Jump to content

Achizitie X1 benzina sau motorina?


Alina2000

Recommended Posts

Dupa cum zice si titlul nu stiu daca noua masina sa fie pe benzina sau tot pe motorina. Acum am un X1 20D din 2017, vreau sa il schimb cu unul mai nou (2021), am un buget maxim si cam la anul asta ma incadrez. Am 2 oferte si de cateva zile tot ma chinui sa iau o decizie. Sa presupunem ca ar fi acelasi pret, ambele 190cp, xdrive care ar fi avantajele si dezavantajele? Eu nu am mers niciodata cu motorul pe benzina, doar pe acolo prin parcare la reprezentanta.... 

Ca sa zic si din temerile mele de acum legate de cea pe benzina pentru care am vrut sa fac schimbarea, cand am vazut o prima data cu rotile alea mai mititele, mai patratoasa asa, nu a fost dragoste la prima vedere ca asta de acum. Primul gand a fost ca de ce au pus rotile alea de 16 sau 17, probabil ca motorul ala tre sa le invarta foarte repede, alearga ca un terrier cu picioare scurte... cel de la reprezentanta a spus ca nu sunt diferente de putere si ca nu este mai zgomotoasa in interior la viteze mai mari.

Edited by Alina2000
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fac in jur de 30mii pe an, jumate in oras, decontez pe firma, stiu ca consuma putin mai mult, nu e mare problema asta.  Imi place masina asta foarte mult, o schimb pentru ca nu vreau sa se devalorizeze f mult, probabil o voi tine pe urmatoarea tot in jur de 3 sau 4 ani. M am uitat si la X3, dar in bugetul meu ar fi mai veche si nu as vrea sa il depasesc, si nici motor mai mare de 2.5, prima conditie e sa fie dupa 2021. 

Edited by Alina2000
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La 30k km pe an, normal as zice un diesel. Dar, avand in vedere ca jumate din ei sunt in oras, e mai complicat.

In orice caz, indiferent de combustibil, eu as merge pe cea mai puternica versiune (25d, 25i sau 25e). Daca ai unde sa incarci peste noapte sau la birou, si nu mergi foarte agresiv in afara localitatii, 25e s-ar putea sa fie o optiune interesanta. Spre deosebire de celelalte doua, are motor mai mic, deci consum mai mic. Plus motorul electric si bateria, care ajuta in oras. In plus, gasesti modele mai ieftine decat celelalte doua in piata sh. Ca dezavantaje, e posibil sa aiba o valoare de revanzare mai mica si cand il vinzi peste cativa ani. Desi pana atunci poate se mai obisnuieste lumea cu ideea de hibrid 🙂

Daca nu conteaza consumul si nu vrei sa te complici cu hibrid, eu as alege 25i, cu un rulaj pana in 70-80k km. 

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Varianta hybrid nu am luat-o in calcul, nu stiu pe nimeni sa zica ceva de acel tip si ar fi prea multe variabile si necunoscute la el, eu inca ma gandesc daca sa trec la benzina. Avem in familie o electrica si nu primeaza consumul ci sa fie fiabila, stabila si confortabila. La cea de acum singura buba pe care  i-as gasi-o ar fi ca are un lag la plecarea de pe loc, asta speram sa dispara la varianta pe benzina. Dar sa nu se mute la acceleratia dupa 60 dupa cum mi a mai spus altcineva ca se chinuie acolo mai mult ca cea pe motorina. 

