Jump to content

Sfaturi achiziție X3/X4


chesterb00

Recommended Posts

Salutare,

Mi-am pus bătrânica la vânzare și caut să îmi iau un SUV micuț (X3, X4) pe benzină. Exclus X5 - nu îmi place absolut deloc cum se conduce - de gustibus non est disputandum

Neavând experiență cu benzinarele, apelez la cunoștințele voastre.

Eu am pus ochii pe motorizarea B58 de pe modelele M40i >2022 (cele hybrid cu motoraș electric de 48v). Nu mai vreau motor de 2.0 pentru că am avut un Touareg 7p 3.0TDI și a fost cea mai bună mașină pe care am avut-o până acum - am scăpat de ea la 360.000km (luată la 120.000km) și nu a avut absolut nicio intervenție sub capotă efectiv - revizie, discuri plăcuțe și dă-i bătaie, tată. De aici plec cu concluzia că motoarele cu volum mai mare tind să fie mai fiabile. Correct me if I'm wrong.

Ce așteptări ar trebui să am la un astfel de motor și ce ar trebui să schimb în stilul meu de condus/întreținere având în vedere că absolut toate mașinile pe care le-am avut au fost diesel?

Care ar fi avantajele și dezavantajele comparativ cu un 30i?

 

Edited by chesterb00
Link to comment
Share on other sites

Pe acelasi considerent am luat si eu X3 M40d, pentru ca 6cil si 3000cmc.

Daca vrei sa scapi de stres cu DPF-regenerari, EGR/Racitor, Adblue, Galerie admisie si/sau alte probleme agerente masinilor diesel, si eu iti recomand un X3 G01 M40i. Asta daca esti pregatit pentru un consum aferent 🙂 

In rest, B58 este un motor foarte reusit.

  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, sskkaa said:

Pe acelasi considerent am luat si eu X3 M40d, pentru ca 6cil si 3000cmc.

Mai adăugăm că drumurile lungi sunt cam răruțe la mine în perioada recentă dar și următoare, fapt pentru care consider că soluția benzinei e mai bună.

 

7 minutes ago, Ciprian01 said:

30i vs 40i - sunetul in primul rand, 40i se aude puternic, capabil, puterea clar si plaja de cuplu...

Eu am 30i si o vand sa trec la 40i, imbatranesc si vreau mai mult 🙂

Am mai auzit de cunoștințe care au 30i și vor 40i, dar sincer nu pentru sunet o iau. Nu mai am 20 de ani să îmi doresc sunet de pocnitori la o mașină. Chiar mă gândesc serios și din punctul ăsta de vedere: vreau să am liniște relativă la drum cu ea. Prefer să toarcă motorul frumos și nederanjat decât să aud sunet de F1 în fiecare depășire.

Iar on top of all of the above, prețul pentru M40i e cu 10-20k EUR peste variantele din același an de 20i sau 30i. Sunt conștient că dacă asta vreau o să fie nevoie să bag mâna mai adânc în buzunar, dar îmi asum pentru un eventual boost la fiabilitate. Totuși, este așa de mare pragul de tehnologie al motorului încât să justifice diferența de preț sau e doar pentru că sunt mai rare?

Edited by chesterb00
Link to comment
Share on other sites

@chesterb00 tocmai de aia ti-am sugerat si eu M40i, avand in vedere ca oricum te uitat deja la el, si ma gandeam ca poate si din prisma faptul ca nu faci multi km sau majoritatea sunt prin oras.

Daca nu esti adeptul unui stil de condus mai alert, 20i este ideal de oras, 184cp, putere suficienta, consum mai mult decat rezonabil, dar se va misca mai greu.

30i e un pas mai infata, mai dinamic, diferenta de consum nu cred ca va fi foarte mare fata de 20i

30e, ideal de oras, putand rula si ceva electric. despre motor te poate ajuta cu informatii @Romulus

M40i... daca vrei sa te simti tanar, sa ai un zambet pe fata la fiecare accelerare, sa fie CE TREBUIE, vorba aia 😄 in plus, B58 asta de 3.0L e cam cel mai ok benzinar de la BMW. cei 15k eur medie peste 20i/30i sunt justificati doar in putine circumstante, dar... vorba aia, daca se poate, o viata ai 😄 

Edited by sskkaa
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, chesterb00 said:

Prefer să toarcă motorul frumos și nederanjat decât să aud sunet de F1 în fiecare depășire.

O bună parte din sunetul motorului este băgat prin boxe oricum. Se poate dezactiva la nevoie. Iar pe Comfort nu-l auzi aproape deloc.

33 minutes ago, chesterb00 said:

îmi asum pentru un eventual boost la fiabilitate

La B58 plătești performanța, nu fiabilitatea.

