Jump to content

Problema AC E34


cezy82

Recommended Posts

Salut. Am un bmw 520 din 92 si exact cand aveam mai mult nevoie , ac-ul m-a lasat :blink: A mers f bine pana aseara ... aseara cand am apasat pe buton, nimik ... nu cupleaza nu face nimik... La un garaj de aere mi-a verificat cineva compresoru si e ok , dar nu se alimenteaza. Am verificat sigurantzele si sunt in regula. Cred ca pe traseu mai trebuie sa fie vreun releu ceva sau vreo alta sigurantza. M-am uitat la motor la sigurantze si sunt ok.Tot acolo sunt si niste relee , dar nu scrie care de unde e... :)

Va rog daca stie cineva care e releu pt ac sa-mi zik si mie....sau daca avetzi vreo schema ceva...mersi

Link to comment
Share on other sites

Atentie ca acel buton este alimentat printr-o mufa care cuprinde si comanda pt dezaburirea spate si pt recirculare...tot pe acolo se alimenteaza si led-urile care confirma functionarea respectivei functii...apropos...ledul din buton ti se aprinde la apasarea butonului de AC? celelalte functii functioneaza? adica dezaburirea si recircularea?
Link to comment
Share on other sites

Gata ... am rezolvat :) Aveam vreo 2 sigurantze arse , si le-am gasit la motor in dreapta sus...acolo unde e calculatorul de injectzie :blink: Nu stiu dc erau acolo...io am cautat la sigurantze la motor in stanga si sub bancheta...dar se pare ca cele de la aier acolo erau...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
Gata ... am rezolvat :wub: Aveam vreo 2 sigurantze arse , si le-am gasit la motor in dreapta sus...acolo unde e calculatorul de injectzie :unsure: Nu stiu dc erau acolo...io am cautat la sigurantze la motor in stanga si sub bancheta...dar se pare ca cele de la aier acolo erau...

Am avut si am problemuta la a/c.Butoanele de a/c si recirculare se aprind si nu cupleaza compresorul <_< Daca scot butonul(adica cele 3) si opresc motorul apoi montez butonul si pornesc....a/c-ul merge :) ...la fel se intampla si cu dezaburirea.Ati putea spune ca e butonul de vina,nu e sigur!

Am citit topicurile legate de a/c si cum scrie si in asta m-am apucat sa desfac cutia din dreapta sus la motor....dupa ce am desfacut suruburile operatie care mi-a luat o zi (nefiind desfacute de muuuuuult,a trebuit sa dau un surub afara cu bormasina cu un burghiu de 4 mm) am descoperit ca acolo se afla doua calculatoare si trei relee.Nici urma de sigurante!!!!Calculatoarele arata ca cele de la dacia papuc 1.9d(pt cine a avut,au am avut papuc de la servici acum multa vreme) si sunt ceva mai mici,iar releele NU au nici o treba cu a/c-ul!!!!!

Inainte de asta am verificat sigurantele din stanga sus a motorului.Pe panoul de sigurante in interior scrie undeva klimaangle si are 4 sigurante,le-am verificat,am dat cu spray de contacte electrice...asa am facut la tot ce am scos si verificat.

UN LUCRU INTERESANT a fost cand am scos bancheta din spate.Sub scaunul din stanga spate sunt 2 module,3 relee si 6 sigurante(4 dintre ele au acelasi amperaj).Am scos sigurantele si releele le-am verificat,dat cu spray....dupa ce montati sigurantele inapoi sa nu va speriati daca porneste singur radiocasetofonul,vedeti sa nu fie dat tare.Dupa ce am facut aceasta operatie in stanga spate a/c-ul a mers.Am pornit motorul,am dat aeroterma pe poz 1 am apasat pe butonul de a/c si am auzit cum a cuplat compresorul...aveam aer foarte rece :wub: Mentionez ca functiona si dezaburirea :blink: Dupa cateva minute de aer conditionat am oprit butonul de a/c.Apas din nou si...ledul se aprinde dar nu cuplaza compresorul...nici dezaburirea nu functioneaza :bashwall:

STIU CA cel care a deschis topicul are 520 din '92,al meu e tot 520 dar '95 si am zis sa incerc.Si am incercat!Si nu a mers!