25i nu e niciuna pe stoc in bugetul meu acum, mai astept sa vedem ce mai baga la raft 🙂

Link to comment
Share on other sites

din ce tin minte X1 hibrid vine cu motorul de 1,5 la un 50% 50% ce castigi in oras pierzi la drum lung , motorul termic parca are 136 cai  rezervor de 36 litri greutate aproape 1900 kg as zice ca dupa ce ai terminat bateria "esti mancat"  . Dar este o parere personala  eu in general preferand sa am masini cu putere cat mai mare. Asadar 2.5i in stare cat mai buna ar fi alegerea mea mai ales ca pe F48 vine cu motorul B48 care este fiabil .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Cred ca da despre F48, spuneam doar ca e-urile au orice, doar nu putini CP... 225 are F48 25e. Eu am condus F48 X1 cu motorul de 1,5 si cutie automata si se mișca bine mașinuța, mult peste așteptările mele... Si era departe de 225 cp. 

F48 25e nu e de ignorat si sigur e asa mare problema...

10 minutes ago, alex230ro said:

motorul termic parca are 136 cai  rezervor de 36 litri greutate aproape 1900 kg as zice ca dupa ce ai terminat bateria "esti mancat" 

Eu am mers cu bateria zero pe 530e si nu am simțit nici o clipa ca a murit herghelia.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu e treaba de cai - problema e ca dupa ce ai "ras" bateria ramai cu 136 cai care ar trebui sa miste aproape 2 tone . Sunt o gramada de reviewuri pe YT in care se plangeau de asta, daca ma gandes bine inclusiv cei de la BMW nu m-au recomandat citez " daca nu mergi in oras mult nu are sens"  Atlfel pt oras si drumuri scurte in jur e ok.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Just now, alex230ro said:

Pai nu e treaba de cai - problema e ca dupa ce ai "ras" bateria ramai cu 136 cai care ar trebui sa miste aproape 2 tone .

Ti-am raspuns la asta, nu stiu cum face, dar nu ramai niciodata (sau eu nu am reusit) fara CP... probabil cand se apropie de zero, incarca pe la spate pentru urmatoarea repriza. Nu stiu cum face. Iti spun doar ca nu simti ca ramai fara.

Link to comment
Share on other sites

Si repet, eu vorbesc de G30 530e. Nu stiu la X1 F48, presupun doar ca este similar.

Si ca sa completez... F48 sDrive 1,8i cu motor de 1,5l si 3 cilindri cu cutie automata, era orice doar nu lenes. Tipul de cutie DSG, cu etajarea ei, o făcea chiar sprintara pentru ce am mers eu vreo 4.000 km. Cu siguranta nu mult sub un 520d F10.

 

5 minutes ago, alex230ro said:

Cum zici tu, am vrut sa iau am studiat intrebat la Bavaria - pas depinde de fiecare pana la urma, sa zicem ca nu se potrivea pentru ce aveam eu nevoie.

Eu nu vreau sa ma contrazic, nu am nici vazut un X1 hybrid de aproape... Doar am condus unul pe benzina, cateva saptamani. Am si postat pe aici impresiile.

Si aparent nu am facut 500 km... Ci 4.000 km...

Masinuța aia alba, nu era tocmai puturoasa. Depinde ce asteptari ai. nu este 340i.

Edited by Romulus
corectat 4.000 km
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce ai impresia ca ma leg de "dinamica" eu zic de consum . Hai sa facem asa scenariu mergi la mare dupa 60 km vei ramane fara baterie moment in care termicul intra in functiune, as zice ca la 130 acei 136 de cai vor avea un consum mai mare vs 1,8i 

greutate 1.8i cam 1600 1700 kg vs 1800 -1900 kg 2.5e

De aia am zis ca daca faci 50% 50% nu e foarte "avantajos"

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Just now, alex230ro said:

Nu stiu de ce ai impresia ca ma leg de "dinamica" eu zic de consum . 

Imi cer mii de scuze atunci. Credeam ca vorbim de puturosenie, nu de consum, mea culpa. Consumul cand am piscat acea masina alba, a fost spre 11 l /100km... Daca am fost super pasnic, spre 7 l/100 km.

