Daca nu l-ai schimbat pana acum pe cel de aer te asigur ca o schimbare anuala tine motorul tanar, puternic si economic.

Filtrul pasla as zice la 20-30..40k km e foarte indicat sa il schimbi. Nu niciodata cum BMW zice.. prost.

(Poate nu strica sa apesi pentru sfaturile primite si butonul de multumesc. Ajuta..)

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eu asa il stiu cand l-am schimbat acum 8-9ani

https://m.autopieseonline24.ro/ridex/14540868?gshp=1&gclid=Cj0KCQjwgLOiBhC7ARIsAIeetVADy2_vyuW_rlx_MdCG5gFuXm7cJ1o-hQl2vHutPbTBGGbRUlyjP7oaAhd3EALw_wcB

In poza ta pare jumatate sau ceva de genul.

Eu am fost fitzos pe vremea aia si am luat de la dealer si asa a venit..

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Schimbati-l cu totul ! Vine cu toate garniturile necesare, nu-i un capat de lume. Garnitura mare de etansare pe capac o sa o gasiti intarita de timp si temperatura, daca nu a pierdut ulei pe acolo va pierde dupa interventie sigur. 

Din stiinta mea pe masini cu DPF nu este decat cu vortex. 

epur4.jpg

epur3.jpg

epur2.jpg

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Poate contează:

Eu am renunțat la cel de tip vortex în favoarea elementului filtrant din pâslă identic cu cel de la E39.

Filtrează mai bine și nu mai găsesc ulei în furtunul de carter.

Mașina în cauză: E61 2,0d DFF, EGR, clapete active, manual resoftat la 180cp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.