MAI AM O SANSA...... sa ma apuc zilele astea sa caut modulul/releul din spatele filtrului de polen,am vazut pe forum cum se desface :blink:

Prima si prima data am inceput cu incarcarea instalatiei cu freon(am bagat 1.550 grame cca 200 ron si a durat 45 min).In timpul operatiei de incarcare cu freon service-ul poate sa-ti spuna daca are pori instalatia ceea ce e nasol,asta ca o paranteza pt cei ce nu stiu si citesc,eu nu am stiut.Dupa asta am verificat compresorul,are un singur fir.Daca-l verificati de preferat sa luati alta sursa de curent decat cea de pe masina(eu am luat plusul din compartimentul motor de la semnul + de langa tabloul de sigurante si nu mi se mai inchidea trapa,dar si-a revenit dupa vreo ora).

ASTA A FOST povestea mea spusa in ordine inversa.Partea buna e ca butonul(cele 3) functioneaza...la dezmembrari gasiti greu,iar pe producator e cca. 100euro!Prea multa electronica strica...in general....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salut. Am un bmw 520 din 92 si exact cand aveam mai mult nevoie , ac-ul m-a lasat <_< A mers f bine pana aseara ... aseara cand am apasat pe buton, nimik ... nu cupleaza nu face nimik... La un garaj de aere mi-a verificat cineva compresoru si e ok , dar nu se alimenteaza. Am verificat sigurantzele si sunt in regula. Cred ca pe traseu mai trebuie sa fie vreun releu ceva sau vreo alta sigurantza. M-am uitat la motor la sigurantze si sunt ok.Tot acolo sunt si niste relee , dar nu scrie care de unde e... :)

Va rog daca stie cineva care e releu pt ac sa-mi zik si mie....sau daca avetzi vreo schema ceva...mersi

Tre' sa schimb computeru' de la ac.Multumiri lui BAVARIA.Incerc second,poate aia e buba.

Link to comment
Share on other sites

revin cu noutati...ramasesem la modulul/calculatorul de a/c.

am schimbat calculatorul/modulul a/c,NU E RELEU.multumesc unui coleg din forum care m-a ajutat ENORM,exista si oameni ca el.toata stima <_<

pot spune ca am dezaburire full time iar aer conditionat in reprize adica merge 10-20 sec si se opreste10 sec ,apoi iar merge10-20 sec,tot asa.

asta inseamna ca ventilatorul de a/c nu se invarte,adica freonul din compresor se incalzeste si compresorul intra in avarie si se opreste singur.pt a se raci compresorul trebuie sa functioneze ventilatorul care la mine nu merge.maine verific sigurantele de la electroventilator,trebuie sa-i dau jos narile nu toata masca fata.

daca am gresit cu ceva rog cunoscatorii sa ma corecteze/invete.

stiu ca multi dintre voi aveti fir tras direct de la compresor si-l puneti pe direct cand vreti a/c,eu am preferat solutia "reparat".

Link to comment
Share on other sites

revin cu noutati...ramasesem la modulul/calculatorul de a/c.

am schimbat calculatorul/modulul a/c,NU E RELEU.multumesc unui coleg din forum care m-a ajutat ENORM,exista si oameni ca el.toata stima <_<

pot spune ca am dezaburire full time iar aer conditionat in reprize adica merge 10-20 sec si se opreste10 sec ,apoi iar merge10-20 sec,tot asa.

asta inseamna ca ventilatorul de a/c nu se invarte,adica freonul din compresor se incalzeste si compresorul intra in avarie si se opreste singur.pt a se raci compresorul trebuie sa functioneze ventilatorul care la mine nu merge.maine verific sigurantele de la electroventilator,trebuie sa-i dau jos narile nu toata masca fata.

daca am gresit cu ceva rog cunoscatorii sa ma corecteze/invete.

stiu ca multi dintre voi aveti fir tras direct de la compresor si-l puneti pe direct cand vreti a/c,eu am preferat solutia "reparat".

salut stii cumva un loc unde pot repara compresorul de a/c curge la imbinari, dupa ce am schimbat vetilator , releul de pe ventilator care da trepele de viteza la ventilator, am cumparat un compresor sh si dupa 6 luni curge la imbinari, exista pe undeva garnituri

merci( bmw e 34 525 tds/1995)

Edited by addrian
Link to comment
Share on other sites

aveti mare grija sa nu va bage pe instalatia de clima freon pentru frigidere, ca ala va face varza instalatiile

se foloseste R134a

mai trebuie si ulei ce se baga impreuna cu freonul ...

800ml freon&ulei 100 ron maxim.

salut am gasit solutia salvatoare am gasit un atelier langa lehliu gara care repara a/c auto si mia spus ce am de facut, adica sal desfac si se da cu un silicon special la imbinari si o sa fie ok cind o sal fac va spun

numai bine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.