Link to comment
Share on other sites

Motorul pe benzina de 2l consuma 11 in oras? Mie la bavaria mi au zis ceva de 9 in oras. Pe mine hibride de nicun fel nu ma intereseaza, ii las pe altii sa experimenteze, cand mi-a zis ca cele 25e au motor de 1.5 nici nu am mai auzit ce a zis dupa. Daca nu sunt avantaje reale la cele pe benzina probabil ca o sa iau tot pe motorina, sunt si mai multe oferte acum pe stoc. 

Probabil e gresita parerea dar eu cand aud de hibride la bmw imi aduc aminte de o discutie cu un reprezentat Ford unde am fost sa vad un puma ca hibridele sunt facute asa sa iasa grupul la noxe si sa ii lase sa mai faca motoare mai mari pe motorina. 

  • Facepalm 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Alina2000 said:

Motorul pe benzina de 2l consuma 11 in oras? Mie la bavaria mi au zis ceva de 9 in oras. Pe mine hibride de nicun fel nu ma intereseaza, ii las pe altii sa experimenteze, cand mi-a zis ca cele 25e au motor de 1.5 nici nu am mai auzit ce a zis dupa. Daca nu sunt avantaje reale la cele pe benzina probabil ca o sa iau tot pe motorina, sunt si mai multe oferte acum pe stoc. 

Probabil e gresita parerea dar eu cand aud de hibride la bmw imi aduc aminte de o discutie cu un reprezentat Ford unde am fost sa vad un puma ca hibridele sunt facute asa sa iasa grupul la noxe si sa ii lase sa mai faca motoare mai mari pe motorina. 

Daca esti hotarata sa ramai la aceeasi marca/model, nu cred ca nu exista o masina de drive test, sa te plimbi vreo 2 ore prin oras sa iti dai seama cam pe unde este consumul, si daca feeling-ul unui motor alimentat cu benzina nu merita vreo 2.5 litri in plus la suta de kilometri.

Pe hartie sunt aproximativ tot acolo la dinamica, dar as fi tentat sa spun ca e diferenta de rafinament la benzina , idem cred ca motorul e ceva mai lipsit de probleme tehnice:

https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/116629/BMW-F48-X1-LCI-xDrive20d-Auto.html

https://www.ultimatespecs.com/car-specs/BMW/116620/BMW-F48-X1-LCI-xDrive20i-Auto.html

 

Faptul ca modelul prezentat avea echipare standard, probabil jante de 17 inch, nu are legatura cu puterea, la fel cum si prejudecatile ca niste jante de diametru mai mare sunt necesar similare cu sportivitatea (unul din motivele principale fiind echiparea cu discuri de frana cu diametru mai mare, si nu neaparat stabilitatea).

Am o vaga banuiala ca peste 3-4 ani se vor vinde mult mai bine benzinarele decat diesel, si nu pentru ca ar fi romanii ceva ecologisti, sau ca vor aparea interdictii, ci pentru ca se va prelua trendul din vest, unde din diverse motive, benzina castiga teren sigur.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, Alina2000 said:

Motorul pe benzina de 2l consuma 11 in oras? Mie la bavaria mi au zis ceva de 9 in oras. Pe mine hibride de nicun fel nu ma intereseaza, ii las pe altii sa experimenteze, cand mi-a zis ca cele 25e au motor de 1.5 nici nu am mai auzit ce a zis dupa. Daca nu sunt avantaje reale la cele pe benzina probabil ca o sa iau tot pe motorina, sunt si mai multe oferte acum pe stoc. 

Probabil e gresita parerea dar eu cand aud de hibride la bmw imi aduc aminte de o discutie cu un reprezentat Ford unde am fost sa vad un puma ca hibridele sunt facute asa sa iasa grupul la noxe si sa ii lase sa mai faca motoare mai mari pe motorina. 

Nu neaparat , la BMW poti face 40-50 km in mod pur electric la Puma probabil 2 km as zice ca era vorba de Puma mild hibrid si nu PHEV  ( da am studiat si Puma) cum a zis si colegul vezi daca poti testa cumva masinile .

