Jump to content

Jante 20” BMW X4 G02


Alin Florea

Recommended Posts

Salutare grup! 
De curând am achiziționat un BMW x4 G02 2020 și caut jante pe 20 Zoll .Problema este ca trebuie sa fie mărimi diferite și pe site-urile nemțești abia am găsit 5 modele.din ce am găsit pe internet mărimile pentru anvelope de vară trebuie să fie.             Față :103w 245/45/20 8jx20 ET 27.                    Spate:106w 275/40/20 9,5jx20 ET 43

pot jongla putin cu lățimile jantelor ? Gen 8j față 9j spate sau 8,5 față și 9,5 spate ? Maxim e 21 Zoll ,recomandați 20 sau poate crea probleme la xdrive pe viitor ? Este autodoc ok pentru a comanda anvelope ? 
mai jos am lăsat poze cu mărimile de pe stâlpul mașinii și mărimi recomandate de pe net .Multumesc 

IMG_5661.jpeg

IMG_5656.png

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Romulus said:

Fa strict ce ti se recomanda pe stalp asa cum au spus colegii.

 

Păi pe stâlp arată mărimea anvelopelor dar le pot pune pe lățimi diferite ale jantelor.De ex 245/45/20 le pot pune și pe jante de 8 dar și de 8,5 lățime întrebarea mea era legata de jante dacă pot pune +-5 față de cele recomandate 

5 hours ago, sskkaa said:

@Alin Florea pune doar ce ai pe stalp.

Eu am trecut de la 21 la 20, M787 luate direct de la BMW.

Daca te intereseaza in set de 21, da mi un mesaj.

Pun exact anvelopele de pe stâlp dar cu lati

ea jantelor pot jongla ? În loc de 8jx20 față să pun 8,5jx20 ? 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, tzucul said:

Nu poti jongla.Daca pui jante cu alt J se va schimba si inaltimea cauciucului adica nu va mai sta cauciucul la fel pe janta si vor aparea diferente la circumferinta rotilor.

Am inteles .Chestia este ca nu prea gasesc dimensiunile astea și direct la BMW jantele sunt foarte scumpe .

Mulțumesc 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Alin Florea said:

Chestia este ca nu prea gasesc dimensiunile astea și direct la BMW jantele sunt foarte scumpe .

@Alin Florea Din mesajele tale de mai sus, nu mi-am dat seama ce jante ai acum. Poate ar fi bine sa analizezi motivele pentru care vrei sa treci la jante de 20". Ce avantaje importante ai obtine, astfel incat sa merite efortul?

BMW G02 X4 este o masina care cantareste intre 1.8t si 2.1t, in functie de configuratie. In ipoteza ca acum ai jante mai mici (19" / 18"), este improbabil sa poti aborda viraje, pe drumurile publice, la o asemenea limita astfel incat anvelopele cu talon mai ingust sa faca diferenta. Si nici nu cred ca intentionezi sa faci ture de Nürburgring.

Ar avea sens doar daca acum ai jante de 21", intrucat cu 20" ar fi mai putin probabil sa le farami dand prin vreo groapa din asfalt.

Da, jantele de la BMW sunt scumpe. Totusi, poti gasi jante originale, la un pret corect, in conditie second-hand. Acestea au exact parametrii proiectati de catre BMW: diametru, latime, offset, etc. si sunt de preferat oricarei variante atfermarket - cu exceptia, poate, a unora high-end, care cu siguranta sunt insa mai scumpe.  Daca bugetul este atat de limitat incat nu poti aborda un set de jante originale BMW, nici macar second-hand, atunci nu vad niciun sens pentru care vrei sa schimbi rotile. Iar o justificare de ordin estetic nu tine, intrucat, de regula, jantele aftermarket arata ieftin si nenatural, in comparatie cu cele originale.

Link to comment
Share on other sites

Iti zic sincer ca si eu am cautat jante pe 20 aftermarket, si daca gaseam ceva ce sa-mi placa sigur luam, dar toate erau oribile cu design de tuning chicios... salvam poate... 800-1000eur... am preferat sa nu risc si sa iau direct de la BMW.

Te mai poti uita si la BAVAuto, si eu au oferte ok pentur jante NOI, originale, cu anvelope si senzori de presiune.

Sau SH de pe site-uri de prin Germania, Ebay, sunt destule la preturi decente/corecte.