33 minutes ago, chesterb00 said:

pentru că sunt mai rare

Sunt mai rare pentru că mulți vor doar aspect, nu și plăcere la condus. Un 3000 benzină vine cu costuri aferente mai mari: impozit (tocmai s-au mărit, în funcție de unde stai, s-ar putea să plătești aproape 800€/an), consum, întreținere. Dacă-ți place să conduci, merită. Dacă vrei doar fiabilitate, nu.

Link to comment
Share on other sites

Pentru oraș avem în familie o Toyota Hybrid (wifey's car).

Varianta pe care o vreau 'pentru mine' - 'pofta inimii', o mare vorbă din folclorul underground de pe la noi - va fi pentru plimbările de weekend și concedii, în mare parte. Ocazional, drumuri prin oraș, bineînțeles, dar nu ăsta va fi principalul scop. Eu lucrez exclusiv de acasă, cu deplasări foarte rare și exclus să o forjez prin București ziua. Când am ceva de rezolvat prefer să o fac seara sau când e traficul mai liniștit.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PzKpfW said:

O bună parte din sunetul motorului este băgat prin boxe oricum. Se poate dezactiva la nevoie. Iar pe Comfort nu-l auzi aproape deloc.

Good to know!

 

5 minutes ago, PzKpfW said:

La B58 plătești performanța, nu fiabilitatea.

Corect, dar am explicat mai devreme că eu personal aș prefera un 3.0 pentru că am constatat că un volum mai are ==> construcție mai solidă ==> mai fiabil.

Bineînțeles că și performanța contează, mai ales că e o diferență destul de mare între 30i și M40i la CP și cuplu.

7 minutes ago, PzKpfW said:

Sunt mai rare pentru că mulți vor doar aspect, nu și plăcere la condus. Un 3000 benzină vine cu costuri aferente mai mari: impozit (tocmai s-au mărit, în funcție de unde stai, s-ar putea să plătești aproape 800€/an), consum, întreținere. Dacă-ți place să conduci, merită. Dacă vrei doar fiabilitate, nu.

Am avut 3.0 diesel și cunosc prețurile de mentenanță plus impozit. E o diferență mare în ambele, dar pentru M40i >2022, atât pentru X3, cât și pentru X4, mașinile sunt trecute în talon ca Hybrid, ceea ce reduce considerabil taxa către autoritățile locale. Au știut nemții să bage un motoraș de 48v sub capotă și să facă mașina hybrid din pix.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, chesterb00 said:

volum mai are ==> construcție mai solidă ==> mai fiabil

Dar și complexitate mai mare. Iar motoarele astea se încing bine. Și cum BMW iubește să pună plastice cât mai multe în compartimentul motor... A nu se înțelege greșit: B58 este clar un motor bun și mai fiabil ca predecesoarele, dar nu te aștepta să fie neapărat mai fiabil decât B48.

3 minutes ago, chesterb00 said:

Am avut 3.0 diesel și cunosc prețurile de mentenanță plus impozit.

Foarte bine. Atunci ai doar de reflectat asupra consumului. Este foarte bun la B58 pentru ceea ce oferă (am reușit să scot și 8% în extraurban, dar pe o mașină mult mai ușoară), însă va consuma sigur mai mult ca un diesel.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, PzKpfW said:

O bună parte din sunetul motorului este băgat prin boxe oricum. Se poate dezactiva la nevoie. Iar pe Comfort nu-l auzi aproape deloc.

Am un prieten cu X3 M40i si evacuarea se aude destul de tare și în comfort, afara vorbesc. Foarte plăcut sunetul evacuării dar parca nu as merge asa zi de zi. 

Consum în Bucuresti zicea ceva de 18-20, depinde cum îl conduci.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, goangaus said:

afara vorbesc

La pornire poate. În mers, fără accelerații puternice, este un motor chiar (prea) silențios. I-am schimbat evacuarea ca să-l pot auzi puțin mai bine.

1 minute ago, goangaus said:

Consum în Bucuresti zicea ceva de 18-20, depinde cum îl conduci.

Poate mers bară-la-bară, poate mers cu mașina plină, poate accelerări serioase, poate toate la un loc. În oraș aveam cam 13% medie, cu manuală. Repet însă: masă de 1,4t. Și nu ieșeam la orele de vârf.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, PzKpfW said:

La pornire poate. În mers, fără accelerații puternice, este un motor chiar (prea) silențios. I-am schimbat evacuarea ca să-l pot auzi puțin mai bine.

Poate mers bară-la-bară, poate mers cu mașina plină, poate accelerări serioase, poate toate la un loc. În oraș aveam cam 13% medie, cu manuală. Repet însă: masă de 1,4t. Și nu ieșeam la orele de vârf.

Pai X3 e altceva, în oras eu am 14 consum cu 30i, la drum lung 8.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, chesterb00 said:

Pentru oraș avem în familie o Toyota Hybrid (wifey's car).