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Eugen B said:

 

Am o vaga banuiala ca peste 3-4 ani se vor vinde mult mai bine benzinarele decat diesel, si nu pentru ca ar fi romanii ceva ecologisti, sau ca vor aparea interdictii, ci pentru ca se va prelua trendul din vest, unde din diverse motive, benzina castiga teren sigur.

Stiu asta, este unul din motivele pentru care as face trecerea, pe langa faptul ca pe tractorasul de acum nu il pot lasa iarna pornit in garaj ... dar cum iernile nu mai sunt ce au fost.... eu iau cumva in calcul si care din ele se va devaloriza mai putin si va fi mai atractiva peste 3 sau 4 ani cand o sa o schimb, tot pe benzina as paria. 

Am mers cu cea pe benzina putin pe acolo, dar nu am ce diferenta sa simt in cateva minute, evident ca trebuia sa fac o alta programare dar nefiind convinsa nu am reluat discutia cu modelul asta. Iar pe acolo prin specificatii la consumul mediu nu am ce compara ca masina aia era cu 10k venita de o saptamana din Germania si avea si 150cp. 

Iti multumesc de raspuns, am mai invatat ceva azi 🙂

2 minutes ago, Romulus said:

Eu am adus vorba doar pentru ca ai parut interesata. Nu imi mai irosesc neuronii mai ales daca tu iei decizii dupa cineva de la Ford.

🙃

Multumesc de raspuns, nu te supara pe mine, sunt mai old school si imi e greu si sa trec la benzina, hibrid ar fi prea mare pasul. Dupa cum am spus avem o electrica in familie de care ma feresc ca parlamentarul de munca. 

Nu as vrea inca o componenta in plus care sa aiba potentiale probleme, eu nici din cele cu trapa nu vreau ca mi e frica sa nu ma ploua, nu am mai zis sa nu se supere si posesorii de modele cu trapa pe mine... 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Alina2000 said:

Multumesc de raspuns, nu te supara pe mine, sunt mai old school si imi e greu si sa trec la benzina, hibrid ar fi prea mare pasul. Dupa cum am spus avem o electrica in familie de care ma feresc ca parlamentarul de munca. 

Nu as vrea inca o componenta in plus care sa aiba potentiale probleme, eu nici din cele cu trapa nu vreau ca mi e frica sa nu ma ploua, nu am mai zis sa nu se supere si posesorii de modele cu trapa pe mine... 

Nu am de ce sa ma supar, fiecare stie ce e mai bine pentru el. Eu doar am spus ca am fost ani si ani de zile die hard fan doar benzina. In ultimii ani am avut doar motorina. Si am condus "cateva modele" BMW de-a lungul anilor. Si electricele nu ma intereseaza nici acum. 

Dar hibridul asta pe care-l astept acum, are niste avantaje care pe mine m-au convins. Pe de alta parte mie mi-a placut si micul motor de 1,5l cu DSG... Deci nu are rost sa continui sa conving, ca nu am actiuni nici la divizia de hibride si nici la cea de benzinare... Fiecare face cum stie si ce e mai bine pentru el.

Si probabil ca nu sunt reprezentative parerile mele... Dar anul viitor facem 20 de ani cu comunitatea asta. Timp in care am vazut si 650i si X1 sDrive 1.8i... Si M-uri suficiente. Si dieseluri sa-mi ajunga.

17 minutes ago, Alina2000 said:

Dupa cum am spus avem o electrica in familie de care ma feresc ca parlamentarul de munca

Dupa ce spui poate e un Zoe sau chiar Spring... 

🤣

Eu ma feresc si de BMW i7...