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2024 at 8:44 AM, FiveThreeFive said:

@Alin Florea Din mesajele tale de mai sus, nu mi-am dat seama ce jante ai acum. Poate ar fi bine sa analizezi motivele pentru care vrei sa treci la jante de 20". Ce avantaje importante ai obtine, astfel incat sa merite efortul?

BMW G02 X4 este o masina care cantareste intre 1.8t si 2.1t, in functie de configuratie. In ipoteza ca acum ai jante mai mici (19" / 18"), este improbabil sa poti aborda viraje, pe drumurile publice, la o asemenea limita astfel incat anvelopele cu talon mai ingust sa faca diferenta. Si nici nu cred ca intentionezi sa faci ture de Nürburgring.

Ar avea sens doar daca acum ai jante de 21", intrucat cu 20" ar fi mai putin probabil sa le farami dand prin vreo groapa din asfalt.

Da, jantele de la BMW sunt scumpe. Totusi, poti gasi jante originale, la un pret corect, in conditie second-hand. Acestea au exact parametrii proiectati de catre BMW: diametru, latime, offset, etc. si sunt de preferat oricarei variante atfermarket - cu exceptia, poate, a unora high-end, care cu siguranta sunt insa mai scumpe.  Daca bugetul este atat de limitat incat nu poti aborda un set de jante originale BMW, nici macar second-hand, atunci nu vad niciun sens pentru care vrei sa schimbi rotile. Iar o justificare de ordin estetic nu tine, intrucat, de regula, jantele aftermarket arata ieftin si nenatural, in comparatie cu cele originale.

Mulțumesc pentru raspuns .Acum am jante pe 18 și par prea mici pentru mașină deci le schimb dpdv estetic pentru ca sincer la viraje nu simt diferențe .Maximul știu ca este 21” dar am zis sa pun pe 20” să arate și ok și sa nu forjez prea mult mașina.Pana la urmă cred ca o sa iau jante originale .Cum pot găsi toate modele de jante care se încadrează în parametrii proiectați de BMW ? 

On 4/18/2024 at 8:52 AM, sskkaa said:

Iti zic sincer ca si eu am cautat jante pe 20 aftermarket, si daca gaseam ceva ce sa-mi placa sigur luam, dar toate erau oribile cu design de tuning chicios... salvam poate... 800-1000eur... am preferat sa nu risc si sa iau direct de la BMW.

Te mai poti uita si la BAVAuto, si eu au oferte ok pentur jante NOI, originale, cu anvelope si senzori de presiune.

Sau SH de pe site-uri de prin Germania, Ebay, sunt destule la preturi decente/corecte.

Mulțumesc .O să caut originale fie ca sunt noi sau SH dar să fie dimensiunile potrivite.Sper să nu am probleme pe viitor dacă pun jante de 20” 

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2024 at 9:04 AM, tzucul said:

Nu poti jongla.Daca pui jante cu alt J se va schimba si inaltimea cauciucului adica nu va mai sta cauciucul la fel pe janta si vor aparea diferente la circumferinta rotilor.

partial adevarat si doar la modul general. in situatia data este fix pe dos.

 

hai sa discutam de diametrul rotii si nu de circumferinta, doarece e mai simplu. rotile fata pe jante de 20 de inch la X3/4 sunt mai mari in diametru cu 0.5mm fata de cele spate.

 

deci pe 20 inch avem 245/45 fata si 275/40 spate pt X3, puse de bmw pe jante late de 8 pt fata si 9.5 pt spate, conform pozei de pe stalp postata mai sus.

este adevarat ca atunci cand punem o anvelopa pe o janta lata, deoarece peretele lateral al anvelopei este mai intins, diametrul rotii scade. garatat 245/45 pus pe o janta de 8 inch are diametrul mai mic decat atunci cand, sa spunem, punem aceeasi anvelopa pe janta lata de 10 inch.

 

revenind la situatia reala. anvelopa de 245mm pus de bmw pe janta lata de 8, deci janta lata de 203,2mm, rezultand ca avem o cale de rulare mai lata decat janta cu 41.8mm

anvelopa spate de 275 pusa de bmw pe janta lata de 9.5 adica 241,3mm, rezulta o cale de rulare mai lata decat janta cu 33,7mm

rezulta ca pe spate, anvelopa de 275/40 pusa pe janta de 9.5 sta mai intinsa decat cea fata de 245/45 pusa pe janta lata de 8, ceea ce face ca sa mai piarda in diametru fata de cei 0.5mm initiali fata de roata fata.

daca crestem latimea jantei fata cu 0.5 inch, diferenta intre calea de rulare si latimea jantei se reduce la 29,1mm ceea ce este mult mai aproape de cei 33.7mm de pe spate si la fix anvelopa fata fiind usor de tot mai intinsa decat cea spate, va pierde f probabil cei 0.5mm suplimentari in diametru fata de roata spate.

imperecherea corecta intre anvelopa si janta este astfel:

245/45 fata cu janta de 8 duce la 275/40 spate cu janta de 9.

 janta fata de 8.5 duce la janta spate de 9.5

 

@Alin Florea, trust this assist!