Varianta pe care o vreau 'pentru mine' - 'pofta inimii', o mare vorbă din folclorul underground de pe la noi - va fi pentru plimbările de weekend și concedii, în mare parte. Ocazional, drumuri prin oraș, bineînțeles, dar nu ăsta va fi principalul scop. Eu lucrez exclusiv de acasă, cu deplasări foarte rare și exclus să o forjez prin București ziua. Când am ceva de rezolvat prefer să o fac seara sau când e traficul mai liniștit.

Daca e cu pofta inimii, 40i sau 40d pt cuplu :))) Asa am si eu in familie un X1 20d F48 al sotiei, masina pt ea si toddler si G15 M40d pt sufletul meu. Desi, in vacante, am plecat tot cu G15… ca are portbagajul ca si litri, cat X1 si consumul chiar mai mic :))))

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Stiu si eu de la cineva cu 16-17 in Bucuresti pe x4 4.0i, as zice deloc totusi surprinzator un consum de genu.

Pofta inimii clar 3.0, daca poti si nu e problema ca trebuie sa mai pui atunci go. Apare problema daca un 30i dotat vs 40i mai putin dotat.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, PzKpfW said:

La pornire poate. În mers, fără accelerații puternice, este un motor chiar (prea) silențios. I-am schimbat evacuarea ca să-l pot auzi puțin mai bine.

Poate mers bară-la-bară, poate mers cu mașina plină, poate accelerări serioase, poate toate la un loc. În oraș aveam cam 13% medie, cu manuală. Repet însă: masă de 1,4t. Și nu ieșeam la orele de vârf.

Consumul clar oscilează mult în funcție de stilul de condus.

2 hours ago, arnx said:

Apare problema daca un 30i dotat vs 40i mai putin dotat.

 Comparativ cu 30i, M40i vine din start cu mai multe dotări 'stock' - până acum nu am găsit unul care să nu îmi placă dpdv dotări. Eu încă aștept să apară ceva la preț ok de culoare Brooklyn Grey 😁

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, goangaus said:

Am un prieten cu X3 M40i si evacuarea se aude destul de tare și în comfort, afara vorbesc. Foarte plăcut sunetul evacuării dar parca nu as merge asa zi de zi. 

Consum în Bucuresti zicea ceva de 18-20, depinde cum îl conduci.

Eu am M40d si pe comfort evacuarea nu se aude deloc, iar pe sport face foarte putin zgomot, deloc deranjant. Eu ma asteptam aa sune chiar mai tare/sport 🤣

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, sskkaa said:

Eu am M40d si pe comfort evacuarea nu se aude deloc, iar pe sport face foarte putin zgomot, deloc deranjant. Eu ma asteptam aa sune chiar mai tare/sport 🤣

Dieselul toarce mai cuminte oricum. Benzina în schimb e gălăgioasă în acest plan și chiar dacă sună frumos, există persoane care nu sunt pasionate de astfel de sunete.

Link to comment
Share on other sites

M40i e alegerea perfecta.Pe confort tobele nu mai suna tare deloc (exista o clapeta care anuleaza un circuit).Daca se doreste un sunet mai "grav" permanent exista varianta codarii sau pur si simplu scoaterea sigurantei responsabile de acea valva (la mine e siguranta 203).In stand by masina e cu clapeta deschisa iar prin scoaterea sigurantei asa ramane.Nu exista erori,siguranta avand doar rolul de a comuta valva pe deschis/inchis.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, arnx said:

Sa nu gresesc dar parca pe SUA sunt mai zgomotoase caci nu au regulile astea de prin UE. 

Dacă nu mă înșel, cele din SUA nu au OPF/GPF sau cum s-o numi și asta mai taie puțin din zgomot având în vedere că debitul de aer care trece prin eșapament este mai redus. DPF-ul de benzină pe înțelesul tuturor😆

1 hour ago, tzucul said:

M40i e alegerea perfecta.Pe confort tobele nu mai suna tare deloc (exista o clapeta care anuleaza un circuit).Daca se doreste un sunet mai "grav" permanent exista varianta codarii sau pur si simplu scoaterea sigurantei responsabile de acea valva (la mine e siguranta 203).In stand by masina e cu clapeta deschisa iar prin scoaterea sigurantei asa ramane.Nu exista erori,siguranta avand doar rolul de a comuta valva pe deschis/inchis.

Bine de știut. Ai X3/X4 sau altă clasă?

Încă două chestii pe care le-am descoperit în aventura mea de research online:

1. Pe mai multe site-uri de profil, am citit că X4 LCI M40i are rezervorul mai mare ca cel de pe X3 LCI M40i.

2. Consumul de combustibil este mai mic pe X4 comparativ cu X3.

Punctul 2 nu prea mă interesează, dar mărimea rezervorului da. E reală chestia asta? Unde pot verifica specificațiile tehnice oficiale?

 

Edited by chesterb00
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.