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine si doar sa pornesc caldura sau aerul conditionat din telefon e un mare avantaj la un hibrid. Si sa pornesti de pe loc si sa megi 50km fara sa auzi nici musca, e un alt mare avantaj. Si sa bagi piciorul in ea pe autostrada si un pitic electric sa ajute motorul pe benzina, e un alt mare avantaj. Iar daca o incarc in garaj, sa ma plimb cu ea o zi intreaga prin oras fara sa chinui lubrifierea motorului pe benzina si in general motorul la semafoare, e de nepretuit. Sau sa stai in aglomeratii cu aerul conditionat pornit dar motorul oprit...

Si astea toate la un cost per km chiar mai mic decat daca as face-o pe benzina. 200 kg in plus si rezervorul mai mic sunt deranjante, dar avantajele sunt mult peste ca sa pot ignora. Chiar si asa nu as fi crezut pana nu am trait cu 530e o saptamana intreaga si 2.500 km... Cautam un benzinar, marea mea iubire... Si ma uitam doar la 530i... 

Dupa asta am decis ca ce aveam eu in cap sunt doar prejudecati prostesti. Si da, e un risc... Pot sa se defecteze multe... Pot fi penalizat de valoarea de revanzare. Sunt multe riscuri. Dar macar dorm bine noaptea si sper ca am avut dreptate pentru viitor.

Si nu o iau pentru a salva natura si gandacii sau pentru a salva portofelul. Mi-a placut acceleratia cu un motor oarecum mic. 292cp pe masina asta e ce trebuie pentru drumuri mai lungi dar si pentru frecat prin oras de zi cu zi.

Nu am devenit brusc fan electrice. Iubirea mea este si va ramane benzina. As fi luat bucuros un 540i daca gaseam o masina potrivita. Pe de alta parte, absolut toate motorizarile de astazi, sunt sau in curand vor fi doar mild hibrid, hibrid plug-in sau ev.

Iar cand BMW lanseaza noul seria 5 cu 2 modele pur electrice, e clar ca aici e viitorul BMW. Nu mai poate nimeni nega. Nici chiar fanii benzinei pure cum ma consider eu. M-as intoarce fericit in 1986 cu un motor L6 pe benzina. Dar ca-mi place sau nu, traiesc in 2023 si asta e noua lume in care ne-am trezit cu totii.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Romulus said:

mild hibrid, hibrid plug-in sau ev

Din cauza start stop si legislatiei europene de emisii toate devin daca nu cumva au devenit mild hibrid. Dar ingineria acestora este super inteligenta si sunt avantaje clare si pentru oamenii care nu vor doar salvarea naturii... Start-stop de pe F10 sau chiar F48 era dupa mine o mare idiotenie. Acum cu sistemele pe 48V, sunt chiar destepte si au chiar si avantaje practice. Si daca 11cp in plus la un mild hibrid fac minuni... As spune ca 109cp in plus pe un 520i fac miracole.

Am poluat topicul @Alina2000 mai rau ca un tractor din 1985... Ar trebui sa fac curat aici si sa mut pledoariile legate de hibrizi in topic separat si sa lasam topicul de fata ca si natura cu masini electrice alimentate din panouri solare.

🙈🙉🙊

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Romulus said:

 

Dupa ce spui poate e un Zoe sau chiar Spring... 

🤣

Eu ma feresc si de BMW i7...

Este Hyundai kona. Nu imi place sa am mereu grija sa o incarc, sa stau sa calculez pe unde incarc si tot asa. A fost si mai scumpa la achizitie si foarte dorita si dupa 2 ani ghici cu ce plecam in vacante si care e mai folosita... oricum stii ca gusturile sunt diferite, iar cand masina este pt o femeie e si mai complicat. Nu ma vad prin parcari asteptand sa plece vreun spring sa economisesc 30lei. Gen vezi ca intarzii sunt la coada la kaufland. 

Nu te contrazic legat de hibride, inteleg exact care sunt avantajele, la fel cum am inteles si pasiunea pentru electrice (o luna mi-a placut si mie), poate daca iau benzina acum, o sa fie mai usor la urmatoarea. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.