 

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, edit said:

partial adevarat si doar la modul general. in situatia data este fix pe dos.

 

hai sa discutam de diametrul rotii si nu de circumferinta, doarece e mai simplu. rotile fata pe jante de 20 de inch la X3/4 sunt mai mari in diametru cu 0.5mm fata de cele spate.

 

deci pe 20 inch avem 245/45 fata si 275/40 spate pt X3, puse de bmw pe jante late de 8 pt fata si 9.5 pt spate, conform pozei de pe stalp postata mai sus.

este adevarat ca atunci cand punem o anvelopa pe o janta lata, deoarece peretele lateral al anvelopei este mai intins, diametrul rotii scade. garatat 245/45 pus pe o janta de 8 inch are diametrul mai mic decat atunci cand, sa spunem, punem aceeasi anvelopa pe janta lata de 10 inch.

 

revenind la situatia reala. anvelopa de 245mm pus de bmw pe janta lata de 8, deci janta lata de 203,2mm, rezultand ca avem o cale de rulare mai lata decat janta cu 41.8mm

anvelopa spate de 275 pusa de bmw pe janta lata de 9.5 adica 241,3mm, rezulta o cale de rulare mai lata decat janta cu 33,7mm

rezulta ca pe spate, anvelopa de 275/40 pusa pe janta de 9.5 sta mai intinsa decat cea fata de 245/45 pusa pe janta lata de 8, ceea ce face ca sa mai piarda in diametru fata de cei 0.5mm initiali fata de roata fata.

daca crestem latimea jantei fata cu 0.5 inch, diferenta intre calea de rulare si latimea jantei se reduce la 29,1mm ceea ce este mult mai aproape de cei 33.7mm de pe spate si la fix anvelopa fata fiind usor de tot mai intinsa decat cea spate, va pierde f probabil cei 0.5mm suplimentari in diametru fata de roata spate.

imperecherea corecta intre anvelopa si janta este astfel:

245/45 fata cu janta de 8 duce la 275/40 spate cu janta de 9.

 janta fata de 8.5 duce la janta spate de 9.5

 

@Alin Florea, trust this assist!

 

Mulțumesc pentru răspuns.Deci pot căuta jante 8 față 9 spate sau 8,5 față 9,5 spate ? Pentru ca majoritatea spun ca ET ul trebuie sa fie cel proiectat de BMW poate +-3 mm iar la jantele diferite voi avea probleme cu xDriveul și jantele se vor uza diferit ,este adevărat ? Dacă există atât de multe riscuri mai bine caut pe 19 și toate egale …

Link to comment
Share on other sites

Tu mi te adresezi mie, nu majoritatii pe care o mentionezi.

Nu ma intereseaza ce spube majoritatea.

Incercam sa spun ca 8 sau 8.5 fata combinat fiecare cu 9 sau 9.5 spate nu este gresit. Desi ideal este sa ai 8.5 fata combinat cu 9.5 spate.

Jantele nu se uzeaza. Xdrive-ul nu are nimic impotriva rotilor stagered.

 

Daca mergi pe 8.5 fata si ai acelasi ET, ai janta mai apropiata de suspensie cu 6.35mm. Este loc indeajuns pana la suspensie. Personal as lua un ET cu 3-5mm mai mic.

Problemele care apar la masini apar din 2 motive: lumea cand pune ceva pe ele nu stie ce face si/sau masina e cadavru si e normal ca de la un anumit nr de km sa apara defectiuni.

Inceoand cu 100k km orice tip de defectiune este posibila.

 

Ce spune bmw este deseori cotradictoriu. Pe seria 3/4  pune pe fata 225/45 si 225/40 pe jante de 8 iar pe spate pune 255/40 si 255/35 pe jante de 8.5, desi logic eta ca pe fata sa fie de 7.5

Deci nu iti mai face griji

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.