Jump to content

Cloncănit peste denivelări - mecanic bun Timișoara


Recommended Posts

Salut,

Se pare ca am o problema noua- cand merg incet(10-20 kmh) peste denivelari se aude un cloncanit in partea dreapta. Dupa ce maresc viteza, nu se mai aude- nici cand dau in gropi. Citeodata se aude si cand franez- pe la 20-30 kmh. Si cand stau pe loc si misc de volan citeodata se aude. Am fost la 2 mecanici- unul mi-a spus sa schimb bielete antiruliu , brat inferior (wishbone), pivot in amblele parti- desi nu se simte nici un joc, celalt mi-a spus ca-i cutia de directie - pentru ca face si pe loc iar bratul, pivotul, bieleta antiruliu nu au nimic. Daca ma iau dupa ei, ajung sa schimb toata puntea fata :). I sa mai intimplat cuiva ceva asemanator sau are careva o idee care ar fi cea mai probabila cauza? Sau cu ce sa incep?

Sau macar ce sa testez sa elimin din probabile cauze ( pe mine ma bate gandul ca ar fi bieleta antirului- si se aude la pasager la roata cumva)

Masina este in bmw g30, 530xd, 120000 km, 2017

Multumesc

 

Edited by bau33
Corected
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am fost si la bmw la reprezentanta acum vreo 3 saptamani - pt revizie mare- care avea si vehicle check si trebuiau sa verifice tot- evident ca nu au gasit nimc. Da, mecanic mai bun- dar de unde? Ca dupa 3 serviceuri cu 3 dignostice diferite- ma pun sa schimb piese random? Mai ales cutia de directie- care-i 3000 euro? Si celelate care-s vreo 1000 eur?

Link to comment
Share on other sites

  • Romulus changed the title to Cloncănit peste denivelări - mecanic bun Timișoara

Era un coleg pe aici care a schimbat ceva la roti, un ceva dar nu mai stiu :)) cred o aparatoare ceva de disc, parca, nu gasesc topicul dar o sa il mai caut cand o sa fiu la laptop. Daca iti face si in curbe cateodata la viteze mici, posibil aia sa fie. Revin.

 

Am gasit: vezi acolo discutia legata de ceva discuri frictiune

 

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, selTm said:

BZL Autoservice
0721 228 525

Recomand 👍

Am fost- acolo mi-a zus de caseta- dar pre foarte ciudat sa fie caseta- ca se aude la denuvelari si daca merg drept, fara sa intorc volanul- si se aude la roata dreapta

@arnx - mtumesc -o sa incerc, desi la a mea face si pe loc cand misc volanul stanga dreapta sau cand merg drept sau cand franez- nu pare sa fie similar

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu ce a spus @win60 ca pentru inceput sa inlocuiesti piesa cea mai ieftina ( bieleta antiruliu stg dr). O varianta ar fi sa mergi in continuare asa pana se aude mai bine bataia si cu ocazia asta poate ai si o rezolvare corecta. Cu totii cred ca am fost in situatia asta de a schimba piese aiurea fara a ne rezolva problema, dar din experiente invatam. Asta se intampla cand ne atasam prea mult de masina si vrem sa fie in stare perfecta. Dar sunt cazuri in care ne depaseste situatia asta si nu depinde numai de noi. Ideal ar fi sa te duci la service si sa se rezolva problema cu costuri cat mai mici. De asta se ajunge sa platim mai mult decat trebuie pentru ca mecanicii sunt invatati sa traga de la client cat mai multe piese schimbate. Din trei 3 serviceuri posibil sa fie unul corect, dar care? Asa ca nu-ti ramane decat sa inlocuiesti piesa cea mai ieftina sau o lasi asa pana vezi de unde vine bataia sau mai tragi un loz cu alt service.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, arnx said:

Era un coleg pe aici care a schimbat ceva la roti, un ceva dar nu mai stiu :)) cred o aparatoare ceva de disc, parca, nu gasesc topicul dar o sa il mai caut cand o sa fiu la laptop. Daca iti face si in curbe cateodata la viteze mici, posibil aia sa fie. Revin.

 

Am gasit: vezi acolo discutia legata de ceva discuri frictiune

 

Link direct la acel post. (se face click la post pe data de postare si acolo e link direct la post)

Link to comment
Share on other sites

O scurta urmare- am foat la alt mecanic- la o prima vedere nu se poate identifica de unde vine acel cloncanit- se pare ca se intimpla cand se torsioneaza caroseria ( la viteze mici si denivelari mai mari) - urmeaza sa duc masina sapt viitoare si sa o las acalo pentru o diagnisticare mai detaliata

  • Surprised 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update - se pare ca ceva rulment in caseta de directie se misca si face zgomotul.

Acum am 3 optiuni- o caseta noua (3000 eur), una sh- 1000 eur sau reparatie (600 eur) . Tinand cont ca cel ce a descoperit e specilizat in casete si imi da un an garantie- as merge pe varianta cu reparatia. Ce parere aveti? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Revin cu un short status: se pare ca la G30 asta este o problema foarte comuna cu cloncanitul in caseta- este un rulmment care este tinut in loc de 2 santuri foarte fine din aluminiu. Cu timpul, aceste santuri se uzeaza iar rulmentul incepe sa se miste intre santuri. Din ce am inteles de la mecanic, asta nu afecteaza in nici un fel functionarea cutiei - doar este deranjant zgomotul. Se poate incerca sa se pune niste saibe mai mari ca cea originala dar tolerantele sunt foarte mici- slabe sanse sa rezolve definitiv zgomotul. La mine am incercat reparatia- la prima incercare nu a fost cu success- acuma a incercat din nou- sa vedem daca se rezolva ceva. Alternativa este sa cumpar o caseta noua- cu mentiunea ca probabilitatea este foarte mare sa faca la fel in citiva ani. Asa ca deocamadata am decis sa o las asa. Partea buna este ca daca treci de 30 kmh nu se mai aude nimic.

In schimb am fost placut impresionat de atentia si migala mecanicului - il cheama Zoli- daca cineva are probleme- recomand

Edited by bau33
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Acum am citit topicul tau. Am avut ceva asemanator la G30 si F10. De fiecara data au fost de vina tamponi de la motor. Dupa ce i-am schimbat, zgomotul a disparut. Se auzea troncanind la denivelari mici, sau daca plecam brusc de pe loc urmat de frana (practic, balansul puternic al ansamblului motor cutie dadea aceaste zgomote).

Ce spui tu legat de caseta este o problema rezolvata la G-uri. Era adevarata la seria F.

Link to comment
Share on other sites

Tampoanele sunt toate noi. Mecanicul mai avea inca 3 casete de g30 la reparat- toate cu aceeasi problema. Cum pot verifica tampoanele daca sunt noi? Daca ar fi tampoanele, nu ar fi trebuit sa aiba si alte simptome - vibratii, cloncanit si la viteza, etc?

Edited by bau33
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.